Geen Corona in de kerk!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:03

Hier ook en daar ook keurig bericht van gehad zowel van pkn als van onze eigen kerk.
Prima toch er zijn zoveel middelen om de dienst toch te horen ,ik zie het probleem niet!
Onze kinderen vinden het jammer want tijdens de kindernevendienst word er veel geknutseld, dat doen we nu thuis en maken er foto's van om het aan de andere te sturen met de groeps app.
Het is even wennen maar ook weer leuk ;)
Laatst bijgewerkt door kwita op 15-03-20 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:06

Barbet schreef:
Gisteren op radio 1 was ook een interview met bezoekers van een moskee, waar toch het vrijdagmiddag gebed was geweest met enkele honderden mannen.
Sommige moskeeën hadden het advies opgevolgd om het vrijdagmiddag gebed niet zo door te laten gaan.
Maar andere moskeeën hadden daar geen boodschap aan, daar lachen ze om het corona virus en houden ze gewoon hun vrijdagmiddag gebed.

En dat kan dus ook, omdat er alleen een advies gegeven is.
Het is nog niet zo ver dat het ook echt niet mag, pas als het zover komt stoppen die moskeeën met het vrijdagmiddag gebed.


Dat interview was schokkend. Goed om te lezen dat heel veel kerken wel hun verantwoordelijkheid nemen.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:07

Boras schreef:
Ik mis weer eens Christelijk gedrag bij een deel van de Christenen.


Wat een rare reactie! Zoals je kunt lezen schrappen zo’n beetje alle kerken hun diensten en hebben de anderen zich aangepast aan de richtlijnen. Er is dus niets mis met christenen en die gebruiken echt wel hun gezond verstand. Tuurlijk zijn er uitzonderingen daar gelaten, maar die uitzonderingen heb je sowieso in NL. Er zijn nog genoeg activiteiten te doen waar er meer dan 100 mensen samen kunnen komen.

Ik vind het sowieso een beetje een apart topic. Als je je inleest zul je zien dat 99% van de kerken hun diensten hebben afgelast, online diensten hebben of zich aan de richtlijnen houden. Waarom er dan een topic moet komen over die ene gemeente die dat niet doet? Voelt een beetje als: kijk hoe dom die christenen nu weer zijn? Terwijl dat dus helemaal niet zo is.

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:08

Onze kerk in Zwolle met heel veel leden heeft ook alles dicht gedaan en ook vorige week al concerten afgelast.

Rotte appels heb je overal, maar is altijd leuk om alles over 1 kan te scheren +:)+

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:10

Nou ach ook de niet gelovigen doen domme dingen hoor, er zijn altijd uitzonderingen te vinden...gelovend of niet.

Zelda_Link

Berichten: 220
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:10

Loretta schreef:
Zeg dat wel ja. Gelukkig zijn de meesten toch uiteindelijk verstandig. Maar sommigen tja.
Ik ben zelf niet gelovig maar ik vind het streamen een mooie oplossimg voor degenen die wel gelovig zijn en daar in deze moeilijke tijden steun uit halen.


Hoezo 'toch uiteindelijk'? Waren de meesten dat eerst niet dan? |o :?

Mondy

Berichten: 11887
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:17