Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:56

Welke oorlog is Biden dan begonnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:59

IMANDRA schreef:
Maar dat een deel rustig bleef maakt nog niet dat het als geheel geen problematische situatie was en dat de oorzaak niet bij Trump en co lag, die vol bleven houden dat er fraude was gepleegd en mensen bleven ophitsen.

Het is bijna of je de uitkomsten al weet, haha. Ik ook, de vraag is of de Democraten er hun doel mee kunnen bereiken. Dat betwijfel ik echter.

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:02

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Maar dat een deel rustig bleef maakt nog niet dat het als geheel geen problematische situatie was en dat de oorzaak niet bij Trump en co lag, die vol bleven houden dat er fraude was gepleegd en mensen bleven ophitsen.

Het is bijna of je de uitkomsten al weet, haha. Ik ook, de vraag is of de Democraten er hun doel mee kunnen bereiken. Dat betwijfel ik echter.


Waarom? Jij zegt dat er tegenstrijdige video’s zijn. Ik zeg enkel dat ze niet mutually exclusive zijn en gezien de bloederige video’s was er wel degelijk érgens een problematische situatie.
Neem daarbij mee de wijze waarop Trump en co hun kiezers hebben toegesproken… tja.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:04

Tegenstrijdig in het beeld dat ze schetsen, wat makkelijk te beïnvloeden is met de selectie van beelden. En het comité kan beslissen welke beelden ze selecteren, dus zijn we wederom uit op de vraag of het comité onpartijdig is of niet.

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:07

Tja, meen me te herinneren dat ze ook Republikeinen uitgenodigd hadden voor dat comité maar die weigerden mee te doen.

Ik denk persoonlijk dat er vast framing is (ze zitten er immers niet om te laten zien hoe rustig het verliep) maar echte misinformatie betwijfel ik ten zeerste. Maar dat is mijn mening, we zullen zien hoe het verloopt.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:13

Enzino, ik vind het bewonderingswaardig hoe jouw brein kan werken. Je gaat gewoon automatisch in tegen het logische en blijft geloven in het onlogische. Knap vind ik dat.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:15

enzino schreef:
Video's van rellen die de suggestie wekken dat het een bloedige en geweldadige strijd was versus video's van mensen die binnen werden gelaten en netjes binnen de touwtjes bleven alsof ze een tour geboekt hadden.

Trump vond ik trouwens incompetent die dag, hij had voorop moeten lopen, wapens uit moeten delen, en politie te lijf moeten gaan. Maar ook dat kon hij niet, net zoals oorlog uitlokken met Iran. Teleurstellend.


Jij vindt echt dat de president wapens moet uitdelen en de politie te lijf moet gaan ?

Bijzonder....... ik dacht dat een president vooral moet de-escaleren en de rust moet bewaren. En zeker geen mensen of politie te lijf moet gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:21

Earth schreef:
Enzino, ik vind het bewonderingswaardig hoe jouw brein kan werken. Je gaat gewoon automatisch in tegen het logische en blijft geloven in het onlogische. Knap vind ik dat.

Ik heb dan ook bewondering voor jou brein. Misschien kunnen we allebei onze brein schenken na onze dood en dan kunnen ze die naast elkaar zetten in een museum met een bordje erbij: "deze breinen waren het niet op elk vlak met elkaar eens".

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 15:29

Enzino heb jij dan ook de beelden gezien, toen ze gewoon door de politie werden doorgelaten. Het mooiste vond ik nog die vrouw die was neergeschoten. Daar deden ze hartmassage bij terwijl ze gewoon bij bewustzijn was. Wanneer je zelf bij de demonstraties bij de grote demonstraties bent geweest, dan weet je dat de gemiddelde demonstrant niet agressief is. Die agressie komt meestal van een groep zwarte geklede jonge mannen en vrouwen, waar zelfs de politie weet wat dat inhoud.

