Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nps
Berichten: 2002
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:17

Balou_k schreef:
secricible schreef:
Vvd


Die hoef ik er niet bij te hebben hoor…


Maar das wel de enigst mogelijke plek vrees ik. Ach, over 4 jaar mogen we weer terug naar de stembus of hebben we burgeroorlog
;)

Ik ben benieuwd of er echt te formeren valt.

Cowboy55
Berichten: 8538
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:18

Raineri schreef:
pien_2010 schreef:
Geert Wilders heeft een goede premier speech gegeven, waar zijn kiezers blij mee zullen zijn. Hij gaat de grondwet uiteraard respecteren,zegt hij.
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat hij een kabinet weet te formeren, want de kiezer heeft zeer duidelijk gesproken.


Hoeveel van zijn programma is daarmee al direct niet uitvoerbaar? :')


Veel. Maar pak eens de nummer 1 zorg van de PVV stemmers volgens het NOS onderzoek.

Immigratie. Stoppen? Nee. Vertragen ja. Met de EU regels in de hand. Asiel aanvragen in het eerste EU land waar je komt. Van daaruit eventueel door. Niet de EU door en dan hier opduiken. Geen regel van Wilders. Regels van de EU.

Aanverwant: veilige landers. Terugsturen? Moeilijk. Zie de Tunesië Deal (of de gefaalde deal eigenlijk). Blijven proberen. Vanuit de EU. Simpelweg EU regels. Toepassing eisen of de regels dumpen. Kies maar. Niet als NL, maar als EU.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 22-11-23 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

veneri
Berichten: 893
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:18

pien_2010 schreef:
Geert Wilders heeft een goede premier speech gegeven, waar zijn kiezers blij mee zullen zijn. Hij gaat de grondwet uiteraard respecteren,zegt hij.
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat hij een kabinet weet te formeren, want de kiezer heeft zeer duidelijk gesproken.


Ik hoop het ook van harte. Ben erg bang dat het niet gaat lukken.
En dan?wordt PVV en de kiezers weer opzij gezet?

juval

Berichten: 13346
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:19

Pffff Dilan blijft heel vaag, draaien om geen antwoord te hoeven geven .

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:19

Wat een theaterstuk….

Alsof bassie en Adriaan gaan regeren.

Een volk krijgt blijkbaar wat het verdient….. mijn hemel, pvv de grootste…. Dit is echt te onwerkelijk

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:20

Wintu schreef:
Men kan allemaal wel niet met de PVV willen werken, maar anderzijds, als ze de grootste worden, kun je de stemmen van zoveel stemmers dan overboord gooien? Dan heeft men toch lak aan een groot deel van de stemmers. Als Nederland zo rechts stemt, dan kun je toch niet met een voornamelijk links kabinet aankomen.


Meerderheid is meerderheid, de grootste kan ook de grootste oppositiepartij blijken

Polarize
Berichten: 758
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:20

Met oog op het partijprogramma van de pvv wordt ik niet blij met hoe het er voor mij persoonlijk uit zal komen te zien, en ook veel van mijn vrienden.
Nee hij zal niet alles doorgevoerd krijgen, lang niet, maar zijn mening is duidelijk. Als hij ook maar een mindere versie van een aantal dingen door kan voeren bestaat een grote kans dat mijn vriendengroep kleiner wordt, doordat de hulp die ze nodig hebben om gelukkig te zijn dan nog slechter toegankelijk is. En dat is eng.

Again, hij zal niet zn hele programma door kunnen voeren, maar die angst om mogelijk vrienden te kunnen verliezen hoort er gewoon niet te zijn. Punt.

Zelfs mijn broer is er niet blij mee en wij zijn het nog nooit met elkaar eens geweest op gebied van politiek

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:21

Wintu schreef:
Lughnassadh schreef:
Verbijsterend………..in wat voor land woon ik in hemelsnaam waar zo veel mensen stemmen op een extreem=rechtse partij……..


Volgens mij hebben veel mensen onder een steen geleefd, de ontevreden nederlander, de politiek die niet luistert, dan krijg je dit.


De politiek die niet luistert klopt gedeeltelijk wel ja. Maar onder een steen geleefd, dat niet; ik hoor al heel lang dat asielzoekers de schuld krijgen van alles.
Solidariteit en gelijke kansen is in Nederland iets van een ver verleden.

Loretta
Berichten: 8861
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:23

Ninx schreef:
Wat een theaterstuk….

Alsof bassie en Adriaan gaan regeren.


Een rariteitenkabinet

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2473
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:23

Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk, vooral voor mijn relatie := Mijn vriend is nl geen Nederlander, dus, onterecht of niet, maar ik me wel zorgen. Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.

VuurVleugels
Berichten: 1786
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:23

nps schreef:
Ach, over 4 jaar mogen we weer terug naar de stembus of hebben we burgeroorlog
;)

.


Nou daar zeg je wat... Moet er toch niet aan denken Argentinië achterna te gaan.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:23

Nikass schreef:
Het enige wat je kunt doen ;)

Celliien: ik heb geen flauw idee waar je dat op baseert?
In elk geval heeft Timmermans een heel andere intentie, welke hij in het begin al heeft laten weten. Dus misschien moet je beter gaan opletten... ;)

*Hoop dat ik de quote niet verkloot hebt.

https://nos.nl/video/2497084-timmermans ... eer-worden

Dit druipt er toch vanaf dat hij alleen een prominente plek wil hebben? Eerst maar eens een coalitie, maar ik zie het straks echt wel voor mij dat hij weg zal stappen.

Anyways, we gaan het zien de komende periode.

Boras
Berichten: 9981
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:24

Tango1979 schreef:
Nou formatie is al rond. Omtzigt zegt net dat hij mee gaat regeren! Ongelooflijk


Je zult erop gestemd hebben, omdat je vindt dat het allemaal anders moet na zoveel jaar VVD.

Ik lach me dood :D

Wintu

Berichten: 3314
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:24

Zo zeg, wat is die Jetten onsportief, zat hij zelf ook niet in dat kabinet.... wat een afgeven op anderen.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:25

Ninx schreef:
Wat een theaterstuk….

Alsof bassie en Adriaan gaan regeren.

Een volk krijgt blijkbaar wat het verdient….. mijn hemel, pvv de grootste…. Dit is echt te onwerkelijk



En wat is daar precies onwerkelijk aan?
Vermoedelijk heel veel VVD stemmen die als protest naar de PVV zijn gegaan

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:26

Ik heb 't idee dat vergeten wordt dat vluchtelingen nog geen 10% is van wat het land inkomt.

Wat gaan we dan doen met de 300.000 arbeidsmigranten die de boeren, de kwekers, de slachthuizen, de bouw zo graag willen inhuren

Ik vind Jetten juist een mooie speech geven.

Raineri
Berichten: 6335
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:26

princequillo schreef:
Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk, vooral voor mijn relatie := Mijn vriend is nl geen Nederlander, dus, onterecht of niet, maar ik me wel zorgen. Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.


Is hij wel Europees? “Mijne” is ook niet Nederlands maar wel Frans. Dat scheelt wel wat zorgen.

mysa

Berichten: 10573
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:27

princequillo schreef:
Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk, vooral voor mijn relatie := Mijn vriend is nl geen Nederlander, dus, onterecht of niet, maar ik me wel zorgen. Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.


Je bent de enige niet, denk ik. En als je zeker van elkaar bent, misschien maar trouwen?

juval

Berichten: 13346
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:27

Wintu schreef:
Zo zeg, wat is die Jetten onsportief, zat hij zelf ook niet in dat kabinet.... wat een afgeven op anderen.


Precies, dat valt mij ook op.

Ik ben wel verbaasd over de uitslag, en redelijk tevreden. BBB heeft helaas niet zo veel gewonnen. Maar ik ben blij dat gl/pvda niet de grootste is, en ook het resultaat van de pvdd vind ik positief.

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:27

Wintu schreef:
Zo zeg, wat is die Jetten onsportief, zat hij zelf ook niet in dat kabinet.... wat een afgeven op anderen.

Zag ik net ook, heb de tv uitgezet, kon het niet meer aanzien.
Dat alleen maar naar anderen wijzen...

mysa

Berichten: 10573
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:28

Tango1979 schreef:
Ik heb 't idee dat vergeten wordt dat vluchtelingen nog geen 10% is van wat het land inkomt.

Wat gaan we dan doen met de 300.000 arbeidsmigranten die de boeren, de kwekers, de slachthuizen, de bouw zo graag willen inhuren

Ik vind Jetten juist een mooie speech geven.


Inderdaad, ik geef die cijfers ook vaak maar dat geloven ze dan gewoon niet.

Wintu

Berichten: 3314
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:28

Nikass schreef:
Wintu schreef:


De politiek die niet luistert klopt gedeeltelijk wel ja. Maar onder een steen geleefd, dat niet; ik hoor al heel lang dat asielzoekers de schuld krijgen van alles.
Solidariteit en gelijke kansen is in Nederland iets van een ver verleden.


Ja, dus onder een steen geleefd, velen denken van wel namelijk, dus dit was aan te zien komen. Dat niemand het serieus genomen heeft, is eigenlijk echt naief geweest en dat betekent dat er gewoon niet is geluisterd naar wat er leeft onder een groot deel van de bevolking.

Wintu

Berichten: 3314
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:29

Raineri schreef:
princequillo schreef:
Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk, vooral voor mijn relatie := Mijn vriend is nl geen Nederlander, dus, onterecht of niet, maar ik me wel zorgen. Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.


Is hij wel Europees? “Mijne” is ook niet Nederlands maar wel Frans. Dat scheelt wel wat zorgen.


Mijn man is geboren in Freeport en staat geregistreerd als italiaans immigrant, wel een nederlands paspoort :D Ik ben wel gerust.

secricible

Berichten: 25725
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:31

Tango1979 schreef:
Ik heb 't idee dat vergeten wordt dat vluchtelingen nog geen 10% is van wat het land inkomt.

Wat gaan we dan doen met de 300.000 arbeidsmigranten die de boeren, de kwekers, de slachthuizen, de bouw zo graag willen inhuren

Ik vind Jetten juist een mooie speech geven.


Nog meer tekorten in de arbeidsmarkt creëeren. Klagen dat er geen huizen zijn omdat er geen personeel is. En dan de vluchtelingen de schuld geven dat ze de huizen afpakken en de grenzen nog verder dicht timmeren *\o/*

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:32

Celiien schreef:
Nikass schreef:
Het enige wat je kunt doen ;)

Celliien: ik heb geen flauw idee waar je dat op baseert?
In elk geval heeft Timmermans een heel andere intentie, welke hij in het begin al heeft laten weten. Dus misschien moet je beter gaan opletten... ;)

*Hoop dat ik de quote niet verkloot hebt.

https://nos.nl/video/2497084-timmermans ... eer-worden

Dit druipt er toch vanaf dat hij alleen een prominente plek wil hebben? Eerst maar eens een coalitie, maar ik zie het straks echt wel voor mij dat hij weg zal stappen.

Anyways, we gaan het zien de komende periode.


Het moet natuurlijk blijken wat mensen waar (kunnen) maken van hun intenties.
Maar begrijp ik goed dat jij als rechtse kiezer moeite hebt met duidelijkheid en ambities?
Timmermans heeft al helemaal in het begin gezegd dat hij óf premier wordt, óf fractievoorzitter. Is dat een probleem? Iedereen viel er zo over dat Omtzigt niet duidelijk was, maar nu is duidelijkheid opeens manipulatief?

Tango: komt het toch nog goed als er geen personeel meer is om het vee te slachten en in de productie slagerijen te werken; moet de veestapel toch flink inkrimpen _O-