Demonstratie op de Dam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:14

elnienjo schreef:
Ik heb geen cijfers ofzo, maar welk Afrikaans of Aziatisch land waar geen Europese kolonisten zijn geweest is op eigen kracht succesvol en vrij van (burger)oorlogen?

Sh*thole countries, right?

Telpeva

Berichten: 14715
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:55

Japan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 02:36

Danique_G schreef:
Burgeroorlogen zijn vrij normaal maar de meeste landen waren voor kolonisatie gewoon stabiel. We hebben sommige landen compleet in de war geschopt en die bloederige oorlogen zelf veroorzaakt. Neem nu alleen al hoe perfect recht grenzen op het Afrikaanse continent zijn. Je voelt hem al aankomen...

Onzin, geen enkel land is "gewoon stabiel": er zijn op z'n hoogst periodes waar het relatief stabiel is doordat een kleine groep mensen daar genoeg macht hebben om de rest van de bevolking onder de duim te houden. En een deel van de "instabiliteit" die we veroorzaakt hebben is mede doordat er verschuivingen waren qua machtsverhoudingen en kansen tot nieuwe welvaart, waar de zittende macht niet zo heel blij mee was omdat ze dan opnieuw iedereen onder de duim moeten krijgen.

Dat wil niet zeggen dat "we" daar niets verkeerd hebben gedaan, maar die ontwikkelingen zouden sowieso niet te voorkomen zijn geweest (gezien het feit er talloze landen zijn die niet gekoloniseerd zijn, Thailand bijvoorbeeld om iets heel dicht bij huis te noemen, en ze daar (hier) dezelfde problemen hebben).

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:37

elnienjo schreef:
Toch zal vrijwel niemand die voor racist wordt uitgemaakt problemen met de in Nederland wonende Chinezen hebben...



Je beseft dat racisme en zelfs algemeen discriminatie bijna altijd op een selecte groep gericht zijn?


Hitler discrimineerde dus ook niet? Want met blonde Amerikanen had hij absoluut geen probleem.

Zo werkt het niet. Vanaf dat je 1 groep anders behandelt vanwege hun kleur of 1 specifieke eigenschap, ben je aan het discrimineren.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:44

SinneJ schreef:
Hitler discrimineerde dus ook niet? Want met blonde Amerikanen had hij absoluut geen probleem.

Toch hebben zijn mensen zich nogal tegen die blonde Amerikanen verzet. Puur vanwege hun afkomst (en omdat ze gewapend uit landingsvaartuigen kwamen rennen, dat zal ook hebben meegespeeld).

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:47

vind die blm demonstraties sws belachelijk, mensen worden gearresteerd als ze een kinderfeestje geven of niet snel genoeg hun bedrijf niet aanpassen, maar die demonstraties mogen allemaal wel? belachelijk -O-

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:17

Carol_Beer schreef:
vind die blm demonstraties sws belachelijk, mensen worden gearresteerd als ze een kinderfeestje geven of niet snel genoeg hun bedrijf niet aanpassen, maar die demonstraties mogen allemaal wel? belachelijk -O-


Voor een demonstratie is een meldingsplicht. Als mensen aan de 1,5 m regel voldoen, kan dat prima.

Het recht op demonstreren is een groot goed in onze democratie.

Of bedoel je specifiek de BLM-demonstraties?

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:55


Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:18

Dat is dan prima toch?
Geen toestemming, geen demonstratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:25

even de gemeenschap op kosten jagen en veel aandacht krijgen
morgen even een excuusje

en de filmbeelden van de "ramptoeristen" die even laten hoe het er aan toe gaat, gaan natuurlijk weer veel stof tot twitteren geven

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:34

Popstra schreef:
Er word nu op de zuidas (Amsterdam) gedemonstreerd terwijl deze werd afgekeurd door Halsema.

https://www.parool.nl/amsterdam/eerste- ... gn=stdc_hp


Ondanks dat ik het op verschillende vlakken wel met ze eens ben. Vind ik de manier waarop ze actie voeren niet kunnen.

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:18

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 18-09-20 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:19

Maar gaat het om het recht om demonstreren of om bepaalde groepen die demonstreren?

Wat doen ze dan wat je niet aanstaat?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:27

Wat mij betreft was elke massademonstratie verboden geweest tijdens de pandemie. Anno nu bestaat er gewoon internet en onlinepetities als je een punt wil maken.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:01

elnienjo schreef:
Ik heb geen cijfers ofzo, maar welk Afrikaans of Aziatisch land waar geen Europese kolonisten zijn geweest is op eigen kracht succesvol en vrij van (burger)oorlogen?

succesvol in westerse opvattingen*. het Amerikaanse continent was in haar eigen, inheemse waarde gewoon succesvol voordat wij aan kwamen varen. het idee dat bijvoorbeeld aangelegde wegen, bruggen en technologieën het beeld van succes zijn is echt niet universeel per se.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:50

Electra63 schreef:
Carol_Beer schreef:
vind die blm demonstraties sws belachelijk, mensen worden gearresteerd als ze een kinderfeestje geven of niet snel genoeg hun bedrijf niet aanpassen, maar die demonstraties mogen allemaal wel? belachelijk -O-


Voor een demonstratie is een meldingsplicht. Als mensen aan de 1,5 m regel voldoen, kan dat prima.

