Man die kat in wasdroger stopte moet cel in

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Man die kat in wasdroger stopte moet cel in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 11:16


Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Man die kat in wasdroger stopte moet cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:21

Hoe kom je daarbij?

"De maximale gevangenisstraf voor het mishandelen of verwaarlozen van een dier is drie jaar of een maximale geldboete van € 19.500. Op basis van artikel 14c, lid 2 sub 5 Sr kan de rechter bij een voorwaardelijke veroordeling als bijzondere voorwaarde het verbod op het houden van één of meer dieren stellen."

En ja, dit wordt wel degelijk ingezet bij heftige zaken. Dat je het niet altijd in de media ziet, betekent niet dat het niet gebeurt. ;)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Man die kat in wasdroger stopte moet cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:24

Maar even serieus? Hoe the fiets komt het in je op om in godsnaam een DIER in een wasdroger te doen... :n

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Man die kat in wasdroger stopte moet cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:45

En terecht. Stop jezelf in de wasmachine, zet ik hem wel voor je aan op de kookstand met een fles chloor erbij gekieperd. Maar laat zo'n dier met rust.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:53

Palmera schreef:
En terecht. Stop jezelf in de wasmachine, zet ik hem wel voor je aan op de kookstand met een fles chloor erbij gekieperd. Maar laat zo'n dier met rust.

Nou inderdaad. Sommige mensen sporen echt niet, gadverdamme. :n Blij dat hij achter de tralies belandt, al had het van mij nog wel langer mogen zijn. In Nederland zijn die regels er misschien ook wel, maar hoe vaak gaan mensen hier nou echt naar de gevangenis voor dierenmishandeling? Volgens mij is het vooral een tikje op de vingers, een taakstraf en een boete.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:56

Liesje1611 schreef:
Hoe kom je daarbij?

"De maximale gevangenisstraf voor het mishandelen of verwaarlozen van een dier is drie jaar of een maximale geldboete van € 19.500. Op basis van artikel 14c, lid 2 sub 5 Sr kan de rechter bij een voorwaardelijke veroordeling als bijzondere voorwaarde het verbod op het houden van één of meer dieren stellen."

En ja, dit wordt wel degelijk ingezet bij heftige zaken. Dat je het niet altijd in de media ziet, betekent niet dat het niet gebeurt. ;)


Zomaar even iets gegoogeld. https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2019:8095
Ontzettend veel dierenleed veroorzaakt en een taakstrafje gekregen.

Terechte straf voor zo'n verschrikkelijke daad.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 12:01

Liesje1611 schreef:
Hoe kom je daarbij?

"De maximale gevangenisstraf voor het mishandelen of verwaarlozen van een dier is drie jaar of een maximale geldboete van € 19.500. Op basis van artikel 14c, lid 2 sub 5 Sr kan de rechter bij een voorwaardelijke veroordeling als bijzondere voorwaarde het verbod op het houden van één of meer dieren stellen."

En ja, dit wordt wel degelijk ingezet bij heftige zaken. Dat je het niet altijd in de media ziet, betekent niet dat het niet gebeurt. ;)


Ik zie het nooit in de media. Noem er 1 waar die straf wel is uitgedeeld.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:28

Ik denk inderdaad dat het hier ook wel berecht wordt maar je het minder ziet.
In mijn oude straat woonde een oude vrouw met een bijna even oud hondje, en wij zagen die altijd vanaf een flinke afstand wandelen. Ik zag altijd wel dat het hondje flink hinkte met zijn achterpootje, maar ik dacht ach het beest is oud, who knows. Tot ik een keer met mijn vader wandelend de straat overstak waar net die mevrouw dus liep en we zagen gewoon een vilten mat. Je zag amper dat er nog een hond onder zat. Ik had dus al die tijd naar een vilten hond zitten kijken zonder het zelf in de gaten te hebben.
Mijn vader heeft direct melding gemaakt bij dat nummer van de dierenpolitie. die zijn de volgende middag gaan kijken en hebben mijn vader de terugkoppeling gegeven dat ze enorm blij waren dat hij had gebeld want ze hadden nog nooit zo'n vervilte hond gezien. Daardoor kon hij dus zijn poot ook niet meer neerzetten. Dat deed zeer. Beestje mankeerde verder nog van alles en is mede omdat hij zo ontzettend oud was ingeslapen.
Ik weet uiteraard niet of die mevrouw een boete of iets dergelijks heeft gehad maar ik denk wel een verbod op een nieuw dier want ze heeft er nooit meer een gehad daarna. Ben nu verhuisd dus hoe het nu is weet ik niet.

Wordt gelukkig dus echt wel aangepakt, maar een vervilte hond komt denk ik gewoon minder snel in de media dan een kat in een wasdroger. Dat is ook wel echt ziek overigens.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Man die kat in wasdroger stopte moet cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:47

misschien dat er in nederland niemand op het idee komt om een dier in de droger te stoppen?

Er worden trouwens inzake dierverwaarlozing- mishandeling echt wel gevangenisstraffen en/of taakstraffen opgelegd hoor. Alleen komt dat niet altijd in het nieuws.

Lukasje
Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Man die kat in wasdroger stopte moet cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:53


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:12

Ach, járen geleden was er het verhaal van een Amerikaan (natuurlijk) die een grote schadevergoeding kreeg van een magnetron fabrikant. Zijn kat was nat geregend en hij had m in de magnetron gestopt om te drogen (serieus met goede intenties). Kat overleefde dit uiteraard niet en de schadevergoeding werd toegekend omdat er niet in de gebruiksaanwijzing stond dat je er geen (levende) dieren in kon stoppen.

Ik heb het zelf overigens ook weleens gehad. Ik ging weg en zette de droger (dacht ik) aan. Toen ik terug kwam zag ik het deurtje open staan, en tja, dan doet is het niet. Dus ik klap het deurtje dicht, droger begint te draaien, en ik hoor: kaboenk kaboenk kaboenk... en denk, dat is raar :?
Doe het Deurne open: “mauw” %) ....

Gelukkig maar een paar seconde geweest, maar sinds dien controleer ik áltijd :j

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 13:53


wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:55

LadyMadonna schreef:
Ach, járen geleden was er het verhaal van een Amerikaan (natuurlijk) die een grote schadevergoeding kreeg van een magnetron fabrikant. Zijn kat was nat geregend en hij had m in de magnetron gestopt om te drogen (serieus met goede intenties). Kat overleefde dit uiteraard niet en de schadevergoeding werd toegekend omdat er niet in de gebruiksaanwijzing stond dat je er geen (levende) dieren in kon stoppen.

Ik heb het zelf overigens ook weleens gehad. Ik ging weg en zette de droger (dacht ik) aan. Toen ik terug kwam zag ik het deurtje open staan, en tja, dan doet is het niet. Dus ik klap het deurtje dicht, droger begint te draaien, en ik hoor: kaboenk kaboenk kaboenk... en denk, dat is raar :?
Doe het Deurne open: “mauw” %) ....

Gelukkig maar een paar seconde geweest, maar sinds dien controleer ik áltijd :j


Ik heb dat indd ook eens gehad maar mijn kat sprong gelukkig net op tijd weer uit. Sinds dien controleer ik ook even dubbel ook al weet ik dat deurtje neit open heeft gestaan.