Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:01

veneri schreef:
_lautje_ schreef:
Mijn broertje is transgender en is bang na deze uitslag.
Want hij mag er niet zijn volgens Wilders. Hij is onzin.
Dat deze groep mensen nu bang is zegt denk ik een hoop.

En migratie: geloof dat 90% van de migranten naar Nederland arbeidsmigranten zijn. Gaan we zelf de kassen in? Ons vlees slachten? Pakketjes verdelen in de distributiecentra?



Ja hoor, nederlanders genoeg in de bijstand die niet willen werken. Laat ze maar wat doen voor de uitkering.
Snap niet dat iedereen zo bang worst van deze uutslag.heb zelf ook PVV gestemd.
Het is niet dat zij het alleenheersrecht krijgen, en er is ook nog het feit dat brussel aan de touwtjes trekt.
Ik denk dat met PVV aan het roer het balletje eindelijk de goede kant op rolt.
Klimaat is belangrijk maar om daar miljarden in te steken zonder eerwt d3 basisbehoeften van de bevolking op de rit te hebben,is gewoon bizar en zou niet moeten kunnen.

Omdat jullie niet de doelgroep zijn die hier het hardst door worden geraakt. Waarom snapt men dat niet?

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:03

hwn schreef:
Als Belg word ik helemaal niet blij van dit scenario. Hier lukt het al jaren om extreem-rechts buitenspel te houden en niet te laten mee regeren, ongeacht hoeveel stemmen ze ook hebben, maar als jullie het voorbeeld geven door Wilders te laten mee regeren, vrees ik dat ze hier ook zullen plooien.

Ik snap niet dat de wereld nu nog steeds niet geleerd heeft dat er uit extreem rechts niets goeds kan voortkomen. En waarom partijen die aangeven dat ze liever af willen van bepaalde universele rechten zoals vrijheid van godsdienst, en rassengelijkheid, toch de kans krijgen om zich kandidaat te stellen in een democratisch land, gaat er bij mij niet in. Er moeten grenzen komen aan democratie, anders bestaat het risico dat er heel gevaarlijke individuen de touwtjes in handen krijgen.


Oproepen grenzen te willen stellen aan de democratie is wat mij betreft ook gevaarlijk?

Zolang je democratie, democratie laat, reguleert iets zichzelf.

I.m.o. was Bij1 vrij extreem, is uit de 2e kamer nu. FvD word steeds kleiner.

Als PVV gaat doen waar links bang voor is, zit je er max 4 jaar aan vast denk ik dan maar.



Overigens, ik zoek wat Wilders van LHTBI+ vind, heeft iemand daar gegevens over?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:04

_lautje_ schreef:
Wil je een migratiestop? Doe wat aan het klimaat! Klimaatverandering is de grootste veroorzaker van migratie.


Nou ja en dat je in sommige landen geen uitkering krijgt als je werkloos bent, dan ..
Momenteel lijkt de oorlog wel op 1 te staan, vwb migratie

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:12

Wintu schreef:
Lees net dat Timmermans niet in een coalitie gaat zitten met een partij die groepen uit sluit, als hij ook niet mee gaat regeren, wat gaat ie dan doen?


Timmermans vindt vast wel weer een baantje ter meerdere glorie van Timmermans.

Hij hoopte als een Messias Nederland wel even te redden van al het rechtse kwaad, gelukkig gaat dat niet door.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:14

Nou, verkiezingen zijn geweest, nieuw topic :D

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:21


Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:24

CharleyT schreef:
Wintu schreef:
Lees net dat Timmermans niet in een coalitie gaat zitten met een partij die groepen uit sluit, als hij ook niet mee gaat regeren, wat gaat ie dan doen?


Timmermans vindt vast wel weer een baantje ter meerdere glorie van Timmermans.

Hij hoopte als een Messias Nederland wel even te redden van al het rechtse kwaad, gelukkig gaat dat niet door.


Ach, voorlopig heeft ie wachtgeld inclusief toeslagen. Bruto 8 a 9 x modaal, netto nog iets meer.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:34

Wintu schreef:
Nikass schreef:
Mooie reactie van Timmermans; desgevraagd maakt hij zich totaal niet druk om zijn eigen positie, maar om de mensen die nu bezorgd naar bed gaan.

Lautje idd, dat zegt mij genoeg.

Wintu: het signaal dat je afgeeft als je op de PVV stemt, is heel erg duidelijk hoor?


Ja, ik denk dat men zich rot geschrokken is in Den Haag, niemand zag het aankomen, dus dat signaal is aangekomen, luid en duidelijk.


Ik zie de logica niet van deze onverstandige keuze die leidt tot meer haat, spanningen, en ongetwijfeld weer heel veel geld kost voordat het ontploft.

Wanneer men het 'anders' wil, waarom kiest men dan WEER voor rechts...... rechts regeert al een eeuwigheid.
Voorheen in een neo-liberaal jasje dat de grootverdiener trouw diende, nu in een volks populistisch jasje dat de onderbuik-mens dient.
Maar het is allemaal rechts.... rechts.... en nog een beetje rechts.......

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:39

ja als je nu al ziet hoe boos sommige "linkse" zijn..
dat helpt inderdaad niet..
in mijn vriendengroep zijn er echt een paar woest.. en dat steken ze niet onder stoelen of banken.. ik denk dan 'daar los je ook niks mee op, anderen uitschelden en vuisten heffen"

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:00

Ach, er wordt tenminste niet geschreeuwd dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen, of dat het ondemocratisch is als hun partij niet mee mag regeren, etc. Van zeer rechts wordt dat als normaal gezien, maar bij links is de boosheid opeens fout.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:01

Nou ja dat wijzen (wat ik net ook deed) is gewoon niet handig..
het blijft dan een "ja maar zij"..

Er wordt idd nie gezegd dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen (werd dat in NL gezegd?), er wordt nu gewoon gezegd dat de kiezers dom zijn..
(maar, het zijn niet alle kiezers).. Er zitten meer partijen in de kamer.. dus vanwaar de histerie?

journee
Berichten: 752
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:03

Cer schreef:
ja als je nu al ziet hoe boos sommige "linkse" zijn..
dat helpt inderdaad niet..
in mijn vriendengroep zijn er echt een paar woest.. en dat steken ze niet onder stoelen of banken.. ik denk dan 'daar los je ook niks mee op, anderen uitschelden en vuisten heffen"


Helemaal mee eens. Links stemmers zouden toch sociaal moeten zijn? Blijkbaar toch moeilijk om respectvol naar een ander te blijven als hun rechtse denkbeelden je niet aan staan... Maar angst en woede heeft nu de boventoon.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:18

Wintu schreef:
Lees net dat Timmermans niet in een coalitie gaat zitten met een partij die groepen uit sluit, als hij ook niet mee gaat regeren, wat gaat ie dan doen?


Gelukkig heeft er nog iemand wèl principes. Waarschijnlijk wordt hij fractievoorzitter.

Silenna dank voor het delen. Mooi verwoord, helaas wel triest.

Oh Robert echt :roll: de woningnood heeft NIETS te maken met de migratie.

En voor de mensen die denken dat het helpt om op een partij te stemmen die niets tegen klimaatverandering wil doen: er zullen alleen maar méér vluchtelingen komen.

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:23

Ik denk dat Timmermans meer voor het klimaat had kunnen betekenen als hij zijn baan in Brussel had gehouden. Maar dat is achteraf natuurlijk gemakkelijk gezegd. Als zijn partij wel de grootste was geworden, had Nederland er qua klimaat/natuur wel baat bij gehad.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:24

Guys, er is al een nieuw topic geopend. Kunnen jullie daar verder gaan?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23444
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:27