Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:45

Wat ik wat bizar vind aan het geheel is dat er een politieonderzoek wordt gestart...( zit de vader nou vast?)
Het is niet verboden om onder de radar te blijven....
Je op te sluiten etc....

Het enige is dat de kinderen of in ieder geval een paar, geen onderwijs hebben gehad.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:49

tienus63 schreef:
Als de naam die rondgaat over de jongen die in de kroeg aangelopen kwam, denk ik dat die wel vaker buiten de deur kwam en ook scholing gehad heeft.
De pagina die hij beheert is in fatsoenlijk Nederlands geschreven.


Welke pagina? Snap je bericht niet echt

tienus63

Berichten: 12183
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:55

Op nos wordt een foto getoond waarin de auto van de timmerman voor de werkplaats staat.
Daar staat een telefoonnummer bij, als je dat googelt, kom je bij een pelletkachel bedrijf uit.

tienus63

Berichten: 12183
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:58

Volgens de Facebook van die persoon, kwam ie wel vaker buiten het erf en in het dorp en zelfs buiten Nederland.

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:02

tienus63 schreef:
Volgens de Facebook van die persoon, kwam ie wel vaker buiten het erf en in het dorp en zelfs buiten Nederland.

De jongen of de timmerman?

tienus63

Berichten: 12183
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:02

De jongen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:03

De beschrijving van de jongen komt wel erg in de buurt ja.. maar dan had hij dus gewoon internet en alles?

Ik zie zelfs letterlijk foto’s vanuit het dakraam van dat huis op die Facebook pagina?

pien_2010

Berichten: 43825
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:08

Rakkie123 schreef:
Wat ik wat bizar vind aan het geheel is dat er een politieonderzoek wordt gestart...( zit de vader nou vast?)
Het is niet verboden om onder de radar te blijven....
Je op te sluiten etc....

Het enige is dat de kinderen of in ieder geval een paar, geen onderwijs hebben gehad.


Rakkie, blijf wel eventjes goed nadenken.

Het gaat hier om 6 kinderen. Die in een gesloten gezinssysteem zijn opgevoed. Dát alleen al is reden voor zorg. Kinderen hebben impulsen nodig, indrukken horen die op te doen, onderwijs te krijgen om later in vrijheid volwassen mensen te kunnen worden.
Hoe gesloter het systeem, hoe groter het risico dat kinderen zich niet kunnen ontwikkelen.

Dus als een verwarde jongen om hulp komt vragen, aangeeft dat er iets heel erg mis is, dan horen alle alarmbellen af te gaan en dat is gelukkig ook gebeurd, dankzij de kroegbaas, die deze verwarde jongen zeer serieus nam en de politie heeft gebeld. Deze mensen hebben die kelder gevonden en zijn zich rot geschrokken.

Dus terecht dat die kinderen nu met hulpverleners in een safe huis zijn afgesloten van de wereld en dat er uit gezocht gaat worden wat daar nu aan de hand was. Er zijn vooral heel veel vragen.

Citaat:
Het enige is dat de kinderen of in ieder geval een paar, geen onderwijs hebben gehad.
Dat op zich al is iets heel ernstigs. Kinderen hebben recht op onderwijs, hebben recht op zich te ontwikkelen, hebben recht op contact met anderen. Ik maak me enorm veel zorgen om die kinderen, dus terecht dat er een politie onderzoek is gestart. Terecht dat er mensen zijn opgepakt. Deze zaak moet tot op de bodem worden uitgezocht.

Ik vind het bizar, met alle respect Rakkie123, dat jij dat bizar vindt en ik vraag me af: "op welke planeet leef jij eigenlijk"?

tienus63

Berichten: 12183
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:18

@k_m, hij heeft ook een twitteraccount. Dus verre van wereld vreemd.

De timmerman is inderdaad een vakman.
Ken hem niet, maar wel werk van hem gezien.
Wat ik begreep had ie het altijd stijl druk.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:20

tienus63 schreef:
@k_m, hij heeft ook een twitteraccount. Dus verre van wereld vreemd.

De timmerman is inderdaad een vakman.
Ken hem niet, maar wel werk van hem gezien.
Wat ik begreep had ie het altijd stijl druk.


Ook gezien ja.. heb nu helemaal het idee dat het misschien minder gedwongen is dan gedacht ofzo.. hij eet ook 4 oktober een foto van nachtelijke wandelingen enzo. Heel vaag dit

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:27

Maar dus, geen van beide de vader of de timmerman is de vader van de kinderen? Dat vraag ik me vooral af. Want inderdaad als er een paar niet geregistreerd staan dan zijn ze ook nooit naar school gegaan en vraag ik me ook af waar die kinderen vandaan komen als 1 van de ouders wss dood is en de andere niet aanwezig (?)

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:34

En hoezo heeft hij foto's van die barman op zijn Instagram staan? Verhaal wordt wel erg vaag zo allemaal zeg.

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:38


Electra63

Berichten: 17908
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:40

Zunzuncito schreef:
Heel apart inderdaad, indoctrinatie tot de max. Een soort "Bloemen op Zolder" van Virginia Andrews scenario. En als die 58-jarige eigenaar niet de vader van het stel is, dan lijkt me dat er nog een extra behoorlijk verknipt figuur bij betrokken is.


Dit boek heeft in mijn jeugd zo'n indruk gemaakt !!

tienus63

Berichten: 12183
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:49

Iemand zei toch dat het soort opvang was voor jeugd.
De levensloop die de oudste op zijn Facebook post, past dan wel in dit plaatje.

Denk dat het verhaal totaal anders zal uitpakken dan in eerste instantie wordt verwacht door alle berichten in de media.

Misschien is de bedlegerige man wel familie of vriend van de timmerman.

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:51

Ik las het vanochtend op facebook en moest 3x in mijn ogen wrijven of dit daadwerkelijk om de Ruinerwold hier 8 km vandaag ging. Ja dus! Interessant hoor leven in een dorp :')

Heb inderdaad ook vraagtekens bij veel dingen, maar de politie is nog druk bezig. Bizar als zoeits zo dicht bij je gebeurd. :(

tienus63

Berichten: 12183
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:56

Nu herhaling bij Beau op rtl4, een ruinerwoldiger aan tafel.

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 03:52

Hannanas schreef:
Hier staat wat info over die zoon Jan.
https://www.ad.nl/dossier-gezin-in-schu ... ~a6f66397/

Hij is veel verhuisd, vraag me af dus met vader en of alle kinderen broers en zussen zijn van elkaar?

En wat is dus de rol van die ene Josef (de huurder van de boerderij) ?


En dat Social media profiel is erg vaag en waarschijnlijk door grappenmakers aangemaakt. 'foto's onderweg naar de kroeg' maakt het ook wel erg onwaarschijnlijk dat dat profiel echt is.

Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 05:57

De 25-jarige heeft foto's van de kroegbaas op zijn instagram staan met "Now I finally know if it's a she or a he" (of iets in die strekking).

Heel vaag.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:49

Rakkie123 schreef:
Wat ik wat bizar vind aan het geheel is dat er een politieonderzoek wordt gestart...( zit de vader nou vast?)
Het is niet verboden om onder de radar te blijven....
Je op te sluiten etc....

Het enige is dat de kinderen of in ieder geval een paar, geen onderwijs hebben gehad.


Serieus, heel bijzondere kijk op de zaak heb jij. Het is pas bizar als hier geen politie onderzoek zou plaats vinden, gezien het feit dat er kinderen bij betrokken zijn, een aantal niet ingeschreven schijnt te zijn bij de gemeente etc.
En jezelf afzonderen als volwassene is heel iets anders dan kinderen daar in meenemen.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:15

tienus63 schreef:
Als de naam die rondgaat over de jongen die in de kroeg aangelopen kwam, denk ik dat die wel vaker buiten de deur kwam en ook scholing gehad heeft.
De pagina die hij beheert is in fatsoenlijk Nederlands geschreven.


De jongen zou volgens de berichten 25 zijn en 9 jaar geen scholing hebben gehad.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:17

Rakkie123 schreef:
Wat ik wat bizar vind aan het geheel is dat er een politieonderzoek wordt gestart...( zit de vader nou vast?)
Het is niet verboden om onder de radar te blijven....
Je op te sluiten etc....

Het enige is dat de kinderen of in ieder geval een paar, geen onderwijs hebben gehad.


Je bent wel verplicht kinderen aan te geven en wanneer dat niet gebeurt zover bekend.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:21

pien_2010 schreef:
Rakkie123 schreef:
Wat ik wat bizar vind aan het geheel is dat er een politieonderzoek wordt gestart...( zit de vader nou vast?)
Het is niet verboden om onder de radar te blijven....
Je op te sluiten etc....

Het enige is dat de kinderen of in ieder geval een paar, geen onderwijs hebben gehad.


Rakkie, blijf wel eventjes goed nadenken.

Het gaat hier om 6 kinderen. Die in een gesloten gezinssysteem zijn opgevoed. Dát alleen al is reden voor zorg. Kinderen hebben impulsen nodig, indrukken horen die op te doen, onderwijs te krijgen om later in vrijheid volwassen mensen te kunnen worden.
Hoe gesloter het systeem, hoe groter het risico dat kinderen zich niet kunnen ontwikkelen.

Dus als een verwarde jongen om hulp komt vragen, aangeeft dat er iets heel erg mis is, dan horen alle alarmbellen af te gaan en dat is gelukkig ook gebeurd, dankzij de kroegbaas, die deze verwarde jongen zeer serieus nam en de politie heeft gebeld. Deze mensen hebben die kelder gevonden en zijn zich rot geschrokken.

Dus terecht dat die kinderen nu met hulpverleners in een safe huis zijn afgesloten van de wereld en dat er uit gezocht gaat worden wat daar nu aan de hand was. Er zijn vooral heel veel vragen.

Citaat:
Het enige is dat de kinderen of in ieder geval een paar, geen onderwijs hebben gehad.
Dat op zich al is iets heel ernstigs. Kinderen hebben recht op onderwijs, hebben recht op zich te ontwikkelen, hebben recht op contact met anderen. Ik maak me enorm veel zorgen om die kinderen, dus terecht dat er een politie onderzoek is gestart. Terecht dat er mensen zijn opgepakt. Deze zaak moet tot op de bodem worden uitgezocht.

Ik vind het bizar, met alle respect Rakkie123, dat jij dat bizar vindt en ik vraag me af: "op welke planeet leef jij eigenlijk"?



Nou, ik snap wel dat onderzocht moet worden hoe het zit.
Maar er wordt gelijk iets verdachts van gemaakt en iedereen uit huis gehaald.

Het is de hysterie.

Het is ongewoon, het is niet goed voor kinderen....
Maar er zijn veel kinderen in een ongezonde situatie, die thuis blijven...
En in die situatie hulp krijgen.

Maar kennelijk was het allemaal niet zo gesloten, zoals hierboven al naar buiten komt, het gaat om 9 jaar en de oudste is 16 jaar

Dus ja, ik vind de handelswijze bizar.
Holland op zijn smalst.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:26

Hannanas schreef:
Hier staat wat info over die zoon Jan.
https://www.ad.nl/dossier-gezin-in-schu ... ~a6f66397/

Hij is veel verhuisd, vraag me af dus met vader en of alle kinderen broers en zussen zijn van elkaar?

En wat is dus de rol van die ene Josef (de huurder van de boerderij) ?


Maar in hoeverre dit aan waarheid grenst?
'Mogelijk gaat het om een of meerdere grappenmakers die de profielen aanmaakten' staat in de tekst.

Ik hoop dat de politie nog met een persconferentie komt.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:29

PSvanLot schreef:
Hannanas schreef:
Hier staat wat info over die zoon Jan.
https://www.ad.nl/dossier-gezin-in-schu ... ~a6f66397/

Hij is veel verhuisd, vraag me af dus met vader en of alle kinderen broers en zussen zijn van elkaar?

En wat is dus de rol van die ene Josef (de huurder van de boerderij) ?


Maar in hoeverre dit aan waarheid grenst?
'Mogelijk gaat het om een of meerdere grappenmakers die de profielen aanmaakten' staat in de tekst.

Ik hoop dat de politie nog met een persconferentie komt.


Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja, en dan een persconferentie waarbij ze iets meer weten als gisteren. nogmaals. ik denk dat we af moeten wachten en we kijken moeten wat er vandaag verder nog naar buiten komt


Ik vraag me dan wel af, hoe zal het over een paar jaar met die mensen gaan. Nadenkend hoor je natuurlijk vaker dat dit gebeurd, oke niet in zon situatie, maar je hoort het vaker. Hoe ga je weer terug de maatschappij in?