Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Landelijke Ziekenhuisstaking

 
Profiel   

Blacky94 schreef
Dat laatste heb ik idd nooit begrepen... Echt te belachelijk voor woorden. Ik heb iets soortgelijks ook ondervonden in de GGZ. Was op zoek naar een psycholoog ivm burn-out achtige klachten maar er was er 1 waarbij ik in augustus dit jaar al niet meer terecht kon ivm dat alle behandelingen voor mijn zorgverzekering al benut waren. 2/3e in een jaar en er is gewoon een groep welke bij hun geen zorg meer kan krijgen. Dat kan toch niet. Ook andere psychologen wachttijden van 6-12 weken... Ben uiteindelijk maar ongecontracteerd gegaan. Nog 3 weken wachttijd maar dan maar meer zelf betalen... %)

Klopt, dankzij verzekeraars zijn er nu veel werkloze psychologen die niet aan werk kunnen krijgen en aan andere kant heel veel patiënten die niet hun zorg kunnen krijgen.

Over zorg premie. Als die 6 euro omhoog kan gaan en daarmee alle problemen worden opgelost dan teken ik dat voor.
Wij zijn echt een verschrikkelijk rijk land. Alleen alles wat echt krijkdom is wordt op moment b kapot gemaakt (goede zorg, goed onderwijs, goede criminaliteit bestrijding,enz). Dat vindt ik zelf veel belangrijker dan die paar euro's op de bank.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 15:40 



 
Profiel   

mvdende schreef
Astorga schreef
@mvdende:
Zou je het er ook mee eens zijn wanneer door een politieke beslissing ten bate van de ziekenhuizen je 6 euro meer per maand aan je zorgverzekering moet betalen?
Onder het mom van: het geld moet ergens vandaan komen.


Nee, daar wordt ik absoluut niet blij van. Of de zorgtoeslag moet ook met €6 per maand omhoog gaan!


De politiek moet het geld anders verdelen. Veel minder geld naar bijvoorbeeld vluchtelingen en het logge overheid systeem flink vereenvoudigen.

De zorgtoeslag gaat ook als het goed is met 6 euro omhoog per maand.
ik vind je erg onpersoonlijk en totaal niet empatisch ingesteld en ik irriteer me er een beetje aan.
Deze mensen staan dag en nacht klaar voor ons als wij ze nodig hebben.
(ik kom soms ook niet echt sociaal uit de hoek maar goed dat heeft een reden maar)
Van mij mag er nog meer gestaakt worden.

Overigens hebben wij wel een van de beste zorgsystemen ter wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 15:56 



 
Profiel   

Ik denk dat weer zelfs meer gestaakt moet worden. Op het moment gebeurt er nog steeds veel te weinig .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 16:02 



 
Profiel   

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... urce=email

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 08:45 



 
Profiel   

Blacky94 schreef

Die had ik ook gelezen. Een goed artikel.

Nu ik weet wat er voor nodig is om te mogen staken vraag ik me wel af of dat in andere sectoren ook zo werkt met draaiboeken en juristen. Bijvoorbeeld in het onderwijs waarin weer acties zijn aangekondigd voor de komende maanden.

En ik ben nog steeds retebenieuwd of er nu wel een cao-akkoord zal komen. Eigenlijk ben ik veel te ongeduldig voor dit gedoe. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 18:53 



 
Profiel   

juval schreef
wachttijden zijn echt absurd, maar ik neem maar aan dat het stakende personeel daar weinig aan kan veranderen? of wel?

Mijn schoonvader heeft meer dan 2 maanden moeten wachten op een scan nadat hij weer verergerde klachten kreeg en pijn. Hij had vorig jaar al kanker diagnose gehad, maar nu met verergerde klachten maken we ons toch weer veel zorgen. Uiteindelijk afgelopen donderdag door de scan geweest, hij zou de uitslag pas 5 december gaan krijgen, maar toch belden ze gisteren dat het foute boel is .......
dus er zijn al ruim 2 maanden verspeeld nu.


Hij is gisteren overleden :( ;(
Ik hoop dat de staking helpt om de wachttijden te verkorten, zeker voor kankerpatiënten waar elke dag telt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 19:51 



 
Profiel   

Blussem schreef
Blacky94 schreef
Dat laatste heb ik idd nooit begrepen... Echt te belachelijk voor woorden. Ik heb iets soortgelijks ook ondervonden in de GGZ. Was op zoek naar een psycholoog ivm burn-out achtige klachten maar er was er 1 waarbij ik in augustus dit jaar al niet meer terecht kon ivm dat alle behandelingen voor mijn zorgverzekering al benut waren. 2/3e in een jaar en er is gewoon een groep welke bij hun geen zorg meer kan krijgen. Dat kan toch niet. Ook andere psychologen wachttijden van 6-12 weken... Ben uiteindelijk maar ongecontracteerd gegaan. Nog 3 weken wachttijd maar dan maar meer zelf betalen... %)

Klopt, dankzij verzekeraars zijn er nu veel werkloze psychologen die niet aan werk kunnen krijgen en aan andere kant heel veel patiënten die niet hun zorg kunnen krijgen.

Over zorg premie. Als die 6 euro omhoog kan gaan en daarmee alle problemen worden opgelost dan teken ik dat voor.
Wij zijn echt een verschrikkelijk rijk land. Alleen alles wat echt krijkdom is wordt op moment b kapot gemaakt (goede zorg, goed onderwijs, goede criminaliteit bestrijding,enz). Dat vindt ik zelf veel belangrijker dan die paar euro's op de bank.



Voor sommige is €6 per maand extra betalen niet een kwestie van "liever in de zorg dan op de bank" maar een gevalletje "ohj, dan maar een keer droog brood extra eten in de week"

Tis makkelijk praten als je geld over houdt aan het eind van de maand

Wordt een heel stuk lastiger als je een stuk maand over houdt aan het einde van je geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 20:02 



 
Profiel   

juval schreef
juval schreef
wachttijden zijn echt absurd, maar ik neem maar aan dat het stakende personeel daar weinig aan kan veranderen? of wel?

Mijn schoonvader heeft meer dan 2 maanden moeten wachten op een scan nadat hij weer verergerde klachten kreeg en pijn. Hij had vorig jaar al kanker diagnose gehad, maar nu met verergerde klachten maken we ons toch weer veel zorgen. Uiteindelijk afgelopen donderdag door de scan geweest, hij zou de uitslag pas 5 december gaan krijgen, maar toch belden ze gisteren dat het foute boel is .......
dus er zijn al ruim 2 maanden verspeeld nu.


Hij is gisteren overleden :( ;(
Ik hoop dat de staking helpt om de wachttijden te verkorten, zeker voor kankerpatiënten waar elke dag telt.


Gecondoleerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 20:04 



 
Profiel   

mvdende schreef
Blussem schreef
Klopt, dankzij verzekeraars zijn er nu veel werkloze psychologen die niet aan werk kunnen krijgen en aan andere kant heel veel patiënten die niet hun zorg kunnen krijgen.

Over zorg premie. Als die 6 euro omhoog kan gaan en daarmee alle problemen worden opgelost dan teken ik dat voor.
Wij zijn echt een verschrikkelijk rijk land. Alleen alles wat echt krijkdom is wordt op moment b kapot gemaakt (goede zorg, goed onderwijs, goede criminaliteit bestrijding,enz). Dat vindt ik zelf veel belangrijker dan die paar euro's op de bank.



Voor sommige is €6 per maand extra betalen niet een kwestie van "liever in de zorg dan op de bank" maar een gevalletje "ohj, dan maar een keer droog brood extra eten in de week"

Tis makkelijk praten als je geld over houdt aan het eind van de maand

Wordt een heel stuk lastiger als je een stuk maand over houdt aan het einde van je geld.


Ik wil totaal niet iedereen over 1 kam scheren hiermee, en het zal best eens verkeerd kunnen vallen. Maar bij een grote groep van die mensen kun je ook zeggen: dan maar een sigaretje minder ipv geen beleg op je brood. Het verbaasd me dat er een grote groep mensen is die wel kan roken maar geen geld hebben voor eten. En juist die mensen krijgen COPD/vaatproblemen en dergelijke en hebben zorg nodig, dus die €6 kun je beter niet in je sigaret maar in je zorgpremie steken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 22:40 



 
Profiel   

@mvdende:De zorgtoeslag is toevallig met 5 euro omhoog gegaan. Dus hoe sta je nu tegenover je eerdere uitspraken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 22:46 



 
Profiel   

juval schreef
juval schreef
wachttijden zijn echt absurd, maar ik neem maar aan dat het stakende personeel daar weinig aan kan veranderen? of wel?

Mijn schoonvader heeft meer dan 2 maanden moeten wachten op een scan nadat hij weer verergerde klachten kreeg en pijn. Hij had vorig jaar al kanker diagnose gehad, maar nu met verergerde klachten maken we ons toch weer veel zorgen. Uiteindelijk afgelopen donderdag door de scan geweest, hij zou de uitslag pas 5 december gaan krijgen, maar toch belden ze gisteren dat het foute boel is .......
dus er zijn al ruim 2 maanden verspeeld nu.


Hij is gisteren overleden :( ;(
Ik hoop dat de staking helpt om de wachttijden te verkorten, zeker voor kankerpatiënten waar elke dag telt.

Veel sterkte Juval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 23:05 



 
Profiel   

Gecondoleerd en sterkte juval

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 23:08 



 
Profiel   

purny schreef
@mvdende:De zorgtoeslag is toevallig met 5 euro omhoog gegaan. Dus hoe sta je nu tegenover je eerdere uitspraken?



Ik zie het inderdaad!

Maar het voorbeeld ging over het feit dat er een x verhoging van de premie zou komen zonder dat de zorgtoeslag omhoog zou gaan.

In de huidige situatie ga ik er zelfs €2 per maand op vooruit wat betreft zorgtoeslag want mn premie stijgt maar met €3 per maand.

Ik zou echt het liefste zien dat er veel meer geld naar de zorg en veiligheid gaat, maar ik wil dat liever niet uit eigen zak betalen!

Voor de minima stijgt de koopkracht al jaren niet en juist nu met een hoge inflatie reizen de prijzen de pan uit. Er is maar zo veel flexibiliteit om dat op te kunnen vangen.


ik ben het helemaal eens dat veel minima roken, wat een heleboel geld zou schelen als ze dat niet zouden doen! (Ik rook trouwens niet)

Daarnaast heb ik doelbewust als minima vorig jaar een hond gekocht. Dom? NEE! Door Skip kom ik weer onder de mensen want ik begon aardig een kluizenaar te worden. Kost Skip veel geld? JA, maar ik eet met liefde een keer wat kariger want zonder Skip weet ik niet waar ik nu geweest was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 09:20 



 
Profiel   

Ik denk dat we minima gewoon wat meer bestedingsruimte moeten geven, en dat ze dan lekker hun eigen keuzes mogen maken over wat ze wel en niet doen.

Dan kunnen wij ons ondertussen misschien beter druk maken over de bestuurders in de zorg die beter verdienen dan ministers, of een kamerlid dat vervelende dingen zegt over minima maar wel doodleuk een bovenmodaal bedrag als extraatje bijschriift (wachtgeld, omdat 'ie 4 weken een ministerspost waarnam.) Of belastingmaatregelen die ertoe leiden dat er miljoenen aan erfenissen van zeer vermogenden kan worden doorgegeven aan hun kinderen, waarmee de ongelijkheid enorm toeneemt. Of aan de zorgverzekeraarkiezers die nu cadeautjes uitdelen (hallo?) - geld dat hoe dan ook uit ons zorggeld komt. Als je weer eens gefrustreerd bent over je medicijnen omdat de verzekeraar heeft bedacht dat je nu merk y moet hebben ipv x omdat die een kwart cent goedkoper is... weet dan ook dat ze ondertussen gezellig cadeautjes geven om nieuwe klanten te werven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:00 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ik denk dat we minima gewoon wat meer bestedingsruimte moeten geven, en dat ze dan lekker hun eigen keuzes mogen maken over wat ze wel en niet doen.

Dan kunnen wij ons ondertussen misschien beter druk maken over de bestuurders in de zorg die beter verdienen dan ministers, of een kamerlid dat vervelende dingen zegt over minima maar wel doodleuk een bovenmodaal bedrag als extraatje bijschriift (wachtgeld, omdat 'ie 4 weken een ministerspost waarnam.) Of belastingmaatregelen die ertoe leiden dat er miljoenen aan erfenissen van zeer vermogenden kan worden doorgegeven aan hun kinderen, waarmee de ongelijkheid enorm toeneemt. Of aan de zorgverzekeraarkiezers die nu cadeautjes uitdelen (hallo?) - geld dat hoe dan ook uit ons zorggeld komt. Als je weer eens gefrustreerd bent over je medicijnen omdat de verzekeraar heeft bedacht dat je nu merk y moet hebben ipv x omdat die een kwart cent goedkoper is... weet dan ook dat ze ondertussen gezellig cadeautjes geven om nieuwe klanten te werven...


Amen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:08 



 
Profiel   

Er lijkt een voorlopig akkoord te zijn. Die in mijn ogen best goed is .

https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... krijgen-lo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 11:06 



 
Profiel   

Ik wilde het ook net delen. Hier het bericht van de nos: https://nos.nl/artikel/2314665-akkoord- ... erbij.html

Het ziet er idd best goed uit. Ben benieuwd of het er ook door komt bij de ziekenhuizen en de vakbondsleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 11:16 



 
Profiel   

Ja ik zag het ook al! Ziet er best goed uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 11:57 



 
Profiel   

Hier ook iemand die er happy mee eens. Wanr van 0 euro vergoeding naar 100 pm als coassistent :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 12:14 



 
Profiel   

Ik geef ze gelijk.
Het is nu al vreselijk!
Voorbeeld is stichting bijzondere tandheelkunde.
Ik ben zeer ernstig bang voor de tandarts en moet onder narcose helaas.
Februari 2018 had ik de intake en ik kon pas eind september 2019 geholpen worden.
Waarom? Het sbt huurt OK’s en personeel van een ziekenhuis, en er is gillend personeel tekort om die OK’s te bemannen.
Toen na een jaar er een kies zo opspeelde dat ik een dikke wang kreeg moest ik maar antibiotica gaan slikken, en over 3 maanden kon ik dan terecht bij de kaakchirurg. :wow:
Uiteindelijk heeft een ander ziekenhuis mij met spoed geopereerd, maar het sbt had mij niet meer mogen laten wachten zei men daar.
Maarja wat doe je ertegen?
Twee weken na de kaakchirurg elders kregen we een brief, gericht aan elke patiënt.
Ik heb hem bewaard, foto:
[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 14:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen