Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:32

Je kunt toch zéggen dat je niet in Nederland woont, terwijl je niet echt geemigreerd bent.

Ibbel

Berichten: 49245
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:33

Dat kun je één keer doen, en twee keer, maar niet 9 jaar lang natuurlijk. Op een gegeven moment gaat het toch opvallen: goh, alweer toevallig op bezoek in NL? Of je moet iedere keer bij een andere huisarts binnen wandelen.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:34

Chubby schreef:
Je kunt toch zéggen dat je niet in Nederland woont, terwijl je niet echt geemigreerd bent.


Ja dat zegt Brainless toch ook :')

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:41

Ibbel schreef:
Dat kun je één keer doen, en twee keer, maar niet 9 jaar lang natuurlijk. Op een gegeven moment gaat het toch opvallen: goh, alweer toevallig op bezoek in NL? Of je moet iedere keer bij een andere huisarts binnen wandelen.

Schat zo in dat het geen mensen zijn die voor elke scheet naar een huisarts gaan. Ben er zelf ook al minstens 10 jaar niet geweest. Het is nou niet alsof je daar zo regelmatig moet komen als je verder gezond bent.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:44

Denk niet dat ze de laatste 9 jaar een huisarts hebben gezien, of heb ik iets gemist?

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:46

Ianthe schreef:
Ibbel schreef:
Dat kun je één keer doen, en twee keer, maar niet 9 jaar lang natuurlijk. Op een gegeven moment gaat het toch opvallen: goh, alweer toevallig op bezoek in NL? Of je moet iedere keer bij een andere huisarts binnen wandelen.

Schat zo in dat het geen mensen zijn die voor elke scheet naar een huisarts gaan. Ben er zelf ook al minstens 10 jaar niet geweest. Het is nou niet alsof je daar zo regelmatig moet komen als je verder gezond bent.


Dus omdat jij... ook zij? >;)

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:52

In hoe verre is dat relevant of ze bij een huisarts zijn geweest?
Tieners hebben toch zelden een arts nodig?

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:58

Sizzle schreef:
In hoe verre is dat relevant of ze bij een huisarts zijn geweest?
Tieners hebben toch zelden een arts nodig?


Niet heel erg relevant... Ik denk dat het voornamelijk (bij mij althans) enorme verbazing is... Wat ook weer vragen oproept, is die kinderen nodige zorg ontnomen?

Tieners hoeven misschien niet vaak naar een huisarts, maar dat is natuurlijk maar een gemiddelde uitspraak. Niet een gegeven voor elk kind op zich.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:01

Naja, deze blijkbaar niet anders was het wel opgevallen :P

Libera

Berichten: 3999
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:26

Jeetje misschien zijn ze ook wel niet gevaccineerd! :+

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:19

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:22

Het komt steeds dichterbij -O-

:')

mirim

Berichten: 4425
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:40

Sizzle schreef:
In hoe verre is dat relevant of ze bij een huisarts zijn geweest?
Tieners hebben toch zelden een arts nodig?

Ik denk sowieso dat mensen die volledig in en met de natuur willen leven eerder naar kruiden en homeopathie zullen grijpen als dat ze naar een huisarts gaan.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 00:05

mirim schreef:
Sizzle schreef:
In hoe verre is dat relevant of ze bij een huisarts zijn geweest?
Tieners hebben toch zelden een arts nodig?

Ik denk sowieso dat mensen die volledig in en met de natuur willen leven eerder naar kruiden en homeopathie zullen grijpen als dat ze naar een huisarts gaan.

Maar wat als je apendix besluit te springen bijvoorbeeld? Dat los je toch niet zomaar op met homeopathie? Ik veronderstel dat het bij deze kinderen niet gebeurd is, maar “stel”...

mirim

Berichten: 4425
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 07:38

Dat zal dan inderdaad niet gebeurd zijn nee.
En anders is het misschien wel ‘ de wil van God, of het lot, of de natuur heeft het zo gewild ‘ .
Ik heb geen idee.
Maar ik kan me überhaupt niet in de denkwijze van deze mensen verplaatsen.

pmarenaJarig

Berichten: 48337
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 08:27

Als ze echt met een kind in dermate nood hadden gezeten dat het niet binnenshuis opgelost had kunnen worden, hadden ze vast wel geholpen kunnen worden als ze bij een dokter of ziekenhuis aan hadden geklopt. En wie weet is dat ook wel eens gebeurd.

Dat lijkt me nog 1 van de minste zorgen van deze manier van leven eerlijk gezegd :)
Het is nou niet dat ze in geval van nood honderden kilometers in de rimboe zaten....

Wie weet gaat het gewoon op dezelfde lijn verder en blijkt het allemaal steeds minder erg dan die eerste berichten waarbij een beeld geschetst werd alsof ze als beesten in een kelder vastgehouden werden...

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:10

Nou ja, ze zijn met die beroerte ook niet naar een arts gegaan.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:45

sans6 schreef:
Nou ja, ze zijn met die beroerte ook niet naar een arts gegaan.

:')

Het is een beetje te gek voor woorden. Ik zou me persoonlijk ook nooit in hun plek kunnen zetten, ik ben dan ook tegen alle extremistische gevallen van godsdienst/bijgeloof etc. Ik geloof tot een bepaald moment ook in homeopathie maar als ik kanker zou hebben ga ik toch liever naar een gewone goede ziekenhuisarts.
Een van mijn leerkrachten uit de lagere school bleek een kwaadaardige hersentumor te hebben, zij was heel erg bijgelovig en geloofde ook tot haar dood in alternatieve geneeskunde, gewone geneeskunde was volgens haar een hoax. Zo sloeg ze chemo af en begon ze een inzamelactie voor een alternatieve geneeswijze. Een jaar later is ze gestorven. Ik wil niet zeggen dat zij met chemo het wel had overleefd, maar soms moet je wel met je beide voeten op de grond blijven staan. Bijgeloof en godsdienst staat nooit boven wetenschap in mijn ogen. En we zijn zo trots op wat we allemaal al bereikt hebben, waarom er dan geen gebruik van maken?

Dat geld ook voor die mensen in de kelder. Ik vind het heel erg dat die kinderen hun toekomst is 'afgepakt' (misschien wat overdreven) ivm de ouders hun geloof. Ik geloof dan ook heilig dat elk kind zijn eigen toekomst/leven mag bepalen, en deze kinderen hebben hoogstwaarschijnlijk niet eens de kans toe gehad.

tienus63

Berichten: 12184
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:54

sans6 schreef:
Nou ja, ze zijn met die beroerte ook niet naar een arts gegaan.

Misschien is dat verhaal ook wel anders dan we denken.
Ik ben nergens tegengekomen dat die man in een gevangenishospitaal of burger ziekenhuis is opgenomen.
Als die man alleen maar veel op bed lag inde beperktenruimte in Ruinerwold, kan ie dat me dunkt ook in een cel.

Ik denk dat ze binnenkort weer buiten staan en gewoon verder gaan op oude voet.

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:57

De Telegraaf kopte gister dat Gerrit Jan vanD Utopia plande bij Staphorst
Maar dat was toch de man / vader met herseninfarct of bloeding? En op bed liggen ?


Ik denk alleen maar hoe dan?

tienus63

Berichten: 12184
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:06

Dat was eind jaren ‘90.
Toen woonden ze nog in Hasselt.
Er zijn toen ook wel regelmatig mensen aan het werk gezien op dat perceel.

pmarenaJarig

Berichten: 48337
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:07

Ik ben ook zo benieuwd waar alles nou van betaald werd... ze laten iets achter zich, doen er ogenschijnlijk niks meer mee maar blijven er wel voor betalen. Ik vind dat best bijzonder.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:47

De reacties op het profiel van jan op facebook zijn echt om te huilen. Dat politie zijn social media niet offline hebben gehaald of verborgen hebben snap ik niet. Vond sommige reacties op bokt al kortzichtig/respectloos maar zn facebook staat er vol mee :(

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:03

Blue_Monday schreef:
De reacties op het profiel van jan op facebook zijn echt om te huilen. Dat politie zijn social media niet offline hebben gehaald of verborgen hebben snap ik niet. Vond sommige reacties op bokt al kortzichtig/respectloos maar zn facebook staat er vol mee :(


Echt schofterig en idioot ja. Ik snapte ook al niet waarom dat profiel er niet gewoon afgehaald wordt.

Ibbel

Berichten: 49245
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:06

Dat zal Jan dan toch zelf moeten doen. Hij is niet gearresteerd, dus niemand heeft het recht z'n wachtwoord op te vragen, zijn profiel te openen en er wat mee te doen.