Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:44

Gaat niet gebeuren. Bovendien een groot aantal invloedrijke republikeinen vinden dat Trump niets verkeerd heeft gedaan. De anderen hebben gewoon zitten slapen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:09

Die vinden dat helemaal niet. Alleen ze durven het niet hardop te zeggen op een manier dat Trump / de kiezers het ook horen. Het zijn gewoon ruggengraatloze slapjanussen.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:18

PM, je zal het ongetwijfeld wel weten.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:46

Het is gewoon algemeen bekend dat ze achter de schermen toegeven dat ze Trump een *piep* vinden, maar dat niet in het openbaar kunnen zeggen omdat ze weten dat ze dan problemen krijgen. Niet alleen die senatoren enzo, maar ook die Fox types :=

Kijk naar hun reacties van jaren geleden al, waarin ze stuk voor zeggen dat Trump de nominee voor hun partij niet moet worden omdat hij zacht gezegd geen al te best karakter heeft. Hoe ze gereageerd hebben daags na Jan 6th. Hoe Trump hele smerige opmerkingen heeft gemaakt aan hun adres. De privé berichtjes die boven zijn komen drijven van de Fox-ers. Ze vinden het echt geen toffe peer hoor :=

Het zijn puur lafaards die bang zijn voor zijn aanhang als ze iets negatiefs over hem zeggen in het openbaar. En opportunisten die hopen met Trump toch nog aan de macht te kunnen komen en een paar doelen te bereiken. Als je dat niet gelooft dan moet je dat zelf weten, maar dan zit je gewoon niet helemaal goed op te letten....

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:54


Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:10

Trump heeft een groot probleem, hij heeft wel voldoende Republikeinen achter zich om de voorverkiezingen te winnen. Maar normaal sluit een partij zich achter een kandidaat en lopen ze bij de uitdagers weg. Kijk bijvoorbeeld naar Biden die meer dan 90% van de stemmen van de Democraten krijgt. Maar Haley bleef tot het laatste tussen de 30 en 40% van de stemmen bij Trump weghalen en van die stemmers op haar zegt 60% dat ze nooit op Trump gaat stemmen. Dat betekent dat Trump tussen de 20% en 25% van de Republikeinse stemmen kwijt is. Die moet hij compenseren met onafhankelijke kiezers, maar bij die groep had hij bij de vorige verkiezingen al een probleem dat hij ze niet voldoende aansprak. Nou moet hij meer van die groep aanspreken om de niet stemmende Republikeinen te compenseren, terwijl die groep niet in het MAGA rabbithole zitten en dus veel meer een realistisch beeld hebben van al zijn rechtzaken.

Dit was altijd al zijn probleem, de MAGA groep binnen de Republikeinen is groot genoeg om hem weer op het schild te hijsen, maar het extremisme wat die groep eist zorgt er tegelijk voor dat de verkiezingen verloren worden, omdat hij daarmee te extreem is voor het midden.

Er is maar één manier waarop Trump kan winnen, zorgen dat de Democraten niet naar de stembus gaan en dat is het enige risico dat Biden loopt, dat stemmers af gaan haken op bijvoorbeeld het conflict in de Gaza.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:34

Qua aantallen stemmen klopt dat, maar er wordt nogal gerommeld door de republikeinen met de goedkeuring van de uitslagen per staat, want daar zit een (volgens hen in elk geval) "gat" waardoor je stomweg wie je wil tot winnaar van de staat en dus toewijzing kiesmannen kan uitroepen.
Wie er al dan niet volgens de stemmers wint per staat, hoeft dus geen garantie te zijn op uitgeroepen te worden tot.
Er zijn dus meer mogelijkheden om te verliezen ook als het volk dat niet wil. Vraag is dus wat gaan die lokale republikeinen doen als het op de uitslag van de presidentsverkiezingen aan komt.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:47

Ja, dat heeft Trump bij de vorige verkiezingen geprobeerd, gewoon zichzelf tot winnaar in die staten uitroepen, zonder dat hij de stemmen daarvoor had. Maar zelfs in de VS is het nog niet zo slecht gesteld met de democratie. Trump heeft wel als voordeel dat hij niet de meerderheid van de stemmen nodig heeft, want met gerrymandering hebben de Republikeinen wel bereikt dat ze met een minderheid van de stemmen toch de meerderheid van de kiesmannen kunnen krijgen. Dat was in 2016 nog voldoende om president te worden, maar in 2020 al niet meer en kon in 2022 ook niet voor een rode golf zorgen.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:55

Er worden zorgen geuit dat inmiddels die route extra opties heeft, maar ik weet niet genoeg van het hele systeem om in te schatten of dat ook kan en hoe het precies zit. Wel zijn er inmiddels ook zorgen gerezen over de onafhankelijkheid van het hoogste gerechtshof.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 14:01


tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 14:22

Nee, Poetin gaat niet stoppen, zulke vredesbesprekingen zijn destijds ook met Hitler gehouden. Waren tijdelijk en meer in voordeel Hitler.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:22

karuna schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/live-orban ... ~a8d8850d/

Geen idee of dit artikel al is gedeeld maar dhr Orban wil heel graag Trump aan de macht ivm de oorlog met Oekraine. Ik weet niet of ik dat een heel goed plan zou vinden eigenlijk? -O-

Die oorlog is dan wellicht gauw voorbij inderdaad, maar niet op een goede manier.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 08:48

nikkel schreef:
https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63045 ... artij.html Ga mij vertellen, dat de meerderheid in de republikeinse niet achter Trump staat. Kortom de meerderheid is het gewoon eens met de lijn van Trump.


Er is een verschil tussen domweg altijd kiezen voor "je partij" wie er ook op het schild gehesen wordt zoals zo mooi gezegd. En ècht vol vertrouwen met je hart en ziel achter iemand staan. Het stikt van de hooggeplaatste Republikeinen die Trump een rat vinden maar toch tandenknarsend hem omhoog blijven hijsen en toch voor hem door het stof kruipen omdat ze weten dat hij ze kapot kan maken door de Maga's op hen af te sturen.

Domweg zeggen dat ze vierkant achter hem staan, daarmee doe je de situatie dan toch wat te kort.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:09


IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:12


pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:22

Ja die zag ik vanochtend ook langskomen. Ik snap de behoefte om nog een derde partij naar voren te schuiven, maar naar mijn mening is er maar 1 ding verstandig nu, en dat is die behoefte even parkeren omdat het nu het aller belangrijkst is dat Trump geweerd moet worden.

En dat bereik je niet door de stemmen van niet-Trumpers te gaan verdelen over 2 kandidaten.
Ben het er dus mee eens dat het roekeloos en gevaarlijk is.

Het is nu even niet het belangrijkst wie er wint, maar vooral wie er NIET mag winnen.
En Biden behaalt prima resultaten want zijn leeftijd heeft natuurlijk niet alleen maar nadelen maar ook het voordeel van véél ervaring en goodwill rond de wereld van iedereen die hem kent en vice versa, je kan sneller iets gedaan krijgen van een bekende dan van een onbekende.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:43

Als die onafhankelijken er komen, dan is de winst voor Trump veiliggesteld. (helaas)