Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:33

Ik ben absoluut verbijsterd dat de PVV met zo'n enorme overmacht de winst gaat pakken. Bij het lezen van hun verkiezingsprogramma kan het niet anders dan dat de rillingen je over de rug lopen.. Als je moreel kompas juist afgesteld staat, tenminste. Blijkbaar is een groot deel van Nederland dus toch echt onverholen racistisch en egoïstisch, ikke ikke ikke eerst en alles is de schuld van vreemdelingen. Laat staan hoe ongelofelijk dom een Nexit zou zijn in deze wereld, op dit moment.
Ik ben echt sprakeloos. Dit is niet mijn Nederland.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:33

Als alles aan arbeidmigranten eruit moet (wat niet kan) dan wil je niet weten hoeveel bedrijven failliet gaan.

Maar daar wordt nooit over gesproken. Bizar.

Ik vind het zo sneu voor allochtonen. Voor oorlogsvluvhtelingen. Hoe moeten die zich nu voelen?

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:34

secricible schreef:
Tango1979 schreef:
Ik heb 't idee dat vergeten wordt dat vluchtelingen nog geen 10% is van wat het land inkomt.

Wat gaan we dan doen met de 300.000 arbeidsmigranten die de boeren, de kwekers, de slachthuizen, de bouw zo graag willen inhuren

Ik vind Jetten juist een mooie speech geven.


Nog meer tekorten in de arbeidsmarkt creëeren. Klagen dat er geen huizen zijn omdat er geen personeel is. En dan de vluchtelingen de schuld geven dat ze de huizen afpakken en de grenzen nog verder dicht timmeren *\o/*


60.000 mensen dus he.
Ik weet niet of je zelf woning zoekende bent? of kinderen hebt die ook op termijn een woning willen.

juval

Berichten: 13278
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:35

Zozo Timmermans op oorlogspad?

Wintu

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:36

Waarom zou je als rechtse kiezer moeite hebben met duidelijkheid en ambitie?

En als linkse kiezer ben je dan onsportief? moet je het geboe horen bij de GL/Pvda aanhang

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:36

Silenna schreef:
Ik ben absoluut verbijsterd dat de PVV met zo'n enorme overmacht de winst gaat pakken. Bij het lezen van hun verkiezingsprogramma kan het niet anders dan dat de rillingen je over de rug lopen.. Als je moreel kompas juist afgesteld staat, tenminste. Blijkbaar is een groot deel van Nederland dus toch echt onverholen racistisch en egoïstisch, ikke ikke ikke eerst en alles is de schuld van vreemdelingen. Laat staan hoe ongelofelijk dom een Nexit zou zijn in deze wereld, op dit moment.
Ik ben echt sprakeloos. Dit is niet mijn Nederland.


Allemaal onderbuik stemmen….
We hebben in de geschiedenis al eens gezien waartoe dat kan leiden.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:37

Raineri schreef:
princequillo schreef:
Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk, vooral voor mijn relatie := Mijn vriend is nl geen Nederlander, dus, onterecht of niet, maar ik me wel zorgen. Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.


Is hij wel Europees? “Mijne” is ook niet Nederlands maar wel Frans. Dat scheelt wel wat zorgen.

Nee. Helaas. Hij valt buiten EU/EEA.

Wintu

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:38

Silenna schreef:
Ik ben absoluut verbijsterd dat de PVV met zo'n enorme overmacht de winst gaat pakken. Bij het lezen van hun verkiezingsprogramma kan het niet anders dan dat de rillingen je over de rug lopen.. Als je moreel kompas juist afgesteld staat, tenminste. Blijkbaar is een groot deel van Nederland dus toch echt onverholen racistisch en egoïstisch, ikke ikke ikke eerst en alles is de schuld van vreemdelingen. Laat staan hoe ongelofelijk dom een Nexit zou zijn in deze wereld, op dit moment.
Ik ben echt sprakeloos. Dit is niet mijn Nederland.


Zo, dus als je op de PVV stemt ben je onverholen racistisch en egoistisch? Doe even normaal joh.

