Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:52

Trump begint te dementeren wordt er gezegd, haalde namen van paar vrouwen door elkaar recent. Biden is kennelijk beter van geest, maar fysiek wat minder.

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:08

Hij verwarde Haley met Pelosi. Dat zijn niet zomaar een paar namen. Haley was volgens hem destijds verantwoordelijk voor de bescherming van het capitool, zei hij meerdere malen in een toespraak.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:43

Mja Trump is zich amper bewust van wat hij zegt. Hij flapt er allemaal steeds dezelfde soort gemene beschuldigen uit en aangezien de nare dingen die hij zegt, niet echt bij de persoon horen die hij er bij noemt, valt het hem ook niet zo op als hij namen en gebeurtenissen verkeerd koppelt.

Dat waar hij nu Haley aan koppelde is waar hij eerder Pelosi van beschuldigde maar aan haar heeft hij die manschappen net zo min aangeboden.

Nu hoorde ik hem weer vuil spuwen over dat Biden een gevaar voor de democratie zou zijn :roll:

Voor hem zijn beschuldigingen gewoon volkomen uitwisselbaar, die hoeven niks te maken te hebben met wat iemand daadwerkelijk doet. Zijn meest trouwe voetvolkje gelooft toch wel alles dat hij zegt, want het hangt immers allemaal samen achter de schermen dus daarom maakt het ook niet uit dat hij Biden en Obama door elkaar haalt.

Of dat hij zegt dat we onder Biden WW2 gaan krijgen. Dan passen ze desnoods gewoon een andere telling toe :=

Gelukkig zullen wat minder hersendode volgers wèl stukje bij beetje afknappen door dit soort missers :)

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:58


Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:01


mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:03

Geen ondertiteling (ik kan het niet horen). Wat zegt hij ongeveer? (Mag kort hoor).

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:05

mysa schreef:
Geen ondertiteling (ik kan het niet horen). Wat zegt hij ongeveer? (Mag kort hoor).


Wat ie altijd zegt: ik los alle problemen op in 24 uur. Nu binnen de VS. Iedereen die hij overbodig vindt in openbare funkties kunnen weg.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:09

juval schreef:
mysa schreef:
Trump is ook oud. Loopt ook tegen de tachtig. (in 2024 wordt hij 78)

Weliswaar een paar jaar jonger dan Biden maar alsnog oud.


Trump komt wel wat vitaler over dan Biden vind ik. Met al de valpartijen van Biden komt hij niet heel sterk over.


Vitaler? Heb je hem wel eens horen praten?
Vind Trump veel dementer overkomen dan wat mensen zeggen van Biden tbh. Liever een president die qua lichaam niet zo vitaal is maar qua geest wel, dan andersom.

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:46

Cowboy55 schreef:
mysa schreef:
Geen ondertiteling (ik kan het niet horen). Wat zegt hij ongeveer? (Mag kort hoor).


Wat ie altijd zegt: ik los alle problemen op in 24 uur. Nu binnen de VS. Iedereen die hij overbodig vindt in openbare funkties kunnen weg.


Ah, meer van hetzelfde dus. Toch bedankt.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 06:20

Nouja dat stukje is wel "full Hitler" zoals er boven staat.... gewoon de hele regering / landsbestuur naar eigen inzicht aanpassen :=

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:40

Trump vind democratie helemaal niets. Autocratie is zijn dingetje.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:59

Het enige dat je Trump nog na moet geven is dat hij (deze keer) in ieder geval geen geheime agenda heeft, maar het luidkeels verkondigt hoe hij het wel even allemaal zal gaan regelen.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:16

nikkel schreef:
Trump vind democratie helemaal niets. Autocratie is zijn dingetje.


In het verlengde daarvan is dit wel een boeiend artikel: https://edition.cnn.com/2024/01/25/poli ... index.html

Voor degenen die wat moeite hebben met de taal: de strekking is dat Trump zich dood ergert aan het feit dat Nikki Haley weigert om op te geven. En dan doet Trump wat hij altijd doet als mensen niet doen wat hij wil: hij gaat ze beledigen, belachelijk maken, leugens verkondigen en (in dit geval) de sponsors van Haley bedreigen met 'eeuwige uitsluiting' van de MAGA beweging.

Waar Haley dan weer op reageert door dat gedrag te benoemen: "Hij flipt uit omdat hij onzeker is en zich (terecht) bedreigd voelt door mij. Ik daag hem uit voor een 1-op-1 debat: Kom maar op Donald, laat maar zien wat je kunt". Op het verhaal van de uitsluiting 'voor eeuwig' van de MAGA beweging reageert het Haley kamp door T-shirts te maken: BARRED. FOREVER.

En daar wordt The Donald dan weer witheet van :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:23

Het is daarin een echt haantje die wat lijkt te willen compenseren. Sneu type. Helaas prikken maar weinig mensen daar doorheen -O-

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:23

Toch lees ik van de week ergens dat voor Biden het gunstiger is om tegenover Trump te staan dan tegenover Haley, qua stemmen.

We zullen het zien denk ik

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:24

Oeh, ik mag die Nikki Haley wel :)

Mogelijk snijden de Republikeinen zich nu ook in de vingers, uit polls bleek dat Nikki een betere kans maakt om Biden te verslaan dan Trump.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:26

karuna schreef:
Het is daarin een echt haantje die wat lijkt te willen compenseren. Sneu type. Helaas prikken maar weinig mensen daar doorheen -O-


Moest ook wel lachen om de opmerking van nikkel: "Autocratie is zijn dingetje." Had eerder verwacht dat het 'dingetje' van Trump 'Tarzan' zou heten.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:31

Het zou in principe beter zijn voor Biden als Trump gewoon binnen de eigen partij wint.
Maar oh wat zou het heerlijk zijn als Trump niet eens aan de presidentsverkiezing toe komt. En niet de frontrunner wordt DOOR EEN VROUW...! De humiliation... :=

Ik gun het hem zó. Eerst de vernedering dat een vrouw binnen de eigen partij hem verslaat.
Dan lekker een paar keer schuldig bevonden worden en een straf uit moeten zitten.

En dan heerlijk in de vergetelheid van de media wegzakken en op de juiste manier de geschiedenisboekjes in gaan *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:32

Cowboy55 schreef:
karuna schreef:
Het is daarin een echt haantje die wat lijkt te willen compenseren. Sneu type. Helaas prikken maar weinig mensen daar doorheen -O-


Moest ook wel lachen om de opmerking van nikkel: "Autocratie is zijn dingetje." Had eerder verwacht dat het 'dingetje' van Trump 'Tarzan' zou heten.

Die heet natuurlijk Trump junior of Mini me :))

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:52

Ik heb een hoopje dat de border kwestie Trump ook weer wat steun / kiezers gaat kosten.

De laatste dagen hoor je toch wat gepruttel dat er een soort deal ligt waar de Republikeinen / grens-staten héél blij mee zouden moeten zijn om de problemen aan te pakken. Maar dat Trump heeft gezegd dat ze niet akkoord mogen gaan omdat hij niet wil dat het probleem onder Biden "opgelost" wordt. Hij wil dat het probleem blijft bestaan zodat hij er campagne over kan voeren / hij als hij president wordt, met de eer kan strijken.

Nu heeft Romney zijn zegje er ook over gedaan +:)+ Echt een geschikte kerel vind ik dat wel, super jammer dat die weggaat.... Ik denk dat dit wel een issue kan zijn dat mogelijk een breekpunt is voor een aantal van zijn partijgenoten +:)+

Zeker de vertegenwoordigers van de grensstaten.... die zijn natuurlijk pissig want die willen gewoon z.s.m. een betere aanpak want die zitten met de problemen. Die zijn logischerwijze NOT amused dat Trump de oplossing uit wil stellen voor niks meer dan zijn eigen gewin.

Wat meer info / Romney:
https://www.youtube.com/watch?v=dVcq6-GZ5ls

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:56

nps schreef:
Oeh, ik mag die Nikki Haley wel :)

Mogelijk snijden de Republikeinen zich nu ook in de vingers, uit polls bleek dat Nikki een betere kans maakt om Biden te verslaan dan Trump.


Haley is ook gewoon iemand die weigert te zeggen dat de Amerikaanse burgeroorlog om de slavernij ging, enkel omdat ze bang is dat ze daarmee potentiële kiezers van zich vervreemdt. Ze is minder extreem dan Trump, maar nog steeds extreem.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:48


mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:17

Wel goed, mag best wat scherper.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:14

Ik heb wat stukjes van Biden gezien, en dat was inderdaad een prima speech.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:55

Het geheel was behoorlijk scherp hoor +:)+
Hier wat highlights:




Wel balen dat Trump hier en daar met zijn rechtszaken toch wat mazzeltjes heeft waarbij het uitstellen (waar hij berucht om is) toch weer aan het lukken is. Jammer dat staten niet zelf mogen kiezen om hem van de ballot af te halen.

En jammer dat ze toch meegaan in het vraagstuk of hij recht heeft op Immunity onder zijn presidentschap, terwijl dat natuurlijk belachelijk zou zijn. Maarja an sich is het natuurlijk voor de geschiedenis / tegen allerlei samenzwerings theorieën wel beter als hij gewoon mee doet.

Dat iedereen kan zien dat de Republikeinen zelf zo moreel corrupt zijn dat ze wederom Trump als hun vertegenwoordiger kiezen en naar voren schuiven, en blijven verdedigen ook al weten de meesten echt wel beter :n Ze laten daarmee wel heel duidelijk zien wie ze zijn. Het wordt nu niet van buiten voor ze opgelost.

Het is natuurlijk eigenlijk beter als hij gewoon door het volk tijdens de algemene verkiezing er uit gegooid wordt, dan wanneer hij van de ballot geweerd wordt. Maar het blijft van de gekken dat zo'n gevaarlijke, hatelijke wannabe dictator die al bewezen heeft de functie en de Constitution niet te respecteren, gewoon wederom president zou kunnen worden. Dat het risico genomen wordt dat het volk hem moet stoppen omdat de rechterlijke e.d. machten het af laten weten en niet snel genoeg (kunnen) werken... -O-

Ik ben benieuwd of o.a. Raskin nog wat voor elkaar kan krijgen om Trump toch op grond van Insurrection van de ballot te laten halen...