Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 13:44

Ik had niet anders verwacht… de kans is zeer reeel dat Trump weer president wordt. Helaas :(

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:19

mylittlejoy schreef:
Ik vrees alleen dat de Republikeinen nog niet zo 123 gaan stemmen op een vrouw (en iemand die Trump durft aan te pakken), dus vraag me af of dit zal betekenen dat Trump de kandidaat wordt. Bizar eigenlijk met alle rechtzaken die lopen. Maar goed, er moeten nog een hoop voorverkieziningen eerst afgewerkt worden, dus wie weet.


het blijft een bizar land. Maar ja, ik ben bang dat Trump wel de volgende president gaat worden.

Ik weet niet of de democraten nog met een betere kandidaat dan Biden komen?

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:23

juval schreef:
mylittlejoy schreef:
Ik vrees alleen dat de Republikeinen nog niet zo 123 gaan stemmen op een vrouw (en iemand die Trump durft aan te pakken), dus vraag me af of dit zal betekenen dat Trump de kandidaat wordt. Bizar eigenlijk met alle rechtzaken die lopen. Maar goed, er moeten nog een hoop voorverkieziningen eerst afgewerkt worden, dus wie weet.


het blijft een bizar land. Maar ja, ik ben bang dat Trump wel de volgende president gaat worden.

Ik weet niet of de democraten nog met een betere kandidaat dan Biden komen?


Wie dan? Los van dat het hoogste ongebruikelijk is omdat de andere kant meteen gaat roepen: "Zie je wel, zelfs zijn eigen club vindt 'm bagger!"

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:26

nps schreef:
Ik had niet anders verwacht… de kans is zeer reeel dat Trump weer president wordt. Helaas :(


Ik vrees hier ook enorm voor

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:43

Fijn dat DeSantis er uit is, dat is 1 heel eng mannetje minder :j

Ben benieuwd of de niet geheel gehersenspoelde Republikeinen nu (achter de schermen) toch ook hun ballen eens gaan zoeken om een stokje voor de eeuwigdurende schande te steken dat Trump hun officiële kandidaat zou worden. Of dat ze accepteren dat die hele partij (inclusief hen zelf) nog erger dan nu al het geval is afgemaakt gaat worden in de geschiedenisboekjes.

Maar of ze klaar zijn voor een vrouw met nog eens buitenlandse ouders ook...? Ik vrees er voor...
Ik ben erg benieuwd of ze nou daadwerkelijk in grote getalen zo'n moreel zwart gat als Trump verkiezen boven Haley of dat er toch nog om 2 voor 12 wat gaat verschuiven binnen de partij.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:49

Je zou je toch dood moeten schamen dat je iemand kandidaat stelt die zoveel rechtzaken met best grote vergrijpen aan zijn broek heeft en überhaupt geen respect heeft voor het politieke stelsel? Ik vind het zo bijzonder hoe het zelfs maar mogelijk kan zijn.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:58

Nou daarom. Tot nu toe hadden ze denk ik nog volop hoop dat Trump op een andere manier op tijd geëlimineerd zou worden. Maar nu komen we toch op het punt dat het 1 van de volgende mogelijkheden moet worden:

- van rechtswege door hem op te bergen (gaat niet op tijd lukken waarschijnlijk)
- van rechtswege door hem van de ballot af te gooien zodat hij niet verkiesbaar is (druk mee bezig)
- door de Republikeinen zelf, dat ze met zijn allen richting hun kiezers naar buiten treden dat Trump geen optie is

Of de allerlaatste optie....dat hij dus wèl hun frontrunner wordt en het Amerikaanse volk bij de presidents verkiezingen het klusje moet klaren.

Maar dat maakt voor de Republikeinen dan al niet meer uit: de eeuwige schande van het kiezen van een frontrunner die zo'n moreel zwart gat is, staat dan voor eeuwig in de geschiedenisboekjes...met de namen erbij van de Republikeinen die dit hebben laten gebeuren. Ik denk dat een paar Extreme Maga's daar misschien nog wel (tijdelijk) trots op zullen zijn, maar dat de rest die Trump achter de schermen uitkotst, daar echt niet op zitten te wachten.

Ben wel benieuwd of ze gewoon als een geslagen hond er toch in mee zullen gaan om Trump aan de kiezers aan te prijzen. Ik vrees het ergste.... we zullen het wel gaan zien de komende tijd....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 22-01-24 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:59

Afbeelding

En het ergste is nog dat er zoveel mensen zijn die hem zo weer aannemen.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:27

We hebben het op dit forum in het verleden wel eens gehad over The Lincoln Project. Een groep Republikeinen, sommigen medewerkers van voormalige Republikeinse presidenten, die in verzet zijn gekomen omdat ze vinden dat Trump veel en veel te ver gaat.

Op de website van The Lincoln Project pikte ik dit verhaal op :oo

https://lincolnproject.us/they-tried-to-kill-me-again/

In de categorie serieuze shyte.....

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:12

Wat denk je dan van die opname van die enge Roger Stone die zit te bekonkelen dat het nu echt tijd is om een democratische congressman om te leggen, omdat hij het zat is dat gezeik en ze een lesje moeten leren, kijken of ze dan nog zoveel praatjes hebben.

Kijk het kàn natuurlijk een nep opname zijn. Maar het past echt exact bij zowel Stone als Trump om dit heel normaal te vinden. Het zijn gewoon van die maffia mannetjes.

Ik vind het sowieso een wonder dat er niet meer dooien zijn gevallen zachtjes aan. Al van sinds Biden won in 2020 vind ik de dreiging groot en heb ik het gevoel dat er nog wel dooien gaan vallen door Trump. Pelosi was natuurlijk ook een close-call.....

Helaas zal het niet Trump zelf zijn die omgelegd wordt. Alle gewapende gekken worden door hem naar zijn vijanden gestuurd. Het zal hem wel tegenvallen dat ze niet wat effectiever zijn wensen om zijn tegenstanders een lesje te leren ten uitvoer brengen.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:18

PMarena, wij zien Trump als zijnde alles wat slecht is/kan zijn. Daar heeft de gemiddelde republikein lak aan. Maar dat maakt voor de Republikeinen dan al niet meer uit: de eeuwige schande van het kiezen van een frontrunner die zo'n moreel zwart gat is, staat dan voor eeuwig in de geschiedenisboekjes...met de namen erbij van de Republikeinen die dit hebben laten gebeuren. De republikeinen zien het als een opkomen voor een bepaalde groep stemmers. Trek maar de gelijkenis met de PVV door.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:28

juval schreef:
mylittlejoy schreef:
Ik vrees alleen dat de Republikeinen nog niet zo 123 gaan stemmen op een vrouw (en iemand die Trump durft aan te pakken), dus vraag me af of dit zal betekenen dat Trump de kandidaat wordt. Bizar eigenlijk met alle rechtzaken die lopen. Maar goed, er moeten nog een hoop voorverkieziningen eerst afgewerkt worden, dus wie weet.


het blijft een bizar land. Maar ja, ik ben bang dat Trump wel de volgende president gaat worden.

Ik weet niet of de democraten nog met een betere kandidaat dan Biden komen?


Het is zo goed als zeker dat hij de Republikeinse kandidaat wordt. Maar daarmee is hij nog niet de nieuwe president. Daarvoor moet hij niet alleen zijn aanhangers mobiliseren, want die stemmen toch wel op hem. Daarvoor moet hij ook de gematigde Republikeinen overhalen om naar de stembus te gaan om op hem te stemmen. En daarvoor moet hij de onafhankelijke kiezers overtuigen om op hem te stemmen. Biden hoeft alleen maar de Democraten en de onafhankelijke kiezers die Trump niet moeten te mobiliseren om tegen Trump te stemmen. Trump die daardoor in de laatste verkiezingen daardoor aldoor de verliezer was.

Dan heeft Trump ni nog het voordeel dat hij de underdog is die voor het gerecht gesleept wordt. Maar als hij straks veroordeeld is door een jury van zijn gelijken, dan is hij opeens een crimineel in plaats van de underdog en dat gaat ook tegen hem werken.

Republikeinse kandidaat, ja. President, niet zo waarschijnlijk.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:31

Inderdaad, wat dat betreft is Nikki Haley gevaarlijker voor de democraten, denk ik.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 09:34


nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:00

Hayley, duidelijk minder stemmen dan Trump. Blijft straks alleen Trump over.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:38

Ik las het vannacht ook. Getver jasses -O- meer kan ik er niet van zeggen. Onbegrijpelijk. Wat moet iemand dan op zijn kerfstok hebben voor mensen er niet meer op stemmen? Arme amerikanen die niet op hem stemmen, je zult er maar mee opgescheept zitten.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:42

Trump is dement tegen de tijd van de verkiezingen, hij begint echt van alles door elkaar te halen.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:04

Orbán, the fantastic leader of Turkey. :)

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:07

BigOne: zelfs als zou hij dement zijn tegen die tijd, dan nog wordt hij de republikeinse kandidaat. Zelfs als hij wordt veroordeeld, dan maakt dat helemaal niets uit voor de republikeinse stemmers. Dit omdat volgens de republikeinse stemmers, alles wat democraat is, verkeerd is.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:34

mysa schreef:
Orbán, the fantastic leader of Turkey. :)

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:39

CharleyT schreef:
mysa schreef:
Orbán, the fantastic leader of Turkey. :)


Too bad they ate him for Thanksgiving.

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:55

Populistisch rechts is in de hele EU een grote populair. Ik denk dat we het te lang te goed hebben gehad. Vergis je niet, Wilders is qua retoriek echt wel een Trumpje (eigen volk eerst / buitenlanders eruit / kritisch op pers en cultuur / tegen (internationale) samenwerking).

Ik hou er echt rekening mee dat Trump weer president gaat worden, dan kan het alleen maar mee vallen. Biden is gewoon zo oud!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:45

Trump is bijna net zo oud, dus de leeftijd is geen issue qua verschil.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:49

Trump is ook oud. Loopt ook tegen de tachtig. (in 2024 wordt hij 78)

Weliswaar een paar jaar jonger dan Biden maar alsnog oud.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:40

mysa schreef:
Trump is ook oud. Loopt ook tegen de tachtig. (in 2024 wordt hij 78)

Weliswaar een paar jaar jonger dan Biden maar alsnog oud.


Trump komt wel wat vitaler over dan Biden vind ik. Met al de valpartijen van Biden komt hij niet heel sterk over.