Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 44 van de 48 [ 1180 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

 
Profiel   

Ik denk dat de Officier van Justitie heeft ingeschat dat er geen rechtszaak zal komen, omdat recent nog is geoordeeld dat GJ niet in staat is terecht te staan en er niets in zijn situatie is veranderd. Dan zouden de kinderen dus weer geen enkele vorm van erkenning krijgen.
Sommige mensen zullen denken: Als je in staat bent ontucht te plegen ben je ook in staat terecht te staan, maar zo redeneert een rechtbank niet. Die gaat pas naar het misdrijf kijken als de rechtszaak is gestart, en die gaat niet starten.

Omdat de Officier, in de vorm van een voorwaardelijk sepot, maatregelen op kan leggen zonder proces, hoeft een verdachte ook niet in staat te zijn terecht te staan. Op die manier kan dat probleem als het ware worden omzeild. Dan hebben de kinderen toch nog iets. GJ kan bijvoorbeeld het verbod krijgen om weer bij de kinderen te gaan wonen, of contact te zoeken met het slachtoffer. Dat zijn geen onbelangrijke zaken. In principe kan iedereen zich wel aan zulke voorwaarden houden. Je moet namelijk vooral dingen laten.

Ik weet uiteraard niet of er inderdaad voorwaarden zijn gesteld, maar ik denk wel dat dat de enige manier was om GJ er niet mee weg te laten komen. Als het voor de rechter was gekomen was hij er zeker mee weggekomen. Denk ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:40 



 
Profiel   

LundyH,
super fijne uitleg dit.
als er op die manier inderdaad wel wat gedaan kan worden is dat zeker voor de kinderen denk ik wel heel fijn.
Dat wij dan niet weten wat het is... uhh ja boeie? Wij zijn ook niet de gene die het aangedaan is.
Vind nog steeds dat wij niet 'alles' hoeven te weten, hoe nieuwsgierig we ook allemaal zijn.

Maar zo komt een seponering niet meer over als 'we doen er niks mee'
dan dat ik dacht voordat LindyH deze antwoorden schreef.
Bedankt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 23:52 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/jessica.viller ... 1387096822

Jessica Villerius
7u ·
We zijn dus officieel één van de 25 genomineerden voor de Televizierring met ‘De Kinderen van Ruinerwold’. Een enorme eer! De teller staat dus weer op nul. Zoals eerder gezegd, en ik denk dat ik dan namens mijn hele team én de kinderen spreek, willen we niet winnen voor de eer (hoewel het natuurlijk een fantastisch kado zou zijn, dat zal ik nooit ontkennen). We hopen dat we de eerste docu zijn die deze mooie publieksprijs wint, omdat het wellicht het pad zal plaveien voor ándere (beginnend) documentairemakers. Dit soort series maken kost namelijk niet alleen veel tijd en tact, maar ook veel geld. Hopelijk komt er meer budget vrij voor ingewikkelde maatschappelijke documentaires, juist omdat het publiek dan laat weten dat ze dat graag zien.
Dus mocht je onder de indruk zijn van de serie, dan waarderen we je stem!
Stemmen kan hier:
https://www.televizier.nl/.../stem-op-jouw-favoriete...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:42 



 
Profiel   

Bedankt voor het delen, alleen je link werkt niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:56 



 
Profiel   

https://www.televizier.nl/verkiezing/no ... -ring-2021

Deze link werkt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:58 



 
Profiel   

Vind het top dat ze bij de 25 zitten.
Heb al gestemd zag het via instagram voorbij komen.
Ben heel erg benieuwd op welke plek ze komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:11 



 
Profiel   

Ik wilde ook stemmen, maar ik krijg geen bevestiging via email?
Ik ben sowieso fan van de manier waarop Jessica haar documentaires filmt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:12 



 
Profiel   

Aan de reacties op FB te zien is lang niet iedereen het ermee eens dat een documentaire over zo'n onderwerp is genomineerd voor een prijs die doorgaans wordt toegekend aan 'vermaak'. Maar misschien moet men proberen om dat even los van elkaar te zien. Zo'n prachtige documentaire mag IMO best beloond worden.

Israel heeft trouwens een mooie stageplek te pakken, las ik gisteren toevallig. Hij studeert audiovisuele media en werkt op de set van Silverstar, de film van Britt Dekker. Ik ben benieuwd of deze jongen straks ook mooie documentaires gaat maken. Ik vind het iig enorm tof voor hem dat hij nu kan doen wat hij graag wil.

https://www.linda.nl/nieuws/zo-gaat-het ... ans-krijg/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:33 



 
Profiel   

ja daar was afgelopen week een stukje van op tv, dat zag ik!
echt fijn dat hij dat zo kan doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:35 



 
Profiel   

Ik heb gestemd. Ze verdienen het.

En wat fijn voor Israël :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:44 



 
Profiel   

Karin schreef
Aan de reacties op FB te zien is lang niet iedereen het ermee eens dat een documentaire over zo'n onderwerp is genomineerd voor een prijs die doorgaans wordt toegekend aan 'vermaak'. Maar misschien moet men proberen om dat even los van elkaar te zien. Zo'n prachtige documentaire mag IMO best beloond worden.

Israel heeft trouwens een mooie stageplek te pakken, las ik gisteren toevallig. Hij studeert audiovisuele media en werkt op de set van Silverstar, de film van Britt Dekker. Ik ben benieuwd of deze jongen straks ook mooie documentaires gaat maken. Ik vind het iig enorm tof voor hem dat hij nu kan doen wat hij graag wil.

https://www.linda.nl/nieuws/zo-gaat-het ... ans-krijg/


ik volg isreal op insta.
Daar was dit al een hele tijd te zien dat hij op de set mee werkt.
Vind het super leuk om die filmpjes in de story's te zien en de berichten die hij er over plaatst.
Zo fijn dat deze kinderen nu een echt goed leven krijgen.
Ben ook heel erg benieuwd wat hij gaat doen als hij de studie af heeft, verwacht wel mooi werk van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 17:29 



 
Profiel   

Iris Enthoven heeft voor haar serie 'Held in eigen verhaal' een interview gehad met Edino: https://www.youtube.com/watch?v=xF2tyLhWr3w

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 10:11 



 
Profiel   

xChanelx schreef
Iris Enthoven heeft voor haar serie 'Held in eigen verhaal' een interview gehad met Edino: https://www.youtube.com/watch?v=xF2tyLhWr3w


ik had hier inderdaad wat over voorbij zien komen.
ze waren "trending" gegaan met deze uitzending van een uur.
Dus geloof dat hij goed geluisterd/bekeken is.

thnx voor de link, ga hem eens terug kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:32 



 
Profiel   

xChanelx schreef
Iris Enthoven heeft voor haar serie 'Held in eigen verhaal' een interview gehad met Edino: https://www.youtube.com/watch?v=xF2tyLhWr3w


Wat een mooie podcast en weer een hoop extra antwoorden op de vele vragen.
Ik hoop dat er een tweede deel komt waarin er verder gegaan wordt op de jongere kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:38 



 
Profiel   

De jongere kinderen willen anoniem blijven... wat ik helemaal begrijp.
Zo ontzettend knap dat de kinderen niet verbitterd zijn en hun leven zo welbewust oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:52 



 
Profiel   

senna21 schreef
De jongere kinderen willen anoniem blijven... wat ik helemaal begrijp.
Zo ontzettend knap dat de kinderen niet verbitterd zijn en hun leven zo welbewust oppakken.


ik snap ook zeker dat die anoniem willen blijven.
vind dat wij dat ook moeten respecteren. maar geloof dat heel veel mensen dat gelukkig ook doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 21:08 



 
Profiel   

zo net even terug gekeken/geluisterd.

ik vind het vooral heel fijn om te horen dat die vader daar dus echt niet meer woont.
en dat het iets is wat ook nooit meer zal gebeuren.

ik ben benieuwd naar het deel 2, aangezien daar over gesproken wordt denk ik inderdaad ook wel dat die er gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 21:41 



 
Profiel   

Kinderen moeten ook zeker anoniem blijven. Als je ziet hoe bekend de oudere kinderen geworden zijn. Dat moeten ze niet willen.
Maar Edino zei al dat er nog een heel verhaal achter zit, ook met die vader. Daar ben ik ook best benieuwd naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 08:46 



 
Profiel   

Mooie podcast, Edino is goed in uitleggen wat er gebeurd is zodat het begrijpbaar kan zijn.
Vooral het stukje waar hij in ging op de 2 gevangenen. Daar had ik veel vragen over na de docu.
Fijn om het verhaal uit een andere hoek te horen. Ergens snap ik dat hij het nooit aan iemand had vertelt maar ook weer niet. Het klonk alsof hij nu toch blij is dat het eruit is. Het is een behoorlijk groot geheim wat je met je meedraagt. We zullen nooit compleet begrijpen hoe het was maar we hebben er nu wel weer een extra inkijkje in.

Ik vraag me nu wel af wat de volgers van zijn vader van al deze aandacht vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 09:09 



 
Profiel   

Nou weten we ook waar dat kelder verhaal vandaan komt. Ze hadden zich daar verschanst toen de politie het erf op kwam.
De media pakte het op alsof ze in die kelder leefden, maar zo was het dus niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:19 



 
Profiel   

Dat ze niet in die kelder woonden was ook gelijk wel duidelijk; was genoeg media die het zo omschreef de eerste dagen dat het overduidelijk was dat ze echt niet in die kelder woonden, maar dat je het meer moest zien als een soort eenvoudige 'panic room'.
Alleen het publiek bleef alleen maar hangen in die kelder en werd het al vrij snel dat iedereen concludeerde dat ze in die kelder 24/7 woonden.
Iedereen die vanaf dag 1 wel met een beetje aandacht had gelezen, had direct al door dat ze daar echt niet 24/7 inzaten.

Zal straks de podcast eens luisteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:50 



 
Profiel   

Zij maakt sws hele goede podcasts( er is er bijv ook een van iemand die uit de Jehova beweging is gestapt, ook echt de moeite waard :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 14:31 



 
Profiel   

ruitje schreef
Zij maakt sws hele goede podcasts( er is er bijv ook een van iemand die uit de Jehova beweging is gestapt, ook echt de moeite waard :) )


Ik heb de link inderdaad open laten staan.
Want ik zag nog een aantal koppen waarvan ik dacht die wil ik ook eens luisteren/bekijken.

En vond haar erg goed met haar manier vragen stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:03 



 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Mooie podcast, Edino is goed in uitleggen wat er gebeurd is zodat het begrijpbaar kan zijn.
Vooral het stukje waar hij in ging op de 2 gevangenen. Daar had ik veel vragen over na de docu.
Fijn om het verhaal uit een andere hoek te horen. Ergens snap ik dat hij het nooit aan iemand had vertelt maar ook weer niet. Het klonk alsof hij nu toch blij is dat het eruit is. Het is een behoorlijk groot geheim wat je met je meedraagt. We zullen nooit compleet begrijpen hoe het was maar we hebben er nu wel weer een extra inkijkje in.

Ik vraag me nu wel af wat de volgers van zijn vader van al deze aandacht vinden.


Edino is zeker heel fijn als het gaat om goed in begrijpelijke woorden kunnen brengen wat er gebeurd is en hoe dat ‘geestelijke gevangenschap’ nou precies werkt.

Hij zoekt ook wel vaak naar de juiste woorden . Maar ook dat hij zei dat ze allemaal eigenlijk gewoon erg slimme mensen zijn.
Dat zijn jongere broertjes en zusjes dus ook echt wel gewoon voor zichzelf kunnen denken en niet een soort van gehersenspoeld zijn zoals de meeste waarschijnlijk dachten.
Als je dan hoort dat de 1 een hele hoge studie doet bijvoorbeeld. Dat is toch super fijn, geeft een mooi vooruitzicht voor alle kinderen eigenlijk.

Vond dat wel vooral ook fijn om te horen.
Dat ze allemaal grote stappen aan het maken zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:06 



 
Profiel   

Een mooi mini interview met Israël
https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... 7I-YEWDXzw
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 44 van de 48 [ 1180 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen