Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:48

Een selectie kan, echter, het gaat niet om een paar maanden. Je moet soms wel een jaar je huis uit.
Dus het is niet even. Voor 2 maanden kan ik wel een selectie maken. Voor een jaar heb ik toch wel een 300 belangrijkste nodig.
Maar je moet je dus voorstellen dat de hypotheek doorloopt op een huis waar je niet woont. En dat dus 6 tot 12 maanden. En er moet ook veel bijbetaald worden door gedupeerden.
Bij mijn vader loopt zo ook een discussie over kunststof kozijnen, net 2 jaar inde woning, bepaald merk uit Duitsland. En dan willen ze dus met een Nederlandse contractfirma in zee gaan. Ook dat wil hij niet. Er is door mijn ouders gekozen voor een bepaald type, dan wil je niet direct iets anders.
Dit zijn dingen die onderbelicht blijven. Dus een partij die zgn voor stoppen gaswinning is moet ook verder kijken. Dat zien veel mensen die er geen last van hebben niet helaas.

pien_2010

Berichten: 43316
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:33

germie waar een wil is, daar is een weg, en daar waar onwil is een argument. (Godfried Bomans). Of anders gezegd, die boeken daar zijn oplossingen voor te bedenken, al is het alleen maar een lijst maken met nr 1 tot 300 en ze in grote dozen inpakken die je of mee neemt of ergens opslaat zodat je gelijk de boeken in de juiste doos stopt en zo gemakkelijk terug vindt.

Ik vind het voor Groningen heel erg want het kost klauwen met geld en nog erger het kost gezondheid.

Wat betreft de partij die zogenaamd voor gaswinning is→ pardon????? De groningers hebben erom geschreeuwd, voor TV woedend waren ze want het ging niet snel genoeg. Dus daarmee zeg je dat de Groningers niet ver genoeg hebben gekeken, want Winsemius die kreeg er anders toch behoorlijk van langs, van diezelfde Groningers. DUs de politiek , de Tweede kamer, is achter de Groningers gaan staan en heeft het kabinet gesommeerd om eerst zsm de gaswinning terug te draaien om vervolgens zsm totaal te stoppen met de gaswinning. Het moet niet raarder worden.

Ik kom nog een keer terug op die covid. We zijn er allemaal zo vreselijk klaar mee. Echt waar, geloof me. MAAR alles losgooien is vragen om zoveel problemen. HEt is een soort verwend haast kinderlijk wishful thinking van als we onze vrijheid maar terug hebben dan komt het allemaal wel goed. Helaas werkt het zo niet. MAAR echt iedereen is er klaar mee.

Gisteren zat ik hier enthousiast plannen te maken om de jongste tweeling op hun verjaardag in januari te gaan bezoeken dus om met oud en nieuw naar NL te reizen. Waarop mijn man heel voorzichtig zegt: "schatje, ik weet niet of covid dit toe gaat laten. Zullen we pas half december gaan kijken wat mogelijk is?" Heel verdrietig, maar daar heeft hij natuurlijk wel gelijk in en ik ben blij dat hij me hierop voorbereid heeft. We leven hier in zo'n groene covid bubbel dat ik er glad geen erg in had, dat het waarschijnlijk weer bal gaat worden. We hebben geloof ik 25 positief besmette mensen hier per 100.000 dus we zijn er al zo'n tijd niet meer bezig. Maar dat is natuurlijk niet realistisch, want het is ook wat het is en we zullen in de Haute Vienne ook echt wel weer stijgingen gaan krijgen.

En dat vind ik raar in jouw post. Het klinkt zo eenvoudig, zo van hoppakee we laten alles los en dan komt alles goed en we accepteren de doden die dit tot gevolg heeft. Er zijn landen die dit experiment gedaan hebben en het was gewoon enorm tuk en een groot drama en dan kan ik je zeker verzekeren Germie dat duiken, reizen, mensen zien, helemaal afgelopen is want dat is het echt bal zoals wij in Nederland nog nooit gezien hebben. En dat vind ik raar , het is net of er geen data is bij FVD, alsof die mensen geen nieuws kijken.
Ik vind het ook gemakkelijk en goed koop en ik word er boos over→ want mensen zijn het zat, en denken laten we maar op die partij stemmen dan komt het goed. Ja blijf maar lekker dromen en dan denk ik→ "kom op, een beetje pit hebben en gaan voor het leven ook als het tuk is, dat kan toch wel? Het komt allemaal zo verwend over. " En vind ik het leuk? Nee totaal niet, ik heb mijn jongste kleinkinderen pas 2 keer gezien in de 2 jaar dat ze er zijn, want iedere keer waren de grenzen gesloten of lockdowns en waren we opgehokt hetzij hier hetzij de mensen in NL. Voor mij is dat echt verdriet, maar het is wat het is en iedereen doet mee met de ellende en niemand ontkomt eraan.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:07

De toeslagenaffaire ligt ons nog vers in het geheugen.

Maar in de tussentijd is er niets en dan ook helemaal niets veranderd.
Dezelfde mensen die de toeslagenaffaire hebben veroorzaakt zijn nu weer bezig met formeren.

https://www.gld.nl/nieuws/7361058/mijn- ... dering-uwv

Alhoewel met dat formeren laten ze weer eens zien dat ze onder elkaar ook volstrekt onbetrouwbaar zijn. Wanneer het uit komt laten ze even wat papieren in de trein slingeren.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:53

Wij hadden deze week een aardbeving van 3.2, ik ben echt wakker geschud. Dat gaat door, en de politiek komt niet met een oplossing. Ook gaat het verder met beslissingen rond toegang steeds verder bergafwaarts en worden beloftes na beloftes gebroken.

Ik geloof ook echt niet dat er per ongeluk iets vergeten is in de trein. Ik verdenk werkelijk opzet.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:22

germie schreef:
Wij hadden deze week een aardbeving van 3.2, ik ben echt wakker geschud. Dat gaat door, en de politiek komt niet met een oplossing. Ook gaat het verder met beslissingen rond toegang steeds verder bergafwaarts en worden beloftes na beloftes gebroken.

Ik geloof ook echt niet dat er per ongeluk iets vergeten is in de trein. Ik verdenk werkelijk opzet.


Citaat:
Volgens informateur Johan Remkes is het gevonden document niet meer van invloed op het huidige formatieproces. "De relevantie ontgaat mij eerlijk gezegd een klein beetje", zei Remkes woensdag voorafgaand aan de gesprekken met zijn collega-informateur Wouter Koolmees en de formatieteams van VVD, D66, CDA en ChristenUnie.


Had ie beter andere stukken kunnen lekken...

Dus opzet lijkt me heel erg sterk.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:58

Opzet past alleen wel beter in een anti-overheid denkframe.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:34

Askja schreef:
Opzet past alleen wel beter in een anti-overheid denkframe.


Het vertrouwen in de overheid is niet voor niets bij veel mensen enorm laag. Vooral als je ziet dat het keer op keer weer mis gaat en dat problemen niet tot nauwelijks opgelost worden. Mijn vertrouwen in de overheid is ook niet heel veel meer van over.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:39

Ook dan kun je nuanceren en niet overal iets achter zoeken.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:48

Askja schreef:
Ook dan kun je nuanceren en niet overal iets achter zoeken.


Dat wordt wel steeds moeilijker wanneer je keer op keer weer wordt bedrogen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:49

"wordt bedrogen" is ook net hoe je het bekijkt en geen objectieve maatstaf. Denk dat jij bij veel meer dingen het idee hebt dat je 'wordt bedrogen' dan een wellicht wat nuchterder mens dat zou hebben.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:52

Het merendeel is gewoon tevreden in Nederland en stemt daarom nog steeds op de gevestigde partijen.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:56

IMANDRA schreef:
"wordt bedrogen" is ook net hoe je het bekijkt en geen objectieve maatstaf. Denk dat jij bij veel meer dingen het idee hebt dat je 'wordt bedrogen' dan een wellicht wat nuchterder mens dat zou hebben.


Ik kan zomaar even een lijstje opnoemen waarin de overheid jammerlijk heeft gefaald en waardoor het wel heel moeilijk wordt om nog vertrouwen te hebben.

Toeslagenaffaire, stikstof, aardbevingen, woningnood, zorg, georganiseerde misdaad en zo kun je de lijst nog wel even verder doorvoeren.

De slachtoffers van de toeslagenaffaire zijn gewoon bedrogen door de overheid. Dat is geen gevoel maar is objectief aan te tonen. Het is zelfs zo erg dat zelfs de rechtspraak boter op zijn hoofd heeft. Om dan nog te zeggen dat de overheid te vertrouwen is dat is wel behoorlijk naief.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:03

Electra63 schreef:
Het merendeel is gewoon tevreden in Nederland en stemt daarom nog steeds op de gevestigde partijen.


Wanneer je aan de goede kant staat dan zit je inderdaad goed. Dan denk ik aan vermogende twee verdiener met eigen woning of pensionado met een goed pensioen en eigen huis. Maar dat huis moet uiteraard niet in Groningen staan bijvoorbeeld. Laten we het vooral niet hebben over het groeiende deel van de bevolking die het steeds zwaarder krijgt. En nog een tip. Zorg dat je niet chronisch ziek wordt.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:09

Loretta schreef:
Electra63 schreef:
Het merendeel is gewoon tevreden in Nederland en stemt daarom nog steeds op de gevestigde partijen.


Wanneer je aan de goede kant staat dan zit je inderdaad goed. Dan denk ik aan vermogende twee verdiener met eigen woning of pensionado met een goed pensioen en eigen huis. Maar dat huis moet uiteraard niet in Groningen staan bijvoorbeeld. Laten we het vooral niet hebben over het groeiende deel van de bevolking die het steeds zwaarder krijgt. En nog een tip. Zorg dat je niet chronisch ziek wordt.


Dat is nog steeds de minderheid.
Ik ben daar toch blij om, ondanks alle fouten.
Ik moet er niet aan denken dat partijen als FvD of PVV in de regering zitten.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:20

Electra63 schreef:
Dat is nog steeds de minderheid.
Ik ben daar toch blij om, ondanks alle fouten.
Ik moet er niet aan denken dat partijen als FVD of PVV in de regering zitten.


Als ik zeg dat ik geen vertrouwen in de overheid heb wil dat nog niet zeggen dat ik fan ben van FVD of PVV. Maar ik zal nooit VVD, CDA of D66 stemmen om te voorkomen dat FVD of PVV de grootste gaan worden.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:25

Het is een kwestie van perspectief, Loretta.

Er is ongelooflijk geklungeld door de overheid inzake de toeslagenaffaire - wat je noemt een clusterf*ck. Er ging daar zoveel mis, op zo'n grote schaal en gedurende zo'n lange tijd dat het bijna niet te bevatten is. Maar dat kon vooral gebeuren doordat mensen tekort schoten, niet op zaten te letten (hallo, Tweede Kamer) en doordat het hele toeslagensysteem sowieso verkeerd was opgezet.
Het is schandalig dat zo veel mensen daardoor in de ellende zijn gekomen.

Ik denk alleen niet dat je kunt zeggen dat er sprake is geweest van bedrog, of een ander vooropgezet plan. Waarom en hoezo, wie zou daar nou belang bij hebben? Niemand toch?

Dat maakt het niet minder erg voor de slachtoffers, die worden hopelijk allemaal zo goed mogelijk gecompenseerd.

Overheidsfalen stelselmatig framen als vooropgezet plan om de burger onder de duim te houden, uit te knijpen of monddood te maken is misschien aantrekkelijk als je het tot hier zit allemaal, maar het lost niks op en zorgt alleen maar voor nog meer negativiteit in het publieke debat en in de samenleving.
En e is maar één groep die daar beter van wordt/belang bij heeft: politieke raddraaiers als T. Baudet c.s.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:28

Weten jullie nog, die Bulgaren die op grote schaal fraudeerden? En dat er toen van alle kanten luidkeels werd geroepen om strenger beleid en lik op stuk? Ik denk dat dat er mede aan ten grondslag ligt dat het bij de belastingdienst zo mis is gegaan.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:40

Eerlijk gezegd is er ook veel gefraudeerd
Opa en oma.die een korte mbo opleiding deden en flinke rekeningen voor oppassen uitschrijven, terwijl de.kinderen er niet veel waren
En opa.en oma geen geld kregen

Ik weet er uit mijn kring al 3

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:51

Askja schreef:
Het is een kwestie van perspectief, Loretta.

Er is ongelooflijk geklungeld door de overheid inzake de toeslagenaffaire - wat je noemt een clusterf*ck. Er ging daar zoveel mis, op zo'n grote schaal en gedurende zo'n lange tijd dat het bijna niet te bevatten is. Maar dat kon vooral gebeuren doordat mensen tekort schoten, niet op zaten te letten (hallo, Tweede Kamer) en doordat het hele toeslagensysteem sowieso verkeerd was opgezet.
Het is schandalig dat zo veel mensen daardoor in de ellende zijn gekomen.

Ik denk alleen niet dat je kunt zeggen dat er sprake is geweest van bedrog, of een ander vooropgezet plan. Waarom en hoezo, wie zou daar nou belang bij hebben? Niemand toch?

Dat maakt het niet minder erg voor de slachtoffers, die worden hopelijk allemaal zo goed mogelijk gecompenseerd.

Overheidsfalen stelselmatig framen als vooropgezet plan om de burger onder de duim te houden, uit te knijpen of monddood te maken is misschien aantrekkelijk als je het tot hier zit allemaal, maar het lost niks op en zorgt alleen maar voor nog meer negativiteit in het publieke debat en in de samenleving.
En e is maar één groep die daar beter van wordt/belang bij heeft: politieke raddraaiers als T. Baudet c.s.


Dan is incompetentie misschien een betere benaming dan bedrog. Probleem is wel dat de mensen die het de afgelopen jaren hebben gigantisch uit de hand hebben laten lopen nu dezelfden zijn die aan de formatietafel zitten. Dat geeft al met al weinig vertrouwen.

waar ik wel moeite mee heb dat is dat wanneer je kritiek hebt op de huidige regering dat je gelijk al een beetje in de hoek gezet wordt alsof je dan fan zou zijn van Baudet en Wilders terwijl dat grote onzin is.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:14

Echwel schreef:
Eerlijk gezegd is er ook veel gefraudeerd
Opa en oma.die een korte mbo opleiding deden en flinke rekeningen voor oppassen uitschrijven, terwijl de.kinderen er niet veel waren
En opa.en oma geen geld kregen

Ik weet er uit mijn kring al 3


Dat soort dingen kwamen inderdaad voor. Ik weet alleen op welke schaal.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:44

Ik neem aan, dat je op een partij stemt, waarvan de punten je het meeste aanspreken.

Dat FvD en PVV wordt genoemd, komt omdat de PVV de grootste oppositiepartij is en FvD de meeste winst had gemaakt.
De rest zijn toch vrij kleine partijen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:18

Loretta schreef:
Askja schreef:
Het is een kwestie van perspectief, Loretta.

Er is ongelooflijk geklungeld door de overheid inzake de toeslagenaffaire - wat je noemt een clusterf*ck. Er ging daar zoveel mis, op zo'n grote schaal en gedurende zo'n lange tijd dat het bijna niet te bevatten is. Maar dat kon vooral gebeuren doordat mensen tekort schoten, niet op zaten te letten (hallo, Tweede Kamer) en doordat het hele toeslagensysteem sowieso verkeerd was opgezet.
Het is schandalig dat zo veel mensen daardoor in de ellende zijn gekomen.

Ik denk alleen niet dat je kunt zeggen dat er sprake is geweest van bedrog, of een ander vooropgezet plan. Waarom en hoezo, wie zou daar nou belang bij hebben? Niemand toch?

Dat maakt het niet minder erg voor de slachtoffers, die worden hopelijk allemaal zo goed mogelijk gecompenseerd.

Overheidsfalen stelselmatig framen als vooropgezet plan om de burger onder de duim te houden, uit te knijpen of monddood te maken is misschien aantrekkelijk als je het tot hier zit allemaal, maar het lost niks op en zorgt alleen maar voor nog meer negativiteit in het publieke debat en in de samenleving.
En e is maar één groep die daar beter van wordt/belang bij heeft: politieke raddraaiers als T. Baudet c.s.


Dan is incompetentie misschien een betere benaming dan bedrog. Probleem is wel dat de mensen die het de afgelopen jaren hebben gigantisch uit de hand hebben laten lopen nu dezelfden zijn die aan de formatietafel zitten. Dat geeft al met al weinig vertrouwen.

waar ik wel moeite mee heb dat is dat wanneer je kritiek hebt op de huidige regering dat je gelijk al een beetje in de hoek gezet wordt alsof je dan fan zou zijn van Baudet en Wilders terwijl dat grote onzin is.

Dat zeg ik ook niet.

Kritiek hebben op de regering/overheid is iets anders dan de regering/overheid neerzetten als leugenachtig en onbetrouwbaar.

Incompetentie klinkt wat dat betreft al genuanceerder dan bedrog.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:35

Incompetent/te krap referentiekader zeker, maar als eigenlijk de wetten die o.a. aangeven wat de 2e kamer hoort te doen aan de laars gelapt worden, is in elk geval de indruk van bedrog begrijpelijk.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:59

In de toeslagenaffaire zijn er toch echt bewust documenten achter gehouden. Je kunt dan misschien eerst fouten maken en dit zien als incompetentie: als je daarna stukken gaat achterhouden voor de tweede kamer word het gewoon bedrog i.m.o.

Alleen vind ik bedrog en liegen, dan weer iets anders dan dat dat een vooropgezet plan is. Ik denk eigenlijk meer dat dat soort van eerder gebeurd omdat mensen die incompetentie proberen te verbloemen?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:11

Ik denk ook dat heel veel goeden hier onder de slechten heb en geleden