Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SjonnieZ

Berichten: 2320
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:10

Foto’s van particulieren vallen niet onder de AVG.
De AVG is echter niet de enige wet die van toepassing is op het gebruik van foto’s. Ook het portretrecht speelt een rol.

Foto's die niet in opdracht zijn gemaakt, mogen vrij gepubliceerd worden.

Tenzij, jij als afgebeelde persoon een 'redelijk belang' hebt om publicatie van de foto te voorkomen. Dit belang kan privacy zijn, of een financieel belang, als iemand geld verdient met jouw foto.
Laatst bijgewerkt door SjonnieZ op 16-11-19 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:31

Er is al uitgelegd dat de afgebeelde persoon hier een 'redelijk belang' heeft bij niet-publiceren (nl dat ze een strafbaar feit pleegt op de foto). De gein is natuurlijk wel dat ze zich bekend moet maken als ze protest wil aantekenen tegen publicatie en daarmee gevonden wordt.

Kortom, je kunt deze foto rustig publiceren, want dat protest uit hoofde van 'redelijk belang' komt er nooit.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:37

Pffff....wat maken jullie een drama ....

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:03

@Rakkie, ik vind het een drama ja. Dat mensen zomaar aan je paard gaan zitten.En dat je dan gehinderd wordt om daar wat aan te doen omdat de dader een soort daderbescherming zou genieten,om niet gevonden te kunnen worden?

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:07

anjali schreef:
@Rakkie, ik vind het een drama ja. Dat mensen zomaar aan je paard gaan zitten.En dat je dan gehinderd wordt om daar wat aan te doen omdat de dader een soort daderbescherming zou genieten,om niet gevonden te kunnen worden?


Zo is het!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:17

anjali schreef:
@Rakkie, ik vind het een drama ja. Dat mensen zomaar aan je paard gaan zitten.En dat je dan gehinderd wordt om daar wat aan te doen omdat de dader een soort daderbescherming zou genieten,om niet gevonden te kunnen worden?

Nou ja, dat geldt alleen als je op Bokt iemand op wil sporen. Op de andere media is de foto nog gewoon beschikbaar.

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:21

_San87_ schreef:
anjali schreef:
@Rakkie, ik vind het een drama ja. Dat mensen zomaar aan je paard gaan zitten.En dat je dan gehinderd wordt om daar wat aan te doen omdat de dader een soort daderbescherming zou genieten,om niet gevonden te kunnen worden?

Nou ja, dat geldt alleen als je op Bokt iemand op wil sporen. Op de andere media is de foto nog gewoon beschikbaar.

Daar zal de foto vast nog wat meer gedeeld worden hoor ;)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:52

anjali schreef:
@Rakkie, ik vind het een drama ja. Dat mensen zomaar aan je paard gaan zitten.En dat je dan gehinderd wordt om daar wat aan te doen omdat de dader een soort daderbescherming zou genieten,om niet gevonden te kunnen worden?


Misschien bedoelt ze drama om de foto

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:55

Ik zou een briefje ophangen. Dat je haar graag als verzorgster wil. Dat je paard zo blij is als zij geweest is.
Telefoonnummer erbij, fingers crossed dat ze erop ingaat en dan afspreken.
Dan kan je haar in de kraag vatten, meenemen naar de ouders en aangeven dat het niet de bedoeling is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:08

Ik snap wel dat die foto niet geplaatst kan worden. Je weet niet zeker waar de foto vandaan komt en of het verhaal bij de foto wel klopt. Er zijn idiote mensen met verkeerde bedoelingen die zomaar, zonder toestemming op iemands paard gaan zitten. Maar er bestaan helaas ook idiote mensen die facebookberichten aanmaken met foto's om iemand een hak te zetten of als hoax. En al lijkt dit mij ook heel geloofwaardig, je weet nooit 100% zeker waar je nou mee van doen hebt als je zo'n foto deelt.

Ik ben zelf om die reden altijd erg terughoudend met het delen van dat soort berichten. En ik snap wel dat Bokt dat ook is.

Overigens lijkt het me zwaar kløte als dit je gebeurt. Ik zou ook ziedend zijn. Vervelend idee dat je paard niet veilig is in zijn eigen wei.

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:11

speurneusc schreef:
privacyredenen hahaha ze is niet herkenbaar dus nix privacy en foto is in verband met opsporen van plegen van strafbaar feit dame heeft daardoor heeft geen privacy rechten meer ook!!

Zo gaat dat in NL

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:37

anjali schreef:
In Nederland wordt de dader beschermd maar de slachtoffers niet.Heel vreemd. :(


Is helaas in Belgie net zo |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:51

Vumana89 schreef:
Ik zou een briefje ophangen. Dat je haar graag als verzorgster wil. Dat je paard zo blij is als zij geweest is.
Telefoonnummer erbij, fingers crossed dat ze erop ingaat en dan afspreken.
Dan kan je haar in de kraag vatten, meenemen naar de ouders en aangeven dat het niet de bedoeling is...

Hebben ze al gedaan, schreef de eigenaresse op Facebook. Helaas ook geen reactie van de ongewenste bijrijder....
Lastig verhaal om er achter te komen, meisje vlucht als ze de buurvrouw ziet, begon keihard te gillen toen stalgenoten haar staande hielden, niemand herkent haar.....

Kinke

Berichten: 20529
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:53

Bokt wil nou eenmaal graag roomser dan de paus zijn. Net als met het primatour topic, alsof er in drugs gehandeld zou worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:59

xJitskee schreef:
begon keihard te gillen toen stalgenoten haar staande hielden

Lekker laten gillen tot de politie erbij staat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 16:15

idinn schreef:
xJitskee schreef:
begon keihard te gillen toen stalgenoten haar staande hielden

Lekker laten gillen tot de politie erbij staat..

Ik zou eens navraag doen bij jeugdzorg instellingen in de nabije omgeving.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 16:42

Gloa dat was ook mijn idee eigenlijk vanwege de reactie van dit meisje. En misschien de enige manier waarop ze zich goed voelt maar zeker niet de bedoeling om zomaar op iemands paard te gaan rijden. Dit doe je gewoon niet.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:03

Het zou niet de eerste keer zijn dat een dader van een misdrijf strafvermindering krijgt omdat zijn beeltenis onrechtmatig is verspreid of bijvorbeeld zijn volledige naam bekend is geworden.

Winkels mogen ook niet zomaar beelden verspreiden van inbrekers of overvallers om die te vinden. Dat mag alleen de politie, na afweging van de verschillende belangen. Ze zijn daar de laatste jaren wel wat makkelijker in geworden, maar nog steeds geldt dat dat een afweging van de politie moet zijn.

Nu zal het in dit geval niet zo snel tot een zaak komen, maar ik zou ook voorzichtig zijn met het verspreiden van beeldmateriaal. Het gaat waarschijnlijk nog om een minderjarige ook. Als ze wordt gevonden dan zou de verspreider van de foto nog best eens een proces aan haar broek kunnen krijgen.

Of Bokt daarom deze beslissing om de foto niet verder te verspreiden alvast voor haar moet nemen weet ik niet. Het lijkt mij de verantwoordelijkheid van de verspreider van de foto, en eventueel van de TS van dit topic. Maar ik begrijp wel dat ze het zekere voor het onzekere nemen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:44

Ja, hoor, heel groot drama hoor.... :D
Ook dat de foto weggehaald moet worden....

Voor hetzelfde geld is het weer een nepbericht.

Al die grote woorden, misdrijf etc...
Het haalt totaal de proporties uit het normale leven waar dit soort dingen bij horen.

Anoniem

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:45

Ik vind dit niet echt horen bij het normale leven.. een wildvreemde ongewenst op je paard :+

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:05

Die dingen gebeuren en zijn allemaal meestal niet zo ernstig.
En ja, het hoort erbij, allemaal niet zo ´n drama van maken, dit wordt gewoon opgelost.

Drama´s zijn ergere dingen.
En die krijgen we dagelijks voorgeschoteld in de media, moorden, ramkraken, enorme wapenhandel in een gewone woonwijk, de drugcriminaliteit, de belastingontduiking van groteren, oorlogen die maar doorwoekeren, de enorme hoeveelheden mensen die op de vlucht zijn door honger, oorlogen en politieke regimes.

Een meisje wat zonder zadel of hoofdstel een ritje gaat maken, valt daar niet onder.

Misschien niet dagelijks maar zeker geen misdrijf of drama.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:18

Ah ja, er zijn ergere dingen. Dus je mag je niet druk maken om iemand die zonder toestemming aan jouw eigendom zit.

Okay.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:19

Misschien geen drama, maar volgens de wet is huisvredebreuk (en dat is dit) wel een misdrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:20

Rakkie123 schreef:
Die dingen gebeuren en zijn allemaal meestal niet zo ernstig.
En ja, het hoort erbij, allemaal niet zo ´n drama van maken, dit wordt gewoon opgelost.

Drama´s zijn ergere dingen.
En die krijgen we dagelijks voorgeschoteld in de media, moorden, ramkraken, enorme wapenhandel in een gewone woonwijk, de drugcriminaliteit, de belastingontduiking van groteren, oorlogen die maar doorwoekeren, de enorme hoeveelheden mensen die op de vlucht zijn door honger, oorlogen en politieke regimes.

Een meisje wat zonder zadel of hoofdstel een ritje gaat maken, valt daar niet onder.

Misschien niet dagelijks maar zeker geen misdrijf of drama.

God, wat een dooddoener. Zo kun je werkelijk alles in het leven wel afdoen, er is nl altijd wel iets ergers hè.

Als jij nou even hier en op Facebook doorgeeft waar jouw paarden staan, dan kunnen al die schattige brutaaltjes zich bij jou melden in het vervolg en lekker jouw paarden zonder toestemming gebruiken. Geen probleem toch?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:27

Ja, dat is snoep jatten ook,.
Beiden is niet fijn maar geen drama, en al dat geroeptoeter hier.
Toch die foto gaan plaatsen,.
Als je dan zo op de letter bent hou je je ook aan de boktregel.

Maar goed, de dramaqueens en kings van Nederland hebben weer een feestje :+

Veel jolijt <:)