Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verdachte situatie Schiphol

 
Profiel   

Haha okee dat was idd een beetje stom van die piloot :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:20 



 
Profiel   

Nou die stagiair weet ieder geval de code nu voor het geval er ooit iets gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:20 



 
Profiel   

Photograph schreef
Castilja schreef
Maar het is dus niet bekend of de kapers nog in het vliegtuig aanwezig zijn?


Nee die zijn opgepakt, net gelezen dat er een Spanjaard uit het vliegtuig gehaald is.


Maar, het is toch vals alarm zeg je in je bericht voor dit bericht? Welke kapers zijn dan opgepakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:20 



 
Profiel   

Bingelding schreef
[ [url=m/jlfLUm.png]Afbeelding[/url] ]

Oeps

:=

Ik neem de telegraaf altijd met een korrel zout maar als dit waar is. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:20 



 
Profiel   

Ze hebben ene spanjaard uit het vliegtuig vóórdat ze wisten dat het vals alarm was. Vlak daarna wisten ze dat het vals alarm was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:21 



 
Profiel   

Weet iemand trouwens of die bommelding in Milaan wel klopt? Ik lees op Twitter allerlei berichten, maar zie op NOS, RTL etc niks voorbijkomen. En mijn Italiaans is niet zo goed :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:22 



 
Profiel   

MarJon schreef
Weet iemand trouwens of die bommelding in Milaan wel klopt? Ik lees op Twitter allerlei berichten, maar zie op NOS, RTL etc niks voorbijkomen. En mijn Italiaans is niet zo goed :=


Geen idee, lees er niks over op het nieuws. Hoor van mensne dat daar ook iets aan de hand was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:22 



 
Profiel   

Google translate MarJon ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:23 



 

Photograph schreef
Ze hebben ene spanjaard uit het vliegtuig vóórdat ze wisten dat het vals alarm was. Vlak daarna wisten ze dat het vals alarm was.

Het zou fijn zijn als je dit soort ongefundeerde dingen in principe zou kunnen onderbouwen met tenminste een bron voordat je ze in zo'n topic gilt. Mensen duiken hier al over elkaar om de meest hysterische take op zo'n verhaal de wereld in te kunnen slingeren, misschien kunnen we dan in ieder geval nadenken voordat we misinformatie de wereld in pompen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:24 



 

Over een arrestatie kan ik in de media in ieder geval niks vinden.

Rai news in Italië meldt niks over Milaan volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:25 



 
Profiel   

https://nos.nl/liveblog/2309349-kapings ... voerd.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:25 



 
Profiel   

Photograph schreef
Ja, er was een spanjaard ut het vliegtuig gehaald.

Ik gok wel meer, het vliegtuig ging naar Spanje en er zaten 27 mensen in. :D 8)7

Och heden als dat van de Telegraaf toch waar is.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:25 



 

Waar is Benno Baksteen met uitleg over hoe een cockpit werkt als je hem nodig hebt. Eigenlijk het eerste vliegtuig gerelateerde incident waar ik hem niet overal zie en hoor. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:26 



 
Profiel   

Mogen we de claim nu ook bij hun neerleggen voor alle beveiliging die die kant opgegaan is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:28 



 
Profiel   

Drico schreef
Mogen we de claim nu ook bij hun neerleggen voor alle beveiliging die die kant opgegaan is :+

Ach, een beetje oefenen is nooit verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:30 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Nou die stagiair weet ieder geval de code nu voor het geval er ooit iets gebeurt.


En dat ie zich dan geen zorgen hoeft te maken, maar dat heel het land uitrukt :Y)


Photograph schreef
Ze hebben ene spanjaard uit het vliegtuig vóórdat ze wisten dat het vals alarm was. Vlak daarna wisten ze dat het vals alarm was.


Ze hebben toch álle mensen uit dat vliegtuig gehaald incl crew.
Dat daar een Spanjaard bij zat lijkt me logisch aangezien dat vliegtuig naar Spanje ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:31 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Waar is Benno Baksteen met uitleg over hoe een cockpit werkt als je hem nodig hebt. Eigenlijk het eerste vliegtuig gerelateerde incident waar ik hem niet overal zie en hoor. :+


Off topic maar ik blijf Benno Baksteen een geweldige naam vinden voor een luchtvaartdeskundige :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:49 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Vast en domme vraag maar kun je zoiets per ongeluk indrukken?


de slimste vraag van vandaag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:56 



 
Profiel   

Stuk _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 22:59 



 
Profiel   

Eleeke schreef
moonsparkle schreef
Vast en domme vraag maar kun je zoiets per ongeluk indrukken?


de slimste vraag van vandaag :D


vast niet want voor een brandmelding of bommelding moet je al diverse handelingen uitvoeren en na de melding komt er ook nog een extra voorcheck om kennis van de situatie te beoordelen zodat juiste maatregelen en oproepen gedaan wordt om kosten en tijd te besparen. Dit grapje kost veel meer dan wij op bokt ooit kunnen verdienen, dus kan nooit dat dat zo achterloos aanraken of intypen van een code is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 23:14 



 

Het is geen knopje wat je zomaar in kan drukken in een vliegtuig, of iets waar je per ongeluk tegenaan kan komen. Het is een code die je moet intoetsen. Op het moment dat die code wordt verstuurd gaan de veiligheidsdiensten daar in ieder geval heel serieus mee om, want er is geen manier om te checken of het echt zo is tot ze zelf aan boord zijn. Je kan neit een piloot opbellen en vragen of er een kaping is, want hij kan net zo goed gedwongen worden om te zeggen dat dat niet zo is. Het kan ook zijn dat een kaper/gijzelaar agressief wordt op het moment dat duidelijk wordt dat de hulpdiensten gesignaleerd zijn. Dit is in ieder geval wat verschillende bronnen mij vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 23:17 



 
Profiel   

Ik vind dit zo vreemd.
1. Het is niet zo maar een knopje, maar een hele reeks handelingen.
2. Er stonden allemaal beveiligingsautos om het vliegtuig heen (zag zélfs ik op mijn flightradar app) dan doe je toch de de deur open met joe joe.. foutje!
3. De piloot krijgt dan geen toestemming om te vliegen.. Dan heb je toch contact met iemand? Anders was hij wel vertrokken of gaan taxiën.

Schiet mij maar lek hoor, met 'foutje'

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 23:30 



 

biggirl schreef
Ik vind dit zo vreemd.
1. Het is niet zo maar een knopje, maar een hele reeks handelingen.
2. Er stonden allemaal beveiligingsautos om het vliegtuig heen (zag zélfs ik op mijn flightradar app) dan doe je toch de de deur open met joe joe.. foutje!
3. De piloot krijgt dan geen toestemming om te vliegen.. Dan heb je toch contact met iemand? Anders was hij wel vertrokken of gaan taxiën.

Schiet mij maar lek hoor, met 'foutje'

Het contact van de luchtverkeersleiding naar de piloot toe kan gewoon eenrichtingsverkeer zijn. Dat is maar net afhankelijk van de situatie. Het boarden was ook nog niet compleet toen de melding binnenkwam. Het kan heel goed dat toen is besloten het vliegtuig af te sluiten van alle verdere communicatie om escalatie te voorkomen. Je wilt in zo'n geval een vliegtuig isoleren. Dan gaat de deur dus ook niet zomaar open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 23:32 



 

En daar is Benno: https://www.nu.nl/binnenland/6009447/lu ... maakt.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 23:33 



 
Profiel   

1. Er is een verklaring waarom die code is ingetoetst (of die verklaring waar is, is een tweede. Maar het is een verklaring)
2. En dan doe je de deur open en krijg je een kogel door je harses omdat ze vanaf de grond niet kunnen zien of jij de piloot of een kaper bent. Geloof mij maar dat je heel stil blijft zitten als er een DSI om je vliegtuig heen loopt.
3. 'Je hebt geen toestemming om te vliegen. Herhaal, je hebt geen toestemming om te vliegen. Einde, over, uit, op tegenbericht wordt niet gereageerd (want, zoals gezegd, geen idee of dat tegenbericht gemeend is)'. Eenzijdig contact zal er wel geweest zijn, maar men zal niet geluisterd hebben naar eventuele berichten die de piloot zelf heeft verstuurd. Of ze in elk geval niet serieus genomen hebben, vanwege bovenstaande redenen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 23:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 219 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen