Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:15

Kunnen jullie hier een apart topic voor openen? Discussiëren over een vage speculatie :+

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:18

Ladybird schreef:
Bizar dat dit gebeurd! Bizar dat dit nog voorkomt. Heb echt met stijgende verbazing zitten lezen. Ook heftig denk ik als je dan ineens op een vakantiepark zit. Dan weet je ook niet wat je overkomt denk ik.

Laten we overigens niet gaan speculeren, maar wel met bronnen blijven komen. Want dit verhaal kan aan alle kanten zijn eigen leven gaan leiden.


Dit dus.

Het is een ongelooflijk verhaal en ik denk dat we allemaal zeer benieuwd zijn wat daar werkelijk allemaal gespeeld heeft. Althans ik ben zeer benieuwd naar meer informatie want ik kan me er helemaal niets bij voorstellen.
Het is in ieder geval een zeer ernstig verhaal dat moge duidelijk zijn.

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:18

Huh? Dit gaat niet over speculatie toch maar over hoe kinderen door de leerplichtambtenaar gemist kunnen zijn....

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 21:20

secricible schreef:
Huh? Dit gaat niet over speculatie toch maar over hoe kinderen door de leerplichtambtenaar gemist kunnen zijn....


Een stukje daarvoor begon iemand dat het geen familie was maar een soort secte met een dominee aan het hoofd.
Maar geen bron erbij, ik denk dat dit inderdaad onder speculatie valt.

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:21

Oh dat zag ik ook ja maar dacht dat commentaar van relaxed ging over de leerplichtdiscussie.
Die sektedingen negeer ik gewoon :+

Anoniem

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:25

Ja de leerplicht discussie is een beetje offtopic, aangezien niemand weet of dat überhaupt aan de orde is.. Speculeren over thuis onderwijs en of dat al dan niet toegestaan is :+

Leerplichtambtenaar is niet zo moeilijk, deel van de kinderen bestaat op papier niet eens waarschijnlijk..

tamary

Berichten: 29220
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:28

pien_2010 schreef:
Ladybird schreef:
Bizar dat dit gebeurd! Bizar dat dit nog voorkomt. Heb echt met stijgende verbazing zitten lezen. Ook heftig denk ik als je dan ineens op een vakantiepark zit. Dan weet je ook niet wat je overkomt denk ik.

Laten we overigens niet gaan speculeren, maar wel met bronnen blijven komen. Want dit verhaal kan aan alle kanten zijn eigen leven gaan leiden.


Dit dus.

Het is een ongelooflijk verhaal en ik denk dat we allemaal zeer benieuwd zijn wat daar werkelijk allemaal gespeeld heeft. Althans ik ben zeer benieuwd naar meer informatie want ik kan me er helemaal niets bij voorstellen.
Het is in ieder geval een zeer ernstig verhaal dat moge duidelijk zijn.

Deze manier van leven is (deels) niet in overeenstemming met onze standaarden, maar is het daarom meteen geheel fout? Slecht voor de mensen die er woonden? Er zijn op meer plekken ter wereld groepen die een teruggetrokken en simpel bestaan leiden, vaak zeer zelfstandig/zelfredzaam met als nodig een contactpersoon met de buitenwereld voor dingen die ze zelf niet kunnen maken en niet zonder kunnen. Ik krijg lichtelijk de kriebels van hoe veroordelend er ook door de buurt gesproken wordt enkel om wat we zeker weten, nl een teruggetrokken bestaan.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 21:33

Als het vrije wil is wel, maar dat weten we hier dus nog niet zeker.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:37

Wel goed om t onderscheid te maken tussen de eigenaar van t pand, de huurder en de bewoners. Zoals ik t lees zijn dat 3 verschillende partijen.

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:39

Tamary, ik weet nog helemaal niet wat daar gebeurd is. Dus ik vind het een schokkend verhaal (9 jaar zonder contact met de buitenwereld, nooit naar school, sommigen geen ID) en ik wacht op meer info voordat ik het verhaal erbij heb.

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:43

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat kinderen van die leeftijd bewust kiezen voor een teruggetrokken bestaan. En dat maakt het voor mij ook zo erg.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:46

ja maar wie is nu de huurder van de boerderij? De klusjes man of de vader ?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:47

wat ik al eerder schreef; een meisje in de middelbare school leeftijd verhuisde met ouders van NL naar België en bleef gewoon thuis, niks vrijstelling, gewoon van de radar, klaar.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:48

01San schreef:
ja maar wie is nu de huurder van de boerderij? De klusjes man of de vader ?


Wat ik begreep de klusjesman.

tamary

Berichten: 29220
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:50

01San schreef:
ja maar wie is nu de huurder van de boerderij? De klusjes man of de vader ?

Klusjesman, vader was al tijdje ziek na hersenbloeding.

zorro schreef:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat kinderen van die leeftijd bewust kiezen voor een teruggetrokken bestaan. En dat maakt het voor mij ook zo erg.

Niet iedereen heeft behoefte aan veel sociaal contact, voor sommige mensen is dat moeilijk. Er zijn er ook die zsm bv het klooster in gaan.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:50

Arabesk schreef:
01San schreef:
ja maar wie is nu de huurder van de boerderij? De klusjes man of de vader ?


Wat ik begreep de klusjesman.



Dit las ik net

'Mensen die klusjesman Josef B. (58), de huurder van het pand, kennen, staan perplex dat hij vooral de kinderen zo aan hun lot heeft overgelaten.'

Denk dat je gelijk hebt.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:51

Toch zijn er genoeg mensen die bewust in een gesloten commune leven waar vrijwillige voor kiezen.

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:55

zorro schreef:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat kinderen van die leeftijd bewust kiezen voor een teruggetrokken bestaan. En dat maakt het voor mij ook zo erg.


Wanneer je van jongs af aan door je ouders niet anders verteld wordt dan gaan kinderen daar in mee.

Kinderen leren pas dat er ook andere meningen en mogelijkheden zijn vanaf een jaar of 6. Daarvoor is hun wereld veel kleiner.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:25

secricible schreef:
Huh? Dit gaat niet over speculatie toch maar over hoe kinderen door de leerplichtambtenaar gemist kunnen zijn....


Maar ik begrijp dat ze niet bekend waren in de GBA, dan besta je toch gewoon niet voor de wet?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:48

Blussem schreef:
Toch zijn er genoeg mensen die bewust in een gesloten commune leven waar vrijwillige voor kiezen.


Deze kinderen waren 11 tm 15 toen ze in Ruinerwold kwamen wonen, dan ben je niet op een leeftijd dat iets vrijwillig is....

Een grote vraag die rijst bij mij is, waar woonden ze voordat ze hier kwamen. Ook daar zijn ze jaren buiten beeld gebleven.

Hoe langer je erover nadenkt hoe krankzinniger het wordt

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:51

Misschien gingen de kinderen wel gewoon naar school toen ze nog een gezin waren, toen de moeder er nog was. We zullen de komende weken wel meer horen maar ik hoop wel dat ze de kinderen met rust laten en uit de publiciteit houden zodat ze nog een kans hebben om een normaal bestaan te krijgen zonder de rest van hun leven hier op aangesproken worden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:52

bigone schreef:
Misschien gingen de kinderen wel gewoon naar school toen ze nog een gezin waren, toen de moeder er nog was. We zullen de komende weken wel meer horen maar ik hoop wel dat ze de kinderen met rust laten en uit de publiciteit houden zodat ze nog een kans hebben om een normaal bestaan te krijgen zonder de rest van hun leven hier op aangesproken worden.


Ze bestaan niet in het bevolkingsregister dus zijn ze echt niet op een school geweest.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:04

herstel; ze bestaan niet allemaal in het bevolkingsregister. Een aantal van de kinderen zijn wel gewoon geregistreerd.
Ik gok zo dat de jongsten degenen zijn die niet in het bevolkingsregister staan, maar zolang dat nog niet verder bekend wordt gemaakt, is dat alleen maar gissen natuurlijk.

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:37

Heel bizar dit verhaal. Volg het al de hele dag.

Ik les in ruinerwold en m’n kapper zit er dus zal volgende week wel wat horen over de ‘roddels’ in het dorp. :+

Net bij Beau de jongen die de verwarde jongen aangesproken heeft in de kroeg.

tienus63

Berichten: 12153
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:41

Als de naam die rondgaat over de jongen die in de kroeg aangelopen kwam, denk ik dat die wel vaker buiten de deur kwam en ook scholing gehad heeft.
De pagina die hij beheert is in fatsoenlijk Nederlands geschreven.