Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 14:17

elnienjo schreef:
GL neemt ook geen afstand van hun 'paard van troye' wat ze binnen hebben gehaald op 'n verkiesbare plaats nog wel...

Echt? Wie? Ik heb wat gemist geloof ik.

In ander nieuws dreigde er een dagje geen media aandacht voor FVD, dus wat doe je dan? Terugkeren als partijleider :') https://www.nu.nl/politiek/6092757/baud ... redirect=1

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:26


pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:55

mysa schreef:
Bouchallikth wordt beschuldigd van banden met de moslimbroederschap maar ontkent dat. Guilty by association, zegt ze.

Aanvulling: the soap continues bij fvd: https://www.nu.nl/politiek/6092757/baud ... eider.html


Als iemand bewijs kan leveren daarvoor graag. Ik heb haar gegoogeld, en dan de normale websites bekeken, en ik heb niets gevonden waarvan ik denk "linke dame". Integendeel. Ik vind dat ze een mooie staat van dienst heeft en "groen" denkt (kan het eventjes niet korter uitdrukken). Tenminste als het gaat om wat ik zelf gevonden heb door hier in te duiken, toen ik deze beschuldigingen net hoorde. Wellicht nu een tijd later, dat er meer gronden zijn voor deze beschuldigingen?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:03

Karl66 schreef:
Dat klopt, omdat het dan ook geen paard van Troje is...

Dat zal de toekomst uitwijzen

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:09

Zelf baal ik hier wel van. Want D66 gaat Sigrid Kaag naar voren schuiven, en ik ga een keer echt voor een persoon stemmen (althans dat is het idee) en dus mijn partij een keer niet stemmen. Ik zou haar heel graag als minister president zien, want zij heeft zoveel internationale kennis en ervaring, ook als het gaat om zeer delicate onderwerpen.
Maar, ik krijg wel een probleem als het "inderdaad het paard van Troje" is hetgeen stemmen zou gaan kosten voor GL. Ik had besloten dat GL wel een keertje zonder mij kan (heb ik jaren gelden ook een keer gedaan), maar het wordt een ander verhaal als er een heuse rel gaat komen dat stemmen kost terwijl er niets aan de hand zou zijn. -O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 15:11

elnienjo schreef:
Karl66 schreef:
Dat klopt, omdat het dan ook geen paard van Troje is...

Dat zal de toekomst uitwijzen

Wat voor concrete bewijzen zijn er dat deze dame zich inlaat met radicale moslims?
Alles wat ik vind zijn ongefundeerde statements en een dame die zich hard maakt voor klimaatrechtvaardigheid, en daar kan ik het niet oneens mee zijn.

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:13

Magrathea, ik vind precies hetzelfde als jij.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:17


senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:21

Echwel schreef:
https://israelcnn.com/news/news/2020-06-25-1720

Kaag heeft nauwe banden met de PLO dus met terroristen


Het ligt eraan Wie de definitie hanteert. (zie bron van nieuws)
Israel - Palestina is weer een heel ander conflict..
En ja, als een regering mensenrechten schendt, mag je daar wel een mening over hebben.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 25-11-20 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:21

Echwel schreef:
https://israelcnn.com/news/news/2020-06-25-1720

Kaag heeft nauwe banden met de PLO dus met terroristen


Dat ligt vlele male genuanceerder Echwel

https://www.trouw.nl/nieuws/sigrid-kaag ... ~bd9fee36/

In dit artikel kun je veel lezen over Kaag haar biografie waaronder
Citaat:
Ze kent haar man uit de tijd dat hij werkte voor de Palestijnse PLO, waarvoor hij als voormalig tandarts de gezondheidszorg opzette; hij is inmiddels met pensioen. Van hun kinderen is één zoon geboren in Bethlehem, Kaag en haar man adopteerden hem als baby.


Lees het hele artikel want er staat nog veel meer in zoals
Citaat:
Tot oktober was ze de VN-gezant in Libanon. Kaag, diplomaat, werkte er als een soort ‘superbemiddelaar’: ze moest de vrede in het sektarisch verdeelde Libanon zien te bewaken en onder andere voorkomen dat Israël en Hezbollah weer tegen elkaar ten strijde zouden trekken. Vaak was ze de enige persoon die met alle partijen contact had, het dunne draadje dat alles bij elkaar hield.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:25

Ze heeft heel lang gefinancierd ook terroristen.

Ze is dus geen onbeschreven blad....

Haar man was vertrouweling van Arafat...

Maar soit we zullen zien

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:30

pien_2010 schreef:
Zelf baal ik hier wel van. Want D66 gaat Sigrid Kaag naar voren schuiven, en ik ga een keer echt voor een persoon stemmen (althans dat is het idee) en dus mijn partij een keer niet stemmen. Ik zou haar heel graag als minister president zien, want zij heeft zoveel internationale kennis en ervaring, ook als het gaat om zeer delicate onderwerpen.
Maar, ik krijg wel een probleem als het "inderdaad het paard van Troje" is hetgeen stemmen zou gaan kosten voor GL. Ik had besloten dat GL wel een keertje zonder mij kan (heb ik jaren gelden ook een keer gedaan), maar het wordt een ander verhaal als er een heuse rel gaat komen dat stemmen kost terwijl er niets aan de hand zou zijn. -O-


Ik hoef mijn mening en gevoel hier niet meer te delen. Jij beschrijft die tot in de details precies *\o/*

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:30

Ze was gewoon bestuurslid van een grote Internationale moslim jongerenorganisatie, Femyso. Dat is gewoon een organisatie die samenwerkt met allerlei regeringen en de EU. Die organisatie wordt niet gezien als radicaal of terroristisch of iets vergelijkbaars. Maar als vice-voorzitter van die organisaties heeft ze wel eens contact gehad met conservatieve moslimorganisaties. En nou wordt ze door associatie beschuldigd, dat zij dus ook een conservatieve moslim is en niet bij GL thuishoort. Maar dat is net zo onzinnig als zeggen dat Wilders een communist is, omdat hij wel eens een vertegenwoordiger van de Chinese ambassade heeft gesproken. Het is complete onzin en het is niet meer dan terecht dat GL achter haar blijft staan. Dat is duidelijke koers hebben, in tegenstelling tot het FvD.

Over het FvD gesproken, ze blijven vrolijk in de vlek wrijven. Nou wil Baudet via een verkiezing weer tot voorzitter gekozen worden.

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:38

Alleen is het FVD-bestuur daar niet mee eens. Wat een soap zeg, heeft er iemand popcorn? :') :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 16:11

Karl66 schreef:
Ze was gewoon bestuurslid van een grote Internationale moslim jongerenorganisatie, Femyso. Dat is gewoon een organisatie die samenwerkt met allerlei regeringen en de EU. Die organisatie wordt niet gezien als radicaal of terroristisch of iets vergelijkbaars. Maar als vice-voorzitter van die organisaties heeft ze wel eens contact gehad met conservatieve moslimorganisaties. En nou wordt ze door associatie beschuldigd, dat zij dus ook een conservatieve moslim is en niet bij GL thuishoort. Maar dat is net zo onzinnig als zeggen dat Wilders een communist is, omdat hij wel eens een vertegenwoordiger van de Chinese ambassade heeft gesproken. Het is complete onzin en het is niet meer dan terecht dat GL achter haar blijft staan. Dat is duidelijke koers hebben, in tegenstelling tot het FvD.

Exact. Ik heb Freek Jansen wel eens op een politiek evenement gesproken. Nu ben ik zeker ook een neonazi :=

Citaat:
Over het FvD gesproken, ze blijven vrolijk in de vlek wrijven. Nou wil Baudet via een verkiezing weer tot voorzitter gekozen worden.

Gelukkig heeft de Speld een liveblog geopend _O-

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:20

Magrathea schreef:
Wat voor concrete bewijzen zijn er dat deze dame zich inlaat met radicale moslims?
Alles wat ik vind zijn ongefundeerde statements en een dame die zich hard maakt voor klimaatrechtvaardigheid, en daar kan ik het niet oneens mee zijn.

Ze is gelinkt aan de onderdeel van de moslimbroederschap die in Frankrijk inmiddels verboden is. Ze is geen progressieve moslima zoals bijv die moslima die imam is in Berlijn.

Verder stem ik sowieso niet groen, want wat GL en D66 van plan zijn is Nederland volbouwen met beton (want immigratie willen ze niet afremmen) en landschappen verzieken met lelijke windmolen- en zonneparken. Boeren wegjagen en uitkopen om dat te bewerkstelligen. En straks eindigen we als overbevolkt betonnen stadsstaatje wat nog afhankelijker wordt van het buitenland voor voedsel. En onze souvereiniteit geheel verkwanseld aan de EU.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:35

Overdrijven is ook een vak Elnienjo.

Het lijkt me sterk dat GL het straks volledig voor het zeggen heeft. Zeer onwaarschijnlijk. Zullen ze de grootste partij worden ooit? Kan vast. Maar dan zullen ze alsnog moeten samenwerken met andere partijen en dus concessies doen. Zelfs al wilden ze daadwerkelijk zulke extreme dingen bewerkstelligen als je zegt (spoiler: nee), de meest extreme dingen worden toch wel getemperd door die samenwerking.

Persoonlijk zou ik het echt prima vinden als er een regering komt die bestaat uit GL en VVD. De economische belangen behartigd dmv VVD, waardoor er geld genoeg is zodat ook klimaatbelangen naar de voorgrond komen dankzij GL. Is het realistisch? Geen idee. Zullen we zien.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:45

Ik wil juist meer invloed van partijen die de immigratie willen beteugelen en die niet zo extreem met die hele klimaathype meegaan.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:54

elnienjo schreef:
Ik wil juist meer invloed van partijen die de immigratie willen beteugelen en die niet zo extreem met die hele klimaathype meegaan.

Dan stem je toch op een andere partij.... :D

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:56

senna21 schreef:
elnienjo schreef:
Ik wil juist meer invloed van partijen die de immigratie willen beteugelen en die niet zo extreem met die hele klimaathype meegaan.

Dan stem je toch op een andere partij.... :D


Dit ja. Ik reageerde puur op het statement dat je groenlinks zo wegzet. Als jij iemand anders in de regering wil hebben dan staat het je vrij om ergens anders op te stemmen. En dan is het afwachten of een meerderheid van de Nederlanders het met je eens is.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:03

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:
Wat voor concrete bewijzen zijn er dat deze dame zich inlaat met radicale moslims?
Alles wat ik vind zijn ongefundeerde statements en een dame die zich hard maakt voor klimaatrechtvaardigheid, en daar kan ik het niet oneens mee zijn.

Ze is gelinkt aan de onderdeel van de moslimbroederschap die in Frankrijk inmiddels verboden is. Ze is geen progressieve moslima zoals bijv die moslima die imam is in Berlijn.

Verder stem ik sowieso niet groen, want wat GL en D66 van plan zijn is Nederland volbouwen met beton (want immigratie willen ze niet afremmen) en landschappen verzieken met lelijke windmolen- en zonneparken. Boeren wegjagen en uitkopen om dat te bewerkstelligen. En straks eindigen we als overbevolkt betonnen stadsstaatje wat nog afhankelijker wordt van het buitenland voor voedsel. En onze souvereiniteit geheel verkwanseld aan de EU.


Ik heb net Wilders aan China gelinkt, dus volgens jou is hij nou een communist.

VVD voor de economie vind ik dan weer een minder goed idee. Die zijn sinds paars bijna onafgebroken aan de macht geweest en sinds die tijd is Nederland veel neoliberaler geworden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:16

VVD heeft altijd een hoop mooie praatjes vlak voor de verkiezingen, maar puntje bij paaltje maken ze niks waar.

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:14

Geldt voor de meeste partijen. Polderen binnen de coalitie.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:25

elnienjo schreef:
VVD heeft altijd een hoop mooie praatjes vlak voor de verkiezingen, maar puntje bij paaltje maken ze niks waar.


Dat zie ik eigenlijk anders. De VVD is een partij die heel rechttoe rechtaan de belangen behartigt van een select deel van Nederland, namelijk miljonairs, mensen met een zeer hoog inkomen, en de multinationals/grote bedrijven. Dat doen ze ontzettend structureel en goed: er gaat veel geld van wat door ons als maatschappij wordt opgebracht op allerlei manieren naar die sectoren en mensen, zonder dat dat terugkomt via vormen van belasting.

Het is alleen heel slecht voor de maatschappij, en de meeste mensen (ook niet de mensen met redelijk hoge inkomens) hebben er niet zoveel aan. En dus komen er rond de verkiezingen campagnes die het idee moeten geven dat de VVD ook best een redelijke partij waar veel meer mensen zich in zouden kunnen herkennen, en dat zijn ze gewoon echt niet (meer.)

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:34

Karl66 schreef:
Alleen wilde de nieuwe voorzitter van Rood mensen bewapenen voor een gewapende revolutie.

Is daar eigenlijk een bron van?