Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Privacy, bestaat dat nog? (Mobieltjes, social media)

 
Profiel   

IsaCalixa schreef
Soms mis ik de tijden wel, dat men alleen met elkaar belde via de vaste telefoon of elkaar in het echt tegen kwam :D

Maar dat vind ik wel weer een heel andere discussie


Ken jij die tijd dan nog?? Ik keek naar aanleiding van je opmerking even in je profiel en zag 23 staan... voor mijn gevoel (ben nu zelf 37 en op mijn 18e denk een van de eerste met mobiel in mijn omgeving) weet jij bijna niet beter :)

Maar ik ben het er wel mee eens.
Die tijd krijgen we echter nooit meer terug en dat is ook niet reëel meer denk ik.
Sociaal zou het zéker wel handiger zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 14:48 



 
Profiel   

corine1981 schreef
IsaCalixa schreef
Soms mis ik de tijden wel, dat men alleen met elkaar belde via de vaste telefoon of elkaar in het echt tegen kwam :D

Maar dat vind ik wel weer een heel andere discussie


Ken jij die tijd dan nog?? Ik keek naar aanleiding van je opmerking even in je profiel en zag 23 staan... voor mijn gevoel (ben nu zelf 37 en op mijn 18e denk een van de eerste met mobiel in mijn omgeving) weet jij bijna niet beter :)

Maar ik ben het er wel mee eens.
Die tijd krijgen we echter nooit meer terug en dat is ook niet reëel meer denk ik.
Sociaal zou het zéker wel handiger zijn.

Ligt eraan uit welk nest je komt. Ik had vroeger daadwerkelijk alleen een vaste huistelefoon waarbij je het nummer nog moest draaien :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 14:54 



 
Profiel   

Giolli schreef
Ja: het gaat (te) ver.
Nee: je hebt geen privacy.


Maar het zou mijn een worst wezen, zolang de deur op slot kan als ik moet kakken.


Dit is eigenlijk ook hoe ik er in sta. :P Prachtige verwoording ook. *pum*


Ik ben blijkbaar niet te vinden als ik op mijn eigen naam op google zoek(net even geprobeerd), ook m'n facebookpagina niet, maar heb niet de illusie dat je iets stiekem kan doen op internet. Dat is de tijd, en dat zal ook niet weer verdwijnen tenzij de mensheid als geheel instort en er geen internet o.i.d. meer is.
Ben ik er heel bang voor? Neuh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 15:02 



 
Profiel   

corine1981 schreef
IsaCalixa schreef
Soms mis ik de tijden wel, dat men alleen met elkaar belde via de vaste telefoon of elkaar in het echt tegen kwam :D

Maar dat vind ik wel weer een heel andere discussie


Ken jij die tijd dan nog?? Ik keek naar aanleiding van je opmerking even in je profiel en zag 23 staan... voor mijn gevoel (ben nu zelf 37 en op mijn 18e denk een van de eerste met mobiel in mijn omgeving) weet jij bijna niet beter :)

Maar ik ben het er wel mee eens.
Die tijd krijgen we echter nooit meer terug en dat is ook niet reëel meer denk ik.
Sociaal zou het zéker wel handiger zijn.


Oh ja, die goeie ouwe vaste telefoon. Liefst met draaischijf ! :D
Wat een tijd ! :D
Alhoewel mijn gsm ook altijd gewoon op 1 plek ligt. Komt nog aardig in de buurt, toch ? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 15:09 



 
Profiel   

corine1981 schreef
IsaCalixa schreef
Soms mis ik de tijden wel, dat men alleen met elkaar belde via de vaste telefoon of elkaar in het echt tegen kwam :D

Maar dat vind ik wel weer een heel andere discussie


Ken jij die tijd dan nog?? Ik keek naar aanleiding van je opmerking even in je profiel en zag 23 staan... voor mijn gevoel (ben nu zelf 37 en op mijn 18e denk een van de eerste met mobiel in mijn omgeving) weet jij bijna niet beter :)

Maar ik ben het er wel mee eens.
Die tijd krijgen we echter nooit meer terug en dat is ook niet reëel meer denk ik.
Sociaal zou het zéker wel handiger zijn.


Ja hoor :) ik was pas een jaar of 11 toen ik mijn eerste mobieltje kreeg. Daarvoor alleen een vaste telefoon. En ik denk dat ik iets van 6 of 7 was toen wij onze eerste computer (zo'n dikke kast) thuis kregen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 15:35 



 
Profiel   

Ik hoor steeds meer mensen over hoe beangstigend ze dit wel niet vinden etc. Op zich te begrijpen. Misschien komt het ook vooral door mijn leeftijd (ik ben grotendeels gewoon opgegroeid met nieuwe technologie), maar mij boeit het niet zo héél erg. Zolang ze maar niet letterlijk alles afluisteren mogen ze van mij best een beetje bespioneren wat ik doe.

Vaak zijn het toch geen mensen, maar gewoon computers die met een algoritme werken. Goed, "ze" zien mij dus browsen naar een bepaalde soort schoenen en vervolgens krijg ik alleen maar advertenties te zien van dit soort schoenen op Instagram. Ik denk dan persoonlijk, ach, zal wel. Het boeit overigens ook echt niemand wat ik verder doe behalve dan voor het feit dat ze me het liefst zoveel mogelijk willen kunnen verkopen. Er zit geen FBI agentje achter een donker scherm mij de hele dag te volgen.

Het enige wat me echt dwars zit aan dit tijdperk is gewoon het gevolg dat mensen je makkelijk kunnen stalken door dus ook gevaarlijke figuren. Wat bedrijven dan al wel niet van me weten, oké, maar een of andere man op internet zou dus echt helemaal niet bij wijze van spreken voor mijn deur mogen staan. Dat is wel een kwalijke bijwerking vind ik.

Dat, en het feit dat veel, heel veel mensen nu dus ook daadwerkelijk van je verwachten dat je altijd maar bereikbaar bent sinds het toch zo makkelijk is. Maar dat is weer een ander onderwerp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 15:42 



 
Profiel   

Waarom niet? Vroeger stond je naam, telefoon nummer en adres is het telefoonboek hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 15:55 



 
Profiel   

Giolli schreef
Waarom niet? Vroeger stond je naam, telefoon nummer en adres is het telefoonboek hoor.


Nee hoor, als je dat niet wilde niet. Dan had je een ‘geheim nummer’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 16:20 



 
Profiel   

Ik zag dit en moest gelijk aan het topic denken. Ik zou hier zelf dus never nooit niet aan beginnen

https://www.nbcnews.com/nightly-news/vi ... 1200837625

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 15:12 



 
Profiel   

KarmaChansy schreef
Ik zag dit en moest gelijk aan het topic denken. Ik zou hier zelf dus never nooit niet aan beginnen

https://www.nbcnews.com/nightly-news/vi ... 1200837625

Het zou mijn pasjes-probleem oplossen maar ik heb hier toch ook wel grote vraagtekens bij :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 15:50 



 
Profiel   

Ik vind het wel praktisch dat als ik aan 't googlen ben op een bepaald product ik er gelijk advertenties voor tegenkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 15:58 



 
Profiel   

Haha ik verlies mijn pasjes ook steeds maar dit gaat wel ver :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 16:33 



 
Profiel   

Dat stond al jááren op de planning. Nee ik zie het ook niet zitten.

Dan is het straks niet meer: “ah verdikke, pas stuk, ik vraag wel een nieuwe via de app aan”. Maar wordt het: “ah verdikke, chip kapot, zal even kijken of er nog een chirurg morgen beschikbaar is”

:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:41 



 
Profiel   

Nayomie schreef
Dat stond al jááren op de planning. Nee ik zie het ook niet zitten.

Dan is het straks niet meer: “ah verdikke, pas stuk, ik vraag wel een nieuwe via de app aan”. Maar wordt het: “ah verdikke, chip kapot, zal even kijken of er nog een chirurg morgen beschikbaar is”

:+


:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 19:13 



 
Profiel   

corine1981 schreef
IsaCalixa schreef
Soms mis ik de tijden wel, dat men alleen met elkaar belde via de vaste telefoon of elkaar in het echt tegen kwam :D

Maar dat vind ik wel weer een heel andere discussie


Ken jij die tijd dan nog?? Ik keek naar aanleiding van je opmerking even in je profiel en zag 23 staan... voor mijn gevoel (ben nu zelf 37 en op mijn 18e denk een van de eerste met mobiel in mijn omgeving) weet jij bijna niet beter :)

Maar ik ben het er wel mee eens.
Die tijd krijgen we echter nooit meer terug en dat is ook niet reëel meer denk ik.
Sociaal zou het zéker wel handiger zijn.

Ik ben 24 en wij hadden vrij snel internet / mobiele telefoons ivm mijn vaders werk. Maar ik herinner me dat ook nog hoor! :D Ken nog steeds het nummer van mijn beste vriendin. Ze woont er alleen niet meer. Dus nu bel ik soms haar ouders omdat het telefoonnummer maar 1 cijfer verschilt van die van mijn ouders. (echt heel irritant).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 19:18 



 
Profiel   

Ik kom nog uit de oude doos en weet nog heel goed dat we geen mobieltjes en internet hadden.
Dat had wel degelijk ook zijn nadelen.

Bijvoorbeeld, altijd ging ik vroeger al buitenrijden met mijn verzorgpaard. Ik ging alleen en het moest gewoon goed gaan. Want je kon bij vallen niet even stal bellen, dat paard er aan kwam, of ambulance cq vriend.
Ik heb ooit pannen gehad met de menwagen midden in het bos. Dus vriendin achter gelaten met uitgespannen paard. 15 minuten heen en 15 minuten terug gelopen, totdat ik een huis gevonden had waar ik kon bellen voor hulp. Die persoon moest wel even zoeken, ik kon niet mijn locatie doorgeven, dus na een dik uur hadden we hulp, kregen we splitpen en konden we weer verder.

Voordelen:
Zo ook met waar we nu wonen. We hebben een app croissants met de kinderen en kleinkinderen waar we regelmatig kleine berichtjes doen <3 . Fotootjes krijgen we regelmatig en zien dus hoe het grut opgroeit <3 . Gratis bellen via whattsapp is ook zo heerlijk.
Ik weet nog goed dat ik mijn broer vroeger belde vanuit NL, hij woont in UK→ niet te lang hé riepen mijn ouders. Mooi tien gulden kostte dat toen al :oo kreeg ik achteraf te horen en ik had hem amper aan de lijn gehad. Echt super kort. Nu kan ik uren bellen, of skypen met de kinderen, notaris e.a. zonder dat het ene euro kost.

Voordeel is ook, dat nu ik een jong paard heb, ik mijn locatie deel met mijn man voordat ik ga rijden via whattsapp. Zo heb ik nu 2x gehad, dat manlief zag dat paardje ergens stopte en daar naar toe kwam met de auto en even voorop liep zodat paardje weer verder durfde. <3 Dus ook voor training van jonge paarden is het fijn en veilig.

Het grootste nadeel van de privacy die er niet is, althans hier in Frankrijk, is de reclame die als je niet oppast echt je hele leven verziekt. Binnenkort stoppen we met onze vast telefoon. Orange verkoop de nummers en zelfs blokken via Orange en de regeringssite werkt niet. We worden er totaal gek van. Soms wel 10x per uur worden we gebeld en allang nemen we niet meer op!
Zo ook per mail, ik blok alles en ik heb iets op mijn computer dat mijn navigeer gedrag niet is na te gaan.

De camera van computer manlief is afgeplakt, camera van mijn telefoon ligt altijd op de tafel.

Als ik al cookies kan weigeren doe ik dat.

Facebook heb ik nooit vertrouwd. Vanuit gevoel ben ik nooit daar aan mee gaan doen. Gelijk had ik, met als laatste grof schandaal het verkopen van gegevens aan Cambridge organisatie die met de data zaken deed rondom de verkiezingen. Facebook vind ik een hele vieze.
Ik heb endoscrip op whattsapp, maar of het werkt? Ik heb nog nooit nare zaken mee gemaakt of iets van gemerkt.
Mijn locatie staat dus regelmatig ingeschakeld. Dus inderdaad weet google waar ik ben. Dat vind ik niet zo erg, want dankzij google weet ook iedereen waar onze Fermette ligt in Magnac Laval. Dus het genereert ook klandizie.
Maar privacy is een groot goed en ik denk dat er meer van ons geweten wordt als wij zelf denken. Dat vind ik niet zo prettig, maar de andere kant is er ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 15:02 



 

KarmaChansy schreef
Ik zag dit en moest gelijk aan het topic denken. Ik zou hier zelf dus never nooit niet aan beginnen

https://www.nbcnews.com/nightly-news/vi ... 1200837625


Ik ben hier om een andere reden huiverig voor. Als voorbeeld even een auto-diefstal.
Nu moet men de sleutels (die ergens in huis zijn weggemoffeld) in bezit krijgen om de auto te jatten. In de toekomst kunnen er 'vingerafdruk-sloten' komen. Dan worden niet meer de sleutels die in huis liggen gejat... Maar wordt de persoon gekidnapt (of wordt de vinger afgehakt) om in de auto te kunnen komen. Je verplaatst de misdaad van voorwerp- naar mensgericht.

Datzelfde heb je dan met chips...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 15:58 



 
Profiel   

Je kunt om te beginnen bij de apps op je telefoon de machtigingen weer uitzetten. Vaak moet je van alles als contacten en microfoon aanzetten bij installatie, maar kun je die prima daarna weer uitzetten. Dat is dus een extra handeling. Ook gooi ik wekelijks op fb mijn 'interesses' weg.

En ja, de microfoon van je telefoon luistert eigenlijk altijd mee. Praat je dus over single zijn, dan krijg je daarna dating advertenties. Ook wordt de tekst in je fb messenger app gewoon gescand op steekwoorden voor reclames.
En er zijn koppelingen zoals bijvoorbeeld bij Cooblue met Facebook zodat als je op Coolblue kijkt dat je bij Facebook advertenties ziet. Alie express doet dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:57 



 
Profiel   

germie schreef
Je kunt om te beginnen bij de apps op je telefoon de machtigingen weer uitzetten. Vaak moet je van alles als contacten en microfoon aanzetten bij installatie, maar kun je die prima daarna weer uitzetten. Dat is dus een extra handeling. Ook gooi ik wekelijks op fb mijn 'interesses' weg.

En ja, de microfoon van je telefoon luistert eigenlijk altijd mee. Praat je dus over single zijn, dan krijg je daarna dating advertenties. Ook wordt de tekst in je fb messenger app gewoon gescand op steekwoorden voor reclames.
En er zijn koppelingen zoals bijvoorbeeld bij Cooblue met Facebook zodat als je op Coolblue kijkt dat je bij Facebook advertenties ziet. Alie express doet dat ook.


Dit heb ik dus nog nooit meegemaakt he :+ Nu staat mijn telefoon ook ingesteld in het Engels maar zelfs als ik Engels spreek, gebeurd er niets. Ik heb uit nieuwsgierigheid wel eens met opzet tegen mijn telefoon zitten banketstaaf maar helaas }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 12:57 



 
Profiel   

germie schreef
Ook gooi ik wekelijks op fb mijn 'interesses' weg.


Hoe doe je dat, Brenda?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 18:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen