Sinterklaas was toch ooit leuk voor iedereen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Sinterklaas was toch ooit leuk voor iedereen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:12

ik heb daar moeite mee, met die manier van communiceren. Vooral idd het deel:dit kan echt niet meer in deze tijd!! Ik ben ervan overtuigd dat de strijd nooit ophoud op deze manier. kijk.. het maakt mij inmiddels niet meer uit.. dat kwam niet door de opmerkingen die kwamen over dat het racisme was, maar door wat een bokker deelde over hoe haar buuf het ervaarde..dat kwam nl pver als een oprecht gevoel, niet als geschreeuw van gelijk willen hebben.. roepen dat anderen die dezelfde mening niet delen het fout doen gaat niet leiden tot oplossingen... maar goed... doe voiral door

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 22:14

Magrathea schreef:
Donderdagmiddag zei een collega (van Aziatische afkomst) tegen me: deze tijd van het jaar is het enige moment dat ik me een allochtoon voel in Nederland. Ik wist niet wat ik moest zeggen :


Wat een heftige opmerking zeg... Mensen zouden zich drukker moeten maken om de gevoelens van mensen, dan de manier waarop ze gehoord willen worden.

Toch logisch dat een Glennis Grace zich op deze manier uit, met het bereik dat zij heeft... Ik hoop dat de collega van Magrathea via deze manier ook wat bereik krijgt... Maar kennelijk is Glennis Grace interessanter, want dan hoef je het niet over de discussie te hebben en kan je lekker op de man gaan spelen. :)

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:23

Janine1990 schreef:
Magrathea schreef:
Donderdagmiddag zei een collega (van Aziatische afkomst) tegen me: deze tijd van het jaar is het enige moment dat ik me een allochtoon voel in Nederland. Ik wist niet wat ik moest zeggen :


Wat een heftige opmerking zeg... Mensen zouden zich drukker moeten maken om de gevoelens van mensen, dan de manier waarop ze gehoord willen worden.

Toch logisch dat een Glennis Grace zich op deze manier uit, met het bereik dat zij heeft... Ik hoop dat de collega van Magrathea via deze manier ook wat bereik krijgt... Maar kennelijk is Glennis Grace interessanter, want dan hoef je het niet over de discussie te hebben en kan je lekker op de man gaan spelen. :)


tja... je kunt ook gewoon niet willen lezen en iets te hakken moeten hebben, he...al veeeeel eerder in het topic gaf iemand iets aan over het gevoel van haar buurvrouw.. als je iets minder selectief zou lezen had je gelezen dat ik bijv juist daardoor (soortgelijke opmerking was het als die van magrathea) mijn mening heb bijgesteld. Glennis Grace bereikt met haar idiote ik heb het licht gezien en iedereen die anders dan mij denkt is dom helemaal niks...verder ontstip ik dit topic... ik vind het een bedroevend niveau krijgen

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Sinterklaas was toch ooit leuk voor iedereen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:11

Mensen reageren nu eenmaal niet hetzelfde. Als je eerdere filmpjes van haar ziet (geloof in de Jordaan, dan wordt ze door een automobilist van dr sokken gereden), dan weet je een beetje welk temperament ze heeft. Dat zal heel veel anders zijn dan de meesten van ons. Mensen zijn nu eenmaal verschillend en reageren daarmee verschillend op situaties.

En toch lees ik vanuit Andre Hazes wel respect weer naar haar toe. In ieder geval geeft hij aan er niemand mee te willen beledigen. Het zou ook niet mijn manier zijn om het op deze manier te gaan uiten. Toch bereikt ze er wel weer aandacht en discussie mee.

Mijn zwager die momenteel in Australie werkt, had voor de leuk zich ook verkleed als zwarte piet op 5 december. Alleen dat werd ook niet heel erg enthousiast ontvangen, hij gaf in de familie app aan dat hij er inmiddels na goede gesprekken er ook heel anders naar kijkt.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Sinterklaas was toch ooit leuk voor iedereen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:27

Het is een feit, dat als mensen zich uitspreken tegen de ouderwetse ZP, ze met name op SM gehaat worden. Dat is Umberto Tan, Anouk, Doutzen, Glennis Grave enz. overkomen.
Ik snap echt niet, dat mensen zo gehaat kunnen worden, omdat zij voorstander zijn om ZP wat aan te passen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Sinterklaas was toch ooit leuk voor iedereen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:11

Gaat het niet meer om de manier waarop? Ik vind dat publiekelijk iemand beschamen best heftig. Ik had het netter gevonden als ze hier gewoon persoonlijk contact over had opgenomen met Dre.

Overigens eens dat mensen van mening kunnen veranderen. Ik kijk er ook anders tegenaan als vroeger.