Aanslag Wenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 09:12

moonsparkle schreef:
Ik vind het natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd, lijkt me ook heel eng als je zoiets meemaakt. Ik las het gisteren dik gedrukt op teletekst. Daaronder stond een bericht dat er in Ethiopië 54 doden zijn gevallen in Ethiopië. Is dat minder erg omdat het verder weg is? Omdat daar vaker dit soort dingen gebeuren? Sorry een beetje off topic maar het raakte me wel een beetje :o


Rare insteek. Nee het is niet erger. De aardbeving in Turkije is ook verschrikkelijk.

Maar ik las gister de live op NOS, 'blijf binnen want er lopen zwaar bewapende terroristen los' en dat vond ik doodeng.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:15

moonsparkle schreef:
Ik vind het natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd, lijkt me ook heel eng als je zoiets meemaakt. Ik las het gisteren dik gedrukt op teletekst. Daaronder stond een bericht dat er in Ethiopië 54 doden zijn gevallen in Ethiopië. Is dat minder erg omdat het verder weg is? Omdat daar vaker dit soort dingen gebeuren? Sorry een beetje off topic maar het raakte me wel een beetje :o

Dat is ook erg, maar dit topic gaat over Wenen.

Echt vreselijk wat daar is gebeurd, en eng ook. Ik zag twee video's op Nu.nl waarin je de schoten hoort, angstaanjagend :n

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Aanslag Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:22

Dit zal nog wel een flink staartje krijgen. Oostenrijk is nog behoorlijk extremistisch als het gaat om andere culturen weren dus dat is een beetje vragen om wraakacties ben ik bang.
Lijkt me dood eng.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:23

MarcoBorsato schreef:
moonsparkle schreef:
Ik vind het natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd, lijkt me ook heel eng als je zoiets meemaakt. Ik las het gisteren dik gedrukt op teletekst. Daaronder stond een bericht dat er in Ethiopië 54 doden zijn gevallen in Ethiopië. Is dat minder erg omdat het verder weg is? Omdat daar vaker dit soort dingen gebeuren? Sorry een beetje off topic maar het raakte me wel een beetje :o


Rare insteek. Nee het is niet erger. De aardbeving in Turkije is ook verschrikkelijk.

Maar ik las gister de live op NOS, 'blijf binnen want er lopen zwaar bewapende terroristen los' en dat vond ik doodeng.


Ja snap ik sorry het was meer iets wat door mijn gedachten ging en daar had kunnen blijven.

Lijkt me ook vreselijk, ik vraag me af hoe ze burgers hebben ingelicht omdat het ook een beetje stil werd gehouden. Lijkt me zo eng als je op straat loopt en je komt iemand tegen die bewapend is, dat is echt niet voor te stellen. Sterkte voor de nabestaanden.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Aanslag Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:59

Vreselijk, de ene aanslag volgt de ander nu wel heel erg snel op. En dan ook nog met meerdere daders op een moment dat het extra druk is (ivm naderende lockdown). Wat een angst..

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Aanslag Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:09

Ben bang dat we nog meer ellende krijgen in Europa. De slapende cellen zijn wakker geworden nu het westen behoorlijk verzwakt is door het coronavirus en de maatregelen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:17

Ninette schreef:
Ben bang dat we nog meer ellende krijgen in Europa. De slapende cellen zijn wakker geworden nu het westen behoorlijk verzwakt is door het coronavirus en de maatregelen.

Dat gevoel heb ik ook..

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:33

Ik zag dus ook wat filmpjes waar mensen ergens achter een fietsrek duiken..

Een andere filmpje staan me toch een partij te filmen met hun mobiel hoe gek ben je dan

En diegene die de dader filmt vanuit zijn raam of balkon ook gewaagd hoor.. je ziet die dader gewoon lopen ziet wat schiet even en stast op en loopt weer verder.

Hard wegrennen is ook nog lastig welke kant moet je op en ergens binnen gaan zitten ook eng kan je hopen dat er geen dader voor de deurstaat .

Maar staan filmen nee dat zal ik zeker niet durven

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Aanslag Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:35

Vreselijk.. :n Mijn stiefbroer woont in Wenen en is gelukkig veilig. Man wat een chaos..

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:38

Christiene schreef:
Ik zag dus ook wat filmpjes waar mensen ergens achter een fietsrek duiken..

Een andere filmpje staan me toch een partij te filmen met hun mobiel hoe gek ben je dan

En diegene die de dader filmt vanuit zijn raam of balkon ook gewaagd hoor.. je ziet die dader gewoon lopen ziet wat schiet even en stast op en loopt weer verder.

Hard wegrennen is ook nog lastig welke kant moet je op en ergens binnen gaan zitten ook eng kan je hopen dat er geen dader voor de deurstaat .

Maar staan filmen nee dat zal ik zeker niet durven

Ik weet niet zo goed wat ik van het filmen vind. Ik denk dat je nooit weet hoe je gaat reageren voor de tijd. Maar het filmpje waarop de schutter zo goed te zien is, ik kan me voorstellen dat dat wel enorm waardevol is voor de onderzoeken die nu lopen.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:43

Bizar dit. Zo treurig dat mensen niet meer verbondenheid en verdraagzaamheid voelen i.p.v. al die haat om de onderlinge verschillen.

Ik las dat 1 van de daders vorig jaar heeft vastgezeten omdat hij zich bij IS aan wilde sluiten. Hij is toen eerder vrij gelaten, zou normaal nu nog vastgezeten hebben. Wat zijn dan de criteria om iemand met terroristische motieven eerder vrij te laten? Kun je iemand zijn gedachten en opvattingen in een half jaar tijd veranderen? Dat lijkt mij vrij lastig en blijkt nu dus ook nog niet veranderd te zijn helaas! Zeer triest voor de slachtoffers, families en iedereen die deze angsten moesten mee maken.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:49

boeflover schreef:
Bizar dit. Zo treurig dat mensen niet meer verbondenheid en verdraagzaamheid voelen i.p.v. al die haat om de onderlinge verschillen.

Ik las dat 1 van de daders vorig jaar heeft vastgezeten omdat hij zich bij IS aan wilde sluiten. Hij is toen eerder vrij gelaten, zou normaal nu nog vastgezeten hebben. Wat zijn dan de criteria om iemand met terroristische motieven eerder vrij te laten? Kun je iemand zijn gedachten en opvattingen in een half jaar tijd veranderen? Dat lijkt mij vrij lastig en blijkt nu dus ook nog niet veranderd te zijn helaas! Zeer triest voor de slachtoffers, families en iedereen die deze angsten moesten mee maken.

Wat ik las is het vanwege zijn jonge leeftijd dat hij eerder vrij mocht.
Wat mij betreft komen daar ook eens gevolgen op voor de mensen die dat soort types eerder vrij laten.
Die spelen met andermans leven en ik kan zo een tiental zaken noemen, ook in nederland, waarbij dat gruwelijk fout ging!

Vreselijk om te lezen! Ook ben bang dat het niet de laatste zal zijn komende tijd in Europa.