Jongen van 16 aangehouden, beroofd door nog jongeren gelijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Jongen van 16 aangehouden, beroofd door nog jongeren gelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 23:08

https://www.nu.nl/binnenland/6007918/mi ... ndaal.html

Ok nu valt mijn mond open. Wordt het steeds erger of is het toeval dat steeds meer jongeren in het nieuws komen met dergelijke berichten. Waar zijn ouders in zo n geval?

Wat valt me op, knul is 16 en rijdt illegaal in een auto, wordt aangehouden heeft een verboden mes en zakjes drugs bij zich. Dat is al opmerkelijk. Maar dat nog jongeren tijdens die aanhouding in de auto gaan snuffelen, geld vinden (300 euro best veel voor een 16 jarige aan contanten) en daarmee vandoor gaan. Terwijl politie er zowat naast staat. Gelukkig allemaal opgepakt maar is dit gelegenheids criminaliteit? Zien doet nadoen? Stoerdoenerij of georganiseerde misdaad?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Jongen van 16 aangehouden, beroofd door nog jongeren gelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 23:19

Monkey see monkey do.
Groepsdruk, brutaliteit, gebrek aan normen en waarden, gebrek aan eigen idealen of ambities...
De hedendaagse maatschappij vind ik werkelijk verziekt. Ben blij dat ik geen kind hoef op te voeden in deze maatschapij.
Sommige jongeren zijn ZO respectloos dat je gewoon totaal blanko bent door wat je hoort of ziet. Je staat met je mond vol tanden als een jongeman een oudere dame uit staat te schelden aan de kassa, en als je er dan wat van zegt wordt jij met de grond gelijk gemaakt en voor alles benoemd wat je je ergste vijand nog niet toewenst. Bizar. Geeb ander woord voor. En wat kun je eraan doen? Niks.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 23:19

Gebeurt hier in Utrecht ook zo vaak!
Zie hier ‘s avonds jongens lopen dat ik denk, jullie horen allang op bed te liggen!
Zelfde dat ze een slachtoffer beroven, als ik dat lees gaan mijn handen jeuken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 23:32

Redelijk in de buurt hier tijdje geleden 13 en 14 gewapende overval op een snackbar. Goddorie net van de bassisschool af zowat. Gelukkig ook gepakt. Maar hoe zou je je als ouder voelen? En waarom lijkt het steeds erger te worden -O-

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 23:36

Ik heb niet het idee dat het steeds erger wordt, maar ik vindt het wel verschrikkelijk dat er zulke mensen zijn.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Jongen van 16 aangehouden, beroofd door nog jongeren gelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:46

Dat is toch nooit anders geweest?
Vind het dan ook niet zo‘n spannend bericht, er lopen hele buurten vol met probleem jongeren, in die buurten komen gewoon de meeste mensen niet.
Wat je niet ziet is er niet....tot het een keer in de krant komt.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:52

Ze beroven zelfs hulpverleners terwijl ze bezig zijn!
Van mij mogen ze ze keihard aanpakken.