Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 48 [ 1180 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

 
Profiel   

In een afgelegen boerderij aan de Buitenhuizerweg bij Ruinerwold is een onbekende vader met zes kinderen ontdekt, die al jaren in de kelder van de boerderij woonden. Zij zouden wachten op 'het einde der tijden'. De eigenaar van de boerderij, een 58-jarige man, werkte niet mee aan het onderzoek en is opgepakt.

De oudste zoon, een man van 25 jaar, verdween gisteren uit de boerderij en meldde zich bij een kroeg in Ruinerwold. Dat meldt een bron aan RTV Drenthe. De man was compleet verward, waarna de politie is gebeld. Ook burgemeester Roger de Groot van De Wolden is toen gewaarschuwd.

Trap achter de kast
De politie heeft de boerderij doorzocht en ontdekte achter een kast in de woonkamer een trap naar de kelder. Daar 'woonden' de vader en de vijf andere kinderen. De vader bleek enkele jaren geleden een herseninfarct te hebben gehad en lag in bed.

Het gezin, de kinderen zijn tussen de zestien en 25 jaar, had geen contact met de buitenwereld en leefde volledig zelfvoorzienend. Zij hadden een groentetuin en een geit en hielden zich daarmee in leven. De buren kenden het gezin niet. Volgens een buurman woonde er een man alleen en had hij de hele boerderij dichtgetimmerd. Op het erf liepen volgens hem enkele ganzen en een blaffende hond.

Alleen op de wereld
De politie heeft de familie uit huis gehaald en ondergebracht op een recreatiepark, terwijl de woning werd gecontroleerd op onder meer brandveiligheid. De kinderen zouden geen idee hebben dat er ook nog andere mensen op de wereld bestonden. Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij 'begraven ligt' op het terrein.

De politie heeft de hele avond gezocht op het terrein en afgelopen nacht was het afgesloten. Politiewoordvoerder Ramona Venema bevestigt dat het gezin is gevonden in de boerderij. Volgens Venema zit de politie nog vol met vragen en doet het verder onderzoek.


Laatst bijgewerkt door Storm op 15-10-19 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:13 



 
Profiel   

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153029 ... der-tijden

Bron.

Niet te geloven dat dit nog kan.
Je gaat toch vragen stellen? Een keer naar boven om te kijken? Ik snap dat je heel erg bang gemaakt kan worden door je ouders, maar als je de tuin ingaat om groente te halen, zie je dan geen vliegtuig? Hoor je geen auto's?
Dat je dan alleen bent, oké, maar met je broers en zussen? Dan ga je toch twijfelen en vragen stellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:15 



 
Profiel   

Tja, op de kaart te zien staat die boerderij in the middle of nowhere (als je zoekt op Buitenhuizerweg). Als je dan een beetje oogkleppen op hebt, vind ik het niet zo gek dat je denkt dat je alleen bent :=

En eigenlijk, stiekem? vind ik het best wel triest dat ze nu uit hun 'veilige' omgeving zijn gehaald. Ja, dat ze daar zaten klopte niet. Maar ze gaan nu een hele hoop mentale ellende voor hun kiezen krijgen, terwijl ze misschien wel hardstikke tevreden waren daar met z'n zessen onder die trapkast :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:18 



 
Profiel   

Waaw wat apart! Ik ben erg benieuwd naar het verhaal hier achter.
Die eigenaar van de boerderij was dus geen familie van het gezin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:20 



 
Profiel   

Kom je geen babyboomers op een elektrische fiets tegen op een mooie zomerse dag? ;)

Zonder gekkigheid: bizar!
Zoiets verwacht je in een afgelegen gebied zoals in Canada oid. Maar Drente! Idd vliegtuigen, ambulance sirenes etc. En ga je nooit op ontdekking naar meer voedsel of hulp voor je vader met herseninfarct etc.

Cultuurshock voor die kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:20 



 
Profiel   

Dafuq did I just read :')
Hoe bestaat dit idd....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:21 



 
Profiel   

Bizar... Dit zou ik al bizar vinden als het bijvoorbeeld in Amerika gebeurde, maar dat land is zo uitgestrekt, daar kun je wel in verdwijnen. Maar in Nederland? Inderdaad, ga je je dan op een gegeven moment geen dingen afvragen? Heeft die vader zijn kinderen dan zo geïndoctrineerd? Zijn alle zes die kids wel van hem? En waar is de moeder dan? En wat voor innerlijke strijd is er bij die zoon aan voorafgegaan voordat hij besloot om de buitenwereld in te trekken? Heeft niemand dat gezin dan ooit gemist? Geen leerplichtambtenaar die zich eens afvroeg of die koters niet naar school moesten?


Heel raar allemaal en heel on-Nederlands. Ik voel een film aankomen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:25 



 
Profiel   

JoT ik had precies hetzelfde...dit is filmwaardig...zo bizar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:36 



 
Profiel   

Als je geen idee hebt van de wereld kun je ook niet op zoek naar hulp voor een herseinfarct. Wat is überhaupt een herseninfarct, als je wereld vreemd bent.

Ergens schokkend, hilarisch, verbazingwekkend, maar ook knap..

Of gewoon vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:40 



 
Profiel   

Heel apart inderdaad, indoctrinatie tot de max. Een soort "Bloemen op Zolder" van Virginia Andrews scenario. En als die 58-jarige eigenaar niet de vader van het stel is, dan lijkt me dat er nog een extra behoorlijk verknipt figuur bij betrokken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:40 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Als je geen idee hebt van de wereld kun je ook niet op zoek naar hulp voor een herseinfarct. Wat is überhaupt een herseninfarct, als je wereld vreemd bent.

Ergens schokkend, hilarisch, verbazingwekkend, maar ook knap..

Of gewoon vreemd.


Een: ik zou dan....opmerking is hierin niet voor te stellen. Maar als ik denk alleen op de wereld te zijn zou ik toch eerst het ziekenhuis/apotheek plunderen. Tenzij je zo lang al afgezonderd bent. De oudste was 25 dus denk dan al snel aan 20 jaar. Lijkt me bijna onmogelijk.

Het is bizar hoe indoctrinatie werkt maar ergens moet er toch een moment komen dat je het erop waagt om verder te kijken. Als volwassenen komt dat blijkbaar pas na jaren.

Het is niet voor te stellen dat je buiten nooit iets hoort/Ziet ook al woon je nog zo "afgelegen" in Drente.

Zo benieuwd naar dit verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:49 



 
Profiel   

Zunzuncito schreef
Heel apart inderdaad, indoctrinatie tot de max. Een soort "Bloemen op Zolder" van Virginia Andrews scenario. En als die 58-jarige eigenaar niet de vader van het stel is, dan lijkt me dat er nog een extra behoorlijk verknipt figuur bij betrokken is.


Ik lees bij elk bericht dat het "gewoon" de vader is van de kinderen. Al is niks gewoon hieraan natuurlijk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:51 



 
Profiel   

Bizar, echt bizar.. En dat nu zo dichtbij..

Vind het artikel een beetje verwarrend, ze spreken wel over een vader, maar ook over de eigenaar en of dit nu 1 en dezelfde persoon is ontgaat me een beetje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:52 



 
Profiel   

Jemig, wat bizar!
En die arme kinderen. Compleet wereldvreemd! Die krijgen nog wat te verduren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:54 



 
Profiel   

Dit verhaal spreekt dan weer tegen dat ze niets weten van de buitenwereld.. Als je 25 bent en 'slechts' 9 jaar in afzondering hebt geleefd, wist je toch wel meer?

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153035 ... elderleven

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:55 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Bizar, echt bizar.. En dat nu zo dichtbij..

Vind het artikel een beetje verwarrend, ze spreken wel over een vader, maar ook over de eigenaar en of dit nu 1 en dezelfde persoon is ontgaat me een beetje..

Volgens mij zijn het 2 verschillende personen.
De eigenaar van de boerderij.
En de vader die met zijn kinderen in de kelder woonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:57 



 
Profiel   

Ik had het net gelezen en vraag me af. Als iedereen er vrijwillig zit en zo leeft. Is het dan strafbaar? Behalve leerplicht maar thuisonderwijs mag ook. Geld hebben ze mogelijk niet, dus belasting betalen geen idee hoe je dat zou moeten doen dan?

Eigenlijk best sneu om nu uit hun veilige cocon te moeten komen in een idioot hectische en drukke maatschappij. Het waarom vraag ik me vooral af. En de eigenaar van de boerderij, wat heeft hij dan fout gedaan als het gezin er vrijwillig zit.