Het recht op demonstreren is een groot goed in onze democratie.

Of bedoel je specifiek de BLM-demonstraties?


Nou denkje nou zelf dat ze aan die 1,5meter houden? :') Belachelijke regel, vooral als men zo ongelijk wordt behandeld, ken mensen die gedag kunnen fluiten naar hun bedrijf vanwege deze narigheid, en iedereen mag lekker rondjubelen in amsterdam omdat ze zich gekwets voelen door zwarte piet ofzo |o
Begrijp me niet verkeerd, ben tegen racisme, maar dit is gewoon schaapjesgedrag wat van amerika (wat tevens een heel ander land, andere cultuur heeft dan NL) is aan komen waaien.

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:22

Precies dit! Dat ze gewoon bout hebben aan anderen en aan regels want waarom toch gaan als iets niet mag!? Daar ging het mij om.
Het waarom demonstreren boeit mij niet.

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 01:30

Carol_beer,
Het komt op mij over, dat je moeite hebt met deze specifieke demonstratie van BLM?

Dat kan, ik vind sommige demonstraties ook onzin, zoals van Viruswaanzin.
Maar als iedereen zich aan de regels houdt, mag dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:08

'n geslaagde Libanees, geeft tips

Citaat:

Ten eerste moet je willen uitspreken: ik hoor hier thuis en ik identificeer mezelf met deze samenleving.’ Dit gevoel van verbondenheid – het woord Zugehörigkeit valt een paar keer – is wat hem betreft het belangrijkste.

‘Ten tweede moet je de taal leren. Zonder taal geen communicatie en zelfvertrouwen. Met taal kun je voor jezelf opkomen en van je afbijten. Veel migranten komen uit landen met veel corruptie en een zwak rechtssysteem. Ze denken dat ze meteen teruggestuurd kunnen worden als een politieke partij als de AfD ze hier niet wil hebben. Nee! We hebben hier een sterke grondwet, maar die moet je wel kunnen lezen.

‘Ten derde: respecteer de cultuur waarin je leeft. Je hoeft je eigen cultuur niet te vergeten, maar je moet er wel iets aan toevoegen. In Europa is bijvoorbeeld hard gestreden voor mensenrechten. Maak ze onderdeel van je eigen normen en waarden.’

‘Tot slot: studeer en werk tien keer zo hard om te bereiken wat je wilt. Iedereen zou in dit land gelijke kansen moeten hebben, maar de realiteit is nu eenmaal anders.’



https://www.volkskrant.nl/mensen/integr ... bf68572b0/


is weliswaar in duitsland woonachtig maar het is -in grote lijnen - universeel

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:03

Electra63 schreef:
Carol_beer,
Het komt op mij over, dat je moeite hebt met deze specifieke demonstratie van BLM?

Dat kan, ik vind sommige demonstraties ook onzin, zoals van Viruswaanzin.
Maar als iedereen zich aan de regels houdt, mag dit.


Achjohh, prima dat mensen demonstreren, maar dan moet je mensen ook geen boetes uitdelen als ze een kinderfeestje of wat dan ook geven he. Heet meten met twee maten.
Daarnaast mag je dat vinden, maar onze vrijheid is net wat essentieler dan een kinderfeest wat jaren gewoon goed ging, wat nu ineens opgeblazen wordt, omdat er in Amerika zo'n groot racisme probleem hangt.
Het valt me trouwens ook op dat veel van die blm aanhangers nooit hun argumenten in het nederlands uit kunnen leggen, vaak halve engelse zinnen, wss gekopieerd van hun amerikaanse idooltjes. "educate yourself" of wat dan ook is ook zo'n standaard zinnetje wat al die schaapjes na-apen van elkaar, zegt al genoeg over hoe de meeste gewoon meelopen met de rest zonder daadwerkelijk hun eigen hypocrisie te zien (want dat zijn dezelfde rakkers die zich zogenaamd zorgen maken om cojona :') Maak een keuze ofzo

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:23

Iets met appels en peren?

Duidelijk is dat jij moeite heb met met demonstraties van BML en ZP.

Maar net als iedereen hebben zij recht om te demonstreren, ongeacht of je het wel of niet met het onderwerp eens bent.

Wat de invloeden van de Engelse taal betreft, er zijn tegenwoordig opleidingen en bedrijven waar Engels de voertaal is.

Raineri
Berichten: 6232
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:32

Carol_Beer schreef:
Electra63 schreef:
Carol_beer,
Het komt op mij over, dat je moeite hebt met deze specifieke demonstratie van BLM?

Dat kan, ik vind sommige demonstraties ook onzin, zoals van Viruswaanzin.
Maar als iedereen zich aan de regels houdt, mag dit.


Achjohh, prima dat mensen demonstreren, maar dan moet je mensen ook geen boetes uitdelen als ze een kinderfeestje of wat dan ook geven he. Heet meten met twee maten.
Daarnaast mag je dat vinden, maar onze vrijheid is net wat essentieler dan een kinderfeest wat jaren gewoon goed ging, wat nu ineens opgeblazen wordt, omdat er in Amerika zo'n groot racisme probleem hangt.
Het valt me trouwens ook op dat veel van die blm aanhangers nooit hun argumenten in het nederlands uit kunnen leggen, vaak halve engelse zinnen, wss gekopieerd van hun amerikaanse idooltjes. "educate yourself" of wat dan ook is ook zo'n standaard zinnetje wat al die schaapjes na-apen van elkaar, zegt al genoeg over hoe de meeste gewoon meelopen met de rest zonder daadwerkelijk hun eigen hypocrisie te zien (want dat zijn dezelfde rakkers die zich zogenaamd zorgen maken om cojona :') Maak een keuze ofzo


Ik zie anders weinig argumenten vanuit jouw kant en voornamelijk veel emoties.

Ik kan je 1 goed argument geven: universele verklaring van de rechten van de mens.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:15

Telpeva schreef:
In dit topic zitten mensen die er meer van begrijpen als ik, kunnen jullie eens meedenken, ik kreeg vandaag een mail met daarin het volgende bericht:
Citaat:
Black-owned bookstores.
This year, we'll spotlight a new Black-owned bookstore with each store email.


Hoe kijken jullie daar naar? Mijn 1e gedachte was namelijk: als we willen dat iedereen gelijk is en gelijk behandeld wordt, waarom dan juist de nadruk leggen op huidskleur, en mensen met een bepaalde kleur expres voortrekken? Dit is toch juist racistisch en discriminerend? Ik ben er niet helemaal over uit wat ik er van moet vinden wanneer een bedrijf aankondigt om expres alleen een bepaalde groep mensen voor te trekken, en of ik mij daarmee wil associëren.


Ik vind het belachlijk. Dan zet je jezelf zo in een positie.

Zelf ben ik halfbloed * schijnt ook tegenwoordig fout woord te zijn. Halfom misschien beter....

Er zijn echt meer gekleurde / zwarte / bruine mensen die dit onzin vinden overigens, net als ik. Via youtube volg ik dit.

Er wordt namelijk in de media , kranten / televisie, vooral podium gegeven aan zwarte donkere mensen als Akwasi en Sylvana en mensen met witte blanke beige kleur die mensen zoals mij van alles proberen op te leggen.
Laatst bijgewerkt door Svadilfari1 op 21-09-20 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:18

MCE schreef:
'n geslaagde Libanees, geeft tips

Citaat:

Ten eerste moet je willen uitspreken: ik hoor hier thuis en ik identificeer mezelf met deze samenleving.’ Dit gevoel van verbondenheid – het woord Zugehörigkeit valt een paar keer – is wat hem betreft het belangrijkste.

‘Ten tweede moet je de taal leren. Zonder taal geen communicatie en zelfvertrouwen. Met taal kun je voor jezelf opkomen en van je afbijten. Veel migranten komen uit landen met veel corruptie en een zwak rechtssysteem. Ze denken dat ze meteen teruggestuurd kunnen worden als een politieke partij als de AfD ze hier niet wil hebben. Nee! We hebben hier een sterke grondwet, maar die moet je wel kunnen lezen.

‘Ten derde: respecteer de cultuur waarin je leeft. Je hoeft je eigen cultuur niet te vergeten, maar je moet er wel iets aan toevoegen. In Europa is bijvoorbeeld hard gestreden voor mensenrechten. Maak ze onderdeel van je eigen normen en waarden.’

‘Tot slot: studeer en werk tien keer zo hard om te bereiken wat je wilt. Iedereen zou in dit land gelijke kansen moeten hebben, maar de realiteit is nu eenmaal anders.’



https://www.volkskrant.nl/mensen/integr ... bf68572b0/


is weliswaar in duitsland woonachtig maar het is -in grote lijnen - universeel

Heel goed verwoord waar het omdraait

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:55

Svadilfari1 schreef:
Hoe kijken jullie daar naar? Mijn 1e gedachte was namelijk: als we willen dat iedereen gelijk is en gelijk behandeld wordt, waarom dan juist de nadruk leggen op huidskleur, en mensen met een bepaalde kleur expres voortrekken? Dit is toch juist racistisch en discriminerend? Ik ben er niet helemaal over uit wat ik er van moet vinden wanneer een bedrijf aankondigt om expres alleen een bepaalde groep mensen voor te trekken, en of ik mij daarmee wil associëren.




Een nieuwe vorm van verzuiling maar dan op hoeveelheid pigment in de huid. Een verzuilde samenleving was vroeger geen succes. En ik ben eerlijk gezegd bang dat dat niet in het voordeel van minderheidsgroepen gaat werken. Het lijkt me een hele slechte ontwikkeling die nog weleens heel naar uit kan pakken.