Faillissement addy vd Krommenacker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:43

Pipodipo schreef:
Cer schreef:
En daarbij heb ik een tasje van Addy, wat best duur was (in een sale gekocht) en het is kwalitatief eigenlijk gewoon slecht .. :')

Dat is helaas bij veel designers wel aan de orde en ook bij bepaalde duurdere mainstream merken is dat zo.

Online winkelen doe ik soms, als ik al weet wat ik nodig heb en soms ook omdat een bepaald product alleen online verkrijgbaar is of niet in de winkel op voorraad is. Maar het liefst koop ik gewoon in een stenen winkel. Hier vlakbij is een pleintje met een goede bakker, een groentejuwelier en een slager waar op vrijdag en zaterdag een rij staat. Er is ook een schoenenwinkel waar ik zeker elk seizoen wel iets koop. Voor wit- en bruingoed kun je ook op dit pleintje terecht en daar koop ik alles op dat gebied. Het dichtstbijzijnde grotere winkelcentrum kan alle hulp goed gebruiken en daar doe ik ongeveer maandelijks wel een rondje. De boekwinkel probeer ik wel eens over te slaan, maar dat lukt eigenlijk nooit.
Zijn er ook mensen die toch de V&D blijven missen? Niet zozeer voor kleding, maar wel voor handdoeken, macaroons en sokken?


Ik mis de V&D ook echt vaak! Idd niet zo zeer voor kleren, maar ze hadden voor mij altijd precies de kleine dingetjes die ik nodig had die ze ergens anders niet hadden. Tekenspullen bv. Ik zal tot de minderheid behoord hebben..... Maar het was oprecht 1 van mijn favoriete winkels :o Hoop dat het ooit nog terugkeert met een berer concept oid.

Toen ik in de stad woonde vond ik shoppen heerlijk trouwens. Lekker door de winkels struinen, kijken of er nog wat was, en meteen een beetje lichaams beweging hebben. Kon door de winkelstraat van het station naar mijn huis vroeger, en deed dat liever lopend op de fiets zodat ik meteen even mijn ' boodschapjes ' (en ook kleren) bij allerlei dingen kon halen.

Daarna verhuisde ik naar een dorp en toen was het dus wel anders. Dichtsbijzijnde winkelcentrum was de Amsterdamse poort en dat is nou ook niet echt een baken van gezelligheid + ik vond het gedoe met parkeren het altijd echt niet waard.
Als ik dan 'snel'. iets nodig had, had ik er dus meer aan om het gewoon effe online te bestellen (volgende dag in huis) dan om 20 minuten in de auto te zitten met het risico dat ze 'mijn product' niet hadden. Met een fulltime baan was dna ook alleen koopavond een optie en dan is het weer lekker stervensdruk.
Daar is het ook meteen goed doorgeslagen naar gewoon vrijwel alles online bestellen, haha. Puur omdat ik geen zin had in de autorit en het parkeergedoe. ]

Vind het wel jammer hoor, woon inmiddels weer in de stad en ook het goede voornemen om de lokale middenstand hier te steunen.
Gezellige winkeliers en personeel ben ik alleen te autistisch voor, net als van die veels te hippe winkels met harde muziek enzo. Brr.... Small talk.
Dacht altijd dat ik daar alleen in was, maar waar zo'n persoonlijke benadering een groot pluspunt kan zijn hoor ik ook wel van veel mensen dat ze dat mijden als de pest.

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Faillissement addy vd Krommenacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:56

Ik zie bij mij in de stad een trend waar ik heel blij mee ben. Deuren dicht bij koud weer en een bordje "open" opgehangen. Geen t..herrie in de winkels maar gewoon in de winkelstraat zelf muziek.

moonsparkle
Berichten: 21749
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 19:04

Kleding heb ik een paar keer online geprobeerd maar het viel zo vaak tegen qua pasvorm dat ik dat niet meer doe, schoenen eveneens. Ik ben dus van internet terug gegaan naar winkels qua kleding. Maar bijvoorbeeld sinterklaas cadeau's of reizen koop ik altijd online.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 19:07

Als ik iets specifieks wil, dan shop ik online. Nu bijv een nieuw badpak en een jurkje in een specifiek model. Meer slgemeen spul, zoals jeans of schoenen of een winterjas koop ik liever in een stenen winkel.

