Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Faillissement addy vd Krommenacker

 
Profiel   

https://www.facebook.com/14307076574392 ... 49?sfns=mo

Gister kondigde couturier addy vd krommenacker op social media zijn faillissement aan.
Ondanks dat ik niks met de beste man of zijn kleding heb, greep zijn verhaal me aan, want hij geeft rake punten aan.
- mensen gaan niet meer naar stenen winkels
- er is geen gemotiveerd personeel te vinden
- er is geen geschikte opvolger gevonden.

En als ik dan om me heen kijk...
In de plaatselijke winkelstraat staan ontzettend veel panden leeg.
Ik kom regelmatig op een mbo opleiding, en de helft hangt er ongeïnteresseerd bij...

Ik kom zelf juist in stenen winkels, koop bijv kleding zelden online.

Hoe staan jullie hierin?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:29 



 
Profiel   

Ik doe beide. Waar ik woon zijn maar weinig winkels (Zeeuws-Vlaanderen), dus ik ben voor mijn kledingstijl (jaren 50 retro) aangewezen op online. Schoenen koop ik 50/50 in de winkel en online. Ondergoed en basics e.d. koop ik in de winkel.

Volgende week ga ik naar Enschede om te winkelen. Een bruisend stadshart waar veel winkels zijn en dus veel keuze.

Het is de ontwikkeling van deze tijd. Online is makkelijk, snel en net zo veilig als in een gewone winkel. Daar moet je als lokale middenstand op in springen, anders is t klaar idd. Heb je een stenen winkel, dan moet je iets aanbieden waar mensen voor willen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:33 



 
Profiel   

Tja, ik doe beide, ik koop in stenen winkels (verzorgingsproducten, ondergoed enz zeker) maar ook online.

Nu bestel ik alleen online als ik zeker weet dat het wat is, dus geen 20 artikelen bestellen en 10 retour hier.
Lastige items ga ik altijd voor op pad naar het dorp.

Denk dat het een verandering in de maatschappij is die je niet tegen houdt. De vraag is alleen hoelang fysieke winkels nog blijven bestaan in deze vorm.

'Vroeger' kon je bij elke bank binnen geld opnemen aan de balie, die tijd is veranderd naar pinautomaten en dat is weer gewijzigd naar steeds minder pinautomaten.
Die bankmedewerkers hebben ook geen baan meer en wat anders moeten zoeken. Sneu natuurlijk, maar wel de moderne tijd die aan verandering onderhevig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:35 



 
Profiel   

Ik ga juist liefst naar een fysieke winkel. Alleen hondenvoer koop ik noodgedwongen online. Ook electronica en witgoed het liefst een fysieke winkel. Dan kun je zien wat je koopt ook. Maar ook hier heel veel leegstand, wat overblijft kan ik bv kwa kleding niet terecht. Ik probeer dus een of twee keer per jaar ergens heen te gaan en dan in een keer te slagen kwa kleding. Dan maar een eind rijden. En ben niks duurder uit ook.

Maar ik vrees dat we langzaam gedwongen worden digitaal te gaan en menselijk contact schaarser wordt en meeste anoniem gaat worden. Voor mij een slechte zaak. En geen idee of het iets typisch nederlands is omdat wij verwend zijn met snel internet.


Laatst bijgewerkt door karuna op 30-10-19 09:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:41 



 
Profiel   

Ik vind ouderwets naar de stad leuk en gezellig maar helaas ben je dan vaak een dief van je eigen portemonnee :(
Vorige week naar de stad geweest en een mooie winterjas gezien, ik twijfelde en heb verder gekeken en een andere winterjas gekocht.
Na 2 dagen wilde ik toch nog die winterjas alsnog kopen en gekeken op internet, daar was deze gewoon 55 euro goedkoper :j .
Keuze was niet moeilijk toen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:43 



 
Profiel   

Ik koop alles online, hier in de buurt zijn geen winkels waar ik wil kopen.

En dat er geen geschikt personeel te vinden is; nee logisch, je verdient geen drol in een winkel. Zelfde probleem als in de zorg en andere uitgeklede sectoren.
Terwijl vaste lasten wel stijgen. Meeste mensen zoeken gewoon iets wat wel een beetje betaalt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:51 



 
Profiel   

Ik denk dat erg veel kleine zelfstandigen het om die reden lastig hebben.

Wij kopen bv witgoed al járen bij dezelfde zaak hier in het dorp. Prima service. Toen laatst de man de wasmachine kwam herstellen, zei hij dat ze vaak bij hen in de zaak kwamen en zich grondig lieten informeren om vervolgens elders (allicht online) te kopen.

