Demonstratie op de Dam

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8807
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:19


Femke_Tweety

Berichten: 12015
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:23

Danique_G schreef:
N0a schreef:
Ik vond haar optreden gisteren bij op1 ook beschamend.

Ik snap dat mensen willen demonstreren. Maar hoe naïef kun je zijn. Het event had op fb al 4000 aanmeldingen. Ze gaf aan dat ze er 350 of misschien het dubbele verwacht hadden en dat er op de dam plek is voor 1000 man op 1.5 meter. Als je er misschien 700 verwacht, en je weet dat je verder niet heel veel plek meer hebt.. Dan ga je toch de boel afsluiten en vragen of de rest van de mensen die er aan komen ergens anders heen willen gaan. Bovendien had zij de demonstranten ook toe kunnen spreken, had geen politie geweld aan te pas hoeven komen zoals ze zelf suggereert.

Ik vind het onbegrijpelijk dat ze de eer niet aan zichzelf houdt en haar ontslag in dient. Je bent niet geloofwaardig meer. En een terechte vraag gisteravond, blijkbaar kun je dus makkelijk 5000 man optrommelen, wat als die mensen dan wel kwaad in de zin hebben. Geen veilig gevoel.


Niet helemaal met je eens maar wat betreft de demonstratie wel. Ik steun KOZP en de demonstratie van gisteren voor 1000% maar dit had toch veel slimmer gekund? Mensen hadden vriendelijk weggestuurd moeten worden. Waarom kan er geen Corona-proof demonstratie bedacht kunnen worden? Doe iets met sprekers en maak een live stream oid. Laat ze een petitie tekenen ipv naar de Dam komen of doe iets met een poll in de live stream. Dit was echt zo onnodig.

Demonstreren is essentieel in een democratie en was er geen Corona was ik er bij. Maar dit is niet eerlijk naar “de rest” van Nederland en andere protesten die wel zijn afgelast. Ondanks dat ik de essentie van het protest steun.


Die boerenprotesten van een poos terug waren bijvoorbeeld ook zeer coronaproof.

Ieder in het eigen voertuig op afstand van elkaar.

Als je wilt demonstreren is er echt wel een coronaproof versie te verzinnen.


Dat hele protest schiet nu ook zijn doel voorbij.
In plek van aandacht op racismeproblematiek gaat het nu vooral over binnenlands beleid en politiek.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:41

bigone schreef:
Danique_G schreef:
Aan de andere kant denk ik trouwens ook (aanvulling vorige post) dat het wel hypocriet is om ons heel druk te gaan maken over de Dam die volstond terwijl volle treinen meer voorkomen, volle winkels, winkelstraten en terrassen binnenkort. Als we ons net zo druk zouden maken om het racisme dat dagelijks plaatsvind in Nederland, zou een soortgelijk protest niet hoeven plaatsvinden.
Desondanks hoop ik wel dat er aanpassingen komen. Het is niet respectvol naar de zorg toe.

Deze opmerking zie je dus steeds als vergoelijking voorbij komen, ja want in de rest van Nederland is het toch ook druk? Ronduit belachelijke vergelijking. Parken, stranden , winkelstraten werden door burgemeesters helemaal of tijdelijk gesloten bij te veel mensen.
En Femke stond erbij en keek ernaar . En dan de KOZP leider , die iedereen die de beslissing van Femke niet goed vind uitmaakt voor racist . Ik ben 60 jaar en dankzij deze gozer vandaag racist geworden. Dikke uitvreter , stamt zelf af van slavenhandelaren maar daar hoor je hem niet over.

Als buitenstaander wat betreft het politieke gedeelte vind ik dat nochtans net een goede vergelijking. Best onhandig zoveel mensen bij elkaar, maar qua risico op Corona lijkt het me niet erger dan de heropening van de horeca. En dat wordt toegejuicht, hoewel het evengoed, ondanks alle voorzorgen, een risico is. Ik heb een heel klein beetje de indruk dat de verontwaardiging veel met politiek en weinig met corona te maken heeft.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:44

Op de terrassen stonden de tafels anders toch een heel stuk uit elkaar.
Vorige week verbaasde ik me om de drukte in een winkelstraat, maar niemand stond echt binnen 1,5 meter, zeker niet langdurig.
Winkels zelf hebben hier nog steeds een 1 persoon tegelijk binnen incl verplichte wagen. Alleen AH was daar van af geloof ik?
Dus ik begrijp de verontwaardiging wel.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:47

Sclimpre schreef:
Als buitenstaander wat betreft het politieke gedeelte vind ik dat nochtans net een goede vergelijking. Best onhandig zoveel mensen bij elkaar, maar qua risico op Corona lijkt het me niet erger dan de heropening van de horeca. En dat wordt toegejuicht, hoewel het evengoed, ondanks alle voorzorgen, een risico is. Ik heb een heel klein beetje de indruk dat de verontwaardiging veel met politiek en weinig met corona te maken heeft.

Mijn verontwaardiging over die polonaise in een Brabantse kroeg gisteren was écht groot, maar dat valt in het niet bij deze massabijeenkomst van 5000 mensen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:59

_Penotti schreef:
Op de terrassen stonden de tafels anders toch een heel stuk uit elkaar.
Vorige week verbaasde ik me om de drukte in een winkelstraat, maar niemand stond echt binnen 1,5 meter, zeker niet langdurig.
Winkels zelf hebben hier nog steeds een 1 persoon tegelijk binnen incl verplichte wagen. Alleen AH was daar van af geloof ik?
Dus ik begrijp de verontwaardiging wel.

De terassen lijken me niet echt een probleem. Eerders restaurants binnen, vooral omdat je daar wat langer zit. Want binnen schijnt nu toch wel gevaarlijker dan buiten. En dat is niet éénmalig, ook nog een verschil.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:04

Sclimpre schreef:
_Penotti schreef:
Op de terrassen stonden de tafels anders toch een heel stuk uit elkaar.
Vorige week verbaasde ik me om de drukte in een winkelstraat, maar niemand stond echt binnen 1,5 meter, zeker niet langdurig.
Winkels zelf hebben hier nog steeds een 1 persoon tegelijk binnen incl verplichte wagen. Alleen AH was daar van af geloof ik?
Dus ik begrijp de verontwaardiging wel.

De terassen lijken me niet echt een probleem. Eerders restaurants binnen, vooral omdat je daar wat langer zit. Want binnen schijnt nu toch wel gevaarlijker dan buiten. En dat is niet éénmalig, ook nog een verschil.

Met een max van 30 personen.
Dat ga je toch niet vergelijken met 5000?

Daarnaast komen mensen in een restaurant niet van over heel Nederland,maar wel een beetje in de buurt.
Met wat pech komt er dan weer een piek in die omgeving, maar minder snel heel verspreid.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:13

Die 30 zitten wel binnen en in een ruimte die wat kleiner is dan dat plein :)
Ik zeg ook niet dat ik de betoging slim vind. Enkel dat de reacties nogal fel zijn en dat we andere risico's wel accepteren.
Hopelijk komt er nergens een piek en blijft iedereen wat voorzichtig.

BigOne
Berichten: 38422
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:16

30 mensen uit een restaurant traceren die gereserveerd hebben op naam en met telefoon In het geval van een besmetting of van 5000 relatief vreemden de contacten onderzoeken, dat is het verschil. Het eerste is te doen , het tweede totaal onmogelijk.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:17

Als ik zie hoe hutje mutje ze stonden, zo heb ik zelfs met topdrukte met kerst nog nooit gegeten, laat staan nu :D
Nee ik vind het een vorm van goedpraten van het schandalige gedrag van deze "demonstranten" .

Daarnaast is dat uit eten enz allemaal in etappes gedaan, om te kijken wat dit gaat doen voor de toekomst.
Zodat zo nodig het ook weer te herleiden valt en eventueel terug te draaien in wat mag.

Raineri
Berichten: 6282
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:03

bigone schreef:
Danique_G schreef:
Aan de andere kant denk ik trouwens ook (aanvulling vorige post) dat het wel hypocriet is om ons heel druk te gaan maken over de Dam die volstond terwijl volle treinen meer voorkomen, volle winkels, winkelstraten en terrassen binnenkort. Als we ons net zo druk zouden maken om het racisme dat dagelijks plaatsvind in Nederland, zou een soortgelijk protest niet hoeven plaatsvinden.
Desondanks hoop ik wel dat er aanpassingen komen. Het is niet respectvol naar de zorg toe.

Deze opmerking zie je dus steeds als vergoelijking voorbij komen, ja want in de rest van Nederland is het toch ook druk? Ronduit belachelijke vergelijking. Parken, stranden , winkelstraten werden door burgemeesters helemaal of tijdelijk gesloten bij te veel mensen.
En Femke stond erbij en keek ernaar . En dan de KOZP leider , die iedereen die de beslissing van Femke niet goed vind uitmaakt voor racist . Ik ben 60 jaar en dankzij deze gozer vandaag racist geworden. Dikke uitvreter , stamt zelf af van slavenhandelaren maar daar hoor je hem niet over.



Ik begrijp je frustratie. En ik ben het met je eens gedeeltelijk. Beide zou niet moeten kunnen. Feit is wel dat hier een sterkte reactie op komt en het andere niet. Je zou je natuurlijk afkunnen vragen waarom.

Niets persoonlijks maar zou je overigens iets respectvoller kunnen spreken over anderen? Ik vind het niet echt bijdragen aan een discussie en ik word een beetje zenuwachtig/ongemakkelijk. Ik voel een barrière om op je te reageren hierdoor.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:09

N0a schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het vanavond op het Malieveld gaat. Het is in elk geval een stuk beter voorbereid.

Gister bij Beau vond ik het ook bijzonder dat de tafel gasten het zelf blijkbaar heel anders zagen. Tuurlijk je staat daar met een belangrijke boodschap. Maar zoals Glenn zei dat hij het dapper vond dat mensen hun eigen leven willen geven/in gevaar brengen voor het verspreiden van deze boodschap, vind ik echt oerdom. Je hebt er niet alleen jezelf mee als je straks besmet bent, je speelt ook met levens van anderen.



Jij kan het oerdom vinden van Glen. Ik vind het triest, dat hij gemiddeld 5 x per week aan de kant wordt gezet met zijn auto.
Fijn als dit de toekomst is voor je kinderen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:14

Electra63 schreef:
Jij kan het oerdom vinden van Glen. Ik vind het triest, dat hij gemiddeld 5 x per week aan de kant wordt gezet met zijn auto.
Fijn als dit de toekomst is voor je kinderen.

Rijdt hij een te dure auto voor z'n leeftijd? Rijdt ie asociaal?
Denk dat de Roelvinkjes ook met regelmaat aan de kant gezet worden.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:18

Inderdaad elnienjo, je word echt niet in Nederland 5 keer aan de kant gezet als je normaal rijgedrag hebt en niet zit stoer te doen in een patserbak. Ook niet met een kleurtje.

Mijn broer heeft ook een leuke auto om het zo maar te noemen.
Toen mijn neefje daar ook wat te opzichtig mee reed werd hij ook aan de kant gezet.
Hij is zo wit als wat, blauwe ogen en blond haar.
En kreeg later nog een uitbrander van mijn broer.

En dat is wel vaak het verschil, ik gedraag me aso zie je wel dat dat de politie de pik op zwarte heeft.
Of ik gedraag me aso, ja geen wonder dat ik aan de kant word gezet.

En dan heb ik het dus over Nederland.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:22

Electra63 schreef:
N0a schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het vanavond op het Malieveld gaat. Het is in elk geval een stuk beter voorbereid.

Gister bij Beau vond ik het ook bijzonder dat de tafel gasten het zelf blijkbaar heel anders zagen. Tuurlijk je staat daar met een belangrijke boodschap. Maar zoals Glenn zei dat hij het dapper vond dat mensen hun eigen leven willen geven/in gevaar brengen voor het verspreiden van deze boodschap, vind ik echt oerdom. Je hebt er niet alleen jezelf mee als je straks besmet bent, je speelt ook met levens van anderen.



Jij kan het oerdom vinden van Glen. Ik vind het triest, dat hij gemiddeld 5 x per week aan de kant wordt gezet met zijn auto.
Fijn als dit de toekomst is voor je kinderen.


Ik heb het toch niet over het recht op demonstratie of de reden.

Het gaat er om dat hij zegt dat dus blijkbaar niet alle levens er toe doen. Want met die onverschilligheid mbt corona heb jij misschien geen of lichte klachten, maar voor je buurman van 60 kan dat het einde betekenen omdat jij hem besmet hebt door in de mensen massa te hebben gestaan.

Je zet niet alleen je eigen leven op het spel..

BigOne
Berichten: 38422
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:23

Danique, excuus maar wanneer ik na zestig jaar voor racist word uitgemaakt dan word ik pissig. Ik heb gekleurde familie, Turks, Marokkaans , Filipijns , het zit er allemaal in. En die zijn nog vele malen harder dan mijn oordeel over Jerry Afryre , ze vinden dat hij het gruwelijk op de spits drijft en uitmelkt . Hij trekt de racismekaart zodra hij maar kan. En dat is zijn goed recht , net zoals ik het recht heb om daar wat van te vinden.
Ik zal nooit ontkennen dat etnisch profileren en racisme in onze maatschappij voor komt. En ik denk al heel lang dat je beter het gesprek dan het spreekwoordelijke gevecht aan kunt gaan, onze verre verre voorouders zaten fout, moet daarom de hele maatschappij schoongeveegd worden van alles wat maar riekt naar het verleden?
Mag hij rustig elke Nederlander uitmaken voor racist ? Dacht het niet.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:34

_Penotti schreef:
Inderdaad elnienjo, je word echt niet in Nederland 5 keer aan de kant gezet als je normaal rijgedrag hebt en niet zit stoer te doen in een patserbak. Ook niet met een kleurtje.

Mijn broer heeft ook een leuke auto om het zo maar te noemen.
Toen mijn neefje daar ook wat te opzichtig mee reed werd hij ook aan de kant gezet.
Hij is zo wit als wat, blauwe ogen en blond haar.
En kreeg later nog een uitbrander van mijn broer.

En dat is wel vaak het verschil, ik gedraag me aso zie je wel dat dat de politie de pik op zwarte heeft.
Of ik gedraag me aso, ja geen wonder dat ik aan de kant word gezet.

En dan heb ik het dus over Nederland.

Het is interessanter om te roepen dat het is omdat je een kleurtje hebt.
Ik vraag me altijd af waarom deze rellen en demonstraties nooit ontstaan als een kleurling een blanke vermoord ,of blijkbaar is het wel oke om agenten door hun hoofd te schieten.
Als je tegen iemand met een getinte huid zegt u dringt voor ik was aan de beurt,word er gelijk de rascisme kaart getrokken. Buiten dat ik in corona tijd me niet in zo'n demonstratie zou begeven,vind ik in een land als nederland het hele onderwerp overdreven.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:56

Oh 800 welkom in groningen? Kom maar hoor. Ik zit al maanden thuis, met vooruitzichten tm september en wellicht januari. Die paar maanden extra kunnen er ook nog wel bij. Geen mensen om mij heen, geen contacten, ondernemers die omvallen en zorgmedewerkers die het niet meer trekken en geen verlof op kunnen/mogen nemen. Kunne nog wel een piek erbij hebben hoor. Helemaal prima.

Grmbl. Ik kan mij hier echt van opwinden. Zet gewoon allemaal je insta op zwart en blijf thuis

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:59

@Beatje,
Het is etnisch profileren.
Maar ik weet uit ervaring dat jij dit niet begrijpt.
De ontkenning van racisme of discriminatie door sommigen zegt genoeg.
Sommigen hebben het zelf niet eens door. ;)
Daarom heb ik begrip voor deze demonstraties.
Al is dit niet het juiste moment of hadden ze deze anders moeten organiseren.
Ik ben geen fan van J. Afryre of S. Simons, maar ze hebben vaak gelijk.
Simons kaartte het vanavond nog aan: er zit niet één gekleurd kamerlid in de Tweede of Eerste Kamer.
Zij brengen het alleen niet op een fijne manier.
Maar een Kenneth Vermeer of een Glen Faria of Remy Bonjasky zijn succesvolle, rustige, aardige mannen, die dezelfde ervaringen hebben.

De demonstraties zijn hard nodig, maar alleen roepen ze weerstand op bij diegene waarvoor deze demonstraties eigenlijk nodig zijn.

BigOne
Berichten: 38422
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:08

Deze demonstratie roept weerstand op omdat de afspraken niet werden nagekomen. Vandaag in Groningen en op Malieveld geen enkel probleem.
En etnisch profileren en racisme , jazeker bestaat het. De zanger gaf zelf het antwoord al, hij rijd in een auto die geliefd is bij gekleurde criminelen. Dus zal het hem , hoe onterecht ook , regelmatig treffen dat hij aan de kant word gezet .
Het is niet leuk maar die controles zijn blijkbaar nodig . De politie doet het niet voor de lol.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-06-20 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:10

Electra63 schreef:
@Beatje,
Het is etnisch profileren.
Maar ik weet uit ervaring dat jij dit niet begrijpt.
De ontkenning van racisme of discriminatie door sommigen zegt genoeg.
Sommigen hebben het zelf niet eens door. ;)
Daarom heb ik begrip voor deze demonstraties.
Al is dit niet het juiste moment of hadden ze deze anders moeten organiseren.
Ik ben geen fan van J. Afryre of S. Simons, maar ze hebben vaak gelijk.
Simons kaartte het vanavond nog aan: er zit niet één gekleurd kamerlid in de Tweede of Eerste Kamer.
Zij brengen het alleen niet op een fijne manier.
Maar een Kenneth Vermeer of een Glen Faria of Remy Bonjasky zijn succesvolle, rustige, aardige mannen, die dezelfde ervaringen hebben.

De demonstraties zijn hard nodig, maar alleen roepen ze weerstand op bij diegene waarvoor deze demonstraties eigenlijk nodig zijn.

Gelukkig hebben mensen recht op een mening,Jij kan de jouwe terecht vinden. Ik vind die niet ik vraag me af of jij het wel snapt. In principe discrimineren julie zelf. Iemand moet in de kamer komen om zijn kleurtje blijkbaar en niet om zijn capiciteit.Dat vind ik dus heel triest.

Obama is ook geen president geworden omdat hij zwart is ,maar gewoon omdat het een heel sympathiek verstandig mens is. Mensen die hard racisme roepen bij alles zijn de gene die werkelijk discrimineren, zeker hier.

Trouwens ik ben geen Wilders fan,maar soms heeft hij echt gelijk :-)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:12

Electra63 schreef:
@Beatje,
Het is etnisch profileren.
Maar ik weet uit ervaring dat jij dit niet begrijpt.
De ontkenning van racisme of discriminatie door sommigen zegt genoeg.
Sommigen hebben het zelf niet eens door. ;)
Daarom heb ik begrip voor deze demonstraties.
Al is dit niet het juiste moment of hadden ze deze anders moeten organiseren.
Ik ben geen fan van J. Afryre of S. Simons, maar ze hebben vaak gelijk.
Simons kaartte het vanavond nog aan: er zit niet één gekleurd kamerlid in de Tweede of Eerste Kamer.
Zij brengen het alleen niet op een fijne manier.
Maar een Kenneth Vermeer of een Glen Faria of Remy Bonjasky zijn succesvolle, rustige, aardige mannen, die dezelfde ervaringen hebben.

De demonstraties zijn hard nodig, maar alleen roepen ze weerstand op bij diegene waarvoor deze demonstraties eigenlijk nodig zijn.

Er wordt door verzekeringen op auto's geprofileerd op welke auto de meeste schade rijdt en dat is dus ongezien de eigenaar van de auto. Daar haalt men dus ook een bepaald type gebruiker uit.
Profileren is logisch en nodig. Als er toevallig veel mensen met 'n bepaalde afkomst in zo'n profiel verschijnen kunnen ze beter 'ns in de spiegel kijken en hun gedrag aanpassen ipv de discriminatiekaart te trekken.

En vrouwen kunnen doorgaans een goedkopere autoverzekering afsluiten dan mannen! Oók geprofileerd dat vrouwen minder schade rijden! Gebaseerd op keiharde cijfers ipv op vooroordelen.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 02-06-20 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:18


rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:26

Ik heb een vriendin die IC verpleegkundige is.

Zij moest huilen.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:49

Electra63 schreef:
@Beatje,
Het is etnisch profileren.
Maar ik weet uit ervaring dat jij dit niet begrijpt.
De ontkenning van racisme of discriminatie door sommigen zegt genoeg.
Sommigen hebben het zelf niet eens door. ;)
Daarom heb ik begrip voor deze demonstraties.
Al is dit niet het juiste moment of hadden ze deze anders moeten organiseren.
Ik ben geen fan van J. Afryre of S. Simons, maar ze hebben vaak gelijk.
Simons kaartte het vanavond nog aan: er zit niet één gekleurd kamerlid in de Tweede of Eerste Kamer.
Zij brengen het alleen niet op een fijne manier.
Maar een Kenneth Vermeer of een Glen Faria of Remy Bonjasky zijn succesvolle, rustige, aardige mannen, die dezelfde ervaringen hebben.

De demonstraties zijn hard nodig, maar alleen roepen ze weerstand op bij diegene waarvoor deze demonstraties eigenlijk nodig zijn.


Ik ben het hier helemaal mee eens. Het maakt me verdrietig om sommige reacties te lezen meer kan en wil ik er niet over zeggen