kitten Lee,wat vindt/denkt bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: kitten Lee,wat vindt/denkt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:16

Ik vind het gewoon zo dom dat ze de papieren gekregen heeft om de kat te importeren. Daar zouden ze dan in de eerste plaats iets moeten aan doen.

Nu langs de andere kant begrijp ik ook niet waarom het dier meteen dood moet. Wat is er mis met om het in quarantine te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:20

The_Cat schreef:
Ik vind het gewoon zo dom dat ze de papieren gekregen heeft om de kat te importeren. Daar zouden ze dan in de eerste plaats iets moeten aan doen.

Nu langs de andere kant begrijp ik ook niet waarom het dier meteen dood moet. Wat is er mis met om het in quarantine te zetten?


Heb je een bron waar staat dat ze de papieren heeft gekregen? Want dat heb ik echt nog nergens gelezen.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:21

Je kent de regels, er is een oplossing geweest in Peru maar ze heeft de gok genomen en die pakt voor het dier misschien nu wel verkeerd uit. Hondsdolheid is dodelijk en als land zit je niet te wachten op een uitbraak. Dus hoe zielig ook , of alsnog in België in quarantaine met direct erbij zeggen dat elk volgend geval niet geaccepteerd zal worden en zal worden ingeslapen. Voor het geval er nog wat troela’s hetzelfde in hun hoofd halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:30

Wat er mis is met hier in quarantaine? Ten eerste het feit dat madam dondersgoed wist dat het dier DAAR in quarantaine moest. Ten tweede dat het dier NIET direct in quarantaine gegaan is. Ten derde dat niemand weet WAAR dat beest allemaal al heengesleept is en met welke dieren allemaal al in aanraking is geweest.

Dus nee.. gewoon nog even hier in quarantaine is geen optie. Naast het belangrijke punt dat het tegen alle regels in is. Omdat madam het katje zielig vindt om 3 maand in quarantaine te zitten in Peru moet België het maar riskeren om het rabiesvrije statuut te verliezen? Doe gewoon even niet zo ontzettend egoïstisch. Rabies is gewoon een levensbedreigende ziekte, geen milde verkoudheid. Mensen die aan alle bijbehorende regels lak hebben, mogen ze van mij flink straffen.

En ja, zielig voor het katje. Maar dat is madam haar schuld. Als ze de regels had gevolgd, was er niks aan de hand geweest.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:40

'Madam' was bezig alles volgens de regels te doen. Tot ze onverwachts terug naar Belgie moest ivm Corona.
Ik ben het er helemaal mee eens dat er voor rabies geen enkel risico kan genomen worden. Het zou opgelost zijn als de kat in Belgie 3 maand in quanantaine zou gaan. Maar daar zou volgnes het FAVV geen geschikte inrichting voor bestaan. Dat klint dan weer niet zo geloofwaardig. In Antwrpen staat er een zoo in het midden van de stad; die zoo en Palnkendoel hebben kweek- en uitwisselingsprogramma's, Pari daiza kan panda's importeren, er worden op Zavemtem regelmatig transporten van illegale wilde dieren onderschept. Dat gaat allemaal, maar een katje 3 maand in quarantaine zou onmogelijk zijn. Ruikt een beetje naar onwil.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:46

Ik had mijn mening hierover al in het ergernissentopic gedeeld:

Ik ben echt boos op dat meisje dat Lee naar hier heeft gebracht. Zij heeft in volle bewustzijn het leven van die kat in gevaar gebracht. Al in Peru heeft zij te horen gekregen van de Belgische ambassade en van de FAVV dat zij niet toegelaten werd de kat meteen mee naar België te nemen. Zij heeft daarna een alternatief aangeboden gekregen door de FAVV: namelijk de kitten in het kattencafé in Peru laten zodat daar iemand ervoor kon zorgen dat de kat aan alles voldeed (gezondheidscheck, vaccinaties,...) en na de 3 maanden quarantaine zou ze dan het katje mogen laten overvliegen.
Maar nee, miss Selena moest en zou het katje toen en daar meenemen en heeft zo moedwillig het doodvonnis van de kat getekend. En nu natuurlijk zielig doen en op het gemoed van dierenliefhebbers inspelen en de FAVV aftekenen als grote boze kattenmoordenaar. Bah bah bah!!

Ik vind het heel erg, verschrikkelijk, dat dit katje moet vrezen voor zijn leven, maar de enige aan wie dat katje die vrees te danken heeft, is zijn baasje. Het alternatief was namelijk zo gemakkelijk. 3 maandjes wachten en een gezonde kat legaal invoeren. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:27

Gini schreef:
Ik had mijn mening hierover al in het ergernissentopic gedeeld:

Ik ben echt boos op dat meisje dat Lee naar hier heeft gebracht. Zij heeft in volle bewustzijn het leven van die kat in gevaar gebracht. Al in Peru heeft zij te horen gekregen van de Belgische ambassade en van de FAVV dat zij niet toegelaten werd de kat meteen mee naar België te nemen. Zij heeft daarna een alternatief aangeboden gekregen door de FAVV: namelijk de kitten in het kattencafé in Peru laten zodat daar iemand ervoor kon zorgen dat de kat aan alles voldeed (gezondheidscheck, vaccinaties,...) en na de 3 maanden quarantaine zou ze dan het katje mogen laten overvliegen.
Maar nee, miss Selena moest en zou het katje toen en daar meenemen en heeft zo moedwillig het doodvonnis van de kat getekend. En nu natuurlijk zielig doen en op het gemoed van dierenliefhebbers inspelen en de FAVV aftekenen als grote boze kattenmoordenaar. Bah bah bah!!

Ik vind het heel erg, verschrikkelijk, dat dit katje moet vrezen voor zijn leven, maar de enige aan wie dat katje die vrees te danken heeft, is zijn baasje. Het alternatief was namelijk zo gemakkelijk. 3 maandjes wachten en een gezonde kat legaal invoeren. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.


Dit is niet wat het meisje zelf eerst zei. Zo vind ik het alweer een iets ander verhaal en snap ik het beter.

Hemellichaam
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-08-19
Woonplaats: België

Re: kitten Lee,wat vindt/denkt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:00

De studente heeft nooit toestemming gekregen om het katje mee te nemen naar België, dan weet je dat er consequenties zijn. Daarbij is het gewoon de wet, maar omdat het nu om een 'zielig onschuldig dier' gaat moet de wet ineens niet meer gevolgd worden? Hondsdolheid is het dodelijkste virus ter wereld en daar kan je echt niet zo laks mee omgaan.
Als de studente de regels had gevolgd dan zou haar beestje binnen een paar maanden gewoon legaal naar België kunnen komen. Het is dus volledig haar eigen schuld dat het beestje nu geëuthanaseerd moet worden. Daarbij vind ik het kinderachtig en onverantwoord dat ze het katje ergens schuilhoudt, neem je verlies en je verantwoordelijkheid voor je eigen fouten.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: kitten Lee,wat vindt/denkt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:15

Poeh, je zou hier op Bokt toch anderen reactie's verwachten. Bijzonder om te lezen.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:18

SimoneeM schreef:
Gini schreef:
Ik had mijn mening hierover al in het ergernissentopic gedeeld:

Ik ben echt boos op dat meisje dat Lee naar hier heeft gebracht. Zij heeft in volle bewustzijn het leven van die kat in gevaar gebracht. Al in Peru heeft zij te horen gekregen van de Belgische ambassade en van de FAVV dat zij niet toegelaten werd de kat meteen mee naar België te nemen. Zij heeft daarna een alternatief aangeboden gekregen door de FAVV: namelijk de kitten in het kattencafé in Peru laten zodat daar iemand ervoor kon zorgen dat de kat aan alles voldeed (gezondheidscheck, vaccinaties,...) en na de 3 maanden quarantaine zou ze dan het katje mogen laten overvliegen.
Maar nee, miss Selena moest en zou het katje toen en daar meenemen en heeft zo moedwillig het doodvonnis van de kat getekend. En nu natuurlijk zielig doen en op het gemoed van dierenliefhebbers inspelen en de FAVV aftekenen als grote boze kattenmoordenaar. Bah bah bah!!

Ik vind het heel erg, verschrikkelijk, dat dit katje moet vrezen voor zijn leven, maar de enige aan wie dat katje die vrees te danken heeft, is zijn baasje. Het alternatief was namelijk zo gemakkelijk. 3 maandjes wachten en een gezonde kat legaal invoeren. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.


Dit is niet wat het meisje zelf eerst zei. Zo vind ik het alweer een iets ander verhaal en snap ik het beter.


Ja, en dat vind ik dus echt zo frustrerend. Dat nu dierenliefhebbers voor haar kar gespand worden, dat ze een stem krijgt in tv-programma's als Gert Late Night, dat de FAVV opgevoerd wordt als de stugge slechterik (lijkt wel een Disneyfilm) etc etc. terwijl ze dus in werkelijkheid best wel egoïstisch is en haar eigen plezier en haar eigen willetje voor het welzijn van de kat heeft geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:20

Ailill schreef:
Poeh, je zou hier op Bokt toch anderen reactie's verwachten. Bijzonder om te lezen.


Waarom? Zo 1 dier bedreigd een hoop andere dieren. Moet je voor 1 dier er meerdere (mogelijks) opofferen? Het is niet omdat het hier vol dierenliefhebbers zit dat de noemer is dat alles wat lief is gered moet worden.

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Re: kitten Lee,wat vindt/denkt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:28

Weer een hoop bokkers die roomser dan de paus zijn, bah.
Laten ze dat dier maar zsm in quarantaine zetten.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:39

Myfairytale schreef:
Weer een hoop bokkers die roomser dan de paus zijn, bah.
Laten ze dat dier maar zsm in quarantaine zetten.


Hoezo is het volgen van regels roomser dan de paus zijn :') doen regels er voor jou niet toe zodra het om een schattig dier gaat?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:44

Myfairytale schreef:
Weer een hoop bokkers die roomser dan de paus zijn, bah.
Laten ze dat dier maar zsm in quarantaine zetten.


Roomser dan de paus omdat ik mijn eigen dieren wil beschermen tegen een ziekte zoals Rabiës?

Er is maar 1 iemand schuldig aan de dood van dat katje en dat is dat meisje zelf.

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:48

Princess_ schreef:
Cinderella schreef:
Ook als daardoor een onschuldig dier wordt ingeslapen?

Beestje kan toch alsnog in quarantaine worden geplaatst?


Ja, ook dan. Dat meisje wist dat dit kon gebeuren. Moet je niet achteraf gaan piepen. Zoals ik zei, regels zijn regels. Ik ben daar gewoon heel makkelijk in.

Precies. Helaas maar het is niet anders

anjali
Berichten: 15215
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:05

Thioro schreef:
Álle recente rabiës gevallen in Europa zijn er gekomen door illegaal zielige beestjes uit verre landen mee te nemen.
Dat resulteerde dan steevast in euthanasie van het desbetreffende dier én de dieren die ermee in contact geweest waren en niet gevaccineerd waren én een spoedvaccinatie van alle mensen die in contact geweest zijn met het besmette dier.
Rabiës is geen ziekte om mee te lachen en overheidsdiensten doen dat dan ook niet.

Als het diertje volgens de regels was ingevoerd (want dat is ook gewoon mogelijk) was er helemaal geen heisa geweest.

Ze deed daar stage, dus zat er lang genoeg om goede voorbereidingen te treffen.

Iedereen die niet gebeten is heeft geen kans op besmetting en hoeft dus ook niet spoedgevaccineerd te worden.Deze kat heeft toch geen symptomen voor zover ik het begrijp.Het lijkt me voldoende dat hij de daarvoor staande tijd in quarantaine gaat.Afschuwelijk om gezonde dieren zomaar af te maken.

Anoniem

Re: kitten Lee,wat vindt/denkt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:13

Niet gebeten? Een krab, een lik etc draagt dit ook over. Wat niet ondenkbaar is bij een dier. Als zij 3 maand geduld had gehad was heel deze kostelijke heisa nergens voor nodig geweest.

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: kitten Lee,wat vindt/denkt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:16

Wat een nare situatie zeg. Ze heeft zelf gewoon niet goed gehandeld en is gewoon een hele gevaarlijke ziekte. Ik hoop dat het katje alsnog in quarantaine kan maar als dit niet mogelijk is begrijp ik dat het dier afgemaakt wordt volgens de wetgeving.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:16

Princess_ schreef:
Cinderella schreef:
Ook als daardoor een onschuldig dier wordt ingeslapen?

Beestje kan toch alsnog in quarantaine worden geplaatst?


Ja, ook dan. Dat meisje wist dat dit kon gebeuren. Moet je niet achteraf gaan piepen. Zoals ik zei, regels zijn regels. Ik ben daar gewoon heel makkelijk in.

Met de arrogantie van een prinses zegt ze dit.
Wij hebben heel veel met het voedselagentschap te maken en ze zijn er alles behalve dier vriendelijk of mensvriendelijk. Regelmatig krijgen we in het asiel pups binnen in beslag genomen tijdens transporten of bij broodfokhandelaren,pus die niet in orde zijn.
Als het aan het voedselagentschap lag hadden we laatst 40 pups moeten laten inslapen. Gelukkig hebben ze het niet alleen voor het zeggen en hebben we een fantastische minister dierenwelzijn,maar het is een voortdurende strijd.

Ivm het katje,het zou bij ons in het asiel in quarantaine kunnen. Aan de andere kant diertje is al 6 weken hier ,komt uit een gebied waar al 10 jaar geen rabies was,is ingeent er tegen. Soms moeten er uitzonderingen in de regels zijn. Voor mij is dit er ene.

Anoniem

Re: kitten Lee,wat vindt/denkt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:19

De krant zegt nochtans dat de stad waar het katje uit komt kampt met een uitbraak van rabies.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:22

Gini schreef:
Ja, en dat vind ik dus echt zo frustrerend. Dat nu dierenliefhebbers voor haar kar gespand worden, dat ze een stem krijgt in tv-programma's als Gert Late Night, dat de FAVV opgevoerd wordt als de stugge slechterik (lijkt wel een Disneyfilm) etc etc. terwijl ze dus in werkelijkheid best wel egoïstisch is en haar eigen plezier en haar eigen willetje voor het welzijn van de kat heeft geplaatst.

De Favv zijn zo'n stel klootzakken.Zo dat lucht is zo op omdat in het openbaar te kunnen zeggen.Daar valt gewoon niet mee te werken geen compromiën mee te sluiten. Wij overtreden geen regels maar krijgen doordat andere het wel doen er regelmatig mee te maken.Walchelijk stel eigenzinnige ingenomen lui zijn het,die het liefst alles wat dier is af wil maken.Je kan er ook alleen werken als je een pest aan dieren hebt.

Bovendien klopt er van die drie maanden quarentaine toch niks. Waarom moet een dier uit roemenie ,spanje ,griekenland maar 14 dagen wachten na een rabiësenting?En nu voor dit katje is het ineens 3 maanden.Als we dan zo op de letter vd wet gaan leven laat dan al die buitenlandse honden ook afspuiten.Die wachten ook geen 3 maanden voor ze het land binnen komen.
Laatst bijgewerkt door beatje op 16-05-20 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Berichten: 4003
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:24

Inderdaad, een lik kan volstaan.

Laatste geval in Frankrijk was een meisje dat op vakantie in Azië ergens een pup geaaid heeft, of ermee gespeeld anyhow, close contact. Meisje is na thuiskomst in het ziekenhuis overleden door rabiës. Reken maar dat heel de familie per direct ingeënt werd.
Laatste geval bij een dier was een hond meegesmokkeld uit Tunesië.
Die hond kreeg symptomen tijdje na 'invoeren' wat na testen (werd geuthanaseerd) rabiës bleek.
De eigenaar en familie werden gevaccineerd en àlle katten en honden in die wijk moesten per direct in huis gehouden worden, gevaccineerd indien nog niet het geval en binnenshuis de wachttijd uitzitten tot de antistoffen aangetoond konden worden.

Ook in Noorwegen is er recent een kind overleden omdat ze op vakantie een straathond had aangehaald.

Je hoeft niet zombiegewijs levend verscheurd te worden om rabiës op te lopen.

Ja het is zielig voor de kat, ja het is op zich wel administratieve stijfheid, maar ja daar is dus echt een goede reden voor.
En ja, het meisje heeft dit helemaal aan zichzelf te danken.

Mensen moeten eens stoppen met zielige beestjes uit het buitenland te redden.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:28

Ik vind het lastig om een uitspraak te doen over deze specifieke zaak, ik lees zoveel tegenstrijdige verhalen :')

Maar, de regels zijn er nou eenmaal en in de ogen van heel veel mensen niet voor niks. Ook al ben je het er niet mee eens, je hebt je er toch aan te houden en dan moet je alles van te voren goed regelen. Omtrent het invoeren en uitvoeren van dieren zitten nou eenmaal regels...

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: kitten Lee,wat vindt/denkt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:44

Onze minister van dierenwelzijn is een tafelspringer. Hij zal inderdaad dingen doen die hem sympathiek doen ogen bij het grote publiek, maar een langetermijnvisie ontbreekt volledig.
Als minister jezelf tegenover een overheidsinstelling plaatsen om zo op persoonlijke titel aan populariteit te winnen, vind ik heel erg laag. Die overheidsinstelling is namelijk de uitvoerende macht van wat de beslissende macht heeft goedgekeurd.

Een heel vies spelletje is dit, met het leven van een weerloos dier als inzet. Nogmaals, bah bah bah!

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:48

Amandavd schreef:
Myfairytale schreef:
Weer een hoop bokkers die roomser dan de paus zijn, bah.
Laten ze dat dier maar zsm in quarantaine zetten.


Roomser dan de paus omdat ik mijn eigen dieren wil beschermen tegen een ziekte zoals Rabiës?

Er is maar 1 iemand schuldig aan de dood van dat katje en dat is dat meisje zelf.


Nee, het dier kan hier (of België) nog in quarantaine.
Dus gelijk afmaken is onzin. Maar dat is het makkelijkst roepen hè. Niet alleen op jou gericht overigens.