Ik zie hier meer rotopmerkingen van de linkerkant langs komen, was die kant niet heel sociaal of alleen tegen mensen wie het ze uit komt.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:40

Wintu schreef:
Waarom zou je als rechtse kiezer moeite hebben met duidelijkheid en ambitie?

En als linkse kiezer ben je dan onsportief? moet je het geboe horen bij de GL/Pvda aanhang


Ook al stem ik links, het valt me enorm tegen dat de linkse partijen zich zo enorm laten kennen in hun speeches!

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:40

ravellie schreef:
secricible schreef:

Nog meer tekorten in de arbeidsmarkt creëeren. Klagen dat er geen huizen zijn omdat er geen personeel is. En dan de vluchtelingen de schuld geven dat ze de huizen afpakken en de grenzen nog verder dicht timmeren *\o/*


60.000 mensen dus he.
Ik weet niet of je zelf woning zoekende bent? of kinderen hebt die ook op termijn een woning willen.


Ik weet niet precies wat je bedoelt te zeggen? Maar ik geloof niet dat dat huizenprobleem opgelost is met vluchtelingen en arbeidsmigranten eruit zetten.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:41

Ik vind het jammer dat ik mezelf zo moet verdedigen, maar linkse bokkers alles mogen zeggen en er niet op aangesproken wordt.

Rechts is niet automatisch racist(zou ik grappig vinden als ik dat ben :+ ), fascist, niet humaan en/of asociaal. Net als dat links niet automatisch geitenwollen-dragers zijn die zich aan de a12 vastplakken. Als we nu even niet zo op elkaar gaan bashen, en het hebben over wat er nu op o.a. de NOS gebeurd?

Cowboy55
Berichten: 8520
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:42

Schrijf maar op: PVV, VVD, NSC en BBB. Die laatste zou ik niet doen maar de PVV wel. Dikke meerderheid, het risico voor kikkers die uit de mand springen beperken.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:43

mysa schreef:
princequillo schreef:
Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk, vooral voor mijn relatie := Mijn vriend is nl geen Nederlander, dus, onterecht of niet, maar ik me wel zorgen. Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.


Je bent de enige niet, denk ik. En als je zeker van elkaar bent, misschien maar trouwen?

Ja, tuurlijk ben ik dat, maar beiden waren we nu juist niet geïnteresseerd in trouwen. Van de zotte.

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:44

Silenna schreef:
Ik ben absoluut verbijsterd dat de PVV met zo'n enorme overmacht de winst gaat pakken. Bij het lezen van hun verkiezingsprogramma kan het niet anders dan dat de rillingen je over de rug lopen.. Als je moreel kompas juist afgesteld staat, tenminste. Blijkbaar is een groot deel van Nederland dus toch echt onverholen racistisch en egoïstisch, ikke ikke ikke eerst en alles is de schuld van vreemdelingen. Laat staan hoe ongelofelijk dom een Nexit zou zijn in deze wereld, op dit moment.
Ik ben echt sprakeloos. Dit is niet mijn Nederland.


Dit.
Wat een ongelofelijke bizarre poedersuiker uitslag. Emotioneel ook van diverse andere lijsttrekkers “voor al die mensen die denken wat betekend dit nu voor mij, we zijn er voor jullie” of “we blijven vechten voor democratie en de rechtsstaat, voor allen die vluchten voor oorlog” etc. Best teleurgesteld ook, in de gestemde medemens die pvv gekozen heeft.

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:44

Celiien schreef:
Ik vind het jammer dat ik mezelf zo moet verdedigen, maar linkse bokkers alles mogen zeggen en er niet op aangesproken wordt.

Rechts is niet automatisch racist(zou ik grappig vinden als ik dat ben :+ ), fascist, niet humaan en/of asociaal. Net als dat links niet automatisch geitenwollen-dragers zijn die zich aan de a12 vastplakken. Als we nu even niet zo op elkaar gaan bashen, en het hebben over wat er nu op o.a. de NOS gebeurd?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Prima idee wat mij betreft!

Wintu

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:44

Nou ik ben niet de enige die het is opgevallen dat Jetten weinig zelf kritisch was :D
Mensen met weinig zelfreflectie en niet zelf kritisch moet je volgens mij ook niet in de kamer willen.

Wintu

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:45

Celiien schreef:
Ik vind het jammer dat ik mezelf zo moet verdedigen, maar linkse bokkers alles mogen zeggen en er niet op aangesproken wordt.

Rechts is niet automatisch racist(zou ik grappig vinden als ik dat ben :+ ), fascist, niet humaan en/of asociaal. Net als dat links niet automatisch geitenwollen-dragers zijn die zich aan de a12 vastplakken. Als we nu even niet zo op elkaar gaan bashen, en het hebben over wat er nu op o.a. de NOS gebeurd?


Vergeet niet dat we ook geen moreel kompas hebben.... :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:45

%) :evaw: kans op enige vorm van natuur/klimaat herstel dan toch. En :evaw: enige vormen van natuurlijk groen -O-

Loretta
Berichten: 8811
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:45

Cowboy55 schreef:
Schrijf maar op: PVV, VVD, NSC en BBB. Die laatste zou ik niet doen maar de PVV wel. Dikke meerderheid, het risico voor kikkers die uit de mand springen beperken.


Wilders is alleen heerser in zijn partij. Hij gaat het er nog heel druk mee krijgen.

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:46

Tango1979 schreef:
Als alles aan arbeidmigranten eruit moet (wat niet kan) dan wil je niet weten hoeveel bedrijven failliet gaan.

Maar daar wordt nooit over gesproken. Bizar.


Ja joh, en wat zijn dat vooral boeren en vleesverwerkende industrie. Daar werken alle arbeidsmigranten voor een hongerloontje. Werk waar de gemiddelde uitkeringstrekker totaal NIET op zit te wachten.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:46

Wintu schreef:
Nou ik ben niet de enige die het is opgevallen dat Jetten weinig zelf kritisch was :D
Mensen met weinig zelfreflectie en niet zelf kritisch moet je volgens mij ook niet in de kamer willen.

Ik hoorde net van een collega die jetten heeft gestemd, dat hij dit gedrag ook behoorlijk teleurstellend vind.. alsof hij zelf niet net met d66 in de kamer heeft gezeten..

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:46

Wintu, dat hij zo groot is geworden vind ik geen verrassing. Idem als dat ik niet verbaasd was dat Trump toen won. Mijn verbijstering zit hem vooral bij mezelf denk ik. Dat ik gehoopt had nooit wakker te worden in een land waarin een extreem-rechtse partij de grootste is geworden. Ik kan hem voor mezelf ook herleiden waarom ik hier angstig van word. Maar dat maakt mijn verbijstering voor nu even niet minder.

Raineri
Berichten: 6284
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:47

Loretta schreef:
Cowboy55 schreef:
Schrijf maar op: PVV, VVD, NSC en BBB. Die laatste zou ik niet doen maar de PVV wel. Dikke meerderheid, het risico voor kikkers die uit de mand springen beperken.


Wilders is alleen heerser in zijn partij. Hij gaat het er nog heel druk mee krijgen.


En als je kijkt hoe hij over orban spreekt weet je direct wat voor vlees je in de Kuip hebt. Brrr.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:47

Cowboy55 schreef:
Schrijf maar op: PVV, VVD, NSC en BBB. Die laatste zou ik niet doen maar de PVV wel. Dikke meerderheid, het risico voor kikkers die uit de mand springen beperken.

Ik was er al bang voor vorige week. Maar het is wat het is. Gaan het allemaal meemaken.

Gelukkig hebben we een eerste kamer die ook wetsvoorstellen moet goedkeuren. Ik hoop dat er mede dankzij de eerste kamer er niet teveel schade komt zoals een Nexit, woningstop, etc.

Het is een democratie. En een sterke oppositie is ook van belang.

juval

Berichten: 13278
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:47

Wat een paniek, laten we nu rustig afwachten wat er verder gaat gebeuren. Wat de coalitie gaat worden.