Voordeel is natuurlijk dat je online makkelijk prijzen kan vergelijken. Kleding koop ik nooit online: ik wil kunnen voelen en ruiken en live kijken, maar bv honden- en kattenvoeding dan weer wel. Hetzelfde kost online een pak minder en ik hoef niet te sleuren.

Maar het is zeker jammer dat de kleine speciaalzaakjes hiervoor boeten. Ik wil voor sommige zaken meer betalen voor de extra service, maar niet voor alles, ik kijk uiteindelijk ook naar mijn portemonnaie.

Die motivatie, tjsa, dat is zeker een ding! De horecazaak naast ons sluit met nieuwjaar omdat ze geen personeel vinden, de bakker in de straat heeft tussen kerst en nieuw ook onvoldoende personeel (lees:niemand wil werken dan) om aan de vraag te voldoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:00 



 
Profiel   

Ik shop ook bijna alleen maar online dan heb je een veel groter aanbod.

En tja, de mbo’ers zijn vaak 15/16 en nog vol op aan het puberen. Natuurlijk interesseert school ze dan ook weinig. Zeker als je bedenkt dat ze vaak weggezet worden als dom. En dan ook een honger loontje verdienen. Ik zou dan ook niet heel gemotiveerd zijn. De leraren motiveren je ook niet. Die schuiven het weg onder het mom dat ze nog jong zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:00 



 
Profiel   

Ik ga juist naar fysieke winkels. Gedoe elke keer met betalen en passen thuis. In de winkel betaal je wat je leuk vindt en past. Online betaal je ongeacht of je het leuk vindt (mits, geen AfterPay). Daarnaast vind ik het ook veel te leuk om een tasje overhandigd te krijgen met je nieuwe spullen in plaats van zo'n sagerijnige bezorger :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:30 



 
Profiel   

Ik koop vaak online, waarom parkeren is hier duurder dan verzendkosten ( die vaak zelfs gratis zijn) Veel winkels hebben maar enkele maten, zie je iets leuks zit je maat er niet tussen en online kun je dat meteen filteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:32 



 
Profiel   

Ik koop voornamelijk online, in stenen winkels is minder kleding in mijn stijl te vinden en kleding van bepaalde webwinkels weet ik mijn maten en past beter (bijvoorbeeld kleding in de kleinere maten voor mensen met een zandloper figuur kom je weinig tegen in de winkels in Nederland).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:33 



 
Profiel   

Winkelen in een grote stad? Leuk, dertien winkelstraten in een dozijn vaak. En niet aan gemotiveerd personeel kunnen komen is zo'n dooddoener, ze willen allemaal de 16 jarigen met 10 jaar ervaring. Ik koop online waarvoor ik niet naar wil zoeken in de winkelstraat en wanneer ik eens een keer ga shoppen is het voor de fun, meestal slaag ik dan bij de duurdere shops zoals de Bijenkorf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:37 



 
Profiel   

Ik koop veel in stenen winkels, of online bij stenen winkels die ook online zijn. Dat is belangrijk, de plaatselijke middenstand steunen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:37 



 
Profiel   

Bij ons in het dorp zijn de huurprijzen voor winkels veel te hoog.
Hierdoor verdwijnen winkels.
Met als gevolg minder winkelend publiek, nog meer winkels dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:38 



 
Profiel   

bigone schreef
Winkelen in een grote stad? Leuk, dertien winkelstraten in een dozijn vaak. En niet aan gemotiveerd personeel kunnen komen is zo'n dooddoener, ze willen allemaal de 16 jarigen met 10 jaar ervaring. Ik koop online waarvoor ik niet naar wil zoeken in de winkelstraat en wanneer ik eens een keer ga shoppen is het voor de fun, meestal slaag ik dan bij de duurdere shops zoals de Bijenkorf.

Ja, voor minimaal loon :=.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:39 



 
Profiel   

Ik shop veel online. Ik heb geen auto en de meeste winkels is voor mij al ruim 20/25 minuten fietsen. Dus voor de kleinste boodschap ben ik, alleen in reistijd alleen, 45 minuten onderweg.

Stenen winkel heb ik geen probleem mee, als er dichterbij van alles zou zitten, zou ik daar ook makkelijker heen gaan. Al heb ik geen zin in mensen die mijn aanspreken met "kan ik u helpen" binnen 10 minuten nadat ik binnen kom. Als ik hulp nodig heb geef ik wel gil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:39 



 
Profiel   

Ik ga vaker naar fysieke winkels. Voor kleding heeft dat wel vaak door mijn bouw te maken. Weinig spul wat goed past. Electronica wil ik graag eerst in mijn handen hebben voordat ik het koop. Maar als ik dan tussendoor even online spiek en hetzelfde artikel voor 10 euro minder kan vinden.... Ja dan bestel ik het online. Leven is al duur genoeg.

En kwa personeel. Het moet allemaal goedkoper dan goedkoop. Dus jong en onervaren. Dan is het niet raar dat het ongemotiveerd beeld geeft. 16 jarige puberen immers nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:40 



 
Profiel   

luuntje schreef
Bij ons in het dorp zijn de huurprijzen voor winkels veel te hoog.
Hierdoor verdwijnen winkels.
Met als gevolg minder winkelend publiek, nog meer winkels dicht.

De huurprijzen slaan idd ook vaak nergens op, zo veel dat dat kost.

In Sluis, een van de winkelsteden van Zeeuws-Vlaanderen (altijd druk, trouwens) staan een aantal prachtige panden vrij, maar de huurprijs is zo hoog, dat is niet leuk meer :\.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:40 



 
Profiel   

Sluis is altijd gezellig maar wel prijzig qua kleding

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:41 



 
Profiel   

Ik doe beiden... online als ik dingen zoek die ik in de winkels niet kan vinden.. maar winkelen evengoed, hoewel ik veel stadscentra veel te druk vind, en lastig met parkeren. Dus dat het daar minder bezocht is, geloof ik niet zo. Ik denk dat mensen minder uitgeven? Dus meer windowshoppen ofzo?

En daarbij heb ik een tasje van Addy, wat best duur was (in een sale gekocht) en het is kwalitatief eigenlijk gewoon slecht .. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:41 



 
Profiel   

purny schreef
Sluis is altijd gezellig maar wel prijzig qua kleding

Ik vind het wel meevallen, eigenlijk. Aan de andere kant, met de huurprijzen daar moet je wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:47 



 

_San87_ schreef
Ik doe beide. Waar ik woon zijn maar weinig winkels (Zeeuws-Vlaanderen), dus ik ben voor mijn kledingstijl (jaren 50 retro) aangewezen op online. Schoenen koop ik 50/50 in de winkel en online. Ondergoed en basics e.d. koop ik in de winkel.

Volgende week ga ik naar Enschede om te winkelen. Een bruisend stadshart waar veel winkels zijn en dus veel keuze.


Mwoh, doe mij maar Utrecht of Rotterdam Noord. Maar als je dan toch gaat, moet je wel even langs So Fifties: https://indebuurt.nl/enschede/bedrijvig ... huis~5410/

Ik ga juist graag naar stenen winkels, maar ik hou er wel erg van als het personeel me verder met rust laat (of het moet zijn om iets te pakken of weer weg te leggen). Voordeel van stenen winkels vind ik dat je wat sneller iets past wat je normaal gesproken niet zo snel zou kiezen, gewoon om eens te kijken hoe het staat. En dan kom je op leuke, nieuwe ideeën. Daarnaast vind ik het belangrijk dat kleding ook écht goed zit qua pasvorm en maat. Veel mensen lopen met slecht passende kleding en ik vermoed dat dat komt omdat ze online bestellen en niet te kritisch zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:56 



 
Profiel   

Ik koop zo veel mogelijk in de winkel. Gewoon omdat ik dat leuk vind. De stad in, rondkijken, praatje met de verkopers, van de stad genieten. Bijvoorbeeld de dierenwinkel, daar kom ik al meer dan 10 jaar. Altijd een praatje met de eigenaar van de winkel omdat je elkaar 'kent' na zo'n lange tijd.

Ik bestel bijna alleen paardenspullen online omdat ik vaak heel specifieke dingen wil hebben die de ruitersportzaken in de buurt niet verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:00 



 
Profiel   

Nu net nog gedaan trouwens, in de winkel kon ik geen bikini meer vinden terwijl mijn dochter die wel nodig heeft voor zwemles, terwijl ik die wil bestellen zie ik 2 fortnite vesten voor mijn zoon die ze dus niet in de winkel hadden. Vorige week voor het eerst sinds lange tijd namelijk weer in de winkel geweest. leuke dingen maar erg weinig nog in alle maten beschikbaar. Helaas is van 1 jurkje al de zoom los, zag het net pas en ipv retour sturen moet ik dus naar de winkel toe om die te ruilen. Kost nog meer tijd, benzine en parkeergeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:00 



 
Profiel   

Tsja ik ben altijd aan het werk achter een computer :') dus de verleiding van online bestellen is dan heel groot. Ik koop denk ik 90% wel online denk ik ja.. denk ik ook een beetje aan mijn eigen portemonnee, vaak kortingscodes of betere aanbiedingen. Ik stuur daarin tegen eigenlijk nooit iets retour.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen