Politie geweld tegen hond Tommy

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:26

beatje schreef:
Dan zou ik het filmpje eens bekijken, hij blaft of springt richting de agent. Maar zit vastgebonden aan een boom. Dus voor die agent geen reden om zo los te gaan. Wel blijf ik erbij dat hier meer gebeurd moet zijn dan er verteld word.

Filmpje ga ik niet kijken, dan slaap ik niet meer.. Maar zelfs als de hond flink te keer zou gaan.. zo lang die niet aan de arm van een agent hangt is er geen enkele reden om zo'n dier te taseren, en al helemáál niet om daarna nog eens door te blijven gaan.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:55

Ik heb ook getekend.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:02

Ik heb het filmpje niet kunnen kijken. Ik wordt hier zo boos om :( . Ik heb ook getekend en ik hoop dat ze ontslagen worden en gestraft worden.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:53

8nnemiek schreef:
beatje schreef:
Dan zou ik het filmpje eens bekijken, hij blaft of springt richting de agent. Maar zit vastgebonden aan een boom. Dus voor die agent geen reden om zo los te gaan. Wel blijf ik erbij dat hier meer gebeurd moet zijn dan er verteld word.

Filmpje ga ik niet kijken, dan slaap ik niet meer.. Maar zelfs als de hond flink te keer zou gaan.. zo lang die niet aan de arm van een agent hangt is er geen enkele reden om zo'n dier te taseren, en al helemáál niet om daarna nog eens door te blijven gaan.

Het buitensporig geweld is gewoon niet goed te praten,wel vraag ik me af wat er gebeurt is dat die Agent zo flipt Is hij gebeten door die hond?Ze gooien een filmpje op internet waarin geknipt is,dus ik en dat is een totaal vermoeden van mij kant uit ,denk dat er iets gebeurt is wat hem zo over de zeik heeft geholpen,ze hadden namelijk 2 honden bij en die 2e daar is blijkbaar niks mee en hebben ze ook niet vast moeten maken. En dan vind ik buiten dat het geweld niet tegen de hond gebruikt had mogen worden,wel dat je als eigenaar ook een deel verantwoordelijk bent.
Laten we wel wezen deze agenten zullen daar niet met zoveel man hebben gelopen omdat ze een ommetje gingen maken,er was duidelijk iets aan de hand. En dan blijf ik ook denken welke idioot gaat zijn honden daar tussen uitlaten. Dat de hond door spanning ,conflict met de agenten of zo dan gebeten heeft kan ik me voorstellen...

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:25

Als zo'n hond gebeten heeft maar op dat moment niet meer gevaarlijk is, ga je ervoor zorgen dat zo'n dier in de toekomst gemuilkorft wordt of bij een echt gevaarlijk dier op een humane wijze geeuthaniseerd wordt. Dit is echt te gruwelijk voor woorden. Ik denk als er echt sprake was van een (ernstig) bijtincident dit al wel in een reactie van de politie naar voren was gekomen, maar buiten dat om, al was dat zo, dan nog doe je zoiets niet.

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:37

Ik heb zeker wel respect voor agenten maar er zit altijd wel een rotte appel tussen, corrupt, racistische denkwijze en vast ook wel een paar die niet zoveel met dieren hebben.
Maar helemaal niets kan goedpraten wat met deze hond gebeurd is, ik heb het filmpje wel bekeken maar het is gewoon pure mishandeling, zinloos geweld tegen een dier.
Dit is toch niet recht te praten jongens, er zal vast meer gebeurd zijn maar als je naar de verwondingen van de hond kijkt is dit dier vreselijk verminkt.
Ik denk dat 1 juist schot dan beter was geweest dan een mishandeling van 20 minuten.
Ik word hier gewoon misselijk van en of het nu een pitbull of een teckel was, geen enkel dier mag dit aangedaan worden.
Ik ben blij dat dit toch nog naar buiten is gekomen en niet gevalletje doofpot is geworden.
Ik hoop echt dat de betrokken agenten hiervoor gestraft worden en uit hun functie gezet.
Ik heb ook getekend

Happinez

Berichten: 8403
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:35

Sunnda schreef:
Die camera bij de dierenarts is heel vreemd vind ik nog steeds. Dat is professioneel gefilmd.

Ik kan je wel vertellen Jenny01 dat het absoluut niet gewoon is bij dierenartsen om het op die manier vast te leggen. :)


Ik las op hun FB pagina dat de hond een week erna opnieuw geopereerd moest worden ivm het oog, afgestorven huid en z'n afgebroken tanden.
dus direct met een prof camera erop was niet helemaal het geval.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:05

Aha, is dat de verklaring! Dat dat filmen niet direct na het gebeurde was maar een week later? :)

Dat verklaard ook dat verhaal van die necrose, dat vond ik al zo gek dat die dierenarts dat zei.
Ik dacht kan dat direct gebeuren, dat die stroom zo heftig is ofzo, dat de huid direct afsterft :oo

Vond dat ook al zo apart.

Leo4ever
Berichten: 87
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:26

Het doet er niet toe hoe of wie de eigenaar is, ook niet dat de hond onder de “Risico” noemer valt, het beestje is op aanwijzing aan een boom gebonden, heeft misschien geblaft, logisch bij zoveel onrust, kon geen kant op en is afschuwelijk mishandeld, zonder aanleiding. Klaar. Deze politiemensen moeten zich hopelijk gaan verantwoorden.... we zijn benieuwd. En belangrijkste, ik hoop dat Tommy hier bovenop komt.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:43

Ik had blijkbaar toch niet het filmpje goed gezien want dacht dat politie de hond neerschoot op het moment dat die werd aangevallen maar blijkbaar was het een taser.

Wat ik trouwens mis in het verhaal is waarom de politie daar was?
Uit de situatie kan ik afleiding dat ze bezig waren om een schiet gevaarlijke persoon te arresteren. In zulke situaties kan de politie geen bugers hebben of honden die hun afleiden het grote gevaar voor hun eigen leven doordat ze op die manier heel makkelijk doelwit zit.
Die mensen hadden de agenten niet moeten storen, ik vraag mij trouwens af of ze hier ook nog voor gestraft kunnen worden.

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 01:04

Blussum, je bent niet goed! Die hond stond aan een boom gebonden! Dan leidt die niet af! Wellicht blafte het beestje, maar als een agent daarvan van de leg raakt is hij zijn functie ook niet waard!
Niets praat deze grove mishandeling goed, ook niet als de hond wel in de weg liep

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 01:20

Als een hond zo tekeer gaat dan kan die lijn best wel zo kunnen knappen.

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 01:23

En de boom kan omvallen. :roll:
Die hond ging niet extreem tekeer. Dat deed de politie.

Als we uit voorzorg alles uit gaan schakelen is het einde zoek.

ReadTheRulez
Berichten: 1431
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 01:58

Ik wil dit filmpje ook echt niet kijken. Bij de aflevering van de knpv? zat ik al een soort van te trillen. En bij het lezen van de reacties in dit topic is dat al niet anders.

Ik hoop dat hiervan toch echt nog naar buiten gaat worden gebracht wat de vervolg acties zijn. Ik heb nooit problemen met de politie maar het zijn ook maar mensen en een baan, waarbij nu echt gruwelijke fouten zijn gemaakt.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 05:43

Blussem schreef:
Als een hond zo tekeer gaat dan kan die lijn best wel zo kunnen knappen.


Van dat alles was nog lang geen sprake. En dan nog is dergelijk psycho gedrag nooit goed te praten. Wat de reden voor hun aanwezigheid ook was.

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 05:52

Een oog eruit?!
Waar zat je met je verstand.
Allemaal ontslaan, geen uitkering. Wat een rot volk.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:05

Ik vind het wel knap dat mensen weten dat de hond helemaal niet tekeer ging / niet bijna los kwam. Want ik kan dat toch echt niet uit het filmpje opmaken wat er precies vooraf ging aan het taseren... of er moet nog een ander filmpje circuleren waar niet in geknipt is?

Het filmpje:

Ik zie 2 mensen naar buiten komen met elk een hond.
KNIP
Ineens zie je 1 iemand een stukje verderop, die onder schot gehouden lijkt te worden.
KNIP
Persoon met hond loopt ogenschijnlijk beduusd richting boom.
KNIP
Hond zit een stukje van de boom af, lijkt gefixeerd (grommend?) naar een agent te kijken die met lange, opgeheven arm dreigend taser-klaar een stukje van de hond af staat.

En wat er dan gebeurd is me niet helemaal duidelijk. Hond verschiet en valt neer. Dat verschieten van die hond, kan best een uitval geweest zijn. Waarna agent hem tasert. Of verschiet die hond omdat hij op dat moment al getaserd werd...? Ik weet het niet.

Wel kan ik me goed voorstellen dat als de hond zo zit, baasjes weg, en er komt iemand zo dreigend op hem af....dat hij dan zou grommen / uitvallen... maar dan zoek je het ook wel zelf op.

Verder vind ik dat die hond verdraaid ver van die boom af zit / valt voor een hond die vastgebonden moet zitten. Maarja het lijkt wel alsof ze met zo'n rol-lijn naar buiten komen lopen en dan heb je meters zat natuurlijk...

Ben het er ook wel mee eens dat het niet zo heel snugger is als het zwermt van de politie op straat, dat je dan even fijn een ommetje gaat maken....

Doet verder niks af aan hoe dat arme dier behandeld is, maar het is imo niet per-sé een volkomen duidelijk verhaal, dat er geschetst wordt dat ze gewoon eens even lekker zonder reden een volkomen onbedreigende hond gingen martelen. Er ontbreken toch essentiële stukjes in het filmpje, juist wat er allemaal vooraf gaat aan dat taseren is het interessantst toch? Om wellicht iets beter te kunnen begrijpen waarom ze de hond blijkbaar zo'n bedreiging vonden....

En dat is weggeknipt.... zoals andere bokkers ook al zeiden.

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:17

Maar wat er dan ook wel of niet gebeurt is, schiet zo'n hond dan met 1 schot dood maar een hele lange mishandeling valt toch echt niet te goed te praten.
Als je ook naar de verwondingen kijkt...man man man deze hond heeft er echt extreem van langs gehad.
En dan kan er geknipt zijn, en baasjes zo dom zijn om de honden uit te gaan laten als het wemelt van de agenten...dan nog is er extreem veel geweld gebruikt.
Dit is echt een soort overkill ofzo, alleen in dit geval leeft de hond nog, ik ik vraag me af of hij geestelijk en lichamelijk niet zo slecht blijft dat een goed gericht schot misschien niet beter geweest zou zijn.

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 07:19

Als het mijn hond zou zijn, dan zou ik inderdaad liever hebben dat het met 1 schot klaar is

Kidde
Berichten: 3479
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:19

pmarena schreef:
Ik vind het wel knap dat mensen weten dat de hond helemaal niet tekeer ging / niet bijna los kwam. Want ik kan dat toch echt niet uit het filmpje opmaken wat er precies vooraf ging aan het taseren... of er moet nog een ander filmpje circuleren waar niet in geknipt is?

Het filmpje:

Ik zie 2 mensen naar buiten komen met elk een hond.
KNIP
Ineens zie je 1 iemand een stukje verderop, die onder schot gehouden lijkt te worden.
KNIP
Persoon met hond loopt ogenschijnlijk beduusd richting boom.
KNIP
Hond zit een stukje van de boom af, lijkt gefixeerd (grommend?) naar een agent te kijken die met lange, opgeheven arm dreigend taser-klaar een stukje van de hond af staat.

En wat er dan gebeurd is me niet helemaal duidelijk. Hond verschiet en valt neer. Dat verschieten van die hond, kan best een uitval geweest zijn. Waarna agent hem tasert. Of verschiet die hond omdat hij op dat moment al getaserd werd...? Ik weet het niet.

Wel kan ik me goed voorstellen dat als de hond zo zit, baasjes weg, en er komt iemand zo dreigend op hem af....dat hij dan zou grommen / uitvallen... maar dan zoek je het ook wel zelf op.

Verder vind ik dat die hond verdraaid ver van die boom af zit / valt voor een hond die vastgebonden moet zitten. Maarja het lijkt wel alsof ze met zo'n rol-lijn naar buiten komen lopen en dan heb je meters zat natuurlijk...

Ben het er ook wel mee eens dat het niet zo heel snugger is als het zwermt van de politie op straat, dat je dan even fijn een ommetje gaat maken....

Doet verder niks af aan hoe dat arme dier behandeld is, maar het is imo niet per-sé een volkomen duidelijk verhaal, dat er geschetst wordt dat ze gewoon eens even lekker zonder reden een volkomen onbedreigende hond gingen martelen. Er ontbreken toch essentiële stukjes in het filmpje, juist wat er allemaal vooraf gaat aan dat taseren is het interessantst toch? Om wellicht iets beter te kunnen begrijpen waarom ze de hond blijkbaar zo'n bedreiging vonden....

En dat is weggeknipt.... zoals andere bokkers ook al zeiden.



Maar aan de andere kant, als de hond inderdaad agressief was richting de agenten had de politie dit dan niet al lang gemeld, zeker na alle ophef? In de reactie van de eenheid is hier namelijk niets over te vinden.

Er zijn helaas gewoon mensen die op geweld kicken, ook en misschien juist wel bij zo'n speciale eenheid. Ik denk dat je ook een onbepaalde hardheid moet hebben om bij een arrestatieeenheid te werken en dat dit soms onder invloed van adrenaline de verkeerde kant op slaat. Maar dat praat dit nog steeds niet goed.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:27

Ja dat vind ik ook raar. Vertel dan gewoon de overwegingen van het team, waarom dit zo is gegaan. Als dat enigszins okee is dan breng je dat toch gewoon naar buiten zou je denken.

Dat ze hem niet hebben neergeschoten maar getaserd...dan ga ik er even in het beste scenario vanuit dat ze hadden gedacht het zo ook op te kunnen lossen. En niet gingen taseren met het idee dat ze dat lekker een paar keer zouden doen. Maar dat het niet goed werkte / uit de hand liep ofzo? Wie weet werd het dier iedere keer aggressief als het weer bij kwam...? Ik heb ook geen idee.... :(:)

Weet ook niet wat "normaal gesproken" het idee is van het taseren van een hond, wat je dan doet ná het taseren. Muilkorf om doen zolang hij nog dizzy is en afvoeren? Ofzo :?

Met die tand blijf ik wel een bizar verhaal vinden, dat ze die er uit getrokken zouden hebben??

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:29

Ja, ook echt met wortel en al. Bij per ongeluk zie je meestal een gebroken hoektand. Maar niet een hele tand met wortel en al..
Het blijft een vaag gebeuren..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:45

Het hele verhaal word niet verteld, maar ik kan me voorstellen dat de hond gebeten heeft in alle hectiek. Eigenaars kwamen van een feestje,er was drank in het spel... Het is een zaak van 4 maand terug die nu op straat word gegooid. Dus denk vandaar dat er weinig uitleg is. Zeker omdat er met een advocaat gewerkt word. Weet je ook niet hoeveel er verteld mag worden.

Maar ik blijf het baasje even schuldig vinden, ik zou mijn hond nooit in zo een situatie brengen omdat ik met mijn aangeschoten harsen dan de hond moet gaan uit laten.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:48

Als ik met mijn dronken hoofd mijn fiets niet op slot zet, vind ik alsnog dat iedereen met zijn vingers van mijn spullen moet afblijven.
Hier net zo, misschien geen verstandige dingen van baasjes, dan nog laat je een onschuldig dier met rust.

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:50

Blussem schreef:
Als een hond zo tekeer gaat dan kan die lijn best wel zo kunnen knappen.

Dan nog is er mogelijkheid genoeg om gewoon 1 agent op wacht te zetten bij die hond, die de hond met 1 schot (!) kan afmaken moest de lijn inderdaad knappen.
Taseren en dan 20 minuten mishandelen, gelijk voor welke reden, is simpelweg onaanvaardbaar.

Ik vraag mij trouwens af wat ze denken te bereiken bij het taseren van een hond. Ben je daarvan een tijd "out"?

Indien niet, maar bv als het gebruikt wordt om "tot rede gebracht te worden", tegen een mens kan je dat uitleggen: Blijf rustig of we taseren opnieuw. Een hond raakt er volgens mij alleen maar meer van in paniek, en als ze dan niet even "out" zijn waardoor je ze veilig kan restrainen (muilkorf, apart zetten, noem maarop), dan zorg je enkel voor nog gevaarlijkere situaties...