Ook de tekst dat Trump oproept tot geweld. Echt totaal uit het verband gehaald. Ben echter wel blij dat hij nu geen President is. Fox heeft net een onderzoek gedaan over de tevredenheid t.o.v. Biden. Denk niet dat het moeilijk is te raden wat daarvan de uitkomst is.

tamary

Berichten: 29204
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:35

Fox is de zender die het langste volhield dat Trump gewonnen had en dat hij gelijk had. Bekijk hun berichtgeving dus met dat vooroordeel in gedachten.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:38

Je gelooft dat Tucker Carlson de waarheid vertelt, maar noemt de rest dom. :') Bijzonder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:52

Blue_Eyes schreef:
Je gelooft dat Tucker Carlson de waarheid vertelt, maar noemt de rest dom. :') Bijzonder...

Wie geloofd hier dat Tucker Carlson de waarheid vertelt en wie noemt wie dom?
Je bericht is was onduidelijk.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:53

Dan moet je misschien even je eigen berichten teruglezen. En verder vind ik niet dat ik hier de trollen hoef te voeren, ik heb er thuis al voldoende :')

BigOne
Berichten: 38364
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:59

Trump mag dan wel geen oorlog ( behalve een binnenlandse) gestart zijn tijdens zijn presidentschap maar hij laat anderen wel de puinzooi opruimen van zijn beleid.
Sinds toenmalig president Trump in 2018 Amerika terugtrok uit deze nucleaire deal, ligt het op losse schroeven. Iran schendt sindsdien het akkoord, onder andere met de verrijking van uranium. Teheran heeft binnenkort( of nu) atoombommen en geen enkele controle meer mogelijk door Trumps actie.
Ergens jammer dat hij niet herkozen is want dan hadden mensen kunnen zien wat hij werkelijk is. Een populist die wat schreeuwt en waar het hardste voor gejuicht werd ging hij op door.
Zoals de populisten hier in Nederland ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:01

Blue_Eyes schreef:
Dan moet je misschien even je eigen berichten teruglezen. En verder vind ik niet dat ik hier de trollen hoef te voeren, ik heb er thuis al voldoende :')

Haha, je doelt waarschijnlijk op dit stukje:

enzino schreef:
Dit is als aanraden om een monoloog van Tucker Carlson te kijken om er achter te komen wat de waarheid is.

Vertaling voor de slechte lezer: (iets absurds) is als Tucker Carlson aanraden om de waarheid te vinden (ook iets absurds).
Maw: Tucker verteld dus niet de (volledige) waarheid.


En dat "dom" stukje mag je verder met een quote verhelderen. Zo niet, dan is duidelijk dat je het trollen netjes hebt overgenomen van je thuissituatie.

pmarena

Berichten: 48217
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:13

Man het blijft toch een bijzondere manier van denken zeg.... Die eerste meute die woedend over het hun door Trump aangeprate onrecht het capitool bestormde en door de barricades en politie-lijnen heen brak, dat zijn de beelden die ze nu laten zien.

En die overigens al vanaf begin af aan te zien waren, dat het er zo heftig aan toe ging. Op de dag zelf heb ik er naar zitten kijken hoe het zich ontvouwde, me zorgen makend over wat er zou gaan gebeuren omdat Trump al maanden zijn goedgelovige achterban aan het ophitsen was en die dag had aangewezen als de dag dat Pence hem beter niet kon teleurstellen....

Ik zag hem die speech geven die dag en mijn nekharen gingen er van overeind staan, het was praat van een dictator die je daar hoorde, klaar om zijn goedgelovige meute op Pence af te sturen >;)

Achter die meute aan kwamen er nog mensen naar binnen die gewoon lekker mee wilden doen en er bij wilden zijn op Trump zijn grote dag maar wel nog een klein restantje fatsoen op konden brengen door in ieder geval nog soort van tussen de lintjes te lopen. Als je alleen dat gaat filmen en het grove geweld weglaat, dan kan je er een mooie draai aan het verhaal geven :j

En dat er ook beelden zijn van demonstranten die "doorgelaten" worden... is het misschien logisch om je te bedenken, dat het niet zo héél veel zin meer heeft, om als ernstig outnumberde agent, een meute tegen te houden, waar je geen schijn van kans tegen hebt, terwijl ze aan de andere kant toch al binnen zijn gebroken....?

