De ideale samenleving

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De ideale samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:27

Die club van 10 miljoen heeft ook een groep of Facebook.. Het grootste deel is van het type 'alles was niet blank en Nederlands is moet opzouten uit ons land' |o

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:28

8nnemiek schreef:
Die club van 10 miljoen heeft ook een groep of Facebook.. Het grootste deel is van het type 'alles was niet blank en Nederlands is moet opzouten uit ons land' |o


Dan ga ik al niet meer op de link te klikken als het om zulke mensen gaat >;)

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De ideale samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:32

Ideale samenleving ? Mensen die hun verantwoording nemen zodat dodelijke ziektes worden uitgebannen.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 17:04

Wat jammer dat het hierbij is gebleven, ik dacht juist dat het wel een interessant topic zou kunnen zijn. Misschien ietsje te breed, dat zou kunnen natuurlijk.
Wat ik nog zou willen toevoegen: meer zeggenschap en vooral meer transparantie over wat er exact met belastinggeld gebeurd en hoe het besteed wordt. Kortere lijnen tussen politiek en de mensen. Geen landelijke partijen meer welkom in de gemeenteraad. Die hebben er niks te zoeken vind ik. Kortom veel meer transparantie en duidelijkheid over wie wat bepaalt. Dus ik denk dat er een exact omgekeerd proces nodig is dan wat er nu juist gaande is, namelijk globalisering. Je weet niet meer wie er waarvoor verantwoordelijk is, je ziet ze niet, komt ze ook nooit te spreken, allemaal veel te anoniem. En dat werkt corruptie in de hand. Ben benieuwd of iemand nog wat toe kan voegen of verbeteren aan mijn idee. Of misschien zie ik het wel helemaal verkeerd.