Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linoleum

Berichten: 6490
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:56

Ik heb er eigenlijk een hekel aan om als leek te gaan diagnosticeren, maar ik ga verder op het gedachtespinsel wat Shin zelf deelde.

Shin zei dat hij dacht dat misschien vader wel zijn eigen gevoelens en gedachten projecteerde op Shin/hem als zijn evenbeeld zag. Dat ging om de slechte dingen vroeger. Maar misschien dat het nu zo andersom ook geldt. Dus vader nu zwak en slecht, maar Shin (Edino dus eigenlijk) een grote sterke gezonde man.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:19

Nou volgens mij bedoelde hij meer dat als vader zelf op dat moment tijdens hun kindertijd "slechte" gevoelens had, dat die vader er dan volgens hem wellicht vanuit ging dat dat niet bij hemzelf vandaan kon komen (gezien zijn perfecte wereldredder status...) en het dan wel bij de kinderen vandaan moest komen :(:)

En ja dan zal de oudste de meest voor de hand liggende zijn....

Maar voor hem is het natuurlijk ook maar gissen....

Ik denk dat er een groot deel "voorbeeld stellen" bij zal hebben gezeten...

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:27

Je zegt uiteindelijk hetzelfde als linoleum pmarena, komt op het zelfde neer iig, vaak spiegelen dat soort mensen zich ook aan anderen maar dat komt eigenlijk ook op hetzelfde neer

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:29

Je vraagt je overigens af wat er verkeerd zou moeten zijn aan het leuk vinden van een meisje... dat is toch gewoon da natuur dat een jongen dat soort gevoelens krijgt... het valt ook niet mee om een soort nieuwe wereld te stichten als je kinderen (uiteindelijk...) geen kinderen mogen maken :=

En zelf maar lekker van wippenstein gaan, want die 9 komen ook niet uit de lucht vallen...en je vergrijpen aan je kinderen :n

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:05

Dat gaat bij sommige christelijke geloven net zo. Die kunnen ook heel streng zijn.
Sterker nog, ik zie best veel overeenkomsten met wat ik van weet dat bij christelijk geloven ook net zo gebeurd betreft zoveel mogelijk invloed uit oefen op de kinderen en dat hun identiteit er niet aan toe doet.

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:18

pmarena schreef:
Je vraagt je overigens af wat er verkeerd zou moeten zijn aan het leuk vinden van een meisje... dat is toch gewoon da natuur dat een jongen dat soort gevoelens krijgt... het valt ook niet mee om een soort nieuwe wereld te stichten als je kinderen (uiteindelijk...) geen kinderen mogen maken :=

En zelf maar lekker van wippenstein gaan, want die 9 komen ook niet uit de lucht vallen...en je vergrijpen aan je kinderen :n

Kinderen krijgen is religieuze plicht (mits getrouwd) en de man aan het hoofd van het huishouden heeft in meer of mindere mate rechten over alle vrouwen in dat huishouden. Kan best dat die vader wel plannen had om kinderen uit te huwelijken aan andere volgers trouwens. Ze woonden dan wel geisoleerd, maar ze waren niet de enige leden van de gemeenschap.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:39

Nou daar heeft hij dan wel lang mee gewacht als hij dat van plan zou zijn geweest. Ik ben zó benieuwd of er ook onderzoek gedaan wordt naar die volgers! Stel je voor dat er nog ergens mensen een hele schare kinderen zitten te pesten in 1 of ander hok....

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:18

Ik vond trouwens de afsluiting zo intens, van die vader die doet alsof hij een idiot was. Jullie ook?

Avelienvd

Berichten: 7224
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:26

Het sterkte wel mijn gevoel dat hij nu misschien ook wel toneel speelt. En dus meer kan of begrijpt dan hij nu laat blijken

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:36

Ja dat vond ik ook, daarom zei ik dat ook :P

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:49

Hier nog iemand die Shin heel graag een hele dikke knuffel wil geven. Man wat ontzettend pijnlijk om te zien/horen.

Ik hoop dat ze allemaal op de een of andere manier dit te boven kunnen komen.

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:57

ja wat moet je daar van denken he van dat laatste filmpje .
denk misschien wel meerdere persoonlijkheden.
iets van paranoïde schizofrenie zal het dan zijn.

ik vond het allemaal even heftig om te zien.

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:00

Ja heel, heel heftig om te zien dat filmpje.

Ik ben ook wel benieuwd naar die volgelingen eigenlijk want wie weet of er nog ergens wat gebeurt inderdaad. Ze doneerden ook flink staat mij bij ergens gelezen te hebben?

lovelyfiefy

Berichten: 5111
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:04

Ik ga nu de vooravond terug kijken.
Israël is goed netjes gekleed inderdaad.
En vind zijn nieuwe kapsel ook echt top zo.

Je merkt meteen dat buiten het ‘huis’ ze een stuk verzorgder worden
(Als ik dat zo goed verwoord )
Al kan het ook door deze media aandacht komen natuurlijk.

Storm

Berichten: 20857
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 21:12

Ik denk dat het nu gewoon voor handen is en eerst niet.

Israels tand is mooi geworden, hij was er ook echt blij mee!

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:13

Was wel echt een slecht interview, maar dat komt ook omdat de serie zo goed was.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:16

DuoPenotti schreef:
Eno, die een gezin heeft, wat fijn voor hem. Ook al worstelt hij ook duidelijk met zijn jeugd, logisch natuurlijk. Dat masker, erg herkenbaar.
Ik weet niet in hem zie ik echt een hulpverlener als beroep. Maar had hij nu werk?


DVHN schreef:
Zijn privésituatie ging volledig over de kop na de inval in de boerderij in Ruinerwold in oktober 2019. Hij verloor er zelfs na zeven jaar zijn baan door en zit werkloos thuis. „Toen ik op mezelf kwam wonen, heb ik keihard gewerkt om het vertrouwen te winnen van het bedrijf. Ik klom omhoog in functies. Toen het nieuws uitbrak over ons gezin waren er momenten dat het ontzettend zwaar was. Ik had tijd nodig om daarvan te herstellen, maar dat bleek moeilijk te combineren met mijn werk. In onderling overleg zijn we uit elkaar gegaan.”

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:21

Dankjewel
Wat verdrietig.
Maar hoop ook voor hem dat andere deuren nu open gaan.
Wie wil nu niet zo'n toppers als werknemer!

Storm

Berichten: 20857
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 06:09

Hij is dus ook uit elkaar met zijn vrouw? Ik vermoedde het al een beetje omdat hij wel zijn kinderen benoemde, dat zij hem ervoor getrokken hadden naar hij zei niks over een vrouw of vriendin.

linoleum

Berichten: 6490
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:15

Storm schreef:
Hij is dus ook uit elkaar met zijn vrouw? Ik vermoedde het al een beetje omdat hij wel zijn kinderen benoemde, dat zij hem ervoor getrokken hadden naar hij zei niks over een vrouw of vriendin.

In onderling overleg uit elkaar slaat op zijn werk. Er wordt in dat stukje niks over zijn partner gezegd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:18

Hebben jullie het over Edino? Op zijn fb is te vinden dat hij sinds 2018 een relatie heeft dus dat zal een andere meid zijn dan de moeder van zijn kids.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:38

Met de speculaties die hier gedaan worden denk ik aan wat hij zei in een van de afleveringen: 80% van wat je leest is niet waar. Of verkeerd geïnterpreteerd.

Wat een heftig verhaal. Ik heb ook zo'n enorme bewondering voor ze, met hoe ze het nu doen. Je zou toch tegen ze willen zeggen dat ze er wel toe doen en prachtige mensen zijn, maar helaas kan je met niks die verknipte jeugd vervangen.

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:45

Heel heftig vond ik het en het is zo goed gemaakt dat je eigenlijk heel graag nog een serie wil om te horen hoe het met hun vergaat.
Stuk voor stuk prachtige mensen en Shin ja, die wil ik ook die knuffel wel geven.
Maar eigenlijk wel allemaal, zo sterk en dapper en dan nu zo een kijk in het leven.
Ik hoop dat ze een mooi en prachtig leven tegemoet gaan zonder het grote geheim en dat depressies verleden tijd worden.

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:22

Hebben jullie de inzamelingsactie al gezien van een opgerichte stichting voor de kinderen?
Ik vind het een mooi initiatief en heb al een donatie gedaan. Ik vind het zulke mooie mensen, ondanks alles wat ze hebben meegemaakt.

Storm

Berichten: 20857
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 10:24

Fitzroy schreef:
Hebben jullie de inzamelingsactie al gezien van een opgerichte stichting voor de kinderen?
Ik vind het een mooi initiatief en heb al een donatie gedaan. Ik vind het zulke mooie mensen, ondanks alles wat ze hebben meegemaakt.


Ik zocht het gisteren maar de website was toen nog onder constructie.
Welke website had jij?