Groene woning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:13

Nu vind ik dat groen toevallig helemaal niet lelijk. Maar ik vraag me werkelijk af of een huis er naast minder waard word omdat het buurhuis groen is?Dat zal nu werkelijk mijn reet roesten.
Voor mij zou een ,school,kinderdag verblijf of een cafe een afknapper zijn en zou ik denken laat maar... .Van de kleur van het buurhuis zou ik echt niet wakker liggen.
Maar goed ik woon in Belgie en daar staat het ene gedrocht naast het andere. Feit is wel dat het hier veel makkelijker aan duiden is waar je woont en je ook veel sneller een huis terug vind. In Nl heb ik daar wel eens moeite mee met al die op elkaar lijkende huizen.

MarjanB

Berichten: 16569
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:19

_Penotti schreef:
Nee 40 van diezelfde dingen is mooi?
Vind dat ook maar enorm saai eigenlijk.

Dit is veel leuker
[ Afbeelding ]


<3 Curacao, zo leuk al die kleuren en stijlen!

Als het mijn buurvrouw zou zijn zou ik zeggen prima, snap zelf niet zo goed wat het probleem nu is. Snap sowieso niet zo goed waarom altijd iedereen wat moet vinden van andermans keuzes, voorkomen en beslissingen. Leven en laten leven.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:22

toevallig woon ik in den helder en deze kwestie loopt al jaren.. ik persoonlijk snap ook niet zo goed waar mensen zich druk om maken maar goed... het schijnt dat als je in die wijk een woning koopt je een contract tekent waarin staat dat je je huis enkel in pasteltinten mag schilderen.. en daar valt deze groen niet onder.
in Julianadorp hebben we woningen die ooit voor de klm gebouwd zijn daarin stond in koopcontract dat de boeidelen klm blauw moesten blijven.. inmiddels is dat nu niet meer van toepassing maar jaren lang keken we naar blauwe boeidelen aan.. tja ik stoor me er niet aan....

noordje

Berichten: 2240
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:41

Ik vind het juist gezellig staan. Wat iemand al schreef: eenheidsworsten :')
Nu woon ik gelukkig in een land waar je lekker zelf mag bepalen welke kleur je je huis verft :)

anjali
Berichten: 15211
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 09:43

beatje schreef:
Nu vind ik dat groen toevallig helemaal niet lelijk. Maar ik vraag me werkelijk af of een huis er naast minder waard word omdat het buurhuis groen is?Dat zal nu werkelijk mijn reet roesten.
Voor mij zou een ,school,kinderdag verblijf of een cafe een afknapper zijn en zou ik denken laat maar... .Van de kleur van het buurhuis zou ik echt niet wakker liggen.
Maar goed ik woon in Belgie en daar staat het ene gedrocht naast het andere. Feit is wel dat het hier veel makkelijker aan duiden is waar je woont en je ook veel sneller een huis terug vind. In Nl heb ik daar wel eens moeite mee met al die op elkaar lijkende huizen.

Ik vind het juist leuk in Belgie dat er zoveel fantasievolle verschillende woningen staan.

anjali
Berichten: 15211
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 10:38

beatje schreef:
Nu vind ik dat groen toevallig helemaal niet lelijk. Maar ik vraag me werkelijk af of een huis er naast minder waard word omdat het buurhuis groen is?Dat zal nu werkelijk mijn reet roesten.
Voor mij zou een ,school,kinderdag verblijf of een cafe een afknapper zijn en zou ik denken laat maar... .Van de kleur van het buurhuis zou ik echt niet wakker liggen.
Maar goed ik woon in Belgie en daar staat het ene gedrocht naast het andere. Feit is wel dat het hier veel makkelijker aan duiden is waar je woont en je ook veel sneller een huis terug vind. In Nl heb ik daar wel eens moeite mee met al die op elkaar lijkende huizen.

Voor mij zou een huis juist meer waard zijn als er leuke creatieve buren naast zouden wonen.Als er onprettige buren naast wonen dan zou ik een huis niet willen kopen. Toen mijn huis te koop stond werd er ook gevraagd wat voor mensen er naast woonden,zelfs gezinssamenstelling etc, Of je wilt of niet,je krijgt toch met je buren te maken in positieve of in negatieve zin.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:44

Ik vind het juist weer leuk als je België binnen komt die diversiteit in huizen en tuinen.

Ik zou inderdaad ook niet afknappen op de vorm of de kleur van het huis van de buren.
Inderdaad, een grote weg, winkel, school, dat is waar ik naar kijk.

Amber_anne

Berichten: 6959
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:57

Heel Nederlands dit...

Vind de eenheidsworst verschrikkelijk. Nieuwbouwwijken waar je nieteens je buitenlamp mag kiezen. Bij ons in de buurt is het verplicht om een hedera heg te hebben achter en voor ook een heg. Je mag niks meer zelf kiezen.

Berdien

Berichten: 64564
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:04

Ik vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.

Bij ons in Groningen is dit één van de meest geliefde wijken op het moment:
Afbeelding

Zoek maar eens op Reitdiep Haven in Groningen.

anjali
Berichten: 15211
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 11:20

Amber_anne schreef:
Heel Nederlands dit...

Vind de eenheidsworst verschrikkelijk. Nieuwbouwwijken waar je nieteens je buitenlamp mag kiezen. Bij ons in de buurt is het verplicht om een hedera heg te hebben achter en voor ook een heg. Je mag niks meer zelf kiezen.

En dan ook nog een grote willekeur. de hedera-heg aan de achterkant van mijn huidige (huur)woning is juist vernield door mijn buurman die een hekel aan klimop heeft.Toen hij aan de voorkant ook begon te klooien hen ik er zelfs de politie en de woningstichting bij moeten halen die hem hebben verboden verder aan mijn tuin te zitten....

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:24

Berdien schreef:
Ik vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.

Bij ons in Groningen is dit één van de meest geliefde wijken op het moment:
[ Afbeelding ]

Zoek maar eens op Reitdiep Haven in Groningen.

In deze context vind ik het juist heel erg mooi. Een Scandinavisch gevoel geeft het zo mooi liggend aan het water en dan deze heldere, frisse kleuren.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:27

Berdien schreef:
Ik vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.

Bij ons in Groningen is dit één van de meest geliefde wijken op het moment:
[ Afbeelding ]

Zoek maar eens op Reitdiep Haven in Groningen.

Wat een verschrikkelijke schreeuwkleuren. Wat is er mis met gewoon neutrale kleuren die niet uit de toon vallen bij de omgeving of omliggende bebouwing?

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:40

Berdien schreef:
Ik vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.

Bij ons in Groningen is dit één van de meest geliefde wijken op het moment:
[ Afbeelding ]

Zoek maar eens op Reitdiep Haven in Groningen.
Ze hebben i.i.g. minder last van aardbevingen :')

Ik vind het een beetje dubbel, dat groen aan de zijkant spreekt me nog wel aan, maar dat felle aan de voorzijde een stuk minder. Kan me best voorstellen dat het irritant is als er steeds zo'n felle vlek verschijnt als je uit je raam kijkt. Maar het iemand verbieden? Nee, dat gaat mij persoonlijk te ver.

anjali
Berichten: 15211
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 12:00

Ik vind juist fel wit geschilderde woningen pijn aan de ogen doen omdat het de zon weerkaatst. Van wit wordt nooit iets gezegd. Maar dat zou ik zelf ook niet doen want van mij mag iedereen zijn huis schilderen in de kleur die hij\zij wil.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:15

En wat dacht je van die glimmende dakpannen, die weerkaatsen ook heel vervelend de zon.

mysa

Berichten: 10549
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:31

Oh bah ja, die dakpannen, ook betonpannen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:06

Ann schreef:
In deze context vind ik het juist heel erg mooi. Een Scandinavisch gevoel geeft het zo mooi liggend aan het water en dan deze heldere, frisse kleuren.


Maar wat jij of 1 iemand vindt mag niet uitmaken. Dat is smaak gebonden en je kan niet voor een ander beslissen wat mooi is.


oomens schreef:
Wat een verschrikkelijke schreeuwkleuren. Wat is er mis met gewoon neutrale kleuren die niet uit de toon vallen bij de omgeving of omliggende bebouwing?