Moet zo'n anderhalve agent tegen zo'n mensenmassa zich dan laten kapotmaken ofzo :?
Of is het laatste dat je in zo'n situatie dan nog kan doen, de deur opendoen zodat ze die niet woest kapot hoeven te maken en de gemoederen wellicht een beetje bedaren van de mensen aan die kant?

Ze hadden al genoeg agenten te grazen genomen. Zie de beelden van die dag met het geweld tegen die agenten. En luister naar de verhalen van die agenten, wat ze die dag meegemaakt hebben met die doorgedraaide Trump-gekkies :n

Bijvoorbeeld het verhaal van agent Fanone:

Alle agenten aan die tafel vertelden hun verhaal vorig jaar, wat die mensen mee hebben gemaakt is geen kattenpis :n Als het goed is staat hier die hele hearing: https://www.c-span.org/video/?513434-1/ ... y-6-attack


Wat betreft die "dame" die neergeschoten is, tja ik heb daar geen medelijden mee. In de USA is het de normaalste zaak van de wereld dat je een inbreker neer mag schieten wanneer die zich zonder toestemming toegang tot je huis verschaft. Deze "dame" was zonder toestemming in het Capitool. Ze hebben zich met geweld toegang verschaft en agenten en materiaal kapot gemaakt in hun bestorming.

Het laatste punt van verdediging was de zaal waar de regeringsleiders waren.
Die deuren waren dicht en werden bewaakt. Er werd naar die indringers geschreeuwd dat ze achteruit moesten. Er werd gezegd dat er geschoten zou worden als ze dichterbij zouden komen. En madam vond het niet nodig om daar naar te luisteren en klom door het raam van een deur heen - en werd neergeschoten op dat moment. Groot gelijk :j Had ze maar moeten luisteren.

Het enige jammere is dat ze gestorven is voor zo'n lül als Trump, die er geen traan om zal laten maar die mensen alleen maar gebruikt om zijn zin te krijgen en hen en iedereen net zo makkelijk onder de bus gooit als ze hem niet meer van nut zijn.

Ik ben wel super benieuwd wat al dat goedgelovige voetvolk zal gaan getuigen in de hearings, dat ze daar naartoe kwamen omdat Trump hen opriep: dat is duidelijk :j Maar zouden ze nu inmiddels inzien hoe ze gebruikt zijn en dat het allemaal 1 groot lülverhaal van een "sore loser" was....?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 17:27

pmarena ik heb destijds totaal andere beelden gezien. Vond het toen niet zo interessant. De bestorming zelf heb ik nooit gekeken, wat moet ik er ook mee. Weet je hoe je filmpjes en tekst uit hun verband kan halen. Vraag anders eens aan deelnemers van bijv. Boer zoekt vrouw. Ze kunnen alles zo neerzetten, dat jij er wat van vind. En dat is dan ook precies de bedoeling.

Hoe kan het zijn dat er mensen zijn die het anders zien. Dat zijn mensen die niet van geweld houden, die vredelievend en van vrede houden. Wanneer je wat meer zou verdiepen in het verleden van de anti fa, en dan bedoel ik niet wat je op internet vind, dan zul je beter begrijpen wat daar eventueel echt gebeurd zou kunnen zijn. Ik was erbij in Berlijn toen die zgn. demonstranten hetzelfde probeerde. Sterker nog ik kende die griet die iedereen opriep om het gebouw te gaan bestormen.

