Demonstratie op de Dam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:26


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:34

Hoe wil je jezelf ooit serieus genomen voelen worden als je in tijden van corona met 5000 man gaat staan demonstreren op een kluitje?
Het enige wat in mij opkomt bij het zien van de beelden is stumperds.
Mensen gaan failiet, mensen mogen geliefden niet meer rustig gedag zeggen als zij sterven, mensen krijgen 390 euro bekeuring als ze met hun schoonouders buiten op een stoeltje voor hun eigen huis koffie en taart nemen. Mensen moeten al hun vrijheden opgeven om het virus te kunnen stoppen en dan dit..te idioot voor woorden.

Dit bevestigd weer compleet mijn beeld wat ik van dit soort demonstranten heb. Zichzelf verloren in een onderwerp en buiten dat onderwerp niet al te slim.

Bij Halsema is het heel simpel. Amsterdam: you get what you deserve. :D

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:59

Leef en laat leven!

Popstra
Berichten: 13793
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:03


Popstra
Berichten: 13793
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:05

Heel eerlijk heb ik nu nog minder begrip voor die demonstrerende types nu ze elders nog meer demonstraties willen voeren..ik noem dat de boel uitlokken..oproeren..
Het zijn inderdaad een stelletje stumperds bij elkaar!

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:06

Het hoeft niet verboden te worden, maar wel in goede banen worden geleid in mijn ogen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:06

Inderdaad popstra,
Wat ze voor ogen hadden is nu zeker niet gehaald.
Alleen maar meer verdeeldheid.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:07

Als er nu nog iemand is die niet door heeft dat halsema gewoon haar keutel intrekt..dan ben je echt ziende blind.

Gisteravond lachend over de dam lopen en het hebben over ' deze demo is te belangrijk en mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid' en vandaag een heel ander verhaal.

Jammer dat politieke bestuurders openlijk zo laf kunnen zijn en er geen harder optreden volgt vanuit de landelijke politiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:08

Popstra schreef:
Heel eerlijk heb ik nu nog minder begrip voor die demonstrerende types nu ze elders nog meer demonstraties willen voeren..ik noem dat de boel uitlokken..oproeren..
Het zijn inderdaad een stelletje stumperds bij elkaar!


Dat die hele pieten club niet van ophouden weet, is natuurlijk al jaren duidelijk.
Ik vind het echt te triest voor woorden. Hopelijk blijven de aantallen bij andere demonstraties beperkt en wordt er nu wel gehandhaafd. Halsema is gewoon een watje. Pardon my french.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:11

Sunnda schreef:
Als er nu nog iemand is die niet door heeft dat halsema gewoon haar keutel intrekt..dan ben je echt ziende blind.

Gisteravond lachend over de dam lopen en het hebben over ' deze demo is te belangrijk en mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid' en vandaag een heel ander verhaal.

Jammer dat politieke bestuurders openlijk zo laf kunnen zijn en er geen harder optreden volgt vanuit de landelijke politiek.


Nou, trok ze haar keutel maar in. Ik vind dat ze erg standvastig is, met betrekking tot het recht van demonstratie versus corona.

Fineapple

Berichten: 128
Geregistreerd: 12-05-20

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:16

Is het raar om te denken dat er naast de demonstranten tegen het politiegeweld, er ook héél veel mensen tussen lopen van de 'Anti-Corona-Club' die dit als een uiting van hun standpunten zien?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34688
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:16

Het bericht is helaas niet te lezen.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 12:23

Joman schreef:
Blue_Eyes schreef:


Aboutaleb is gewoon een goede en verstandige burgemeester.


Tja...

Waarom 80 en niet gewoon zoals de regels nu zijn max 30?

Iedereen moet zich aan de regels houden, ook op bruiloften en begrafenis is de maximale 30.

Waarom dan een uitzondering maken voor demonstraties?

30 = 30 en daar moet heel Nederland zich aan houden, klaar!

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:26

Als er genoeg ruimte is om 80 mensen veilig te laten demonstreren, is dat helemaal prima in mijn ogen. Punt is gewoon dat er vooraf goed gekeken moet worden wat er veilig en verantwoord kan. Dat is gisteren in Amsterdam niet gebeurt in mijn ogen en daar mogen best consequenties aan vast zitten vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:28

mvdende, max 30 geldt voor binnen (horeca, theater, enz) zoals ik het overal lees, buiten is 1,5 meter afstand houden de regel en daarom heeft hij 80 gezegd, dan kan iedereen 1,5 meter afstand houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:35

Relaxed schreef:
mvdende, max 30 geldt voor binnen (horeca, theater, enz) zoals ik het overal lees, buiten is 1,5 meter afstand houden de regel en daarom heeft hij 80 gezegd, dan kan iedereen 1,5 meter afstand houden.


Dit klopt inderdaad.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:09

Ineke2 schreef:
Die boosheid richting Halsema snap ik niet zo. Zij heeft in samenspraak met de politie de juiste beslissing genomen die er op dat moment gemaakt kon worden.
Er zouden maar een kleine 300 mensen naar de demonstratie komen, dat werden er fors veel meer.

Met geweld / dwang de demonstratie stoppen dan maar?
Dat had zeer waarschijnlijk zwaar uit de hand gelopen.

Ze hielden rekening met 1000 man zei ze gisteravond op tv.
Waarom stond er dan geen poltiei en ME? 1000 man groepsvorming toestaan is natuurlijk absurd in deze tijd.

Ik heb geen goed woord over voor de demonstranten en ook niet voor de laksheid van de Amsterdamse handhaving.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:12

Halsema en de driehoek hebben een grote middelvinger opgestoken naar alles en iedereen die de afgelopen tijd zichzelf het schompes hebben gewerkt en aangepast. Het zou haar ook sieren om op te stappen

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:13

Allereerst vind ik de zelfverrijking over het lijk van een omgekomen man in Amerika op sociale media (blackout tuesday) en dit soort demonstraties behoorlijk storend. Laat staan al het geweld en de plunderingen die nu in Amerika aan de gang zijn.

Vooropstaand, ik vind het vreselijk wat er is gebeurd in Amerika, ik keur het ten strengste af en hoop dat er eerlijk zal worden berecht. Echter de dood van deze man wordt nu al als excuus gebruikt. En heel eerlijk, het hier getoonde gedrag is een belijving van vooroordelen die over bepaalde bevolkingsgroepen bestaan. Helaas.

Dit soort demonstraties mogen niet in deze tijd en het is treurig dat hier niet is opgetreden. Een klap in het gezicht voor de rest van de bevolking dat met een doel van leven of dood al wekenlang in beperking leeft. Laat staan vergeten bevolkingsgroepen zoals ouderen, geestelijk zieken en gehandicapten waar geen haan naar kraait, maar stilletjes aan deze crisis bezwijken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:14

Popstra schreef:
Heel eerlijk heb ik nu nog minder begrip voor die demonstrerende types nu ze elders nog meer demonstraties willen voeren..ik noem dat de boel uitlokken..oproeren..
Het zijn inderdaad een stelletje stumperds bij elkaar!

Dit!

Mijn antipathie voor deze relclub groeit alleen maar.
Ipv eenheid bereiken ze dat de bevolking nóg verder van elkaar komt te staan met hun gezuig.

Als ze ballen hebben dan boeken ze straks als dat weer kan maar 'n ticket naar Washington om tegen politiegeweld te demonstreren.

Hier in Nederland wordt je ongeacht je kleur niet agressief door de politie benadert als je jezelf netjes en beleefd opstelt. In Nederland zou de politie eerder recht hebben te demonstreren tegen de agressie van de hedendaagse boefjes die totaal geen respect meer hebben voor gezag en politie mishandelt en in het gezicht spuugt.

Waar ze in Amerika teveel van hebben, hebben ze hier te weinig.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:25

Sansevieria schreef:
Ze hadden eigenlijk van alle aanwezigen de naw gegevens moeten noteren, en laten tekenen voor afstand op een plek op de IC.



Dit dus. Ik snap de reden van die demonstratie wel, maar niet dat al die mensen dan met z'n allen op een kluitje willen en mogen staan. Dan kun je net zo goed voetbalwedstrijden weer met publiek laten spelen, de restaurants weer normaal open laten gaan, zonder anderhalve meter, de stranden weer vol laten lopen en de tehuizen weer volledig open gooien.

Eigen keuze om daar te gaan staan, maar ook eigen risico.

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:43

Amsterdam heeft het nadeel dat het de hoofdstad is van ons land en dus als belangrijkste punt word gezien voor zo’n demonstratie. En dat is opzich geen probleem maar wel als de burgemeester zulke onverantwoorde en domme keuzes maakt. De duidelijkheid etc. zoals Aboutaleb nu al geeft had Halsema ook moeten doen.

Want ja, deze demonstratie is (helaas) nog steeds nodig. En uitstellen naar bijvoorbeeld het najaar zou minder nut hebben omdat het nu een actueel onderwerp is. De manier waarop het is gegaan is alleen volledig verkeerd. En ja daar kan je de lokale driehoek voor verantwoordelijk houden. Want het lijkt mij meer dan logisch dat je van te voren al wel kan verwachten dat er meer dan een aantal honderden mensen komen, juist omdat het nu zo’n actueel onderwerp is én het in Amsterdam werd gehouden.


En dat er in andere steden demonstraties komen kan ik ook begrijpen. Ik hoop alleen dat ze het daar beter geregeld hebben. En dat daar ook niét dezelfde mensen weer komen die bij wijze van spreken naar elke demonstratie gaan. Per regio een (desnoods in samenwerking met lokale driehoek) georganiseerde demonstratie is prima maar dan ook voor de mensen in die regio op een verantwoorde manier. En dat houdt dus inderdaad in een maximum aantal mensen, desnoods in 3-4 tijdsblokken zodat er vespreid over de dag wel meerdere mensen hun statement kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:44

het zal je beroep maar zijn: relschopper

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:55


Loretta
Berichten: 8777
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:16

elnienjo schreef:
Ipv eenheid bereiken ze dat de bevolking nóg verder van elkaar komt te staan met hun gezuig.


Ik vind het ook heel erg dat ze alleen maar bezig zijn met polariseren. En of dat nog niet genoeg is steken ze een hele grote middelvinger op richting de zorg.