Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:01

Morganlefay schreef:
Tja, volwassenen maar ondertussen zijn een heleboel van die volwassenen mensen met een vlekje of een geestelijke beperking dus dat volwassen zijn vergelijk gaat m niet worden.
Vandaar de eerste reactie.

Gelukkig geldt dat ook niet net zo voor de hetero populatie ofzo :? Uiterst kromme vergelijking. Ik snap niet dat mensen het verschil niet kunnen zien, maar dat zal mijn tekortkoming dan wel weer zijn.

Ik vond het een nogal schokkend programma, heb het vrij gauw weer afgezet. Wat een griezelige wijze van denken heeft die meneer, en dan te bedenken dat er daar heel wat meer van zijn...werd er naar van.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:03

SVRL schreef:
Hoe durf je dat soort onzin posten! Ik ken heel wat holebi's en geen enkel daarvan heeft een geestelijke beperking of vlekje zoals jij hier zo gemeen stelt.
Bah zeg, ik walg van mensen zoals jij.


Tjonge, lees gewoon wat er staat en verzin er niks bij. Morganiefay zegt alleen dat deze zaken al zo oud als de mensheid zijn.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:05

Morganlefay schreef:
Ga niets vergoelijken maar Pedo's, SM en meer van dit soort seksuele zaken zijn al zo oud als de mensheid.
En voor de "breeddenkers" , biseksueel en homoseksueel vallen daar ook onder.
Waarom wel het ene verguisen met alles wat we bedenken maar het andere moeten accepteren, want anders val je er buiten en discrimineer je.


Sorry wat?

Moord is ook zo oud als de mensheid. Iets met appels en peren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:11

Shae schreef:
Morganlefay schreef:
Ga niets vergoelijken maar Pedo's, SM en meer van dit soort seksuele zaken zijn al zo oud als de mensheid.
En voor de "breeddenkers" , biseksueel en homoseksueel vallen daar ook onder.
Waarom wel het ene verguisen met alles wat we bedenken maar het andere moeten accepteren, want anders val je er buiten en discrimineer je.


Sorry wat?

Moord is ook zo oud als de mensheid. Iets met appels en peren.

Geen appels en peren.

Als we allemaal erkennen dat er mensen bestaan met gedachten die schadelijk zijn voor kwetsbaren (in dit geval pedofielen), die mensen niet de verdommenis in stoppen (wat vroeger met gehandicapten, homoseksuelen en travestieten ook gebeurde) maar accepteren dat ze er zijn, dan kunnen die mensen hulp krijgen en leren hoe ze om moeten gaan met hun gedachten zodat er geen slachtoffers vallen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:20

Storm, dreigen met een aanslag is op zichzelf al strafbaar, zo'n bericht wat hint op misbruik is walgelijk maar niet tegen de wet volgens mij? Misschien zijn ze nog wel bezig met onderzoek, of is het onderzocht en vonden ze geen bewijs van daadwerkelijk misbruik. Of wie weet bestaat dat hele jongetje niet eens en is 't een verknipt fantasiespelletje.

Morganlefay, misschien kan je iets verder uitleggen hoe je je bericht bedoelt? Ik denk dat het nu ook wat kort-door-de-bocht is geformuleerd maar je bedoelt het waarschijnlijk genuanceerder? :)

Tenminste, je bericht komt nu over alsof je bedoelt dat 'een heleboel' volwassenen (al dan niet met andere seksuele voorkeur) vergelijkbaar zijn met een peuter qua denkniveau, en ik kan me niet voorstellen dat je dat echt denkt? Volwassenen die echt functioneren op het niveau van een tweejarige zullen nauwelijks een seksleven hebben, gok ik, en mensen met een lichte beperking kunnen nog altijd de gevolgen van seks veel beter overzien dan een klein kind. Of zie jij dat anders?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:23

Dat laatste hoop ik dan maar Dani. Dat het hele denkbeeldige vriendje niet bestaat.
Aan de ene kant ben ik blij dat deze man met zijn hoofd op tv is geweest, ouders uit zijn buurt kunnen nu hun kinderen bij hem weghouden.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:28

Nou ik werd wel nieuwsgierig en heb via uitzending gemist gekeken, inderdaad een abrupt einde, was deze 12:44 minuten de hele uitzending...? https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... raat.html#

Mja wat moet je er van zeggen.

Hoe die man het brengt klinkt het alsof hij geen kinderen wil misbruiken, er niet zijn lusten op wil botvieren maar het meer zo ziet als de liefde bedrijven ofzo.... hij het kind dan ook niet als afhankelijk / kwetsbaar ziet maar als gelijke...?

Ergens is het wel mooi dat hij lijkt te vinden dat kinderen meer respect / voor vol aanzien verdienen.
Maar ik denk dat het een soort verliefde roze bril is waardoor hij het niet ziet ofzo, dat jonge kinderen dit soort dingen (seks, stemmen...) nog helemaal niet kunnen overzien. En dat maakt het eng...

Misschien dat een kleuter het best interessant vind om met een grote mannen piemel te spelen (daar zijn ze onbevangen genoeg voor :P ) maar echte sex daarvan kan ik me niet voorstellen dat ze dat lekker of fijn vinden en dat soort dingen moet je ze gewoon ver vandaan houden totdat ze op eigen houtje op een passende leeftijd zèlf interesse er voor krijgen -O-

Ik vind het eng dat hij niet lijkt te beseffen dat dit soort kleine kinderen gewoon NIET voor seksuele handelingen in aanmerking komen....

Wel interessant trouwens dat hij bij nader inzien toch zegt dat ouders misschien wel bang voor hem moeten zijn, maar kinderen niet. En dat hij het over de boeg gooit dat hij de wetgeving vooral wil verruimen ten bate van de kinderen :oo

Jammer dat het stuk daar stopte want hij was duidelijk nog niet uitgepraat...

josien_m_
Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:29

[/quote]
Geen haar beter dan de mensen die je veracht, in dat geval.

Wat is er gebeurd met hulp geven aan hen die het nodig hebben? Erkennen dat bepaalde gevoelens er zijn en mensen leren daarmee om te gaan en deze een plek te geven zodat er niks mee gedaan wordt? Een kat in het nauw maakt rare sprongen.[/quote]

Interesseert me niks
Mm kinderen gaan voor alles[/quote]


En als jouw kind later pedoseksueel blijkt te zijn? Als het een geaardheid is, die veranderer je dus niet...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:32

Dani schreef:
Storm, dreigen met een aanslag is op zichzelf al strafbaar, zo'n bericht wat hint op misbruik is walgelijk maar niet tegen de wet volgens mij? Misschien zijn ze nog wel bezig met onderzoek, of is het onderzocht en vonden ze geen bewijs van daadwerkelijk misbruik. Of wie weet bestaat dat hele jongetje niet eens en is 't een verknipt fantasiespelletje.

Morganlefay, misschien kan je iets verder uitleggen hoe je je bericht bedoelt? Ik denk dat het nu ook wat kort-door-de-bocht is geformuleerd maar je bedoelt het waarschijnlijk genuanceerder? :)

Tenminste, je bericht komt nu over alsof je bedoelt dat 'een heleboel' volwassenen (al dan niet met andere seksuele voorkeur) vergelijkbaar zijn met een peuter qua denkniveau, en ik kan me niet voorstellen dat je dat echt denkt? Volwassenen die echt functioneren op het niveau van een tweejarige zullen nauwelijks een seksleven hebben, gok ik, en mensen met een lichte beperking kunnen nog altijd de gevolgen van seks veel beter overzien dan een klein kind. Of zie jij dat anders?

Die hebben inderdaad niet echt een seksleven. Maar niet omdat ze het niet willen.

De man van mijn vriendin werkte met jongvolwassenen (tussen de 14 en 18) met lage tot niet meetbare IQ's (dus lager dan 35). En die meisjes zaten allemaal aan de prikpil.

Maar goed, dat is wel flink offtopic.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:34

Waar morgan op doelt is denk ik dat sommige mensen pedofilie ook als een geaardheid zien. Daar valt natuurlijk een heleboel over te twisten. Het is in principe ook een seksuele voorkeur, maar dan eentje die ontzettend tegen de maatschappij in gaat.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:39

Juist uitzenden, zodat je die koppen van ze kan zien!! Het is niet mals wat er over hem gezegd word maar ook ik zal gas bij geven als hij voor mij oversteekt!

Hij zal je kind te pakken hebben, ik word al misselijk bij het idee

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:39

Jezus, doe eens normaal zeg.

josien_m_
Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:41

En als hij je kind is?

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:42

josien_m_ schreef:
En als hij je kind is?


Dan had ik hem zelf wel een klap voor ze kop gegeven en hem in een richting gezet..

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:43

Ik denk dat als mijn kind pedoseksueel is, dat ik mijn vinger strak aan de pols hou.. Vaak en onaangekondigd langsgaan.. Comouternerd inschakelen om 'm te hacken en te volgen en ik zou mijn kind zeker aangeven bij de eerste poging om een kind te benaderen..

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:44

BellaSharon1 schreef:
josien_m_ schreef:
En als hij je kind is?


Dan had ik hem zelf wel een klap voor ze kop gegeven en hem in een richting gezet..



Als je niets zinnigs hebt bij te dragen, zeg dan niets..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:44

Ik vind het echt zo bizar hoe dat gaat. Iemand heeft gedachten, die niet strafbaar zijn trouwens, spreekt deze uit en vervolgens is die persoon vogelvrij verklaard door het klapvee.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:45

capopjekop schreef:
Ik snap de gedachtes maar voor eigen rechter spelen is wel vaker fout gegaan. Recent nog is er iemand dood gegaan terwijl er op dat moment nog niks uitgezocht of bewezen was. Het gaat uiteindelijk wel om een leven dat je beëindigd. En wanneer weet je het zeker? Er gaan wel vaker geruchten over aparte mensen die hun eigen leven gaan leiden. Hoe kun je dan objectief de situatie beoordelen?

Door dit soort berichten lijkt het me nog moeilijker voor pedo's om hulp te zoeken. Want dat je op veel afwijzing en walging kunt rekenen is een feit. Ik heb medelijden met pedo's (Niet de pedoseksuelen! Daar walg ik van). Je kiest er niet voor wat je voelt. Wel hoe je er mee om gaat. En er zijn er genoeg die vechten tegen die gevoelens en die liever 'normaal' zouden zijn als je kijkt naar de cijfers. Juist als je omgeving ervan af weet lijkt het me makkelijker om tegen die gevoelens te vechten dan dat je er alleen voor staat.

En dat vind ik zo erg aan deze Nelson. Uiteraard walgelijk dat hij kinderen aandoet. En hij praat zijn gedrag en gevoelens goed om maar goed om aan zijn trekken te komen en maakt het nog lastiger voor de mensen die heel erg met zichzelf worstelen.


Je bedoelt die knakker op dat bankje die gestikt was? Dan heb ik nieuws voor je. Die gasten zijn vrijgesproken.

En er kon bewezen worden dat hij inderdaad naar kinderen zat te loeren.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:45

_San87_ schreef:
Jezus, doe eens normaal zeg.


Sorry, pedofilie ligt nogal gevoel, als je zo iets van dichtbij hebt mee gemaakt dan praat je ook wel anders!

Ergste is nog, die kids zijn getekend voor t leven en de dader zal een paar maanden vast zitten en krijgt een straatverbod maar word verder ook niet nauw na gekeken..

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:47

Dan nog.. Deze man heeft buiten zijn gedachten uitspreken nog niets gedaan..

Om dan al iemand dood te willen rijden, getuigt ook niet echt van een gezonde gedachtengang..

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:48

nine1987 schreef:
Dan nog.. Deze man heeft buiten zijn gedachten uitspreken nog niets gedaan..

Om dan al iemand dood te willen rijden, getuigt ook niet echt van een gezonde gedachtengang..



Heeft nog niets gedaan zeg je??

Zoek hem maar eens op op twitter...


Afbeelding

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:49

En jij noemt dat bewijs?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:49

BellaSharon1 schreef:
_San87_ schreef:
Jezus, doe eens normaal zeg.


Sorry, pedofilie ligt nogal gevoel, als je zo iets van dichtbij hebt mee gemaakt dan praat je ook wel anders!

Ergste is nog, die kids zijn getekend voor t leven en de dader zal een paar maanden vast zitten en krijgt een straatverbod maar word verder ook niet nauw na gekeken..


Die eerste zin is nogal een aanname, vind je niet :)? Dat ik rationeel over dingen na kan denken, betekent niet dat ik ergens geen ervaring mee heb of dingen niet heb meegemaakt :).

Je haalt pedofilie en pedoseksualiteit door elkaar. Pedoseksualiteit is strafbaar.


Tallie1979 schreef:
capopjekop schreef:
Ik snap de gedachtes maar voor eigen rechter spelen is wel vaker fout gegaan. Recent nog is er iemand dood gegaan terwijl er op dat moment nog niks uitgezocht of bewezen was. Het gaat uiteindelijk wel om een leven dat je beëindigd. En wanneer weet je het zeker? Er gaan wel vaker geruchten over aparte mensen die hun eigen leven gaan leiden. Hoe kun je dan objectief de situatie beoordelen?

Door dit soort berichten lijkt het me nog moeilijker voor pedo's om hulp te zoeken. Want dat je op veel afwijzing en walging kunt rekenen is een feit. Ik heb medelijden met pedo's (Niet de pedoseksuelen! Daar walg ik van). Je kiest er niet voor wat je voelt. Wel hoe je er mee om gaat. En er zijn er genoeg die vechten tegen die gevoelens en die liever 'normaal' zouden zijn als je kijkt naar de cijfers. Juist als je omgeving ervan af weet lijkt het me makkelijker om tegen die gevoelens te vechten dan dat je er alleen voor staat.

En dat vind ik zo erg aan deze Nelson. Uiteraard walgelijk dat hij kinderen aandoet. En hij praat zijn gedrag en gevoelens goed om maar goed om aan zijn trekken te komen en maakt het nog lastiger voor de mensen die heel erg met zichzelf worstelen.


Je bedoelt die knakker op dat bankje die gestikt was? Dan heb ik nieuws voor je. Die gasten zijn vrijgesproken.

En er kon bewezen worden dat hij inderdaad naar kinderen zat te loeren.

Iemands leven nemen omdat hij iets doet dat niet kan, kan nooit of te nimmer de weg zijn die we als maatschappij inslaan.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:51

BellaSharon1 schreef:
Juist uitzenden, zodat je die koppen van ze kan zien!! Het is niet mals wat er over hem gezegd word maar ook ik zal gas bij geven als hij voor mij oversteekt!

Hij zal je kind te pakken hebben, ik word al misselijk bij het idee

Vanuit de gevangenis kan je als ouder je kind niet beschermen.

josien_m_
Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:52

De vraag is wel hoe om te gaan met mensen die in onze ogen niet in de maatschappij passen, maar wel mensen zijn. Door de eeuwen heen zijn mensen en hun voorkeuren verschillend benaderd, kijk naar de Egyptische farao's en ons taboe op incest. Ik noem maar een voorbeeld. Hoeveel mensenrechten kennen we hen toe en hoe verantwoorden we dat? Is iemand altijd slachtoffer of wordt dat slachtofferschap groter wanneer er een taboe of afkeuring op is? Wie bepaald wat "normaal" gedrag is en wie bepaald welk recht er is op uitsluiting, verbanning of dood? Ik vind het echt superingewikkeld met heel veel risico's.