Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:30

Komende van iemand die een arbeidersprotest tegen overheidsmaatregelen in Canada meteen afschreef als fascistisch omdat een persoon een vlag bij zich had die daar geen plaats had. Dan mag een vreedzaam protest, wat onderdeel is van een democratie, opeens niet meer.

Een totalitair systeem komt me bekend voor, gelukkig heeft Amerika een hooggerechtshof dat onlangs Biden met zijn vaccinatiemandaat netjes heeft teruggeroepen. Of toen hij subsidies wilde geven aan boeren op basis van huidskleur. Zo stop je een dictator die wetten naast zich neerlegt en gewoon doet waar hij zin in heeft.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:39

Ze zwaaiden met hakenkruizen. Daar heb ik inderdaad iets tegen. Jij blijkbaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:58

Tsja, ook dat is onderdeel van democratie: vrijheid van meningsuiting en het aan de uitvoerende en rechterlijke macht overlaten indien er iets strafbaars plaats vind (wat hier trouwens niet het geval is).

Het afschilderen van een vreedzaam protest van 50.000+ mensen als fascistisch omdat er 1 vlag met een hakenkruis tussen zat is trouwens erg polariserend. Het protest is tegen een vaccinatiemandaat en heeft niets met fascisme, racisme, of wat je andere stokpaardjes ook zijn te maken. Juist jij met je "tegen communisme aanzitten opvattingen" zou het toch prachtig moeten vinden dat arbeiders opstaan tegen een overheid die teveel macht en invloed uitoefent? De arbeidersklasse die de fascistische regering ter verantwoording roept met vreedzame protesten: een natte droom.

Je aanhang van democratie lijkt erg af te hangen of het binnen jouw straatje past. Je wilt dolgraag verkiezingen zolang jouw partij wint, maar als ze verliezen dan moet het wel door fraude en leugens komen wat ze automatisch niet legitiem maakt. En de invloed van een regering moet beperkt zijn behalve als ze iets proberen door te drukken waar jij achter staat, dan ben je opeens aanhanger van fascisme (verbod op discussie, cancel culture van iedereen andersdenkend, verbieden van symbolen en boeken, verplichting tot medische ingrepen voor het "grote goed", etc).

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:51

Voor de meelezers: Enzino's tirade hier is allemaal projectie. Ik gebruikte slechts mijn beetje vrijheid van meningsuiting om te zeggen dat die overhypete club me niet zo gezellig leek, omdat ze met nazi-vlaggen zwaaien. Nogmaals: vind ik altijd een prima indicatie dat er iets mis is. De nazi's staan historisch gezien niet zo bekend om hun vreedzame en tolerante visie op samenlevingen en medemensen zeg maar.

Ik heb niet eens iets gezegd over verbieden. Maar het lijkt me altijd goed om nazi's in de gaten te houden, en ook om je ervan te distantieren. Het zijn geen fijne mensen. Wapperen met een nazi-vlag is wapperen met het symbool waaronder 6 miljoen mensen zijn vernietigd. Dat zegt iets over die mensen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:01

Het komt niet vaak voor, maar ben het nu in grote lijnen met Shadow eens.

Al blijf ik erbij dat niemand vrij is van zonden.

Jammer dat mensen wederom de sfeer komen verpesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:05

Shadow0 schreef:
Voor de meelezers: Enzino's tirade hier is allemaal projectie. Ik gebruikte slechts mijn beetje vrijheid van meningsuiting om te zeggen dat die overhypete club me niet zo gezellig leek, omdat ze met nazi-vlaggen zwaaien. Nogmaals: vind ik altijd een prima indicatie dat er iets mis is. De nazi's staan historisch gezien niet zo bekend om hun vreedzame en tolerante visie op samenlevingen en medemensen zeg maar.

Ik heb niet eens iets gezegd over verbieden. Maar het lijkt me altijd goed om nazi's in de gaten te houden, en ook om je ervan te distantieren. Het zijn geen fijne mensen. Wapperen met een nazi-vlag is wapperen met het symbool waaronder 6 miljoen mensen zijn vernietigd. Dat zegt iets over die mensen.

En je blijft er maar aan voorbij gaan dat 1 persoon met een vlag met een hakenkruis niet automatisch de 50.000+ betogers tegen een vaccinatiemandaat fascisten maakt.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:05

enzino schreef:
Je wilt dolgraag verkiezingen zolang jouw partij wint, maar als ze verliezen dan moet het wel door fraude en leugens komen wat ze automatisch niet legitiem maakt. En de invloed van een regering moet beperkt zijn behalve als ze iets proberen door te drukken waar jij achter staat, dan ben je opeens aanhanger van fascisme (verbod op discussie, cancel culture van iedereen andersdenkend, verbieden van symbolen en boeken, verplichting tot medische ingrepen voor het "grote goed", etc).


Wacht even, ben jij het er dan mee oneens dat de Republikeinen nu anti-democratische dingen door willen voeren, en dat onderbouwen met leugens en desinformatie?

Want eh… die dikgedrukte zin is zegmaar mooi samengevat hoe het merendeel van de vocale Republikeinen nu denken en roepen? Zelfde met het tweede deel (beperkte regering & het doordrukken)?

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:17

Ik denk dat jij binnenkort een gigantisch lange samenvatting gaat schrijven welke dingen ze precies willen invoeren en hoe dat ondemocratisch is. Dat wacht ik dus nog even af.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:28

Nou enzino, iets minder persoonlijk mag wel hoor.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:44

Enzino, opnieuw verschuif je de aandacht, dat valt echt wel op hoor.
Jij bracht deze zijstraat over Canada zelf in, uit een heel ander topic op een heel ander moment, omdat je het niet wilde hebben over hoe antidemocratisch de GOP is en hoe uitzinnig de poging om de macht te grijpen vorig jaar was.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:51

enzino schreef:
Ik denk dat jij binnenkort een gigantisch lange samenvatting gaat schrijven welke dingen ze precies willen invoeren en hoe dat ondemocratisch is. Dat wacht ik dus nog even af.


Ik schrijf een gigantisch lange samenvatting als ik daar zin in heb, niet als mensen het vragen om maar geen antwoord te hoeven geven op gestelde vragen, alsjeblieft dankjewel.

Dus ik herhaal mijn vraag: ben jij het er dan mee oneens dat de Republikeinen nu anti-democratische dingen door willen voeren, en dat onderbouwen met leugens en desinformatie? En dat juist de GOP roepen dat ze door fraude en leugens verloren hebben en de democraten dus niet legitiem 'aan de macht' zijn? En dat juist de GOP anti-democratische wetten doordrukken onder het mom van 'fraude tegengaan' maar ze normaal gesproken roepen dat de invloed van de regering beperkt moet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:54

Er valt inderdaad wat op :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:55

IMANDRA schreef:
Ik schrijf een gigantisch lange samenvatting als ik daar zin in heb, niet als mensen het vragen om maar geen antwoord te hoeven geven op gestelde vragen, alsjeblieft dankjewel.

Dus ik herhaal mijn vraag: ben jij het er dan mee oneens dat de Republikeinen nu anti-democratische dingen door willen voeren, en dat onderbouwen met leugens en desinformatie? En dat juist de GOP roepen dat ze door fraude en leugens verloren hebben en de democraten dus niet legitiem 'aan de macht' zijn? En dat juist de GOP anti-democratische wetten doordrukken onder het mom van 'fraude tegengaan' maar ze normaal gesproken roepen dat de invloed van de regering beperkt moet zijn?

En ik geef antwoord als ik daar zin in heb, niet als jij me vragen stelt. Alsjeblieft, dankjewel.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:56

Prima hoor, je bent niks verplicht, maar zegt genoeg over jouw houding en gedrag in dit topic ;)
Er zit ook nogal een verschil tussen een "gigantische samenvatting" en een kort antwoord op een vraag (al is het alleen maar 'ja' of 'nee').
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 06-02-22 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:57

Het zegt genoeg over onze houding en gedrag denk ik, want we maken precies dezelfde statement.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:58

Nee dat doen we niet? Jij beschuldigt Shadow ervan, wat de GOP nu daadwerkelijk doen. En ik vraag jou vervolgens of je toegeeft of niet dat de GOP dat doen of dat jij het anders ziet en er blijkbaar daadwerkelijk fraude zou zijn geweest.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:59

Dat doen wij wel.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:01

enzino schreef:
Het zegt genoeg over onze houding en gedrag denk ik, want we maken precies dezelfde statement.
Come on :roll:

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:12

Don't feed the troll

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:13

:+ Ik snap ook niet zo goed waarom je zo om die vraag heendraait? Zo'n gekke vraag is het niet, gezien je meningen in dit topic. Wil je niet toegeven dat de GOP tóch niet zo netjes bezig zijn? Dat Trump toch niet de toppresident is die je hem dacht te zijn? Of ben je bang om toe te geven dat je hetzelfde denkt als wat de GOP nu roepen?

Nogmaals, je bent niet verplicht antwoord te geven. Maar vind het gewoon bijzonder, dat gedraai.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:19

Jij hebt het blijkbaar over iets specifieks, maar wilt niet zeggen waarover. Hoe wil je dan dat ik antwoord geef?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:32

Karl66 schreef:
Don't feed the troll


Ugh je hebt ook gewoon gelijk. Wat kinderachtig dit. :')

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:33

enzino schreef:
Jij hebt het blijkbaar over iets specifieks, maar wilt niet zeggen waarover. Hoe wil je dan dat ik antwoord geef?
Ze spelt het nog net niet voor je uit.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:44

Al zou het uitgespeld worden, dan nog blijft Enzino om de warme drol heen draaien.

Persoonlijk heb ik liever een president die gebruik maakt van zijn presidentiele mogelijkheden om een vaccinatie mandaat op te leggen, dan een ex president die een martial law state wil optuigen. Daarbij de wens van de meerderheid van de stemgerechtigden even aan de kant schuift.

Nu dat niet mogelijk is gebleken, worden er simpelweg wetten op state niveau ingevoerd waar de republikeinen de meerderheid hebben, die erop gericht zijn alle niet republikeinen hun stemrecht te beperken of zelfs volledig te negeren.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 06-02-22 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:49

Karl66 schreef:
Don't feed the troll

Inderdaad, als ze niet wil aangeven over welke anti-democratische "dingen" ze het heeft dan moet ik er ook niet naar blijven vragen. Dan stopt het gewoon.

Thanks Karl.