Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 491 [ 12268 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

 
Profiel   

Het klinkt als de gemiddelde B-film. Op een obscure Chinese markt worden dingen gegeten die niet perse.. zuiver zijn en voor je het weet is er Paniek en een Toestand, is een miljoenenstad volledig afgesloten van de buitenwereld en gonst het internet van de geruchten. Liegt de Chinese overheid? Het dodental wat officieel gecommuniceerd is, rechtvaardigt dat de isolatie van de stad en de bouw van twee nieuwe ziekenhuizen?

De maatregelen volgen elkaar snel op, de beurzen lijken erop te reageren. Netflix heeft een nieuwe serie online gezet 'Pandemic', een documentaire serie over.. juist. De uitbraak van een dodelijk, wereldwijd virus. De uitbraak van het Coronavirus beheerst al dagen het nieuws, maar hier op Bokt lees ik er nog niet zoveel over. Houdt het jullie bezig? Maken jullie je zorgen, of denk je dat het allemaal wel mee valt?


Omdat er zóveel over geschreven wordt leek één artikel quoten me wat weinig. Een aantal recente nieuwsberichten:
https://www.nu.nl/buitenland/6026529/ch ... ijden.html

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... heckpoints

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51259649

https://time.com/5770904/wuhan-coronavi ... d-animals/



Modopmerking op pagina 202.


Moderatoropmerking:
Wij hebben zojuist enorm veel berichten moeten verwijderen binnen dit topic omdat het erg offtopic en op de man gespeeld werd. Tussen de flauwe opmerkingen door hebben wij echter ook gezien dat jullie prima inhoudelijk kunnen reageren zonder naar of persoonlijk te worden. Wij willen jullie dan ook verzoeken om enkel inhoudelijk te blijven reageren en de persoonlijke en flauwe opmerkingen achterwege te laten zodat dit topic geen nare sfeer krijgt.

In de openingspost hebben we de regels al netjes voor jullie opgesomd, bij deze plaats ik ze nogmaals met het dringende verzoek deze regels na te leven.

- Geen flauwe opmerkingen of plaatjes delen die niks toevoegen aan het topic.
- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat kort samen wat erin te lezen/zien is.
- Onthoud dat dit geen 'overtuig de ander'-topic is, accepteer dat er verschillende visies zijn en hou het bij inhoudelijke argumenten zonder anderen te beledigen of belachelijk te maken.

Ga er bij het lezen van berichten van andere gebruikers vanuit dat ze het goed bedoelen: de meeste ruzies online ontstaan niet doordat mensen een hekel aan elkaar hebben maar doordat ze elkaar verkeerd begrijpen. Zorg ervoor dat je eigen berichten duidelijk zijn en positief of in ieder geval neutraal overkomen. Sneren onder water, al dan niet goed verpakt sarcasme, grove of denigrerende opmerkingen, beledigingen en persoonlijke aanvallen zijn slopend voor een discussie en daarom niet toegestaan.

De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten.

Het is niet toegestaan om Bokt op welke manier dan ook te gebruiken om een ruzie uit te vechten. Net als in het echte leven kom je op Bokt mensen tegen die je niet mag, waar je al problemen mee had of waar je gewoon de zenuwen van krijgt. Gelukkig is Bokt groot genoeg om iemand te ontlopen of te negeren. Eventueel kan de foei-functie je hierbij helpen.


Wij houden het topic in de gaten en zullen waar nodig bijsturen zodat het topic voor iedereen prettig blijft verlopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:18 



 
Profiel   

Nee, het houdt mij absoluut niet bezig

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:22 



 
Profiel   

Mij ook niet. Heb net de artikels vluchtig door gelezen, maar ik heb zelfs niet de zin om ze grondig te lezen of naar meer informatie op zoek te gaan. We horen het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:24 



 
Profiel   

Ik zat toevallig vanochtend te kijken of er al een topic was :) .

Ik houd het nieuws wel bij op het moment, denk nl dat er wel iets meer aan de hand is dan de aantallen die door China officieel worden genoemd.

Aan de andere kant, ik woonde net in Mexico toen de Mexicaanse griep uitbrak. Daar was in de rest van de wereld ook meer paniek over dan in Mexico zelf volgens mij (wel zijn daar toen ook scholen en bedrijven voor een aantal weken gesloten). Er werd toen heel duidelijk wat de media kan doen (als in: de buitenwereld had het idee dat iedereen met mondkapjes op liep daar, dat was verre van de realiteit).

Dus ik ben erg benieuwd naar de verder ontwikkelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:25 



 
Profiel   

Probeer het wel een beetje bij te houden maar zie veel dezelfde informatie voorbij komen. Natuurlijk omdat het allemaal nog zo onduidelijk is.
Moet toegeven dat het wel een ding is om in je achterhoofd te houden dat het zo snel verspreid maar aan de andere kant denk ik ook weer dat wij er goed vanaf komen. Als individu kan je er toch niks aan veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:27 



 
Profiel   

Ik vind t eng en vooral de vele tegenstijdige berichten over het Verloop. Ik lees net dat er door China 8.2 miljard is vrijgemaakt hiervoor,en er worden in hoog tempo ziekenhuizen gebouwd, dat strookt in mijn beleving niet met de besmettings- en sterftecijfers

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:29 



 
Profiel   

Ik volg het ook.

Het is natuurlijk niks nieuws dat er zo nu en dan nieuwe virussen opduiken waar mensen aan overlijden, maar deze lijkt tot nu toe wel iets gevaarlijker dan wat er de afgelopen decennia voorbij is gekomen. Ik ben erg benieuwd hoe het verloopt. Vooral ook met alle containerladingen vol die vanuit China over de hele wereld worden verscheept, en in de komende weken overal zullen aankomen.

Zelf ben ik nog niet heel bezorgd. Er komt vast snel een medicijn, en er zijn wel meer ziektes waar mensen aan overlijden, zelfs aan de griep. Direct in paniek schieten lijkt me wat overdreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:30 



 
Profiel   

Ja ik lees er wel veel over. Niet omdat ik bang ben, maar vindt het interessant om over te lezen. Er waren tot voor kort nog studenten uit Wuhan in Wageningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:31 



 
Profiel   

Wat ik heel vreemd vind is dat er 'maar' 80 overleden zijn en 2700 mensen besmet, maar wler nu wel binnen 10 dagen een nieuw ziekenhuis gebouwd wordt, er meerdere miljoenensteden op slot zitten en er 8 miljard vrij gemaakt wordt door China. Daar klopt iets niet voor mijn gevoel...
Ik hou het een beetje in de gaten, maar je kunt er zelf niks aan veranderen. Vind het wel interessant om de verspreiding te volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:31 



 
Profiel   

Het houdt mij niet echt bezig, en ik ben al helemaal niet van de complot theorieën.
De aarde is overvol, en zo laat de aarde dit aan ons weten. Elke zóveel jaar zal er een virus/ziekte uitbreken, of een natuurramp plaats vinden, waardoor ontzettend veel mensen sterven. Zolang we dit maar mondjesmaat serieus nemen en niet serieus iets doen aan de overbevolking, zal dit zo blijven gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:31 



 
Profiel   

Ik maak me er persoonlijk geen zorgen over, ik denk wel dat de chinezen het goed aanpakken op dit moment. Zouden ze niks doen, of te weinig, kan dit in principe veel levens kosten. Denk aan de spaanse griep, die miljoenen doden tot gevolg had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:31 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Het houdt mij niet echt bezig, en ik ben al helemaal niet van de complot theorieën.
De aarde is overvol, en zo laat de aarde dit aan ons weten. Elke zóveel jaar zal er een virus/ziekte uitbreken, of een natuurramp plaats vinden, waardoor ontzettend veel mensen sterven. Zolang we dit maar mondjesmaat serieus nemen en niet serieus iets doen aan de overbevolking, zal dit zo blijven gaan...


Ach, ziektes die uitbreken gebeurd al eeuwen, zelfs toen de wereld nog niet overvol was. Het gebeurt nou eenmaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:32 



 

In China klopt sowieso een heleboel niet, als je de berichten leest dat ze daar opvoedkampen voor moslims enzo hebben. :+ Vertrouw dat land voor geen rooie cent.

Ik maak me ook nog geen zorgen, maar mocht de pleuris uitbreken (pun not intended), dan hopen wij nog snel in de auto te kunnen stappen en naar ons huis in Zweden te kunnen rijden. Dat staat in the middle of nowhere in het bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:34 



 
Profiel   

Nou, het houdt me op zekere hoogte bezig als in dat 2020 gewoon echt bagger begint. Het ene na het andere volgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:34 



 
Profiel   

Je kunt het een beetje vergelijken met SARS, voor diegene die dat nog weten.
Alert zijn in toetistische plekken en verder kun je er niets mee. Het is al in Europa, dus we merken het vanzelf wel of het een probleem is of niet.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 27-01-20 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:35 



 
Profiel   

Ik denk dat de omslag (wel/geen interesse) wel snel omslaat zodra (want ik ga er vanuit dat die komt) de eerste besmetting (of verdenking ervan) in Nederland een feit is. Het is nu voor mensen (letterlijk) nog een beetje een ver van mijn bed show, dat verandert altijd snel als het iemand dichterbij betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:35 



 
Profiel   

Zelfs al heeft het ‚de intresse’. Concreet kun je er dan nog steeds niet mee behalve alert zijn op hoesten en koorts.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 27-01-20 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:37 



 
Profiel   

Mwah, tussen 1346 en 1356 kostte “de zwarte Dood” tussen de 75 en 100 miljoen mensen het leven, enkel al in europa....
T is maar wat je wel of niet overvol vind natuurlijk....


Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 27-01-20 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:37 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Mwah, tussen 1346 en 1356 kostte “de zwarte Dood” tussen de 75 en 100 miljoen mensen het leven, enkel al in europa....
T is maar wat je niet overbevolkt vind natuurlijk....


Er zijn wel meer uitbraken in het verleden geweest dan alleen de Zwarte Dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:37 



 
Profiel   

Tuurlijk, ik geef een voorbeeld... dat snap jij neem ik aan ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:38 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Zelfs al heeft het ‚de intresse’. Concreet kun je er dan nog steeds niet mee behalve alert zijn op hoesten en koorts.


Ben ik het helemaal mee eens hoor. Alleen vind ik het wel interessant dat mensen die het nu soort van een 'goede oplossing voor de overbevolking' vinden er dan waarschijnlijk anders in staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:38 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ik volg het ook.

Het is natuurlijk niks nieuws dat er zo nu en dan nieuwe virussen opduiken waar mensen aan overlijden, maar deze lijkt tot nu toe wel iets gevaarlijker dan wat er de afgelopen decennia voorbij is gekomen. Ik ben erg benieuwd hoe het verloopt. Vooral ook met alle containerladingen vol die vanuit China over de hele wereld worden verscheept, en in de komende weken overal zullen aankomen.

Zelf ben ik nog niet heel bezorgd. Er komt vast snel een medicijn, en er zijn wel meer ziektes waar mensen aan overlijden, zelfs aan de griep. Direct in paniek schieten lijkt me wat overdreven.


Het is een virus, dus een medicijn is er niet. Wel zou er een vaccin kunnen worden ontwikkeld, maar dat neemt waarschijnlijk te veel tijd in beslag.

Het wordt voorgesteld als een zware griep waar zo goed als enkel ouderen aan sterven, maar ik krijg toch een beetje het gevoel dat China het bewust zo wil voorstellen... Hopelijk ben ik verkeerd!

Het zit inderdaad al in Europa (Frankrijk). Meer dan vaak de handen wassen en misschien drukke plaatsen mijden, kan je niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:40 



 

Het doet mij denken aan Tsjernobyl. Toen werd er ook meer verzwegen dan eerlijk was.

Aan een gewone griep sterven jaarlijks ook veel oudere of zwakke mensen. Daar wordt nooit zo dramatisch over gedaan. Aan de maatregelen nu te zien, weten de Chinezen volgens mij meer.

Ik denk dat hier het laatste nog niet van gezien is, jammer genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:41 



 
Profiel   

Ik maak me er nu nog niet zo druk over. Volgend mij is het idd als sars/griep. Maar dan een maat erger. En daar gaan ook vele mensen aan dood. Voor ouderen/kinderen en zwakkere zal het zeker wel angstig worden als het deze kant op komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:41 



 
Profiel   

Alles wat uit China komt, deugt niet :+

Natuurlijk wordt er voorgelogen vanuit de chinese overheid. Die hebben nooit anders gedaan. :')

Maar ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig.
Hoorde dat er in Parijs 2 mensen besmet waren en ééntje in Bordeaux die in Wuhan geweest zijn.
Mensen zijn gewoon immuun aan de meeste Corona virussen, behalve deze variant.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 491 [ 12268 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen