Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:58

Niets verbaasd me.
Maar dat er zo weinig tegengas wordt gegeven door de andere Kamerleden, verbaasd me wel.
Bang voor de rechts-populisten wellicht?
Eerlijk gezegd, maakt het mij boos.
Ik wil aanhangers van dit gedachtengoed ook niet in mijn naaste omgeving.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 16:24

het verhaal dat we mensen hierheen hebben gehaald is wellicht achterhaald
Als we arbeismigranten nodig hebben, dan mag NL het proces wel eens fixen van naturalisatie etc. want volgens mij zijn de meesten gewoon in afwachting van... (verblijfsstatus etc). Ik weet ook niet of de cijfers qua werklozen (uitkeringen) nog hetzelfde zijn als enige tijd geleden..
Probleemwijken zijn er ook... ik vind die hele toestand echt lastig (vooral bijv na het kijken van bureau hofstad, dat er in Den Haag wijken zijn waar de politie liever niet heen gaat omdat het dan juist escaleert )

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 16:28

Er is een verschil tussen naturalisatie en vluchtelingenstatus.
Net als er een verschil is tussen aebeidsmigranten en vluchtelingen.
Alles op 1 hoop gooien klopt niet....

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 16:40

Maar de niet-vluchtelingen, zijn dat mensen die t arbeidstekort moeten opvangen straks?
Die in de wijken wonen waar de politie niet in wil/durft ?
(ik ken de huidige situatie niet hoor)...

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 18:49

Cer schreef:
Maar de niet-vluchtelingen, zijn dat mensen die t arbeidstekort moeten opvangen straks?
Die in de wijken wonen waar de politie niet in wil/durft ?
(ik ken de huidige situatie niet hoor)...

Ik ben hier bevriend met mensen uit India. Die man is ingenieur en door het internationale bedrijf waarvoor hij werkt hiernaartoe gehaald omdat hij kennelijk iets kan waar ze hier niemand voor konden vinden. Hij is Katholiek,bezoekt hier de kerk,en heeft hier een huis gekocht,zijn kinderen gaan hier naar school.Een aanwinst voor onze parochiegemeenschap.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:10

Dat zijn denk ook niet de mensen waar een gedeelte van “het volk” problemen mee heeft vermoed ik zomaar …

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:24

Cer schreef:
Dat zijn denk ook niet de mensen waar een gedeelte van “het volk” problemen mee heeft vermoed ik zomaar …

Nee inderdaad. Dit noemt men denk ik een kennismigrant? Eigenlijk een hoogopgeleide arbeidsmigrant? Kennelijk is het momenteel zo dat voor sommige banen geen lokale mensen gevonden kunnen worden en dat die daarom uit het buitenland geimporteerd moeten worden.Maar die mensen komen hier om geld te verdienen en gaan geen vervelendigheid uithalen.

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:25

Geïmporteerd moeten worden :')

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:51

Maar al die arbeidsmigranten, hoog- of laagopgeleid (en het zijn er een stuk meer dan vluchtelingen) moeten wel gehuisvest worden. Ze hebben ook een footprint en als ze ziek worden moeten ze wel behandeld worden. Dus die groep legt ook druk op ons land. Ik heb er verder geen mening over maar gezien het debat nog wel eens ontaardt in fulmineren tegen asielzoekers en 'gelukzoekers' en het hier toch al zo 'vol' is, mogen we ook wel eens stilstaan bij de vele arbeidsmigranten.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:02

Zijn er hier echt niet meer mensen die bij kunnen dragen ipv alleen afnemen ..? Zolang hier nog werkloosheid is anders dan arbeidsongeschikt valt er best nog wat winst te behalen hier en daar denk?
Scheelt misschien ook zo af en toe wat rellen / schade ..

Maar begreep ik dat de formatie opschoot?

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:11

Cer schreef:
Zijn er hier echt niet meer mensen die bij kunnen dragen ipv alleen afnemen ..? Zolang hier nog werkloosheid is anders dan arbeidsongeschikt valt er best nog wat winst te behalen hier en daar denk?
Scheelt misschien ook zo af en toe wat rellen / schade ..

Maar begreep ik dat de formatie opschoot?


Er zijn honderdduizenden Nederlanders met een migratieachtergrond, die gewoon bijdragen en nooit iets afnemen, misschien wel meer dan jij.

Ik vind het gewoon beledigend dat je alleen naar allochtonen wijst inzake afnemen en rellen en schade.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:17

Electra63 schreef:
Er zijn honderdduizenden Nederlanders met een migratieachtergrond, die gewoon bijdragen en nooit iets afnemen, misschien wel meer dan jij.

Ik vind het gewoon beledigend dat je alleen naar allochtonen wijst inzake afnemen en rellen en schade.


Vanuit welke bias neem jij aan dat ik het “alleen over allochtonen” heb? Ik heb dat juist nadrukkelijk niet genoemd.. :?

Ik vind t beledigend (en dan eigenlijk nog persoonlijk richting mij ook) dat je dat zo even neerzet ..?

Ik heb ook nog eens bewust “afnemen” geschreven omdat er volgens mij heel veel mensen graag willen werken maar niet aan de bak komen vanwege afstand tot de arbeidsmarkt of een verkeerd klinkende naam, of een beperking etc … daar kan misschien winst behaald worden.
Daarnaast kunnen mensen die overdag tijd hebben om te rellen (andere groep ga ik even vanuit) ook aan t werk gezet worden ..
Laatst bijgewerkt door Cer op 12-12-21 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:19

Electra63 schreef:
Cer schreef:
Zijn er hier echt niet meer mensen die bij kunnen dragen ipv alleen afnemen ..? Zolang hier nog werkloosheid is anders dan arbeidsongeschikt valt er best nog wat winst te behalen hier en daar denk?
Scheelt misschien ook zo af en toe wat rellen / schade ..

Maar begreep ik dat de formatie opschoot?


Er zijn honderdduizenden Nederlanders met een migratieachtergrond, die gewoon bijdragen en nooit iets afnemen, misschien wel meer dan jij.

Ik vind het gewoon beledigend dat je alleen naar allochtonen wijst inzake afnemen en rellen en schade.


Chapeau +:)+ voor jou Electra, ik vind het zo stuitend :r dat ik niet meer op die posten van Cer reageer. En ja, ik ben me zeer bewust van de problematiek die sommige bevolkingsgroepen veroorzaken. Maar generaliseren, voortdurend een bevolkingsgroep zo onderuit halen, zegt meer over jou Cer als over die bevolkingsgroepen.
Tevens als aanvulling, dat dit zo normaal is om te doen (zoals hier op BOkt bv maar het gebeurt overal op social media), geeft aan hoe we in Nederland enorm weggezakt zijn als het gaat om niet polariseren en gewoon aardige mensen zijn. HEt is gewoon een hard land geworden op teveel fronten. Dat doet me verdriet, want dat was vroeger echt niet.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:24

Pien, zou jij even willen checken over wie jij t precies hebt want jij maakt ineens een nogal grove beschuldiging richting mij!
Ga je lekker ?? Ik had van jou meer nuance verwacht ..

Ik heb naar mijn idee geen discriminerende dingen geplaatst. Dat komt echt voort uit jullie ofwel vergissing ofwel vooringenomenheid van wat je denkt te lezen…

“Voortdurend”??? Quotes graag dan.. dit moet je echt even bewijzen

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:28

Cer schreef:
Zijn er hier echt niet meer mensen die bij kunnen dragen ipv alleen afnemen ..? Zolang hier nog werkloosheid is anders dan arbeidsongeschikt valt er best nog wat winst te behalen hier en daar denk?
Scheelt misschien ook zo af en toe wat rellen / schade ..




Cer schreef:
Probleemwijken zijn er ook... ik vind die hele toestand echt lastig (vooral bijv na het kijken van bureau hofstad, dat er in Den Haag wijken zijn waar de politie liever niet heen gaat omdat het dan juist escaleert )


Dat is gewoon zo generaliserend in een discussie over arbeidsmigranten en vluchtelingen. Heb je dan zelf niet door hoe naar je berichten zijn en hoe je mensen hier enorm als nietsnutten cq mensen waar de politie zelfs niet meer in de wijk wil komen wegzet? Ik vind het echt niet OK hoor Cer en ja JIJ valt me daarin enorm tegen.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:31

Nee pien dat zijn echt twee verschillende dingen die jij, in jouw vooringenomenheid, aan elkaar plakt ..

Jeeses ik lees je bericht nog een keer terug maar wat kan jij overdrijven zeg..

Het is in ieder geval lastige problematiek en ik ga me daar niet meer aan wagen.. ik weet er ook niet genoeg van, wie wel mogen werken, wie niet kunnen werken, wat geld kost en wat geld oplevert en ik ben het oorspronkelijke draadje kwijt ..

Ik meen dan zelfs hoog opgeleide migranten hier niet zomaar aan het werk kunnen.. en je zou denken dat mensen die tijd hebben om te rellen wellicht wel het werk zouden kunnen doen wat men hier niet “wil”. Wat voor banen zijn dat nu nog…
Laatst bijgewerkt door Cer op 12-12-21 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:35

mysa schreef:
Maar al die arbeidsmigranten, hoog- of laagopgeleid (en het zijn er een stuk meer dan vluchtelingen) moeten wel gehuisvest worden. Ze hebben ook een footprint en als ze ziek worden moeten ze wel behandeld worden. Dus die groep legt ook druk op ons land. Ik heb er verder geen mening over maar gezien het debat nog wel eens ontaardt in fulmineren tegen asielzoekers en 'gelukzoekers' en het hier toch al zo 'vol' is, mogen we ook wel eens stilstaan bij de vele arbeidsmigranten.

Ja dat klopt,maar sommige banen kunnen niet vervuld worden door mensen die hier al wonen.Omdat die het niet kunnen of willen doen.Wij hebben bijv. ook een priester uit India.Omdat er een tekort is aan Nederlandse priesters,die op zich geschikter zouden zijn omdat ze uiteraard geen taalprobleem hebben. Verder komen er hier Polen voor de aardbei-en aspergeoogst.Nederlandse mensen krijg je daar niet voor en het moet toch gedaan worden.Al deze mensen komen hier niet als asielzoeker maar ze worden actief aangeworven door Nederlandse werkgevers.

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:37

Cer schreef:
Nee pien dat zijn echt twee verschillende dingen die jij, in jouw vooringenomenheid, aan elkaar plakt ..

Jeeses ik lees je bericht nog een keer terug maar wat kan jij overdrijven zeg..


Ik sta 100% achter het bericht van Electra die het zelfde opvalt. Dus wellicht dat je eerst eens beter kunt kijken naar jouw eigen berichten Cer en wellicht dat je wat ongelukkig hebt geformuleerd. Dat kan.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:41

Ongelukkig geformuleerd zou kunnen maar om daar dan zo op afgekamt te worden ipv te vragen naar intenties is ook iets wat bij de geharde huidige tijd hoort waar je zelf dus ook aan meedoet ..

Alsof ik dit hele topic al discriminerend bezig ben…twee berichten die verkeerd opgevat worden en gelijk veroordelen … gezellig :)

Aanvulling: volgens mij zijn de Corona “rellers”
voor het grootste gedeelte wit, die mogen best aan het werk gezien ze tijd over hebben om
zaken te slopen maar blijkbaar is dat niet de algemene opvatting? Dat was toch wel helder ?

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:05

Ik vind de post van Cer niet discriminerend, maar het is wel vaker in dit topic dat je ineens een hoek in geduwd word waar je zelf niet in zit....

Het is toch ook gewoon zo dat er wijken in Den Haag zijn waar de politie niet heen gaat omdat het dan escaleert ( gezien in een aflevering van Bureau Hofstad) ?


Verder Pien vind ik je bericht echt erg persoonlijk en dat vind ik jammer, het is toch prima om het oneens te zijn. Moeten we daar kotssmileys voor gebruiken? Dit topic is juist zo boeiend omdat er mensen van allerlei stromingen inzitten i.m.o. :o

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:12

Die kotssmiley had ik beter niet kunnen doen. Eens, verder vind ik het verdrietig dat onder het mom, alles mag gezegd worden, voordurend mensen negatief weggezet worden. Zie ook artikel door Electra geplaatst, hoe dit ervaren wordt.
Dat gebeurt op een dermate grote schaal dat het inmiddels normaal is geworden.
Ik heb het bericht van Cer als een bericht gelezen waarin gesuggereerd wordt en indirect cq direct geduid. Ik ga er verder niet op in, maar duidelijk is dat het voor mij als heel naar ervaren is.

Vanochtend bij buitenhof werd aangegeven hoe Nederland verhard is de laatste jaren. Ik vind dat jammer. Daarin doet Duitsland het beter imo.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:16

Maar mij op een misverstand wegzetten als racistisch moet ik dan verder maar prima vinden?
Ik vind dat niet “naar”, ik vind dat best ernstig ..

En ik vroeg me iets af over welke generatie arbeidsmigranten we het hadden, want er werden er “gehaald” toen ik jong was (en mijn familie dus hun banen verloor), ondertussen zijn we dan toch bij hun kleinkinderen aangekomen?
Worden er nu nog steeds arbeidsmigranten aangetrokken eigenlijk, en waarvoor dan?

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:20

Ik vond en vind het generaliserend en vind en vond dat je daar de grote groep mee tekort doet! Daar laat ik het verder bij.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:22

Ik weet dat hier in de regio veel agrariers polen roemenen en bulgaren hierheen halen. Het begrip polenhotel is hier wel bekend. En ook zeer regelmatig narigheid daar helaas. -O- gister weer steekpartij geweest.

De huisvesting is een heel groot probleem. Waar laat je ze en hoe voorkom je de helaas vaak voorkomende overlast van de mannen die uit verveling of gewoonte teveel drinken en daarmee overlast bezorgen aan hun omgeving.

Of de "werkgever of uitzendburo" zorgen voor niet passende huisvesting. Er zijn ook een aantal veroordeeld wegens moderne slavernij en uitbuiting van hun werknemers.

Niet echt de meest optimale situatie zeg maar. En politiek een spagaat tussen ze zijn kennelijk hard nodig maar ze hierheen halen geeft ook weer enorme problemen erbij. Het is vorig jaar met covid ook best een probleem geweest tuinders die hun producten moesten laten verpieteren omdat het niet geoogst kon worden, -O-

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:26

pien_2010 schreef:
Ik vond en vind het generaliserend en vind en vond dat je daar de grote groep mee tekort doet! Daar laat ik het verder bij.

Jij vind dus dat ik iets doe wat ik niet doe…
En vervolgens “laat je het daarbij”.. dat is lekker makkelijk..

Maar swah, verder dan..

Ah ja, idd Karuna dat bedacht ik me niet,
Oost Europese mensen.. omdat ze ook veel “wit”ingehuurd worden denk ik daar niet aan.
Is dat de groep ook die onze vergrijzing moet ondersteunen?