Laatst bijgewerkt door karuna op 15-10-19 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:58 



 
Profiel   

Nou dit klinkt als een verhaal dat alles behalve compleet is...ik wacht het complete plaatje wel even af voordat ik er een oordeel over vorm :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:59 



 
Profiel   

Bizar dat dit mogelijk is in een land als Nederland, waar bijna alles wel hutjemutje op elkaar staat. Echt, te bizar voor woorden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 10:59 



 
Profiel   

Ik heb even via Google maps gekeken en het ligt ook echt heel erg afgelegen.
Ik kan me voorstellen dat mensen dit niet zo snel door hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 11:01 



 
Profiel   

karuna schreef
Ik had het net gelezen en vraag me af. Als iedereen er vrijwillig zit en zo leeft. Is het dan strafbaar? Behalve leerplicht maar thuisonderwijs mag ook. Geld hebben ze niet, dus belasting betalen geen idee hoe je dat zou moeten doen dan?

Eigenlijk best sneu om nu uit hun veilige cocon te moeten komen in een idioot hectische en drukke maatschappij. Het waarom vraag ik me vooral af. En de eigenaar van de boerderij, wat heeft hij dan fout gedaan als het gezin er vrijwillig zit.


Wat een aannames.. Vrijwillig? Dat is nog maar de vraag.. Geen geld? Hoe weet jij dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 11:03 



 
Profiel   

Vind het wel meevallen kwa afgelegen, zit een mooi vierkant van grotere wegen omheen incl dorpen.

Bizar, ook dat die kinderen al 16-25 zijn, gaat er dan nooit eerder een lampje branden? Ben benieuwd naar het hele verhaal. En wat heeft er toe geleid dat eindelijk eindelijk eindelijk de oudste eens verder ging lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 11:03 



 
Profiel   

JoT schreef
Bizar... Dit zou ik al bizar vinden als het bijvoorbeeld in Amerika gebeurde, maar dat land is zo uitgestrekt, daar kun je wel in verdwijnen. Maar in Nederland? Inderdaad, ga je je dan op een gegeven moment geen dingen afvragen? Heeft die vader zijn kinderen dan zo geïndoctrineerd? Zijn alle zes die kids wel van hem? En waar is de moeder dan? En wat voor innerlijke strijd is er bij die zoon aan voorafgegaan voordat hij besloot om de buitenwereld in te trekken? Heeft niemand dat gezin dan ooit gemist? Geen leerplichtambtenaar die zich eens afvroeg of die koters niet naar school moesten?


Heel raar allemaal en heel on-Nederlands. Ik voel een film aankomen :=


Ik vermoed dat de jongsten nooit zijn opgegeven bij de burgelijke stand bij geboorte....anders zou je toch idd zoiets als een leerplichtambtenaar op je stoep krijgen.

Idd een heel bizar verhaal. Kijk dat je misschien nooit verkeer hoorde dat kan nog; genoeg plekken waar je al vrij snel helemaal geen verkeer hoort en dan zit je nog niet eens zo heel ver van de weg af. Zeker in Drenthe zal zo'n plekje vinden absoluut geen probleem zijn, maar idd; ook nooit een vliegtuig gehoord of een helicopter?
En daarnaast ook apart dat die kinderen nooit verder gekeken hebben. Welk kind gaat nu niet op onderzoek uit, de wijde wereld verkennen. Dat is gewoon natuurlijk gedrag. Deze kinderen zijn geheel tegen hun instinct in gegaan blijkbaar.

Maar we kennen nu amper het verhaal....eerst maar wachten op meer details

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 11:04 



 
Profiel   

Het verhaal is gewoon zo incompleet als wat.. Die oudste liep tot tweemaal de kroeg in om bier te bestellen, zo wereldvreemd ben je dan dus niet.. (Zie mijn eerdere link)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 11:05 



 
Profiel   

Relaxed schreef
karuna schreef
Ik had het net gelezen en vraag me af. Als iedereen er vrijwillig zit en zo leeft. Is het dan strafbaar? Behalve leerplicht maar thuisonderwijs mag ook. Geld hebben ze niet, dus belasting betalen geen idee hoe je dat zou moeten doen dan?

Eigenlijk best sneu om nu uit hun veilige cocon te moeten komen in een idioot hectische en drukke maatschappij. Het waarom vraag ik me vooral af. En de eigenaar van de boerderij, wat heeft hij dan fout gedaan als het gezin er vrijwillig zit.


Wat een aannames.. Vrijwillig? Dat is nog maar de vraag.. Geen geld? Hoe weet jij dat?

Geen aanname maar een wat als? Wat als ze daar vrijwillig zitten. Is het dan strafbaar? Als ze zelfvoorzienend zijn en niemand weet dat ze daar zitten is een bankpas mogelijk ook niet waarschijnlijk.
Niet invullen wat ik niet neerzet graag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 11:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 48 [ 1180 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen