Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Getreiter in Hippolytushoef

 
Profiel   

Dit is toch echt niet meer van deze wereld. Mensen die dit doen hebben echt geen plaats meer in onze maatschappij.

Maar moet ook zeggen dat ik de gemeente ook wel wat laks vind. Ik denk dat het terecht zou zijn als ze deze familie uitkopen zodat ze kunnen verhuizen, dat is echt wel het minste wat ze kunnen doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:52 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
Dit is echt vreselijk, ik keur het absoluut af maar vraag me wel af waarom. Wat is de andere kant van het verhaal ?

Een excuus om zich als een nazi te gedragen is er niet.
Pestgedrag valt nooit goed te praten ;(

Afgrijselijk wat deze familie al 20 jaar mee heeft moeten maken, ik hoop dat ze nu eindelijk de daders te pakken krijgen door de camera's.

Alice, jij zegt wat ik ook al dacht, dat de gemeente die mensen toch uitkoopt, zodat ze eindelijk kunnen leven ipv geleeft te worden door een paar misbaksels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:59 



 
Profiel   

Vind het vreselijk voor die mensen en inderdaad waar zijn de ouders van die lui!
Ik hoop dat die camera's er al even hangen en dat ze haarscherp op beeld staan.
Zou mijn kind niet moeten zijn in ieder geval :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:20 



 
Profiel   

chanicha schreef
Vind het vreselijk voor die mensen en inderdaad waar zijn de ouders van die lui!
Ik hoop dat die camera's er al even hangen en dat ze haarscherp op beeld staan.
Zou mijn kind niet moeten zijn in ieder geval :n


Dit zijn allang geen kinderen meer natuurlijk. 20 jaar bezig - die gasten zijn (ver) in de 30 ondertussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:29 



 
Profiel   

Om je dood te schamen zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:30 



 
Profiel   

Ik vind het ook belachelijk dat de woordvoerdster van de gemeente zegt : " Om het veiligheidsGEVOEL van deze mensen te verbeteren".

Dat klinkt imo alsof ze het niet serieus nemen, net of zij denken dat de familie gewoon veilig is en maar camera's hebben opgehangen om van het gezeur af te zijn...

Die dingen hangen er toch gewoon voor hun veiligheid? Klinkt alsof er serieus gevaar is voor ze op dit moment en het niet enkel om een goed "gevoel" gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:37 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Ik vind het ook belachelijk dat de woordvoerdster van de gemeente zegt : " Om het veiligheidsGEVOEL van deze mensen te verbeteren".

Dat klinkt imo alsof ze het niet serieus nemen, net of zij denken dat de familie gewoon veilig is en maar camera's hebben opgehangen om van het gezeur af te zijn...

Die dingen hangen er toch gewoon voor hun veiligheid? Klinkt alsof er serieus gevaar is voor ze op dit moment en het niet enkel om een goed "gevoel" gaat.

Tjah, de overheid en haar communicatie.

Maar, over een andere boeg, bij andere vraagstukken wil de overheid ook wel eens juist erop hameren dat "het veilig is" terwijl mensen dat niet zo ervaren. Waarbij de overheid de verantwoordelijkheid dan vervolgens probeert af te schuiven omdat zij "niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor gevoelens". Dus dan krijg je discussies waarbij de overheid constant communiceert dat "er geen reden is om aan te nemen dat er sprake is van een onveilige situatie", en daarbij dus de veiligheidservaring (want dat is het gevoel) niet serieus neemt. Deze discussie speelde een aantal jaren terug heel sterk bij de aardbevingsproblematiek. Daar wordt dus juist ervaren dat de overheid ook het "veiligheidsgevoel" serieus moet nemen en een rol speelt in het waarborgen ervan, los van de discussie in hoeverre de veiligheid daadwerkelijk in het geding is.

Het kan dus ook positief zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:50 



 
Profiel   

Ibbel schreef
chanicha schreef
Vind het vreselijk voor die mensen en inderdaad waar zijn de ouders van die lui!
Ik hoop dat die camera's er al even hangen en dat ze haarscherp op beeld staan.
Zou mijn kind niet moeten zijn in ieder geval :n


Dit zijn allang geen kinderen meer natuurlijk. 20 jaar bezig - die gasten zijn (ver) in de 30 ondertussen.


