Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 01:44

IMANDRA schreef:
karrij schreef:
Hey dame, jij kent mij niet he!! En een racist ben ik niet! En egoïstisch al helemaal niet! En een geen moreel kompas?? Misschien niet jou kompas, maar wel van een grote meerderheid! Jouw reactie is precies het denigrerende van de linkse grachtengordel elite! Denk dat jij werkelijk geen idee hebt wat er onder de mensen in dit land leeft!


Het is geen “grote meerderheid” (van de Nederlanders).


Het is inderdaad geen grote meerderheid, het is ook geen kleine meerderheid.
Het is helemaal geen meerderheid, bij lange na niet. Dat is een misverstand.

Er zijn 150 zetels te verdelen. De PVV heeft er daarvan 35 veroverd en 115 niet.

Ongeveer 25% van de kiezers ziet het gedachtengoed van de PVV zitten, ca. 75% niet.

En dat stemt mij persoonlijk enigszins gerust.

Neemt niet weg dat de PVV wel de grootste partij is geworden.

De felicitaties van Marine Le Pen, Orban en het Vlaams Belang hebben ze al binnen. Een twijfelachtige eer als je het mij vraagt.

Wintu

Berichten: 2964
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 01:51

Wordt de meerderheid niet allang langs de meetlat van de minderheid gelegd, op meerdere vlakken? Zouden we inmiddels toch gewend moeten zijn.

Loretta
Berichten: 8769
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 01:52

Boras schreef:
]

Het is inderdaad geen grote meerderheid, het is ook geen kleine meerderheid.
Het is helemaal geen meerderheid, bij lange na niet. Dat is een misverstand.

Er zijn 150 zetels te verdelen. De PVV heeft er daarvan 35 veroverd en 115 niet.

Ongeveer 25% van de kiezers ziet het gedachtengoed van de PVV zitten, ca. 75% niet.

En dat stemt mij persoonlijk enigszins gerust.

Neemt niet weg dat de PVV wel de grootste partij is geworden.

De felicitaties van Marine Le Pen, Orban en het Vlaams Belang hebben ze al binnen. Een twijfelachtige eer als je het mij vraagt.


Vergeet niet dat een groot deel van die overige 75% op partijen heeft gestemd waarvan al duidelijk was dat ze het wel prima vonden.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 23-11-23 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 01:54

Nee, de wetenschappers worden geselecteerd en dat clubje zie je vervolgens bij alle talkshows en in alle kranten. De kritische wetenschappers die een andere zienswijze hebben worden zo aan de kant geschoven.
Wetenschap is niet statisch, niet eenzijdig

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 01:54

Hebben we dan niet teveel partijen waardoor het zo enorm versplinterd en iemand met 25% van de stemmen de grootste word omdat de overige 75% is verdeeld over te veel partijen.
Ofwel 35 zetels en 115 te veel verdeeld.

Niet dat we moeten naar Amerika met maar 2 keuze. Maar 20+ partijen is ook wel bizar veel.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 02:15

Loretta schreef:
Boras schreef:
]

Het is inderdaad geen grote meerderheid, het is ook geen kleine meerderheid.
Het is helemaal geen meerderheid, bij lange na niet. Dat is een misverstand.

Er zijn 150 zetels te verdelen. De PVV heeft er daarvan 35 veroverd en 115 niet.

Ongeveer 25% van de kiezers ziet het gedachtengoed van de PVV zitten, ca. 75% niet.

En dat stemt mij persoonlijk enigszins gerust.

Neemt niet weg dat de PVV wel de grootste partij is geworden.

De felicitaties van Marine Le Pen, Orban en het Vlaams Belang hebben ze al binnen. Een twijfelachtige eer als je het mij vraagt.


Vergeet niet dat een groot deel van die overige 75% op partijen heeft gestemd waarvan al duidelijk was dat ze het wel prima vonden.


Wat wel prima vonden, Loretta?

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 02:16

Eloya schreef:
Hebben we dan niet teveel partijen waardoor het zo enorm versplinterd en iemand met 25% van de stemmen de grootste word omdat de overige 75% is verdeeld over te veel partijen.
Ofwel 35 zetels en 115 te veel verdeeld.

Niet dat we moeten naar Amerika met maar 2 keuze. Maar 20+ partijen is ook wel bizar veel.


Vind ik ook.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 02:19

Ik denk dat veel mensen tactisch pvv gestemd hebben uit angst dat pvda-gl de grootste zou worden.
Nsc en bbb wilde dacht ik wel met hen samen? (Excuse me if i'm wrong) dus denk dat veel mensen extremer op rechts zijn gaan zitten uit angst voor meer links.

Verder ben ik erg benieuwd naar de ontwikkeling. Mijn vriend is Geert misschien niet, maar ik krijg dan weer een ernstige allergische reactie als ik Timmermans zie en zijn ideeën hoor.
Dan kan ik mij wel voorstellen dat mensen denken: help, alles beter dan dat.

Ik ben zelf nsc stemmer en hoop dat deze partij zijn ideeën kan waarmaken.

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 02:21

Heel blij met deze uitslag

*\o/* *\o/* *\o/*

Blijkt wel weer dat er veel mensen klaar mee zijn met de oneindige toestroom van vluchtelingen.

Hopelijk eindelijk ook eens rust voor de boeren.

En dat verdienmodel van de klimaathysterie ook eens Indempt

En betreft Geert en de grondwet?

De afgelopen jaren is door de zittende poppenkast juist de grondwet geschonden.
Ontastbaarheid van eigen lichaam.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 03:13

Silenna schreef:
Inderdaad. Dat is een beetje hetzelfde als zeggen "ik stem op Partij voor de dieren, maar de standpunten met betrekking tot dierenwelzijn, ben ik het niet perse mee eens". Dan zijn er nog legio andere linkse partijen waarop je kunt stemmen. Idem voor PVV en rechtse partijen.
Als je je niet kunt vinden in de standpunten waarin de PVV zich echt onderscheid van andere partijen (namelijk: geen Koran's of moskeeën meer, een volledige stop op ontwikkelingshulp, een verbod op een dubbele nationaliteit, bindend refefendum over Nexit, transgenders zijn onzin), had je legio andere partijen om op te stemmen.

Dus kom dan ook gewoon eerlijk voor die mening uit en noem het beestje bij de naam.

Qua verbod op dubbele nationaliteit. Als ik als nederlander een andere nationaliteit wil aannemen, dan moet ik de nederlandse opgeven tenzij ik die 2e via trouwen met partner verkrijg. In het kader van gelijke behandeling, etc. Waarom kan die eis andersom dan niet? Wil je nederlander worden? dan andere nationaliteit opgeven.

En nee PVV (VVD op een stokje) is mijn partij niet punt.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 04:47

Ik denk, dat de winst van de PVV 1 op 1 samenhangt met peilingen :o .

Omdat de dagen voor de verkiezingen leek dat PvdA/GL de grootste kon worden zijn mensen overgestapt naar rechts. Omdat men VVD niet meer betrouwbaar vind naar PVV.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 05:05

En ik denk, maar dat is ook maar een mening: dat zoals het nu loopt voor de BBB heel erg goed is voor de toekomst.

Er word net gedaan of ze 'verloren hebben', maar ze maken een grote winst ten opzichte van de vorige keer.

En dan wel een winst die de kans op een goed fundament bouwen onder de partij vergroot. Ik denk dat NSC zo groot is dat het een stuk lastiger word om die basis stabiel te houden :o

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 05:53

Goedemorgen, ik zie nu dat pvv is gegroeid naar 37! Ten koste van d66 en ?
Er blijven maar 15 partijen over, waarvan veel heel klein met 1 tot 3/4 zetels.

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 06:50

OleJon schreef:
Heel blij met deze uitslag

*\o/* *\o/* *\o/*

Blijkt wel weer dat er veel mensen klaar mee zijn met de oneindige toestroom van vluchtelingen.

Hopelijk eindelijk ook eens rust voor de boeren.

En dat verdienmodel van de klimaathysterie ook eens Indempt

En betreft Geert en de grondwet?

De afgelopen jaren is door de zittende poppenkast juist de grondwet geschonden.
Ontastbaarheid van eigen lichaam.



Mee eens. Dat zal hem ook heel wat stemmen hebben opgeleverd. Ik heb niet op Wilders gestemd hoor. Helemaal niet gestemd. Had ik wel gestemd dan Omtzigt denk ik.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:03

Je hebt een mooie meerderheidstool in de NOS verkiezingspagina staan. Dan kun je zelf wat zooien met partijen. Valt mij daarin wel op dat Nederland meer rechts lijkt te stemmen dan links. Hangt er natuurlijk vanaf wat je onder rechts en links verstaat....

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:06

Wel duidelijk waar groot gedeelte an Nederland naartoe wilt . Gaan het zien wat er uit rolt straks

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:23

journee schreef:
Persoonlijk denk ik dat iedereen best even rustig kan ademhalen. Wilders heeft al gezegd al zijn 'onrechtmatige ideeën' in de ijskast te zullen parkeren. Zijn beleid zal vooral gericht zijn op verminderen van instroom asielzoekers, aanpakken woningnood en financieel steunen van de alle Nederlandse inwoners, ongeacht hun afkomst, religie of geaardheid.

Om dingen voor elkaar te krijgen zal hij moeten samenwerken met andere partijen en daar is hij zich zeer zeker van bewust en naar het lijkt ook toe bereid. Uiteindelijk wordt het toch een gematigd beleid, anders komt er ook geen wet door de kamer.

De meeste PVV stemmers zijn echt niet spontaan racistisch geworden. Maar gewoon mensen die al jaren wachten op een woning, problemen hebben in de zorg, overlast ondervinden van asielzoekers of gewoon geen vertrouwen meer hebben in de andere partijen. (wat gezien alle problemen die er liggen ook geen verassing zou moeten zijn)

Overigens heeft hijzelf niet aangegeven dat hij premier moet zijn, dat kan dus ook best nog iemand anders worden. (wat mij overigens ook wel wenselijk lijkt)


Deze rasistische egoïst zonder moreel kompas, is het ook met je eens. Wilders is een heel stuk minder fel de laatste weken.

Ik wil best uitleggen waar mijn stem op de PVV vandaan komt,maar hoe dan ook zal ik met de grond gelijk gemaakt wordt,dus ik bespaar me de moeite.

We gaan het meemaken, mensen!

Fijne dag!

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:26

tamary schreef:
Silenna schreef:
Inderdaad. Dat is een beetje hetzelfde als zeggen "ik stem op Partij voor de dieren, maar de standpunten met betrekking tot dierenwelzijn, ben ik het niet perse mee eens". Dan zijn er nog legio andere linkse partijen waarop je kunt stemmen. Idem voor PVV en rechtse partijen.
Als je je niet kunt vinden in de standpunten waarin de PVV zich echt onderscheid van andere partijen (namelijk: geen Koran's of moskeeën meer, een volledige stop op ontwikkelingshulp, een verbod op een dubbele nationaliteit, bindend refefendum over Nexit, transgenders zijn onzin), had je legio andere partijen om op te stemmen.

Dus kom dan ook gewoon eerlijk voor die mening uit en noem het beestje bij de naam.

Qua verbod op dubbele nationaliteit. Als ik als nederlander een andere nationaliteit wil aannemen, dan moet ik de nederlandse opgeven tenzij ik die 2e via trouwen met partner verkrijg. In het kader van gelijke behandeling, etc. Waarom kan die eis andersom dan niet? Wil je nederlander worden? dan andere nationaliteit opgeven.

En nee PVV (VVD op een stokje) is mijn partij niet punt.


Die regel bestaat andersom al jaren, Tamary. Inclusief die tenzij.

En de onderbouwing daarvan vind je hier:

https://ind.nl/nl/afstand-nationaliteit
Laatst bijgewerkt door Boras op 23-11-23 07:41, in het totaal 2 keer bewerkt

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:27

ik vind het onzin om mensen met de grond gelijk te gaan maken om hun stemkeuze. dat is raar toch? dat is juist ontkenning van de democratie in mijn ogen.

We hebben een fijn topic waar iedereen welkom is dacht ik. Bijna 500 pagina's!! Van gemeentelijk, provinciaal, landelijk en europees tot aan de verkiezingen in de VS aan toe. Ik heb er qua politiek in ieder geval veel van opgestoken. Ik hoop dat in het volgende topic ook weer te gaan vinden, politiek is van alle tijden.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:28

_lautje_ schreef:
Mijn broertje is transgender en is bang na deze uitslag.
Want hij mag er niet zijn volgens Wilders. Hij is onzin.
Dat deze groep mensen nu bang is zegt denk ik een hoop.

En migratie: geloof dat 90% van de migranten naar Nederland arbeidsmigranten zijn. Gaan we zelf de kassen in? Ons vlees slachten? Pakketjes verdelen in de distributiecentra?



Ja hoor, nederlanders genoeg in de bijstand die niet willen werken. Laat ze maar wat doen voor de uitkering.
Snap niet dat iedereen zo bang worst van deze uutslag.heb zelf ook PVV gestemd.
Het is niet dat zij het alleenheersrecht krijgen, en er is ook nog het feit dat brussel aan de touwtjes trekt.
Ik denk dat met PVV aan het roer het balletje eindelijk de goede kant op rolt.
Klimaat is belangrijk maar om daar miljarden in te steken zonder eerwt d3 basisbehoeften van de bevolking op de rit te hebben,is gewoon bizar en zou niet moeten kunnen.

hwn
Berichten: 4700
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:41

Als Belg word ik helemaal niet blij van dit scenario. Hier lukt het al jaren om extreem-rechts buitenspel te houden en niet te laten mee regeren, ongeacht hoeveel stemmen ze ook hebben, maar als jullie het voorbeeld geven door Wilders te laten mee regeren, vrees ik dat ze hier ook zullen plooien.

Ik snap niet dat de wereld nu nog steeds niet geleerd heeft dat er uit extreem rechts niets goeds kan voortkomen. En waarom partijen die aangeven dat ze liever af willen van bepaalde universele rechten zoals vrijheid van godsdienst, en rassengelijkheid, toch de kans krijgen om zich kandidaat te stellen in een democratisch land, gaat er bij mij niet in. Er moeten grenzen komen aan democratie, anders bestaat het risico dat er heel gevaarlijke individuen de touwtjes in handen krijgen.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:44

Als het klimaat naar de knoppen gaat is de arme Nederlander de eerste die daar de lasten van ondervindt.
De grootste gevolgen van het klimaat komt voor het armste deel van de bevolking. Wereldwijd.
Klimaatverandering veroorzaakt armoede en ongelijkheid!

Wil je een migratiestop? Doe wat aan het klimaat! Klimaatverandering is de grootste veroorzaker van migratie.

En we hebben niet eens heel gek veel mensen in de bijstand. Dat aantal is het laagste ooit in bijna 10jaar.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:48

Wilders zal samen moeten werken met andere partijen, dus extreem rechts zal uiteindelijk wel meevallen denk ik.
Ik snap wel waarom mensen op hem gestemd hebben, maar heb zelf toch een andere keuze gemaakt.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:53

princequillo schreef:
robert45 schreef:
Het is onmogelijk om met de huidige immigratiecijfers iedereen te voorzien van huizen, daar valt niet tegen te bouwen.

Veel mensen staan jaren op wachtlijsten van een sociale huurwoning en horen dan telkens van bestuurders dat statushouders voorrang moeten krijgen om een huis te krijgen voor de doorstroming. Die mensen willen zelf graag ook doorstromen. Zelf hebben ze geen zicht op een huis omdat er simpelweg geen plek is.

Dit heeft niets met racisme te maken maar blijkbaar willen sommigen dit niet snappen.
De cijfers staan je niet bij.


Amersfoort moest boven de 650 statushouders plaatsen in de tweede helft van dit jaar, maar er komen hier in de gemeente net boven de 200 woningen per jaar vrij. Ik weet niet maar volgens mij blijft er dan niets over voor de zoekenden die al jaren op de wachtlijst staan.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:58

Uitslag maakt me verdrietig. Internationale vrienden die nog steeds onder de indruk zijn dat Nederland zo tolerant is...