Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:34

Ik heb gisteren alleen maar een klein stukje van Pence gezien.
Waar hij min of meer terugkijkt naar 6 januari vorig jaar en stelt 'the presidency belongs to the American people', niet aan 1 persoon.
En dus had hij geen mandaat of macht om nr 45 aan te wijzen als winnaar.

Ik herinner me nog dat vlak voor de bestorming de man ongeveer hetzelfde had gezegd en applaus kreeg in de senaat.
Niet lang daarna moest er een goed heenkomen gezocht worden....

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:26

Overgenomen van CNN, dit zegt meer dan genoeg:The presidency as personal entitlement

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 08:37

Even een schop.omhoog



Hoorzitting Capitoolbestorming: 'Trump: ophangen Pence is zijn verdiende loon' - https://nos.nl/l/2432118

Er gaat toch wel een beerput open, ik hoop dat hij hierdoor niet meer aan de macht komt

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 09:46

Zonder Trump, is de republikeinse partij zijn geld machine kwijt. Dat risico kan en wil de republikeinse partij niet lopen, tenzij gedwongen door een uitspraak van een rechter. Strafvervolging etc. Maar dat gaat jaren duren.
In een groot aantal staten, is de kieswet zodanig aangepast door de republikeinen, dat deze daar de meerderheid hoe dan ook zullen behouden. Ook al klopt daar in onze ogen, geen deuk van.

Er is bijna nergens ter wereld zo,n grote polarisatie, dan in Amerika.

Daarnaast vergeet dat niet mee te nemen, Trump is erg gehecht aan het gedachten goed van een Martial state, zoals veel republikeinen.

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:05

Ik denk dat ze ook een soort bang zijn voor gezichtsverlies, voor de Republikeinen dat het wellicht niet zo heel handig was om deze man president te laten zijn is niet zo heel makkelijk.

Ik hoop vooral héél erg dat we in Nederland leren dat het niet heel verstandig is om op populisten te stemmen (denk Trump, denk Brexit).

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:09

Enige eisen stellen aan cognitieve kwaliteiten lijkt me ook wel nodig. En die man heeft nog 2+ jaar te gaan. Aai.

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:21

enzino schreef:
Enige eisen stellen aan cognitieve kwaliteiten lijkt me ook wel nodig. En die man heeft nog 2+ jaar te gaan. Aai.


De cognitieve kwaliteiten van Trump zijn inderdaad van kinderlijk niveau, dat zal over 2+ jaar niet beter zijn.. :D

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:37

martichr schreef:
enzino schreef:
Enige eisen stellen aan cognitieve kwaliteiten lijkt me ook wel nodig. En die man heeft nog 2+ jaar te gaan. Aai.


De cognitieve kwaliteiten van Trump zijn inderdaad van kinderlijk niveau, dat zal over 2+ jaar niet beter zijn.. :D
Hoop doet leven *\o/*

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:38

Cognitieve kwaliteiten heeft Trump in zijn eigen belevenis helemaal niet nodig, Hij weet immers alles al.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:39

Dat laatste is op meer mensen van toepassing.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:46

Trump lijkt het erg goed te doen de afgelopen 2 jaar, hij is wat gewicht kwijt maar heeft zijn gevoel voor humor gelukkig nog niet verloren. Biden daarentegen heeft steeds moeite met woorden, zinnen, en de inhoud. Het komt regelmatig voor dat hij wat roept en het Witte Huis vervolgens mag gaan draaien omdat hij weer wat zei dat niet klopt.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:49

enzino schreef:
Trump lijkt het erg goed te doen de afgelopen 2 jaar, hij is wat gewicht kwijt maar heeft zijn gevoel voor humor gelukkig nog niet verloren. Biden daarentegen heeft steeds moeite met woorden, zinnen, en de inhoud. Het komt regelmatig voor dat hij wat roept en het Witte Huis vervolgens mag gaan draaien omdat hij weer wat zei dat niet klopt.
En toch heeft die trage oude Biden gewonnen van de oh zo grappige Trump.

Kun je op de pop aanwijzen waar het pijn doet?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:53

enzino schreef:
Trump lijkt het erg goed te doen de afgelopen 2 jaar, hij is wat gewicht kwijt maar heeft zijn gevoel voor humor gelukkig nog niet verloren. Biden daarentegen heeft steeds moeite met woorden, zinnen, en de inhoud. Het komt regelmatig voor dat hij wat roept en het Witte Huis vervolgens mag gaan draaien omdat hij weer wat zei dat niet klopt.


Mwah, ligt wel wat genuanceerder dan hoe jij het zegt.

En eh... gezien de onderzoeken rondom january 6th lijkt Trump het niet zo goed te doen hoor. Of keur je het goed dat hij mensen massaal heeft opgeroepen om basically een coupe te plegen en dat hij het goed vond dat er geroepen werd dat zijn vice-president opgehangen moest worden?

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:05

enzino schreef:
Trump lijkt het erg goed te doen de afgelopen 2 jaar, hij is wat gewicht kwijt maar heeft zijn gevoel voor humor gelukkig nog niet verloren. Biden daarentegen heeft steeds moeite met woorden, zinnen, en de inhoud. Het komt regelmatig voor dat hij wat roept en het Witte Huis vervolgens mag gaan draaien omdat hij weer wat zei dat niet klopt.


Zomaar wat roepen.. had Trump inderdaad nooit last van.. :+
En gevoel voor humor.. hij maakt nog steeds gehandicapten belachelijk begrijp ik?

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:06

Neemt niet weg dat Biden ook geen al te beste president is naar mijn mening, het is meer dat als je na de slechtste komt het nog wel wat lijkt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:12

Die "coup" ligt wel wat genuanceerder, want een land neem je niet over wanneer de politie de deuren voor je open doet voor een "unguided tour" door het Capitol. Daar is toch echt wat meer voor nodig. Maar de Democratische propaganda machine zal komende dagen haar best doen om het erger te laten lijken met selectieve videobeelden. Zal het genoeg zijn voor de midterms, dat is de grote vraag. Niks om je zorgen over te maken, toch?


Ailill schreef:
En toch heeft die trage oude Biden gewonnen van de oh zo grappige Trump.

Kun je op de pop aanwijzen waar het pijn doet?

Bij mij voornamelijk rond mijn kaken van het lachen, maar bij de meeste Amerikanen ergens rond de linker of rechter achterzak, waar ze hun portefeuille dragen. Inflatie is momenteel de grootste issue en Biden scoort op dat gebied niet erg goed in de peilingen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:22

enzino schreef:
Die "coup" ligt wel wat genuanceerder, want een land neem je niet over wanneer de politie de deuren voor je open doet voor een "unguided tour" door het Capitol.


Er zijn mensen doodgeschoten.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:24

Volgens mij hebben we hier ook last van inflatie toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:28

Shadow0 schreef:
Er zijn mensen doodgeschoten.

Een betoger is door de politie inderdaad doodgeschoten. Dat maakt het toch geen coup? Eerder moord. ;)

Earth schreef:
Volgens mij hebben we hier ook last van inflatie toch?

Klopt, maar wij mogen niet meestemmen daar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-22 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:29

Earth schreef:
Volgens mij hebben we hier ook last van inflatie toch?

Ben momenteel in Wales, maar wat een hoop onvrede over de Brexit, armoede Is hier en in Schotland toegenomen.

Wij mogen echt niet klagen

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:36

Gooi maar open die beerput inderdaad *\o/*

Hopelijk lukt het toch om bij een paar simpele zielen de ogen te openen over Trump, die zijn eigen belang altijd voor laat gaan op het belang van anderen / het land / de wereld. Dat die man als een dictator wil regeren en juist zelf doet, waar hij anderen van beschuldigd.

Er zullen altijd mensen zijn die te diep in het konijnenhol zitten maar hopelijk kan dit bij een aantal de schellen van de ogen laten vallen dat Trump echt niet de nobele redder van de wereld is die zijn volgelingen denken :=

Ja, Biden is een ouwe knar. En een leeftijdsplafond zou wel een goed idee zijn :j
Want een president van nu 79 jaar....poeh dan zou je toch zachtjes aan wel wat rustiger aan mogen gaan doen en ben je logisch gezien wat minder scherp dan in je jongere jaren. Hij mompelt ook te veel en dat stotteren (dat hij altijd al heeft gehad) helpt ook niet :(:)

Maar al die nare YouTube kanalen van wie het winstmodel is om rottigheid over bekende mensen de wereld in te slingeren, verdraaien ook wel heel veel zaken ook hoor. Lekker creatief knippen enzo, waardoor dingen heel anders lijken dan ze zijn. Maarja, dat geeft zo lekker veel views en interactie met de kijkers, veel meer dan "Biden doet het eigenlijk best wel goed".

Trouwens die enge Trump wordt over een paar dagen ook alweer 76, dus ik vind het altijd wel een beetje typisch wanneer mensen zeggen dat Biden veel te oud is, en dat Trump een betere keuze zou zijn :=

Maarja dat past wel perfect bij de ongelofelijke kortzichtigheid van Trump aanhangers.
Het blijft wonderlijk dat zoveel mensen blijkbaar niet inzien hoe een nare man dit is.

Dat je kan twijfelen over of hij misschien toch (per ongeluk?) wel wat goede dingen heeft gedaan: alla.
Maar je bent toch wel echt stekeblind als je denkt dat deze man het beste voor heeft met iemand anders dan zichzelf -O-

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:41

Gewoon een leeftijdsgrens inderdaad. Ik stel 75 voor. Probleem meteen opgelost. :D

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 15:30

enzino schreef:
Shadow0 schreef:
Er zijn mensen doodgeschoten.

Een betoger is door de politie inderdaad doodgeschoten. Dat maakt het toch geen coup? Eerder moord. ;)

Earth schreef:
Volgens mij hebben we hier ook last van inflatie toch?

Klopt, maar wij mogen niet meestemmen daar.


Dat valt voor mij onder de noemer: risico van je actie, en zeker geen moord.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 15:35

Zefverdediging.

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 15:42

soesita schreef:
Gewoon een leeftijdsgrens inderdaad. Ik stel 75 voor. Probleem meteen opgelost. :D


70 is beter. Wereldwijd graag. Dan zijn we meteen van Poetin af in het najaar.