Algemene boodschappen koop ik bij de buurtsuper, maar het spul wat kan haal ik liever bij een kleinere ondernemer: bijv bij de drogist (we hebben er hier een met een heel fijn alternatief assortiment) of de bakker.

germie

Berichten: 26009
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Faillissement addy vd Krommenacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:23

Ik koop zowel online als in echte winkels. Deels is het ook eigen schuld van de echte winkels. Ze gaan soms niet met de tijd mee. Of ze willen niet bestellen wat jij wilt (wel dealer van een bepaald merk zijn, maar niet willen bestellen wat jij wilt hebben, dan is de stap naar online geheel logisch).

Daarnaast is het deels de schuld van de (r)overheid. Hier betaal je 21% BTW, in andere landen in Europa soms minder en dan loont online bestellen. Een duikpak was gewoon in Spanje 80 euro goedkoper. Wie doet dan wat fout? Niet ik als consument.
Ook het online bestellen in China is soms zeker lonend, ondanks dat je geen garantie hebt. Ik heb duiklampen uit China voor 32 euro (dus zeg maar 50 incl. importkosten), en die kosten hier dan 99 euro voor EXACT dezelfde lamp. Dan ben je gewoon een dief van eigen portemonnee als je hier het dubbele betaalt. De winkelier kan die lampen goedkoper inkopen (ik kon ze voor 18 dollar per stuk krijgen als ik er 20 afnam, daar komt dan natuurlijk nog wel importkosten bij, maar dan zit je nog lang niet op 32 euro per stuk).

Kleding pas ik liever, maar soms gaat dat niet, dan moet ik wel online bestellen. Heb overigens nog nooit wat teruggestuurd. Schoenen van bepaalde merken gaan online, onbekende merken altijd passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:01

germie schreef:
Ik koop zowel online als in echte winkels. Deels is het ook eigen schuld van de echte winkels. Ze gaan soms niet met de tijd mee. Of ze willen niet bestellen wat jij wilt (wel dealer van een bepaald merk zijn, maar niet willen bestellen wat jij wilt hebben, dan is de stap naar online geheel logisch).

Daarnaast is het deels de schuld van de (r)overheid. Hier betaal je 21% BTW, in andere landen in Europa soms minder en dan loont online bestellen. Een duikpak was gewoon in Spanje 80 euro goedkoper. Wie doet dan wat fout? Niet ik als consument.
Ook het online bestellen in China is soms zeker lonend, ondanks dat je geen garantie hebt. Ik heb duiklampen uit China voor 32 euro (dus zeg maar 50 incl. importkosten), en die kosten hier dan 99 euro voor EXACT dezelfde lamp. Dan ben je gewoon een dief van eigen portemonnee als je hier het dubbele betaalt. De winkelier kan die lampen goedkoper inkopen (ik kon ze voor 18 dollar per stuk krijgen als ik er 20 afnam, daar komt dan natuurlijk nog wel importkosten bij, maar dan zit je nog lang niet op 32 euro per stuk).

Kleding pas ik liever, maar soms gaat dat niet, dan moet ik wel online bestellen. Heb overigens nog nooit wat teruggestuurd. Schoenen van bepaalde merken gaan online, onbekende merken altijd passen.

Ik was ooit hier in de plaatselijke dorpswinkel, supermooie jurk van 170 euro gepast ... merkloos maar ‘made in italy’

Zelfde avond zag ik exactdezelfde jurk, zelfde stof , patroon etc. Voor 23 euro op aliexpress.

Made in italy mn kont dus....
dat zet je wel aan het denken. Uiteindelijk is het meeste in de winkels hier ook gewoon chineze meuk.

moonsparkle
Berichten: 21749
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:09

Het kan best echt beter zijn hoor, want in China wordt heel veel ook nagemaakt. En ook niet alles wat je op Ali ziet, ziet er ook zo uit als je het binnen krijgt.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:29

Het meeste koop ik in een fysieke winkel.
Een enkele keer, vooral kleren omdat ik geen zin heb om winkel in, winkel uit te gaan en te passen, koop ik on line.

Maar ja, ik snap wel dat het moeilijk is goed personeel te vinden....

Maar wat stom om het failliet te laten gaan.....

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:41

moonsparkle schreef:
Het kan best echt beter zijn hoor, want in China wordt heel veel ook nagemaakt. En ook niet alles wat je op Ali ziet, ziet er ook zo uit als je het binnen krijgt.



Zeker weten, ze jatten gewoon foto´s van het echte spul. Ik ben mijn zoon ook een keer tegen gekomen op Ali bij een advertentie van namaak spul. -O-

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:53

Menino schreef:
germie schreef:
Ik koop zowel online als in echte winkels. Deels is het ook eigen schuld van de echte winkels. Ze gaan soms niet met de tijd mee. Of ze willen niet bestellen wat jij wilt (wel dealer van een bepaald merk zijn, maar niet willen bestellen wat jij wilt hebben, dan is de stap naar online geheel logisch).

Daarnaast is het deels de schuld van de (r)overheid. Hier betaal je 21% BTW, in andere landen in Europa soms minder en dan loont online bestellen. Een duikpak was gewoon in Spanje 80 euro goedkoper. Wie doet dan wat fout? Niet ik als consument.
Ook het online bestellen in China is soms zeker lonend, ondanks dat je geen garantie hebt. Ik heb duiklampen uit China voor 32 euro (dus zeg maar 50 incl. importkosten), en die kosten hier dan 99 euro voor EXACT dezelfde lamp. Dan ben je gewoon een dief van eigen portemonnee als je hier het dubbele betaalt. De winkelier kan die lampen goedkoper inkopen (ik kon ze voor 18 dollar per stuk krijgen als ik er 20 afnam, daar komt dan natuurlijk nog wel importkosten bij, maar dan zit je nog lang niet op 32 euro per stuk).

Kleding pas ik liever, maar soms gaat dat niet, dan moet ik wel online bestellen. Heb overigens nog nooit wat teruggestuurd. Schoenen van bepaalde merken gaan online, onbekende merken altijd passen.

Ik was ooit hier in de plaatselijke dorpswinkel, supermooie jurk van 170 euro gepast ... merkloos maar ‘made in italy’

Zelfde avond zag ik exactdezelfde jurk, zelfde stof , patroon etc. Voor 23 euro op aliexpress.

Made in italy mn kont dus....
dat zet je wel aan het denken. Uiteindelijk is het meeste in de winkels hier ook gewoon chineze meuk.


Hoeft niet zo te zijn. Ome Ali jat vaak gewoon foto’s van het echte spul wat zij dan nagemaakt verkopen.

Popstra
Berichten: 13799
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Faillissement addy vd Krommenacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:44

Ik doe beiden, winkelen zowel online als naar de stad.
Ik kocht vroeger vaak dure merken. Echter slaag ik bij Zara tegenwoordig ook heel goed. Stuk vriendelijker voor de knip ook. Mode gaat zo verschrikkelijk snel, heb geen zin om hele dure stukken meer aan te schaffen die wanneer je ze eindelijk eens draagt eigenlijk alweer achterhaald zijn.
Enkel een tas mag van mij wel wat kosten. Die shop ik niet online.
Verder denk ik dat Vd Krommenacker maar een klein publiek aan spreekt. Ik denk dan aan een bepaald cirkeltjes sjiekere vooral een rijke dames en niet zo piepjong meer.