Wie bepaald wat uit de toon valt of niet? En wat is dan die zogenaamde toon? Dat is toch mensen aangeleerd of gewend zodat we allemaal hetzelfde mooi moeten vinden.


anjali schreef:
Ik vind juist fel wit geschilderde woningen pijn aan de ogen doen omdat het de zon weerkaatst. Van wit wordt nooit iets gezegd. Maar dat zou ik zelf ook niet doen want van mij mag iedereen zijn huis schilderen in de kleur die hij\zij wil.


Wij hebben nu voor de 2e keer een wit huis. Waren ze al en beide keren gekocht vanwege de plek. Maar ik vind het niet mooi. Stoort het me? Nee, dat niet per se.
En hier zitten ook toevallig van die glimmende pannen op. Ik vind dat ze niet heel storend zijn, ook niet vanuit de verte, maar we hebben amper buren en zitten beschut door bos om ons heen.

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:15

Ik vindt het erg leuk, nederland is al saai zat. Kijk bijvoorbeeld naar het gros van de autos...

anjali
Berichten: 15211
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 13:25

Ja,ook veel auto's zien er hetzelfde uit. Ik heb ooit met een kennis op een groot parkeer terrein heel lang lopen zoeken naar zijn grijze auto die hij tussen al die andere grijze auto's niet meer terug kon vinden....

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:31

superpony schreef:
Ann schreef:
In deze context vind ik het juist heel erg mooi. Een Scandinavisch gevoel geeft het zo mooi liggend aan het water en dan deze heldere, frisse kleuren.
Maar wat jij of 1 iemand vindt mag niet uitmaken. Dat is smaak gebonden en je kan niet voor een ander beslissen wat mooi is.

Zo werkt het niet als je andere huizen om je heen hebt. Dan wordt er gekeken naar een hele wijk of straat.
Bij het voorbeeld van Berdien is er voor gekozen om een woonwijk op deze kleurrijke manier te bouwen, er zullen mensen zijn die het geweldig vinden (en er graag willen wonen) of juist lelijk (en zich liever ergens anders vestigen).
Het is niet perse een kwestie van smaak, maar van rekening houden met je woonomgeving.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:35

Ik zie alleen maar voordelen om naast of in zo'n huis te wonen. Kan je zeggen tegen iemand. Ik woon daar naast dat appelgroen huis weet je wel?Ze missen je nooit.

anjali
Berichten: 15211
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 13:40

Ik ben verschillende malen verdwaald in een pas nieuwe woonwijk waar werkelijk alles er helemaal hetzelfde uitzag.

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:46

lnvdh schreef:
toevallig woon ik in den helder en deze kwestie loopt al jaren.. ik persoonlijk snap ook niet zo goed waar mensen zich druk om maken maar goed... het schijnt dat als je in die wijk een woning koopt je een contract tekent waarin staat dat je je huis enkel in pasteltinten mag schilderen.. en daar valt deze groen niet onder.
in Julianadorp hebben we woningen die ooit voor de klm gebouwd zijn daarin stond in koopcontract dat de boeidelen klm blauw moesten blijven.. inmiddels is dat nu niet meer van toepassing maar jaren lang keken we naar blauwe boeidelen aan.. tja ik stoor me er niet aan....

Er staan ook zwarte en dieprode huizen, is ook geen pasteltint, dus dan zou de gemeente die bewoners hun huizen ook moeten laten oververven.

anjali
Berichten: 15211
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 13:53

Ik denk dat deze 83-jarige dame gewoon vervelende nieuwe buren heeft gekregen. Laat ze zich met hun eigen huis bemoeien.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:13

Berdien schreef:
Ik vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.

Bij ons in Groningen is dit één van de meest geliefde wijken op het moment:
[ Afbeelding ]

Zoek maar eens op Reitdiep Haven in Groningen.

Als ik naar de kleuren kijk zitten deze allemaal in hetzelfde spectrum.
Dus verschillende kleuren is maar hoe je het bekijkt.
Bij mij in de stad mag het alleen maar groen zijn en dat saaie geel.
En houten kozijnen.