En stel dat fox dat interview in scene heeft gesteld, dat zou logisch zijn, want als je er zo over nadenkt zijn de Amerikanen uiteraard blij met de oorlog en natuurlijk ook met de hoge benzineprijzen.

pmarena

Berichten: 48217
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:25

Ik heb weinig interesse in Antifa eerlijk gezegd :)

En ik weet heel goed hoe filmpjes en tekst uit het verband gehaald kunnen worden: daarom zoek ik ook altijd het origineel van de gebeurtenis en niet de visie over iets van het 1 of andere netwerk. Dan krijg je namelijk geen knip- en plakwerk te zien van alleen de ene of andere kant van een gebeurtenis, maar het geheel: dus in dit geval zowel het grove geweld van de woeste meute die het Capitool binnenstormde, maar ook de rondwandelaars die er een beetje achteraan kwamen kakken.

En dan snap je ook meteen hoe het zit als van die Trump-netwerken hun goedgelovige kijkers wijs gaan maken dat dat alles was dat er gebeurde, dan weet je gewoon waarom die mensen dat geloven: omdat ze alleen dat snippertje beeld te zien hebben gekregen en zelf niet genoeg aan waarheidsvinding doen om te kijken of Fox hen wel het hele verhaal presenteert.

Ik blijf het ontzettend bijzonder vinden dat goedgelovige.
Het is helemaal prima dat mensen niet blind vertrouwen op de "mainstream media" want dat is alleen maar verstandig +:)+ Maar hoe komen diezelfde mensen er nu in hemelsnaam bij dat ze wèl zo klakkeloos vertrouwen op van die scherts-figuren als die van Fox.... die alleen maar aan haatzaaierij doen, simpelweg omdat dat zoveel inkomsten oplevert *\%/*


Welk interview heb je het over...? :)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 22:06

Verwijs ik eens naar een msm link en dan wordt ie door jullie als niet geloofwaardig genoemd. Dat is grappig, omdat ik dus de msm totaal niet geloof en daarom ook niet volg.

Gewone vraag, hoe komt het dat ik andere beelden zie dan die in msm worden getoond. Al die mensen van facebook en instagram enz. zitten allemaal gezellig aan tafel bij een politicus. Raar dat je dus ook precies dat vind wat ze willen dat je vind. Hoe wil je het orgineel vinden op social media dat gecensureerd wordt.

pmarena

Berichten: 48217
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:30

Sorry maar ik heb echt geen idee waar je het over hebt :?

Welke link?
Welke beelden?
Welke tafel bij welke politicus :?

En ook nog steeds: welk interview van Fox...?

Originele gehele uitzendingen van gebeurtenissen zoals hearings zijn prima te vinden online :j
En gebeurtenissen zoals 6 januari daarvan kan je je een prima beeld vormen door van verschillende bronnen de beelden van die dag te bekijken. Zodat je voor de verschillende invalshoeken de bijpassende filmpjes te zien krijgt en beseft dat dat ALLEBEI gebeurd is :)*

Een deel van de mensen wandelde als een soort toeristen door het capitool :j
Dat is net zo waar, als dat een deel als wilde beesten tekeer ging en de regering omver wilden werpen voor Trump.
Dat de agenten en politici daar (terecht!) gevreesd hebben voor hun leven op die dag.... want die meute was niet voor rede vatbaar dankzij de leugenachtige haatzaaierij van Trump....

Voor degenen die de gewelddadige beelden van die dag gemist hebben omdat Tucker & co niet wilden dat ze het zagen, is het zinvol dat ze misschien eens een keer "niet alleen vinden wat ze willen dat je vind" maar dat je je nieuws eens van verschillende kanten gaat bekijken zodat je wat beter mee krijgt wat er in de echte wereld allemaal speelt :=

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 09:16

pmarena wanneer ik een betaalde demonstrant ben, die mooie opleidingen volgt hoe het beste te vechten, en ik trek vervolgens een petje op mijn hoofd met Trump, enz. Wat voor beelden zou dat opleveren?

De verwijzing steeds dat alleen jullie de waarheid kennen en daarbij trouw de media en de social media volgen, is wel op zijn zachst gezegd apart. Was iemand van jullie er live bij. Ik heb gezien hoe mensen, die de media geloofde plotseling super angstig werden en zich achter mij verstopten. Want ze dachten wij zijn de gevaarlijke, en het bleek dat ze bij de linken juist bij het agressieve beroepsdemonstranten bevonden.

Anti fa niet interessant vinden is ook een optie. Probeer eens BLM of anti zwarte piet. Wie denk je dat die mensen betaald om kinderfeestjes te verstoren. Anti Fa is. Net zoals de groenen in Duitsland alles behalve groen zijn. De namen worden bewust gekozen. En dit is al heel oud. De beelden van mensen die hun hoofd werden afgehakt door de vreselijke ISIS. Wie denk je wie die mensen waren en wie ze betaalde?

Voordat je nu concludeert dat ik overal spoken zie en een complotdenker. Wees gerust ik heb totaal niets tegen onze marionetten de regering. Deze doen precies wat ze moeten doen en best wel goed. Ik geniet inderdaad gewoon van de show en intussen bouwen we iets op, waar geen haatzaaierij bij van te pas komt. Geen rassisme of wat dan ook. Maar het is gewoon naief om te denken dat je de waarheid te horen krijgt en te zien. Wikipedia herstelt konstant de geschiedenis, wanneer het uitkomt.

BigOne
Berichten: 38364
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:30

Je bent geen complotdenker, die zijn in sommige gevallen nog te redden.

pmarena

Berichten: 48217
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:42

Ik dacht dat het hier over Trump ging.

Ik heb het geheel live gevolgd, op 6 januari toen het gebeurde, en de aanloop er naartoe, door het volgen van Trump zijn berichten (omdat ik het een zeer verontrustende situatie vond) en de reacties er op van zijn volgers.

Een duidelijker beeld over iets kan je niet krijgen :)

Achteraf worden er allerlei draaien aan gegeven...zoals je ziet op die pro-Trump netwerken, die hun volgers nog steeds kostte wat kost willen laten geloven dat zij en Trump "de goeden" zijn, en vol willen houden dat er alleen maar liefdevolle toeristen rondliepen daar :=

Maar denk je dan serieus dat alle andere beelden van die dag, in scene gezet zijn...?

Niet àlles geloven is 2 ding, maar helemaal niks geloven van wat er gebeurd is, dan zit je wel heel diep in het konijnenhol hoor.....

BigOne
Berichten: 38364
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:07

Zijn allemaal goedbetaalde acteurs toch, ingehuurd door de Democraten om Trump ten val te brengen :+

pmarena

Berichten: 48217
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:52

Ik vind dat best een leuk idee hoor dat iemand zoiets verzint. En natuurlijk zijn er mensen die nare spelletjes spelen en rookgordijnen opwerpen.

Maar wat je gewoon IRL hebt zien gebeuren als je een beetje in de gaten hield waar die engerd mee bezig was, dat klopt gewoon met wat er gebeurd is. Echt wonderlijk hoe mensen kritisch zijn op mainstream nieuws, beseffen dat je voor de gek gehouden kan worden, en dan tòch volledig kritiekloos alles opzuigen dat van dubieuze clubjes komt.

Afijn. Ik ben super benieuwd welke partijen er allemaal aan het woord gaan komen in de January 6 hearings :j Wat die mensen te vertellen hebben over hun gevoelens en ideeën toen....en vooral nu!

Lijkt me erg interessant om die Proud Boys en Oath Keepers enzo NU te horen, die ervan overtuigd waren dat hun "redder" Trump de waarheid sprak en dat ze hun vaderland moesten verdedigen tegen een valse narritive.....terwijl ZIJ juist gebruikt werden voor alles dat Trump hun wijs maakte dat "de tegenpartij" deed :=

Ze weten inmiddels als het goed is op zijn minst dat die lafaard lekker met zijn dikke reet "thuis" in het zachte pluche zat te kijken naar wat er gebeurde, terwijl hij had gezegd dat ze samen naar het Capitool zouden lopen. Op zijn minst moesten ze zich daardoor toch verraden voelen. En doordat ze inmiddels wel gemerkt zullen hebben dat ze er helemaal alleen voor staan en van Trump geen hulp hoeven te verwachten, die heeft geen vinger naar ze uitgestoken :=