George Floyd

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 23:30

Ik ben eigenlijk wel een beetje verbaasd dat hier nog geen topic over is moet ik eerlijk zijn want ik denk dat naast Corona dit toch wel nu momenteel het meest besproken onderwerp wereldwijd is..

Ik denk dat iedereen wel inmiddels George Floyd kent, wat er gebeurt is met de politieman die 5 minuten deze man in knie greep houdt en hij die voor alleen een verdenking op basis van signalement op het gebruiken van een vals biljet gewoon vermoord wordt.

De wereldwijde protesten momenteel zijn echt heftig en er gaan talloze filmpjes rond van rustige demonstraties die helemaal uit de hand lopen omdat witte mensen auto’s in de brand steken en dat de zwarte bevolking hiervan de schuld krijgt. Ook zie ik veel sterren uit Amerika posten hoe mensen veilig moeten demonstreren en filmpjes dat de politie vol geweld erop ingaat zoals bijvoorbeeld in LA.

Ik vind dit echt heftig en ik denk echt dat de politie nu in de USA helemaal het respect verloren heeft (want dat hadden ze al niet zo...)

Hoe denken jullie over de demonstraties en het geweld momenteel? Hebben jullie gedoneerd?

Lestrange01

Berichten: 2826
Geregistreerd: 20-01-14

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:15

Ik volg het op de voet. Kijk heel de dag door livestreams en volg het op reddit mee.

Ik vind het heel erg heftig, maar doordat je zoveel verschillende dingen hoort weet ik niet goed wat ik moet geloven.

Sommige zeggen dat het extreem rechts is dat het geweld pleegt, anderen zeggen extreem links, dan zijn het de politie agenten, en dan zijn het gewoon normale mensen.

Vandaar dat ik ook nog niet gedoneerd heb, tot het verhaal wat duidelijker wordt ga ik niet ergens voor doneren. Ik wil weten dat het bij de juiste mensen terecht komt.

Wat er verder gebeurd is omtrent de moord is natuurlijk verschrikkelijk.

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:53

Ik vind het verschrikkelijk.
het is 2020, kom op zeg.

Ik heb wel een filmpje gezien waarbij de agenten ook boos waren(op de moord) en mee protesteerden.
Dat vond ik wel heel mooi en laat ook zien dat niet alle agenten zo zijn.
Want ik geloof niet dat het allemaal zo zwart wit is.

Wel geloof ik dat Rasisme echt moet stoppen, ook alles rondom het Lgbtq zou gewoon moeten mogen (klopt die zin ?).

Ik heb veel medelijden met alle nabestaanden, ook van eerdere incidenten.

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:54

Ik probeer het ook te volgen, via Reddit inderdaad. Maar ook veel insta story’s van mensen die er meer van weten. Politieagenten vermomd als protestant die winkelruiten inslaan, hun badge afschermen etc. Goed dat de apartheid daar weer onder de aandacht wordt gebracht (86 waarschuwingsschoten op iemand die door z’n rolstoel de instructies niet op kan volgen, die lynchpartij laatst door een excob en z’n zoon) maar ik ben bang hoe dit allemaal zal lopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:57

Ik vond het filmpje van de arrestatie echt ontzettend heftig en kreeg het niet van mijn netvlies.

Of het racisme is weet ik niet. Maar of dat het nou wel of niet is. Zo'n actie kan gewoon niet en is in mijn ogen gewoon moord.
Overigens top dat de vrouw van de agent direct besloten heeft om afstand te nemen van zijn actie en van hem gaat scheiden.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:00

Ik volg het wel, maar enkel via het journaal.
Het is echt diep triest dat zulke dingen alweer of nog steeds gebeuren.

Het zat er wel aan te komen dat het ging ontploffen daar. Het resultaat van zoveel jaren ongelijkheid en frustratie...

Dit nog onder controle krijgen zal geen simpele oefening worden denk ik.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 09:04

Het word moeilijk dit onder controle te krijgen omdat mensen al vinden dat de politie veel geweld gebruikt en als het met geweld gestopt gaat worden, krijg je nog meer ontevreden mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:05

Ik volg het ook en kan de protesten alleen maar toejuichen. Protest tegen het politiegeweld in de us is al zo vaak vredig gebeurd (colin kaepernick), maar het haalt niets uit. Dus dan maar zo. :) Het moet klaar zijn met het het institutionele racisme, wat helaas zo ontzettend diepgeworteld zit in ons hele systeem.

Hopelijk onthouden de mensen die nu boos zijn dat ook even voor 5 december, overigens.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:07

sureido schreef:
Het word moeilijk dit onder controle te krijgen omdat mensen al vinden dat de politie veel geweld gebruikt en als het met geweld gestopt gaat worden, krijg je nog meer ontevreden mensen.



De politie is daar inmiddels helemaal losgeslagen. Onder andere hebben ze de CNN camera crew live op televisie gearresteerd (ze stonden gewoon precies op de plek die ze was toegeschreven :+ ), en zelfs kinderen worden met traangas bekogeld. Helemaal gestoord zijn ze daar.

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:11

Resistance schreef:
sureido schreef:
Het word moeilijk dit onder controle te krijgen omdat mensen al vinden dat de politie veel geweld gebruikt en als het met geweld gestopt gaat worden, krijg je nog meer ontevreden mensen.



De politie is daar inmiddels helemaal losgeslagen. Onder andere hebben ze de CNN camera crew live op televisie gearresteerd (ze stonden gewoon precies op de plek die ze was toegeschreven :+ ), en zelfs kinderen worden met traangas bekogeld. Helemaal gestoord zijn ze daar.


Ik heb wel filmpjes gezien van de Amerikaanse politie te werk. Maar dat is echt ongelooflijk hoe snel die geweld gebruiken.Het internet staat vol met absurd geweld.

mysa

Berichten: 10549
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:12

Vreselijke gebeurtenis. Ben het niet eens met de opmerking 'dan maar zo' vergeet niet dat er veel mensen op af komen puur vanwege het rellen.

MLK zei het al zo mooi:

Violence is impractical because it is a descending spiral ending in destruction for all. It is immoral because it seeks to humiliate the opponent rather than win his understanding: it seeks to annihilate rather than convert. Violence is immoral because it thrives on hatred rather than love. It destroys community and makes brotherhood impossible. It leaves society in monologue rather than dialogue.

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:12

sureido schreef:
want ik denk dat naast Corona dit toch wel nu momenteel het meest besproken onderwerp wereldwijd is..


Over Corona gesproken. Met die massale rellen die daar plaatsvinden zal het mij niks verbazen als daar over 14 dagen weer een nieuwe uitbraak plaatsvindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:14

Loretta schreef:
sureido schreef:
want ik denk dat naast Corona dit toch wel nu momenteel het meest besproken onderwerp wereldwijd is..


Over Corona gesproken. Met die massale rellen die daar plaatsvinden zal het mij niks verbazen als daar over 14 dagen weer een nieuwe uitbraak plaatsvindt.



Dat hadden ze zich moeten bedenken voordat ze een onschuldige man vermoordden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 09:14

Loretta schreef:
sureido schreef:
want ik denk dat naast Corona dit toch wel nu momenteel het meest besproken onderwerp wereldwijd is..


Over Corona gesproken. Met die massale rellen die daar plaatsvinden zal het mij niks verbazen als daar over 14 dagen weer een nieuwe uitbraak plaatsvindt.

Nu ben ik wel benieuwd daar naar, als dit dus niet gebeurt, kunnen onderzoekers dit ook weer meenemen aangezien het al een tijd gaat over die 1.5 meter buiten.

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:18


Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:19

Resistance schreef:
sureido schreef:
Het word moeilijk dit onder controle te krijgen omdat mensen al vinden dat de politie veel geweld gebruikt en als het met geweld gestopt gaat worden, krijg je nog meer ontevreden mensen.



De politie is daar inmiddels helemaal losgeslagen. Onder andere hebben ze de CNN camera crew live op televisie gearresteerd (ze stonden gewoon precies op de plek die ze was toegeschreven :+ ), en zelfs kinderen worden met traangas bekogeld. Helemaal gestoord zijn ze daar.


Of misschien gewoon je kind niet meenemen naar zo'n 'protest'.

Of het rasicme is weet ik niet, meer een combinatie van onkundige politie agenten, het kunnen en mogen houden van vuurwapens, etnisch profileren, geen respect hebben voor authoriteit.

furious

Berichten: 7115
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:19

Waarom werd hij eigenlijk zo hardhandig gearresteerd. Wat had hij volgens de politie gedaan dan?

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:22

furious schreef:
Waarom werd hij eigenlijk zo hardhandig gearresteerd. Wat had hij volgens de politie gedaan dan?


De Amrikaanse politie is gewoon heel erg snel met geweld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:23

furious schreef:
Waarom werd hij eigenlijk zo hardhandig gearresteerd. Wat had hij volgens de politie gedaan dan?



Ze dachten dat hij een valse cheque had gegeven. Wat achteraf niet zo bleek te zijn.


Als je nu nog steeds twijfelt of dit racisme is, raad ik je aan jezelf bij te scholen over dit onderwerp.

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:24


furious

Berichten: 7115
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:26

Resistance schreef:
furious schreef:
Waarom werd hij eigenlijk zo hardhandig gearresteerd. Wat had hij volgens de politie gedaan dan?



Ze dachten dat hij een valse cheque had gegeven. Wat achteraf niet zo bleek te zijn.


Als je nu nog steeds twijfelt of dit racisme is, raad ik je aan jezelf bij te scholen over dit onderwerp.

oke, lekker dan. :\

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 09:28

Loretta schreef:
furious schreef:
Waarom werd hij eigenlijk zo hardhandig gearresteerd. Wat had hij volgens de politie gedaan dan?


De Amrikaanse politie is gewoon heel erg snel met geweld.

Bij zwarte mensen.

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:32

sureido schreef:
De Amrikaanse politie is gewoon heel erg snel met geweld.

Bij zwarte mensen.[/quote]

Bij zwarte mensen extra snel ja. Maar er is niet veel voor nodig om in amerika doodgeschoten te worden.

Dan had hij maar wat leniger moeten zijn dan kon hij de bevelen opvolgen.
https://www.youtube.com/watch?v=n1pJe_Tcdeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:34

Loretta schreef:
sureido schreef:
De Amrikaanse politie is gewoon heel erg snel met geweld.

Bij zwarte mensen.


Bij zwarte mensen extra snel ja. Maar er is niet veel voor nodig om in amerika doodgeschoten te worden.

Dan had hij maar wat leniger moeten zijn dan kon hij de bevelen opvolgen.
https://www.youtube.com/watch?v=n1pJe_Tcdeg[/quote]


Wacht, is dit sarcasme?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 09:39

Het instagramaccount americaobserved heeft heeel veel filmpjes van de protesten en wat er gebeurt, echt heftig om te zien. De filmpjes leggen wel vaak precies uit wat nu het probleem is.