Helaas ligt het anders.
Kennelijk wordt het #%^€₩¥×@# gedrag overgedragen, bij wijze van spreken elk jaar een paar relatief ouderen gaan weg en er komt jong spul bij.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:01 



 
Profiel   

Je zou toch in staat zijn om een knokploeg daar te laten surveilleren!
Bij zulke lui vaak de enige oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:30 



 
Profiel   

Ik vraag me af, waarom in zo'n kleine gemeenschap niet de buurtgenoten met elkaar een buffer vormen? Dan moet het in combinatie met ouders en school en gemeente toch zo over zijn?

Als t mij zou overkomen, dan trommel ik een knokploeg bijeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:58 



 
Profiel   

Electra, dat begrijp ik dus ook niet, wat wonen daar voor mensen vraag je je dan af?

En inderdaad, je zou hier haast het recht in eigen hand gaan nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 07:39 



 
Profiel   

moonfish13 schreef
Letsdunit schreef
Dit is echt vreselijk, ik keur het absoluut af maar vraag me wel af waarom. Wat is de andere kant van het verhaal ?

Ik zal over jou zeggen dat ze zijn vergeten je te vergassen, en dan aan jou vragen wat de andere kant van het verhaal is.
Dit doe je gewoon niet, punt.
Ik walg echt in dit verhaal van deze reactie, niet te geloven vind ik het.


En wat is er zo raar aan als men benieuwd is naar de andere kant van het verhaal? Ik vraag me af hoe het kan dat de pesters zover gekomen zijn als dit. Oftewel wat is het verhaal. En nee geen victim blaming. Dit kan gewoon niet, laat dat duidelijk zijn. Maar het verhaal van 2 kanten kan wel inzicht geven in hoe situaties zover gekomen zijn.

Overigens duik je er wel heel hard op met je reactie over walgen.


Laatst bijgewerkt door Bernoe op 15-11-19 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 08:32 



 
Profiel   

Vreselijk als je dit al 20 jaar mee moet maken. En dat in deze tijd. Dit kan echt niet. Dit mag niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 08:48 



 
Profiel   

Dan moet je naar de psychologie van terroristen gaan kijken, en mensen die het nodig vinden hun partner het leven zuur te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:00 



 
Profiel   

Iets willen begrijpen maakt niet direct dat je er begrip voor hebt of wilt hebben. Dit zijn twee heel verschillende dingen. Ik vraag me ook weleens af wat iemand ertoe zet om dergelijke misdaden te plegen. Dit betekent echter niet dat ik het dan goedkeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:07 



 
Profiel   

Dat formuleer je dan toch anders dan: "de andere kant van het verhaal" lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:33 



 
Profiel   

Misschien ook fijn om te weten dat er soms geen andere kant van het verhaal is. Niet alle mensen zijn even weerbaar. Sommige mensen verdienen het gewoon om een keer de verkeerde tegen te komen. {:)-:( Bij pesten is dit toch echt vaak het geval.

Uitkoopregeling met de gemeente proberen te regelen? Als het gebouw tegen een school staat lijkt me dat wel een optie. Een lokaal om voorlichting te geven misschien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:52 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Iets willen begrijpen maakt niet direct dat je er begrip voor hebt of wilt hebben. Dit zijn twee heel verschillende dingen. Ik vraag me ook weleens af wat iemand ertoe zet om dergelijke misdaden te plegen. Dit betekent echter niet dat ik het dan goedkeur.


Sommige dingen zijn gewoon niet te begrijpen.

Waarom meppen sommige mensen anderen uit het niets in elkaar of doden ze elkaar
Waarom stemt half Amerika op Trump
Waarom is er oorlog en richten ze zich daarbij op burgers
Waarom zijn er pedofielen
Waarom mag je niet over je eigen leven beslissen
Waarom hebben we kernwapens of wapens überhaupt

Etc etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:57 



 
Profiel   

Bernoe schreef
En wat is er zo raar aan als men benieuwd is naar de andere kant van het verhaal? Ik vraag me af hoe het kan dat de pesters zover gekomen zijn als dit. Oftewel wat is het verhaal. En nee geen victim blaming. Dit kan gewoon niet, laat dat duidelijk zijn. Maar het verhaal van 2 kanten kan wel inzicht geven in hoe situaties zover gekomen zijn.

Overigens duik je er wel heel hard op met je reactie over walgen.

Er hoeft helemaal geen andere kant van het verhaal te zijn,gewoon dat ze joods zijn is waarschijnlijk genoeg.Je bent dan anders,net als homo's of lesbienne's uit hun huis getreiterd kunnen worden omdat ze gewoon zijn wie ze zijn,Anders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 16:32 



 

Bruintje63 schreef
Sommige dingen zijn gewoon niet te begrijpen.

Waarom meppen sommige mensen anderen uit het niets in elkaar of doden ze elkaar
Waarom stemt half Amerika op Trump
Waarom is er oorlog en richten ze zich daarbij op burgers
Waarom zijn er pedofielen
Waarom mag je niet over je eigen leven beslissen
Waarom hebben we kernwapens of wapens überhaupt

Etc etc

De antwoorden op de meeste van je voorbeelden kan ik zo geven.

Als je niet begrijpt waarom er iets aan de hand is, hoe ga je het dan in de toekomst voorkomen (niet alleen hier, maar overal) ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 17:24 



 
Profiel   

Ik 'ken' deze mensen en de situatie. Zelf jaren in Hippolytushoef gewoond en mijn ouders wonen er nog steeds.

Het is ongeacht welk dorp of geloof schandalig dat dit gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 19:53 



 
Profiel   

Er moeten ook mensen zijn die de pesters kennen, maar die hoor je helaas niet.
Zullen ook wel niet durven omdat ze bang zijn om zelf gepest te worden.
Hoewel ik dit geen pesten meer vind maar gewoon terreur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 19:54 



 
Profiel   

Bruintje63 schreef
Misschien ook fijn om te weten dat er soms geen andere kant van het verhaal is. Niet alle mensen zijn even weerbaar. Sommige mensen verdienen het gewoon om een keer de verkeerde tegen te komen. {:)-:( Bij pesten is dit toch echt vaak het geval.


Ehm, je wordt niet gepest omdat je niet weerbaar zou zijn.
Dat is een groot misverstand.
Je wordt gepest omdat een of meer losers jou tot mikpunt verklaren.

Accoord, sla je ze direct in elkaar of heb je een andere lik op stuk methode paraat, dan is er kans dat de lafbekken afdruipen.
Gegarandeerd is het niet, dat afdruipen.
Want de losers zijn natuurlijk wel laf - ze zijn niet per definitie uit op makkelijke slachtoffers.
Als er een enorme "behoefte" aan een zondebok is, of als om wat voor reden dan ook (een roddelpraatje of wat dan ook) de afkeer tegen 'iemand die niet zoals wij is' enorm is, helpt het geen zier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:18 



 
Profiel   

Misschien zijn ze inderdaad wel minder weerbaar. Omdat ze Joods zijn. Het is misschien een gevolg van de eeuwenlange vervolgingen. Een soort collectief geheugen ook. Als jood kun je maar beter niet je kop boven het maaiveld uitsteken. Zoiets? En natuurlijk de redenen die worden genoemd in de heldere uitleg van Serenity.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:47 



 
Profiel   

beatje schreef
Bernoe schreef
En wat is er zo raar aan als men benieuwd is naar de andere kant van het verhaal? Ik vraag me af hoe het kan dat de pesters zover gekomen zijn als dit. Oftewel wat is het verhaal. En nee geen victim blaming. Dit kan gewoon niet, laat dat duidelijk zijn. Maar het verhaal van 2 kanten kan wel inzicht geven in hoe situaties zover gekomen zijn.

Overigens duik je er wel heel hard op met je reactie over walgen.

Er hoeft helemaal geen andere kant van het verhaal te zijn,gewoon dat ze joods zijn is waarschijnlijk genoeg.Je bent dan anders,net als homo's of lesbienne's uit hun huis getreiterd kunnen worden omdat ze gewoon zijn wie ze zijn,Anders...

In het voorbeeld dat je schetst zou ik me dan afvragen waarom er mensen zijn die schijnbaar zon afkeer hebben van een bepaalde groep mensen. Dat bedoel ik dan met de andere kant van het verhaal. Niet zozeer om te begrijpen waarom de pesters dat doen (dat wil ik niet begrijpen zelfs) maar omdat ik me niet kan voorstellen dat je zon afkeer van een bepaalde groep hebt, en me afvraag hoe mensen op zo'n punt kunnen komen.

Maargoed ik dwaal af :)
Ik hoop voor die mensen dat het gewoon gauw klaar is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen