Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17847
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:33

@Cer,
Ik was even weg.
Misschien heb ik de verkeerde conclusie getrokken, excuses.
Ik begrijp dat je dat inderdaad niet leuk vindt, om racistisch genoemd te worden, als je dat niet bent.

Ik vraag me altijd wel af, wanneer je als echte Nederlander wordt beschouwd?
Door de PVV en FvD, maar kijk eens rond op SM ?

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:37

Dank Electra :j
Ik heb het wellicht slecht verwoord maar niet zo bedoeld in ieder geval.. ik moet wel opletten het juist te verwoorden

Zelf weet ik niet wat een echte Nederlander is.. in Europa vervaagd alles sowieso ook toch?

En ik zag allemaal felicitaties voor “onze”
Max en ik las een tweet: “ een Belg die in Monaco woont, hier geen cent belasting afdraagt en in abu dabi dure benzine verstookt” of iets in die richting … en toen dacht ik “sja” :')

(Geen idee waar ie woont/werkt hoor, voordat daar weer een misverstand over is)

Janneke2

Berichten: 22765
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:41

Electra63 schreef:
Ik vraag me altijd wel af, wanneer je als echte Nederlander wordt beschouwd?
Door de PVV en FvD, maar kijk eens rond op SM ?


De oude democratie van de stadstaat Athene: drie generaties in de stad wonen.

Dan kan ik wel inpakken.
Mijn moeder werd geboren aan de andere kant van de wereld,
en van mijn vader kreeg ik een buitenlandse tongbreker als achternaam.

Electra63

Berichten: 17847
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:42

Cer schreef:
Dank Electra :j
Ik heb het wellicht slecht verwoord maar niet zo bedoeld in ieder geval.. ik moet wel opletten het juist te verwoorden



Ik trok gewoon de verkeerde conclusie, omdat de voorgaande berichten over allochtonen ging.
Ik trok daaruit de conclusie, dat jij bedoelde dat allochtonen niet bijdragen en alleen maar rellen enz.
En toen was ik even weg.

Nogmaals excuses voor de onterechte beschuldiging.

pien_2010

Berichten: 43394
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:47

Electra63 schreef:
@Cer,
Ik was even weg.
Misschien heb ik de verkeerde conclusie getrokken, excuses.
Ik begrijp dat je dat inderdaad niet leuk vindt, om racistisch genoemd te worden, als je dat niet bent.

Ik vraag me altijd wel af, wanneer je als echte Nederlander wordt beschouwd?
Door de PVV en FvD, maar kijk eens rond op SM ?


Dan sluit ik me hier bij aan, want las het precies zo.
Rascistisch vind en vond ik het niet, wel te generaliserend. Hier ook sorry.

Cer

Berichten: 30167
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:49

Ik moet deze onderwerpen ook niet op mn telefoon doen, dan typ ik te snel en te kort en dus te onduidelijk… ook sorry :j

Janneke2

Berichten: 22765
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:54

@ Cer, Electra63 en Pien:

Chapeau, zo kan het ook! +:)+

ruitje

Berichten: 12326
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:06

Jullie moeten de 2e kamer in denk ik :D

Electra63

Berichten: 17847
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:13

Ik lees ook altijd even snel op mijn telefoon en ik heb ook nog eens slechte ogen, dus ik moet ook gewoon even wat meer tijd nemen, om goed te lezen of te vragen wat iemand bedoelt.

On topic:

Ik ben wel benieuwd naar het regeerakkoord en de poppetjes op welke plaats.
Ze schijnen nogal te smijten met geld en met name over De Jonge is er discussie.
Ik ben ook benieuwd of Hoekstra en Kaag een ministerspost gaan bekleden of in de Tweede Kamer gaan zitten.
Het wordt wel druk op het bordes: 30 personen en de Koning ;)

Jessix

Berichten: 16448
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:27

Electra63 schreef:
Ik vraag me altijd wel af, wanneer je als echte Nederlander wordt beschouwd?
Door de PVV en FvD, maar kijk eens rond op SM ?

Als je niet blank bent sowieso niet, i.m.o.

pien_2010

Berichten: 43394
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:35

ruitje schreef:
Jullie moeten de 2e kamer in denk ik :D


Dat denk ik niet Ruitje. Kijk ik heb het voordeel dat ik ontzettend gastvrij hier in Frankrijk ontvangen ben en ook goed geïntegreerd ben. Ik leef hier mijn droom. Dat wil iedereen toch? Ik begrijp heel goed dat dit niet voor iedereen kan en dat er regels voor zijn.
Alleen geeft dat mensen uit de 2de kamer niet het recht om mensen zo negatief te benaderen. Omdat ik zelf geëmigreerd ben, en weet dat dit ook niet altijd heel gemakkelijk is zelfs voor ons niet, en dus zeker niet voor iedereen is weggelegd, raakt het me emotioneel en persoonlijk al die bewuste nare opmerking van Baudet en ook Wilders en andere mensen kunnen er iets van. Het is nl al moeilijk genoeg om je te settelen in een ander land.
Ik zou heel slecht tegen iemand als Baudet kunnen die willens en wetens aan het polariseren is (en met succes) en mensen voortdurend naar bejegend. Zo totaal niet OK. Ik moet er niet aan denken dat ik met zo'n man in de 2de Kamer zou zitten. Is slecht voor mijn bloeddruk.

Bv ook die hele ellende van vluchtelingen in grensgebied Wit Rusland en Polen, en hoe die mensen misbruikt worden als pionnen (waaronder kleine kinderen die daar dan ontredderd met hun dekentjes lopen en de duim in de mond terwijl de soldaten met hun geweren er langs lopen |( ) daar kan ik wakker van liggen. Dat is zo vreselijk verdrietig, zo heel erg fout.
En als ik dan hoor van een journalist die gesproken heeft met een syrische vluchteling die tot 2x door Polen terug was geduwt (hij werd door Wit Rusland geduwd en Polen duwde dus terug) en die dan als een van de weinige aankwam via een grote omweg bij Duitsland en de grenswachten hem vonden en tegen de familie zeiden: "jullie zijn nu in Duitsland, welkom, we gaan voor jullie zorgen", dan ontroert me dat zo heel erg. Dan denk ik, Duitsland zit er ook niet op te wachten→ maar begrijpt wel waar deze mensen op persoonlijk niveau door heen gaan en zijn gegaan.

En ja Nederland is vol daar gaat het niet om. En ik snap dat Nederland heel erg weinig mensen binnen laat. Maar die mensen verdienen wel een menselijke maat. En dat ontbreekt teveel en vind ik heel erg hard. En daarmee zeg ik dus niet dat Nederland maar de grenzen open moet zetten, helemaal niet. Maar mensen zo schofferen in de 2de kamer notabene, dat mag gewoon niet. En dat is heel erg schaamtevol. Dus nee, dat is de laatste plek op dit moment waar ik zou willen zijn, want ik schaam me er ook voor als ik het zie, als ik het hoor of als ik het lees. Dat noemen ze plaatsvervangende schaamte.

ruitje

Berichten: 12326
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:03

Het was een compliment, in de zin van: jullie kunnen het ergens over oneens zijn en excuses aanbieden: er was meer fatsoen deze pagina dan in de 2e kamer. Zo zeg maar :)

Ik zou zelf ook voor geen meter geschikt zijn voor de politiek. Maargoed, wanneer ben je dat eigenlijk.

Electra63

Berichten: 17847
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:22

ruitje schreef:
Het was een compliment, in de zin van: jullie kunnen het ergens over oneens zijn en excuses aanbieden: er was meer fatsoen deze pagina dan in de 2e kamer. Zo zeg maar :)

Ik zou zelf ook voor geen meter geschikt zijn voor de politiek. Maargoed, wanneer ben je dat eigenlijk.


Als ik fout zit, vind ik het normaal om mijn excuus aan te bieden en zeker gemeend.

Ik ben ook niet geschikt voor de politiek, ik kan me niet beheersen als ik vind dat iemand of ik onheus bejegend wordt.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 09:16

Jessix schreef:
Electra63 schreef:
Ik vraag me altijd wel af, wanneer je als echte Nederlander wordt beschouwd?
Door de PVV en FvD, maar kijk eens rond op SM ?

Als je niet blank bent sowieso niet, i.m.o.

In jouw mening of op basis van wat er in de kamer gezegd wordt? :7

Jessix

Berichten: 16448
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:56

Er staat i.m.o. dus dat is mijn mening.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:08

Uhhhm okay. Dus een persoon van kleur die al z'n hele leven in NL woont + ouders + overgrootouders etc. is geen Nederlander? Jemig :+ |o

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:11

Tenzij je een aardig persoon bent zoals Don Ceder.

Tja het is allemaal vrij specifiek.

Jessix

Berichten: 16448
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:36

Lynnepinny schreef:
Uhhhm okay. Dus een persoon van kleur die al z'n hele leven in NL woont + ouders + overgrootouders etc. is geen Nederlander? Jemig :+ |o

Nee dat staat er niet. De vraag was wanneer je als echte Nederlander wordt beschouwd. Mijn antwoord daarop is "als je niet blank bent sowieso niet".

pien_2010

Berichten: 43394
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:22

Jessix schreef:
Lynnepinny schreef:
Uhhhm okay. Dus een persoon van kleur die al z'n hele leven in NL woont + ouders + overgrootouders etc. is geen Nederlander? Jemig :+ |o

Nee dat staat er niet. De vraag was wanneer je als echte Nederlander wordt beschouwd. Mijn antwoord daarop is "als je niet blank bent sowieso niet".


Jessix dat was vroeger zo , maar allang niet meer voor heel erg veel mensen. Gelukkig.

Jessix

Berichten: 16448
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:26

pien_2010 schreef:
Jessix dat was vroeger zo , maar allang niet meer voor heel erg veel mensen. Gelukkig.


Helaas komt het nog veel voor pien_2010. Niet altijd met slechte bedoelingen trouwens!

pien_2010

Berichten: 43394
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:28

Jessix schreef:
pien_2010 schreef:
Jessix dat was vroeger zo , maar allang niet meer voor heel erg veel mensen. Gelukkig.


Helaas komt het nog veel voor pien_2010. Niet altijd met slechte bedoelingen trouwens!

Jessix heb je zelf een bruine huid? Want dan ben je ervaringsdeskundige en tja dat ben ik niet. Ik heb altijd bruine vriendinnen gehad dus ben bekend met Nederlanders die verschillende culturen hebben en Nederlanders die alleen de Nederlandse cultuur kennen en vanuit hun genen een bruine huid hebben. In mijn ogen zijn beide volwaardig en compleet Nederlanders, in ieder geval meer als dat ik ooit Française zal worden. :=
Ik vind en vond het altijd juist leuk, daar er anders gegeten werd als bij ons thuis :9 en de verhalen en geschiedenis van de ouders vaak anders was als die van mijn ouders. Ik genoot altijd van die verhalen (en nog).

Jessix

Berichten: 16448
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:38

Jazeker pien_2010.
Ik ga met je mee dat er op gebied van discriminatie wel veel verbeterd is hoor. Maar je Nederlander voelen en zo gezien worden... Ik in elk geval niet en vele met mij. Ik vind het trouwens ook niet erg hoor. Ik voel me vooral gewoon mens. Dat ik toevallig in NL woon en geboren ben vind ik zelf nooit zo interessant.

pien_2010

Berichten: 43394
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:43

Dat begrijp ik.
Ik vind dat wel erg trouwens, dat die situatie zo is.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:01

Voor mij is nationaliteit gewoon een administratief iets. Dus als je een Nederlands paspoort hebt dan ben je gewoon Nederlander.

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:14

Citaat:
DENK-leider Azarkan lapte coronaregels aan zijn laars en ging besmet naar Kamer


DENK-fractievoorzitter Farid Azarkan ging in maart naar zijn werk terwijl hij besmet was met het coronavirus. Drie dagen na zijn positieve test zat de partijleider tegen de regels in bij de installatie van de nieuwe Tweede Kamer, zo meldt Nieuwsuur op basis van whatsappjes die het heeft ingezien.

https://www.nu.nl/politiek/6172946/denk ... kamer.html

:x :x