Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:24

Storm schreef:
De blik in de ogen van de schoonvader en oudste kind van de moeder... ;(


Ik blijf er maar aan denken. Hartverscheurend.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:25

Laatste stukje was een stuk tekst dat 1 van de jongste kinderen ook weg is gegaan.

Morgen komt er online nog een aanvulling misschien dan meer over de schoonvader en die zoon?
Wat vreselijk zeg hij noemde ze ook echt gevangenen.
Wat voor leven hebben die gehad...

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:28

hele heftige aflevering,

vond het wel fijn om te lezen dat er in ieder geval nog 1 kind weg is bij hem ondertussen
(allerlaatste stuk tekst)

en inderdaad die schoonvader en zoon van zijn andere vrouw.
heel bizar.. hoe ze hem ook aankijken als hij binnen is.

Ik hoop zo dat al die kinderen snel beseffen dat een leven zonder hem beter is
en als het goed is komt er nog een aflevering of iets op npostart?
Daar las ik iets over ergens vandaag, ivm alle vragen en het dieper op dingen in gaan
wat in deze docu niet mogelijk was.

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:32

HappyBuddha schreef:
Wat was er nou met dat laatste stukje na de aftiteling? Dat hij niet gek is? Is dit al eerder opgenomen of?
Ik heb heel veel vragen na deze docu...


Dat filmpje is sowieso eerder opgenomen.
Want hij zou nu niet meer kunnen praten ivm die beroerte en volgens mij is hij ondertussen helemaal grijs van haar kleur.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:39

Morgen zijn de oudste kinderen bij de Vooravond op NPO1 zegt de advocaat nu op Op1.

En om 20.00 komt op NPO start komt de extra aflevering moline.

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:00

Fitzroy schreef:
Morgen zijn de oudste kinderen bij de Vooravond op NPO1 zegt de advocaat nu op Op1.

En om 20.00 komt op NPO start komt de extra aflevering moline.


Dus morgen 2 extra delen eigenlijk.
Dat wordt terug kijken voor mij.
Maar ben wel benieuwd, naar beide

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:06

Ik vond die schoonvader haast iets weghebben van de gevangenen in bijv Auschwitz.
Compleet ontredderd.
De kinderen hebben nog altijd iets van deer in the headlights. Maar wat weten ze het goed onder woorden te brengen.
Ben wel blij dat nog een van de jongeren ook is vertrokken. Hopelijk volgen er meer

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:39

En ze gaan alsnog een civiele procedure starten. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 07:47

Fitzroy schreef:
En ze gaan alsnog een civiele procedure starten. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.


Gelukkig wel.
Ik heb ze meerdere keren horen zeggen dat hij nog goed weet wie hij is en wat hij gedaan heeft. Hij moet hier gewoon voor gestraft worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:57

Princess_ schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Had hij nou zijn schoonvader en nog iemand anders ook opgesloten?


Ik vind het bizar dat hier niet verder op ingegaan is. Waar zijn die mensen? Heeft hij ze vrijgelaten? Ik zit met zoveel vragen.

Nou echt hoor, heel bijzonder.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:28

Jee joh....hoe die 2 daar ook boven in dat kamertje zaten...zo maar even tussen neus en lippen door.... dat roept ook een heleboel vragen op!

Als je de uitspraak zo hoort dan snap je wel wat de problemen zijn inderdaad. Maar die enge, onbetrouwbare viezerik mag toch niet ongestraft blijven :n

Wat goed dat er nog 1 van de 5 losgeweekt is uit die groep! Hopelijk verlaten ze 1 voor 1 die vader en is op zijn minst dat dan uiteindelijk nog zijn straf....

Ik ben ook wel benieuwd...die statement van die overige 5 kwam dus van de enige zoon die daar tussen zit. Het is dan de vraag in hoeverre de 4 meiden het daar daadwerkelijk mee eens zijn / blijven. De raderen zullen wel draaien bij die jongelui, die hebben ook zat informatie en nieuwe inzichten om te verwerken :(:)

Edino is echt een slimme, sterke vent, zo knap hoe hij inziet dat hij de 5 niet kwijt wil raken en er deel van uit wil maken! Terwijl je ergens natuurlijk ook het liefst wat rust van die hele oliebol-situatie zou willen... wat dat betreft snap ik Mar Jan ook wel heel goed, dat die zich wel even genoeg "overvoerd" voelt en wat meer behoefte lijkt te voelen om zichzelf er niet in te verliezen.

Shin vind ik vooral heel zielig...niet op een kleinerende manier, maar die komt zo moe gestreden en murw over :(:)

Wel een hele sterke slot-scène trouwens!

Ik hoop dat ze die "vader" toch op 1 of andere manier bij zijn ballen kunnen pakken, want kan me voorstellen dat het nu toch een beetje voelt alsof al het leed dat hij zijn kinderen aan heeft gedaan, er niet toe lijkt te doen :(:)

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:43

pmarena schreef:
Ik ben ook wel benieuwd...die statement van die overige 5 kwam dus van de enige zoon die daar tussen zit. Het is dan de vraag in hoeverre de 4 meiden het daar daadwerkelijk mee eens zijn / blijven. De raderen zullen wel draaien bij die jongelui, die hebben ook zat informatie en nieuwe inzichten om te verwerken :(:)

Waar is dat gezegd? Ik heb nergens uit kunnen opmaken of het om de zoon ging of om een van de dochters.

Dagblad van het Noorden heeft nog een artikel geplaatst na de uitzending van Op1 gisteravond, waarin de advocaat van de vier oudste kinderen aan het woord kwam.

https://www.dvhn.nl/drenthe/Zullen-meer ... 66094.html

Volgens DvnH zijn overigens twee van de oudste kinderen vanavond aanwezig bij Vooravond, dus niet alle vier (voordat daar misverstanden over ontstaan).

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:18

Ik ben er vrij zeker van dat dat gezegd werd in deel 4 van de docu, dat de zoon die statement namens zichzelf en zijn zussen naar buiten bracht :)

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:19

Pmarena
Wat jij schrijft over die oudste 4 ervaar ik ook zo.
Edino die het zo goed weet te verwoorden. Zo sterk.
Maar met Shin had ik deze aflevering zo te doen, natuurlijk met allemaal, maar bij hem kreeg ik echt het gevoel van wat een verdriet. Ik kan het niet eens uitleggen.

Wat me ook opviel dat Israel naar de tandarts is geweest.
Daar zijn die kinderen natuurlijk ook noot geweest.
En hoe zat dat als ze naar de huisarts/arts moesten? Dat kon zonder ID niet eens.
Gewoon dikke pech dus als ze ziek waren.

Dat monster moet gewoon berecht worden, niet thuis mogen blijven in zijn boerderij.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:24

pmarena schreef:
Ik ben er vrij zeker van dat dat gezegd werd in deel 4 van de docu, dat de zoon die statement namens zichzelf en zijn zussen naar buiten bracht :)


Dit dacht ik ook indd

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:37

Echt vol verbazing deze docu gekeken.
Ook ben ik enorm verstelt dat die oudste 3 zo stabiel en sterk over komen. Ze leggen alles heel goed uit.
Al vond ik dat het deel van gister wel veel vragen oproepen. Waar is die huurder van de boederij in dit verhaal. Waar zijn die schoovader en de zoon uit het eerste huwelijk nu.

Er werd in dit deel een stukje laten zijn van ik dacht goedemorgen nederland waar gezegd wordt dat hun vader wel ja en nee kan zeggen daarna heb ik niet meer gehoord dat hun vader kon praten.

En ik ben benieuwd naar die extra delen die vandaag online komen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:37

Ik bekijk alle afleveringen altijd na een paar dagen nog een keer (omdat ik de eerste keer te flabbergasted ben). Ik zal er eens op letten. :)

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:14

friezenfan2 schreef:
Echt vol verbazing deze docu gekeken.
Ook ben ik enorm verstelt dat die oudste 3 zo stabiel en sterk over komen. Ze leggen alles heel goed uit.
Al vond ik dat het deel van gister wel veel vragen oproepen. Waar is die huurder van de boederij in dit verhaal. Waar zijn die schoovader en de zoon uit het eerste huwelijk nu.

Er werd in dit deel een stukje laten zijn van ik dacht goedemorgen nederland waar gezegd wordt dat hun vader wel ja en nee kan zeggen daarna heb ik niet meer gehoord dat hun vader kon praten.

En ik ben benieuwd naar die extra delen die vandaag online komen.


Wat ik begreep kon hij ja en nee knikken/schudden.
Dat wordt ergens gezegd

simongek

Berichten: 5348
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:25

Ik heb het voor het eerst gezien en wat vreselijk om die beelden te zien. Nog erger als de verhalen. Werd er misselijk van. En die angst in de ogen van die kinderen.

Een moeder die gewoon toekijkt terwijl jouw kleintjes zo behandeld worden. Dan breekt toch je moederhart :(

Wat ik alleen niet begrijp. Het balletje is pas 2 jr terug gaan rollen.

Waarom hebben de oudere kinderen die al zo lang weg zijn niet aan de bel getrokken? Waarom die man nog zo lang zijn gang laten gaan met de rest van de kinderen?

Ik kreeg gewoon kippenvel van die beelden en wat moeten ze toch altijd bang geweest zijn om na school weer naar huis te moeten. En niemand die een x aan de bel trekt of signalen oppakt.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:35

Hij kan schijnbaar ja en nee knikken / schudden en ook wat gebaren en tekenen. Wellicht snapt hij dingen vrij aardig maar kan hij zich voornamelijk niet goed uitdrukken. Of wie weet houdt hij zich ook wel een beetje van den domme..... daarom vond ik die slot-scène ook zo sterk, want die insinueert toch wel dat zoiets ook mee kan spelen....

Duo: ja precies, Shin heeft het ook pittig voor zijn kiezen gehad natuurlijk, als die "altijd" het pispaaltje was dat apart van de rest gehouden werd, steeds te horen kreeg hoe slecht hij zogezegd wel niet was.... daar zit nog aardig wat boosheid geloof ik en er daarom liever niet mee bezig zijn om terug te denken aan die ellende. Ik hoop dat die nu wat fijners opgebouwd krijgt....

Inderdaad ook dat Israel / Jan nu een complete voortand heeft, ziet er meteen een stuk netter uit :j

Ik ben ook erg benieuwd naar meer info want het is natuurlijk een vreselijk meeslepend verhaal.....
Hoe komen die schoonvader en die andere jongen daar terecht, hoe komen ze weg, hoe gaat het nu...en die volgelingen, hoeveel mensen hebben deze rarigheid eigenlijk gezien??

Simongek: dat leggen de 3 oudsten best goed uit in de docu en hier in het topic hebben we het er ook al een paar keer over gehad ;)

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:36

Mar Jan had ook een beugel op een later moment en shin zijn haren geknipt.

Vanavond maar weer even kijken als het niet te laat gaat worden.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:40

Linnie050 schreef:
Mar Jan had ook een beugel op een later moment en shin zijn haren geknipt.

Vanavond maar weer even kijken als het niet te laat gaat worden.

Ja klopt, maar door de tanden van Israel besefte ik me dat ook ineens, kinderen die niet bestaan krijgen geen medische hulp.
Gewoon die gedachte al.... ;(

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:45

Als er nog een kind tussen heeft gezeten dat even grof gezegd het loodje heeft gelegd door het ontbreken van medische zorg, dan is er ook geen haan die er naar kraait op deze manier...

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:58

Ja precies....brr liep gewoon een rilling over mijn rug...
Je moet er toch niet aan denken.

Of het meisje op de stoel die haar arm zo beet heeftdaarna, als dat gebroken is zal hij daar toch ook geen snars om geven.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:03

Ik vraag me af hoe hij z'n schoonvader en zoon gevangen heeft kunnen houden... mensen moeten hen toch gemist hebben?
Ik had met Shin heel erg te doen, hij heeft toch wel de meeste schade opgelopen als ik het zo gezien heb en kan het moeilijk een plekje geven. Verder kon je heel duidelijk zien dat Jan enorm gegroeid is in de maanden dat de serie opgenomen is! Echt super knap! In de eerste delen vond hij het heel moeilijk om iets te zeggen, bang voor de gevolgen ofzo en veel uhh zeggen en onzeker, maar nu vertelde hij gewoon zonder uhh en te giechelen, echt super mooi om te zien hoe hij gegroeid is in korte tijd!