Pipodipo schreef:Cer schreef:En daarbij heb ik een tasje van Addy, wat best duur was (in een sale gekocht) en het is kwalitatief eigenlijk gewoon slecht ..
Dat is helaas bij veel designers wel aan de orde en ook bij bepaalde duurdere mainstream merken is dat zo.
Online winkelen doe ik soms, als ik al weet wat ik nodig heb en soms ook omdat een bepaald product alleen online verkrijgbaar is of niet in de winkel op voorraad is. Maar het liefst koop ik gewoon in een stenen winkel. Hier vlakbij is een pleintje met een goede bakker, een groentejuwelier en een slager waar op vrijdag en zaterdag een rij staat. Er is ook een schoenenwinkel waar ik zeker elk seizoen wel iets koop. Voor wit- en bruingoed kun je ook op dit pleintje terecht en daar koop ik alles op dat gebied. Het dichtstbijzijnde grotere winkelcentrum kan alle hulp goed gebruiken en daar doe ik ongeveer maandelijks wel een rondje. De boekwinkel probeer ik wel eens over te slaan, maar dat lukt eigenlijk nooit.
Zijn er ook mensen die toch de V&D blijven missen? Niet zozeer voor kleding, maar wel voor handdoeken, macaroons en sokken?
Ik mis de V&D ook echt vaak! Idd niet zo zeer voor kleren, maar ze hadden voor mij altijd precies de kleine dingetjes die ik nodig had die ze ergens anders niet hadden. Tekenspullen bv. Ik zal tot de minderheid behoord hebben..... Maar het was oprecht 1 van mijn favoriete winkels Hoop dat het ooit nog terugkeert met een berer concept oid.
Toen ik in de stad woonde vond ik shoppen heerlijk trouwens. Lekker door de winkels struinen, kijken of er nog wat was, en meteen een beetje lichaams beweging hebben. Kon door de winkelstraat van het station naar mijn huis vroeger, en deed dat liever lopend op de fiets zodat ik meteen even mijn ' boodschapjes ' (en ook kleren) bij allerlei dingen kon halen.
Daarna verhuisde ik naar een dorp en toen was het dus wel anders. Dichtsbijzijnde winkelcentrum was de Amsterdamse poort en dat is nou ook niet echt een baken van gezelligheid + ik vond het gedoe met parkeren het altijd echt niet waard.
Als ik dan 'snel'. iets nodig had, had ik er dus meer aan om het gewoon effe online te bestellen (volgende dag in huis) dan om 20 minuten in de auto te zitten met het risico dat ze 'mijn product' niet hadden. Met een fulltime baan was dna ook alleen koopavond een optie en dan is het weer lekker stervensdruk.
Daar is het ook meteen goed doorgeslagen naar gewoon vrijwel alles online bestellen, haha. Puur omdat ik geen zin had in de autorit en het parkeergedoe. ]
Vind het wel jammer hoor, woon inmiddels weer in de stad en ook het goede voornemen om de lokale middenstand hier te steunen.
Gezellige winkeliers en personeel ben ik alleen te autistisch voor, net als van die veels te hippe winkels met harde muziek enzo. Brr.... Small talk.
Dacht altijd dat ik daar alleen in was, maar waar zo'n persoonlijke benadering een groot pluspunt kan zijn hoor ik ook wel van veel mensen dat ze dat mijden als de pest.