Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 00:17

Ik weet niet wie er al bekend mee is, maar in Wageningen is men op zoek naar een jongedame die zonder toestemming op een paard rijdt.

Citaat:
Help! Ik heb een joyrider op mijn paard..... Wie herkent het meisje op deze foto? Dit is in Wageningen aan de Bosrandweg. Ze heeft al een aantal keer op Tindra gereden zonder mijn toestemming. Ik kom graag in contact met haar of met haar ouders. Foto is gemaakt door de buurvrouw van de bloemenpluktuin die haar al meermaals heeft gewaarschuwd. Er moet nu echt iets gebeuren voordat er ongelukken gebeuren met haar of mijn paard. Delen is lief.


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2292717265
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 16-11-19 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd ivm privacy

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:24

Ik had hem zelf idd al voorbij zien komen. Ze heeft wel lef zo midden op de dag := Lijkt me echt verschrikkelijk als eigenaar...
Begreep ook dat ze al een keer is aangesproken maar daar behoorlijk brutaal op reageerde. Hopelijk wordt ze snel gevonden zodat men een duidelijk gesprek met haar (en haar ouders) kan hebben...

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:41

Wauw....... zo verschrikkelijk brutaal.......

Ropa

Berichten: 648
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:41

Wat ontzettend brutaal zeg.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:41

Hondsbrutaal ... Wat kun je hier nu aan doen, behalve je paard goed in de gaten houden en door anderen in de gaten laten houden - wat dus al gebeurt?
Misschien een bord bij de wei plaatsen met Verboden toegang (maar dat zal haar wel niet tegenhouden ...).
Een extra stroomdraad op een strategische plek, zodat het kind niet de wei in kan komen zonder een goeie klap van de stroom te krijgen.
Of iets van (uiteraard afwasbare) verf op de rug van het paard aanbrengen in een signaalkleur, die aan haar broek blijft zitten. Paard een dunne deken op doen met op strategische plekken cribox erop, of iets anders smerigs.

Maar het beste is waarschijnlijk op heterdaad betrappen en wegsturen met een flinke donderpreek (en niet zonder haar haar adres te ontfutselen zodat de ouders ingelicht kunnen worden).

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:46

Jee wat brutaal. Wat moet je daar nou mee! Hopelijk treffen ze haar snel een keer!

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:49

Jeetje wat een lef, hopelijk vinden ze de ouders en vinden die dit ook een probleem

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:49

Degene die deze foto gemaakt heeft schijnt een bloementuin 'nextdoor' te hebben en deze meid ook al eens aangesproken te hebben las ik op een FB-post hierover.
Het lijkt me een idee te vragen of deze mevrouw dat nog eens wil doen als ze dit weer ziet en dan een foto close-up te maken. Dan heb je meer kans dat deze meid herkend wordt.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 15-11-19 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud
Berichten: 1842
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:55

De brutaliteit zeg ! Niet normaal, ze weet niet of het paard medisch geschikt is, en het is niet haar paard !!

De politie laten bellen als ze aan het rijden is , is dat niet een idee ?

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:59

Wauw het moet niet gekker worden zeg!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:02

De brutaliteit :oo!

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:04

Braaf paard! Zonder hoofdstel of zadel iemand er op accepteren.

Ik zou echt uit mijn vel springen als ik de eigenaar was. Wat een brutaliteit en wat een onverantwoordelijk gedrag.

Hopelijk wordt ze snel achterhaald.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:04

sterregoud schreef:
De politie laten bellen als ze aan het rijden is , is dat niet een idee ?


Optimist. Politie komt echt niet voor joyriding op een paard.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:07

Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:10

Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.


Oh nee? Ik zou woest worden, je wilt toch ook niet een vreemde in je achtertuin die maar aan het spelen is.....

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:11

Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.


Serieus? Erop "rijden" of "zitten" maakt toch geen enkel verschil? Eerlijk gezegd zou ik er al een probleem mee hebben als er een ander ongevraagd mijn paard gaat borstelen of iets te eten geeft o.i.d.

Ik moet dat echt niet zien.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:11

Rijden of zitten... Zou voor mij geen verschil maken, als het om mijn paard ging. Ik zou gek worden als iemand gewoon ongevraagd op m'n paard zou gaan zitten, rijden of niet. Horen gewoon met hun tengels van je paard af te blijven. En als ze dan ook nog brutaal worden als ze aangesproken worden en meerdere waarschuwingen negeren, zou dat helemaal de kers op de taart zijn. Brutaal wicht dat het is zeg.

Hoop dat de eigenaar haar snel te spreken krijgt en dat ze dan de boodschap ook gaat snappen dat ze weg moet blijven.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-11-19 11:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:13

Als ik iemand zou betrappen op mijn paard dan sta ik niet voor mezelf in hoor, ik zou echt compleet uit mijn stekker gaan _-:( :x

Hoe haalt iemand het in zijn hoofd..? Ben benieuwd naar het vervolg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:14

Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.

Ik zie daarin geen verschil. Je zit ongevraagd aan t paard van een ander, dat zou mij al woest maken. En ook met enkel erop zitten kun je ongelukken krijgen.

Van andermans paard blijf je af.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:15

Ik zou uit m'n vel springen! Iemand's auto/computer/hond/bankstel, daar doe je dit toch ook niet mee...

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:16

Zonnetje81 schreef:
Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.


Oh nee? Ik zou woest worden, je wilt toch ook niet een vreemde in je achtertuin die maar aan het spelen is.....

Persoonlijk vind ik het ook niet zo onschuldig. Je hebt geen idee wat ze mogelijk nog meer doet met het paard, of ze misschien ook voert en wat ze dan zou voeren. En als ze zonder zadel en hoofdstel door de wei "rijdt" en ze doet iets verkeerd of er gebeurd iets waardoor het paard schrikt kan dat ook nog is voor lelijke ongelukken zorgen.

Vroeger reed ik ook wel zo door de weide op mijn verzorgponies, maar dat was in overleg en met toestemming. De eigenaren hadden dus invloed erop en waren ook in de gelegenheid om mij te informeren indien een pony een blessure had of bepaalde voeding niet mocht.

Nu zal die van mij dit niet zomaar toelaten, maar uberhaubt een vreemde in de wei zou mij niet blij maken. Niet omdat ik mijn paard niet wil delen, als iemand met een beetje ervaring zo nu en dan eens wil borstelen, zeker bij de shetlander, prima. Maar niet zonder mijn toestemming, want ik wil er wel een stem in hebben.

Nee, ik begrijp het heel goed dat je hier niet blij van wordt, ook al is er tot nu toe nog niks "fout" gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:16

Ik zou door het lint gaan als iemand zonder mijn toestemming op mijn paarden kruipt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:16

Rijden of zitten maakt toch geen verschil? Je hoort gewoon van andermans spullen en dieren te blijven! En helemaal in dit geval, als je in de kreukels ernaast ligt, wie is dan verantwoordelijk? Als paard een blessure heeft.. wie zit dan met de ellende? Niet deze droeftoeter... hoop dat ik haar niet tegenkom. Zou woest wezen.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:17

Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.


Dat maakt geen zak uit, ze heeft van andermans paard af te blijven.
Mag hopen dat ze haar snel kunnen betrappen.

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:20

Wauw.. wat bizar. Hoe haal je het in hemels naam in je hoofd :\