Duindorp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:51

Er was gisteravond nog een programma gewijd aan dit onderwerp. En wat ik begrepen heb is dat er helemaal geen traditie om zeep is geholpen maar dat het alleen dit jaar niet door kan gaan ivm de vergunningen. Voor volgend jaar kunnen ze dit gewoon opnieuw indienen.

En die reporter die de burgemeester interviewde was echt een kwal. Zijn verstand zat ook niet helemaal op de goede plek.

Vorig jaar was maar een 'foutje' . Die toren was bijna 50! meter hoog.

Ik leef met je mee Frummels...als ik er had gewoond was ik tijdelijk vertrokken denk ik. :=

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:00

Electra63 schreef:
Bij Beau was net John van Zweden, die was ook weer aan het janken over de linkse partijen die onze tradities afpakken...... wat een idioot :D

Ik word echt ziek, van alle ontevreden burgers, die wegen blokkeren en de boel slopen en gewoon scheit hebben aan wet- en regelgeving. Nog erger vind ik politici die dit soort rellen goedkeuren en de boel nog verder ophitsen. ;)

Ik vind het ook belachelijk hoe ontevreden men maar over alles is in dit land. Maar ik kom dan ook veel door heel Europa en dan zie je echt hoe goed wij het hebben. Dat begint al met de snelwegen...
Maar dan zit ik bijv ook gisteravond naar een film over een jongen genaamd Bor te kijken die aan een ernstige huidziekte lijd en dan denk ik Jezus, zitten die asos in Duindorp zich druk te maken over dat ze geen fikkie mogen stoken!!
Die lui leven in hun eigen bekrompen wereldje.

En wat mij betreft worden al die rellers vast gezet tot ver na oud en nieuw

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:08

Ook ik woon in Scheveningen. Gelukkig is mijn straat vorig jaar/begin dit jaar veilig gebleven van de vonkenregen, maar ik neem liever het risico niet dat het nog een keer gebeurt en wij minder geluk hebben. Ik heb over het algemeen nooit iets tegen de traditie gehad (zeker als het mensen rustig houdt), maar ik ben het er wel mee eens dat het nu moet stoppen, omdat het al een keer heel erg is misgegaan.

Ik heb in mijn buurt nog geen gerel meegemaakt, dus ik denk dat dat gedrag dan vooral uit Duindorp komt. Er zullen er in Scheveningen vast ook genoeg zijn die het heel jammer vinden dat er geen vuurstapels meer komen, maar ik hoop dan toch echt dat ze dat op een betere manier uiten en zich niet zo kinderachtig gedragen...

Edit: net het bericht van Frummel gelezen. jammer, dus toch ook hier dus.. :n
Laatst bijgewerkt door Remembrance op 04-12-19 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:13

Ik ben alleen maar blij dat ik niet meer met oud en nieuw bij Norfolkline hoef te werken als beveiliger, heb menig oud en nw in de auto gevierd daar om die stapel in de gaten te houden en te voorkomen dat het vuur trailers in brand zette die daar nog op uiterste puntje op het terrein stonden.

tis toch vd gekke dat ze van alles zelfs met een grote kraan op de stapel tillen om dat het te hoog werd. Zo'n kraan die paar duizend euro per uur kost... en dan gek vinden dat het als niet veilig wordt gezien.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:16

Nou ja, het hoeft niet perse te stoppen, als het maar gewoon normaler gaat denk... Dus niet van die mega hoge stapels, geen bouwwedstrijd en competitie tussen Duindorp en Scheveningen. Normale hoogtes, geen rare spullen in de stapels, en een georganiseerd vuurwerk vanaf de Pier, dat is denk best prima? Je ziet ze denk nog altijd liever op het strand waar relatief weinig schade veroorzaakt kan worden, als dat ze door je straat lopen te vervelen.

En als het een mooi evenement kan zijn is het voor andere mensen ook leuk en veilig om erheen te gaan misschien? (geen idee, ik vind O&N sowieso ruk )

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:24

Ik ben het wel met Cer eens inderdaad. Daar waren de vuurstapels wel handig voor natuurlijk, als afleiding. Anders gaan ze misschien wel compenseren door te rellen, dingen te slopen, en evt illegaal vuurwerk af te steken oid. Dat moeten we ook niet hebben :n Maar ja, dan vraag ik mij ook af in hoeverre het gaat werken om de mensen nog steeds vuurstapels te laten bouwen, maar dan niet competitief.. Ik denk dat mensen daar ook niet blij mee gaan zijn.
Ik had overigens ook gehoord dat er werd gezegd dat de vuurstapels mogen blijven bestaan maar wel met een stuk meer regels etc, en dat de mensen uit Duindorp het daar niet mee eens waren.

Leuk om er weer even aan herinnerd te worden waarom ik oud en nieuw niet zo'n leuk feest vind :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:37

Remembrance schreef:
Ik ben het wel met Cer eens inderdaad. Daar waren de vuurstapels wel handig voor natuurlijk, als afleiding. Anders gaan ze misschien wel compenseren door te rellen, dingen te slopen, en evt illegaal vuurwerk af te steken oid. Dat moeten we ook niet hebben :n Maar ja, dan vraag ik mij ook af in hoeverre het gaat werken om de mensen nog steeds vuurstapels te laten bouwen, maar dan niet competitief.. Ik denk dat mensen daar ook niet blij mee gaan zijn.
Ik had overigens ook gehoord dat er werd gezegd dat de vuurstapels mogen blijven bestaan maar wel met een stuk meer regels etc, en dat de mensen uit Duindorp het daar niet mee eens waren.

Leuk om er weer even aan herinnerd te worden waarom ik oud en nieuw niet zo'n leuk feest vind :D

Er is geen vergunning verleend door de gemeente voor de vreugdevuren omdat de bouwers niet aan de voorwaarden hebben voldaan, oa mbt een aansprakelijkheidsverzekering en de veiligheid voor omstanders. Volgend jaar kunnen ze het weer proberen.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:37

Remembrance schreef:
Ik ben het wel met Cer eens inderdaad. Daar waren de vuurstapels wel handig voor natuurlijk, als afleiding. Anders gaan ze misschien wel compenseren door te rellen, dingen te slopen, en evt illegaal vuurwerk af te steken oid. Dat moeten we ook niet hebben :n Maar ja, dan vraag ik mij ook af in hoeverre het gaat werken om de mensen nog steeds vuurstapels te laten bouwen, maar dan niet competitief.. Ik denk dat mensen daar ook niet blij mee gaan zijn.
Ik had overigens ook gehoord dat er werd gezegd dat de vuurstapels mogen blijven bestaan maar wel met een stuk meer regels etc, en dat de mensen uit Duindorp het daar niet mee eens waren.

Leuk om er weer even aan herinnerd te worden waarom ik oud en nieuw niet zo'n leuk feest vind :D


Het idee met wie het snelst een bepaalde (veilige) hoogte weet te bouwen vind ik denk ik de beste oplossing.

Ik vind het alleen jammer dat voornamelijk de bouwers de schuld krijgen terwijl zowel de gemeente als de hulpdiensten ook steken hebben laten vallen afgelopen oud en nieuw.

Ik vind het jammer dat er geen vreugdevuren zijn dit jaar maar helaas blijkt dat het niet gaat werken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 12:54

Maar het is toch überhaupt van de zotte dat het kennelijk nodig is om vreugdevuren te organiseren om te voorkomen dat het elders uit de hand loopt?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:12


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:33

LadyMadonna schreef:
Maar het is toch überhaupt van de zotte dat het kennelijk nodig is om vreugdevuren te organiseren om te voorkomen dat het elders uit de hand loopt?



Nou...ik dacht precies hetzelfde.

Nu wil ik elke maand 10.000 euro op mijn rekening anders zullen ze wel eens zien hier... }>

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:35

Cowgirl schreef:
Nu wil ik elke maand 10.000 euro op mijn rekening anders zullen ze wel eens zien hier... }>


nou... wat dan wat dan wat dan wat dan?? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:12

Cer schreef:
Nou ja, het hoeft niet perse te stoppen, als het maar gewoon normaler gaat denk... Dus niet van die mega hoge stapels, geen bouwwedstrijd en competitie tussen Duindorp en Scheveningen. Normale hoogtes, geen rare spullen in de stapels, en een georganiseerd vuurwerk vanaf de Pier, dat is denk best prima? Je ziet ze denk nog altijd liever op het strand waar relatief weinig schade veroorzaakt kan worden, als dat ze door je straat lopen te vervelen.

En als het een mooi evenement kan zijn is het voor andere mensen ook leuk en veilig om erheen te gaan misschien? (geen idee, ik vind O&N sowieso ruk )


Het lastige is waarschijnlijk dat het juist dat competitie-element is en het iedere keer weer een grotere fik bouwen wat de bouwers van de straat (en van het rellen) houdt. "Bouw een brandstapel van maximaal x kuub" vinden ze natuurlijk geen ruk aan.

Misschien maar een nieuwe competitie bedenken voor op het strand. En wedstrijdje naar Engeland zwemmen ofzo. Doei dom volk!

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:57

Ik geloof niet dat die mensen de verantwoordelijkheid aankunnen.

ikkedus
Berichten: 3274
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:53

Er mogen al een paar jaar alleen maar pallets op het vuur. Vroegah gingen ze kersbaume rausuh ( uit ons volkslied: oh oh Dehaag).
Dat was echt bloedlink, maar toen kon er ook beduidend minder hoog worden gestapeld. Met de pallets kan je goed de hoogte in en dat gebeurde dus ook.
Laten ze er maar een wedstrijd van maken wie het meest publiek kan trekken door een ludieke vorm of actie te koppelen aan hun fik. Geef er een positieve draai aan. Moet kunnen toch?
Langst goed geroosterde marshmallow prikker ofzo. _O-

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:55

Was mijn idee ook. Maak er een creatieve wedstrijd van: bouw een dinosaurus van die pallets, of een vissersboot en laat het publiek stemmen wie het mooiste bouwsel heeft.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:09

Ibbel schreef:
Was mijn idee ook. Maak er een creatieve wedstrijd van: bouw een dinosaurus van die pallets, of een vissersboot en laat het publiek stemmen wie het mooiste bouwsel heeft.


Dat lijkt me nou leuk!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:31

safina schreef:
Het lastige is waarschijnlijk dat het juist dat competitie-element is en het iedere keer weer een grotere fik bouwen wat de bouwers van de straat (en van het rellen) houdt. "Bouw een brandstapel van maximaal x kuub" vinden ze natuurlijk geen ruk aan.

Spijker op de kop!
Het ging altijd al om het laten zien welk dorp/welke wijk er de baas was, of welke groep er in een wijk de baas was. Dat is door die competitie naar het strand te verplaatsen een stuk minder schadelijk geworden, maar uiteraard niet verdwenen.

Wil je zoals Cer voorstelt, dat element eruit halen, dan zal men op een andere manier weer laten zien de dominante wijk/dominante groep in de wijk te zijn. Dat gaat niet werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:47

Whale schreef:
Ibbel schreef:
Was mijn idee ook. Maak er een creatieve wedstrijd van: bouw een dinosaurus van die pallets, of een vissersboot en laat het publiek stemmen wie het mooiste bouwsel heeft.


Dat lijkt me nou leuk!


Of wie de lekkerste taart bakt en het leukste eierwarmertje haakt...

Interessante podcast erover: https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:55


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:33

Hahaha alles is de schuld van links, want AL die linkse kabinetten sinds de oorlogsjaren. Als je VVD en CDA tot links rekent wel ja :+

Probleem is dat je vroegah geen media aandacht kreeg als je onzin uitkraamde maar tegenwoordig ben je dan trending op Twitter {:)-:(

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:43

Frummels schreef:
Ik woon op Scheveningen en ook hier waren ze lekker bezig vannacht.. schaam me bijna om hier te wonen zeg :n

Vorig jaar totaal niet van oud en nieuw kunnen genieten door die vonkenregen, want ons complete huis zat onder het brandende as. We hebben uren op het dak gestaan met bezems en emmers water om de boel te redden. Ook auto’s geprobeerd nat te houden voordat de brandweer het over nam.
En ja daar had de wind mee te maken, maar die stapels waren gewoon veel te hoog! Dus nu wordt men gestraft omdat ze zich niet aan de regels kunnen/willen houden en vervolgens gaan ze als kleuters in een gangpad van de supermarkt liggen janken dat er “een traditie de nek wordt omgedraaid”. :+
Nee, ik vind het prima zo zonder vreugdevuur. Maar ik hou mijn hart vast voor de ellende die nu gaat volgen met oud en nieuw := wij durven ons huis niet alleen te laten dus hebben besloten ons tripje af te zeggen en thuis te blijven.

Heel triest dit hoor. Hoop dat julie toch een veilig oud en nieuw mogen beleven.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:33

Arabesk schreef:
Hahaha alles is de schuld van links, want AL die linkse kabinetten sinds de oorlogsjaren. Als je VVD en CDA tot links rekent wel ja :+

Is ook stom, want ik ben politiek hartstikke links, maar als je vlakbij zo een wijk woont snap je echt opeens dat er partijen zijn die drastisch willen korten op uitkeringen........ en dat er meer blauw op straat moet..... en ziektekosten verzekeringen duurder moeten...... en ik ben normaal echt pro een goed en sociaal beleid.

Ik ben echt, echt voorstander van mensen die het niet breed hebben en dat niet omdat ze niet willen werken, aan te vullen tot een redelijk inkomen zodat ze iig goed kunnen rondkomen. Maar dit...... dit zijn gewoon profiteurs, en ik kan me enorm ergeren aan mensen die vinden dat ze er recht op hebben.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:20

Dat er heel veel profiteurs zijn van de uitkeringen waar rijkelijk mee gestrooid is in dit land is de schuld van het stelletje slapende politiek die zelf overigens ook niet vies zijn van een beetje profiteren hier en daar...

Onze uitkeringen nemen gretig aftrek waar dan ook in Europa. En dit stop zetten kan ook weer niet omdat dit tegen een of andere stomme wet is. (Ze lachen zich rot in Oost Europa...)
Die mensen die zogenaamd niet kunnen (willen) werken zijn slimmer dan je denkt want ze weten wel precies hoe alles werkt om maar subsidie hier en extraatje daar vandaan te pakken. En ja ach waarom zou je ook voor 100 euro meer per maand je uit moeten sloven voor en baas.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:35

En zover wil ik dus bewust NIET gaan. Want er zijn ook heel veel mensen voor wie het geen luxe is, die niet kunnen werken, of die te weinig zouden verdienen. En dus ben ik voorstander van een sociaal beleid, waar de sterkste schouders ook de zwaarste lasten dragen.

Ik wil niet zeggen dat het niet strenger moet, dat moet zeker, anderzijds moeten er ook geen mensen tussen wal en schip vallen.......