Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:02

anjali schreef:
Mevr. de Haan is zo te zien zelf helemaal geen 50+.Ze zouden mensen moeten inzetten die tot de doelgroep behoren.En zetelroof vind ik altijd fout tenzij alle kiezers specifiek op haar zouden hebben gestemd als persoon en niet op haar partij.Maar daar is hier toch geen sprake van.Dus die zetel hoort ze terug te geven,aan de nr.2 van haar ex-partij.


Waarom die leeftijdsgrens? Het belangrijkste is dat ze de doelgroep vertegenwoordigen, dus in hun voordeel besluiten. Dan doet leeftijd er toch niet toe?

Overigens is ze gewoon 53. Maar oordelen op uiterlijk is vast makkelijk ;)

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:03

anjali schreef:
Mevr. de Haan is zo te zien zelf helemaal geen 50+.Ze zouden mensen moeten inzetten die tot de doelgroep behoren.En zetelroof vind ik altijd fout tenzij alle kiezers specifiek op haar zouden hebben gestemd als persoon en niet op haar partij.Maar daar is hier toch geen sprake van.Dus die zetel hoort ze terug te geven,aan de nr.2 van haar ex-partij.



Ze is van 1967, dus wel 50+. Ze hoort dus wel tot de doelgroep :D
Dat had je dus makkelijk kunnen googlen. ;)

anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:30

IMANDRA schreef:
anjali schreef:
Mevr. de Haan is zo te zien zelf helemaal geen 50+.Ze zouden mensen moeten inzetten die tot de doelgroep behoren.En zetelroof vind ik altijd fout tenzij alle kiezers specifiek op haar zouden hebben gestemd als persoon en niet op haar partij.Maar daar is hier toch geen sprake van.Dus die zetel hoort ze terug te geven,aan de nr.2 van haar ex-partij.


Waarom die leeftijdsgrens? Het belangrijkste is dat ze de doelgroep vertegenwoordigen, dus in hun voordeel besluiten. Dan doet leeftijd er toch niet toe?

Overigens is ze gewoon 53. Maar oordelen op uiterlijk is vast makkelijk ;)

Nou dan ziet ze er 20 jaar jonger uit dan ze is. Niet te geloven! Dan heb ik niks gezegd......

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:19


Femke_Tweety

Berichten: 12020
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:23

Wordt het onderhand geen tijd dat

1 mensen die zich afscheiden hun zetel verliezen, behálve indien op voorkeurstemmen

En

2 Dat forum gewoon gaat doen wat het moet doen? De politiek uit en als belangengroep gewoon lekker ergens tegenaan schoppen?

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:36

Electra63 schreef:
bigone schreef:
Verbaasd me totaal niet van de Haan, dat lijkt me nu echt iemand die voor de centen in de kamer zit.


Dat durf ik niet te zeggen, als directeur van de ANBO zal zij ook geen modaal inkomen hebben ontvangen :D
Er is al jaren ruzie en gekibbel in die partij.
Die Nagel draagt daar zeker aan bij, denk ik.
De Haan heeft de enige zetel in de TW, misschien is dit nu dan toch echt het einde voor 50Plus.
Met een goede lijsttrekker, moet daar toch makkelijk 4 zetels te halen zijn, met zo'n potentioneel aan kiezers.

Ik zou zeggen, kijk maar eens wat mevr Poetin, haar bijnaam de afgelopen jaren allemaal voor petten op heeft gehad. De allergrootste fout van de Anbo was deze dame binnen halen. Paard van Troje , ook daar zat ze voor eigen gewin en ondertussen ook nog een dubbele pet op als adviseur van Vierhouten , een van de rijkste zorgverzekeringen. Uit haar pet kwamen onbegrijpelijke zaken, zoals het niet meer betalen van bijdragen voor zaken die voor ouderen noodzakelijk waren om te blijven functioneren.
Ineens alle geld uit de plaatselijke Anbo verenigingen op de centrale rekening zetten waarvan nog steeds niet duidelijk is wat er mee gedaan is. Madam is niet te vertrouwen en Nagel had het kunnen weten. Directeur Anbo casht ongeveer 10.000 per maand.

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:42

Inmiddels weer een fractie erbij, van Haga splitst zich met twee anderen af van FvD.

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:46

Femke_Tweety schreef:
Wordt het onderhand geen tijd dat

1 mensen die zich afscheiden hun zetel verliezen, behálve indien op voorkeurstemmen

En

2 Dat forum gewoon gaat doen wat het moet doen? De politiek uit en als belangengroep gewoon lekker ergens tegenaan schoppen?



In dit geval had Haga inderdaad wel veel voorkeurstemmen.

Het geeft wel weer een extra partij in de TK, dus extra versnippering.

@Bigone,
Ik heb verder geen mening over mw. De Haan. Je zal best gelijk hebben.
Maar dat het al jaren rommelt binnen 50Plus is wel een feit. ;)
Voor een partij met zo'n groot kiezerspotentieel, is dat jammer.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:34


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:20

Baudet ziet nog kans om zich als eenmansfractie af te splitsen van zichzelf.
Nadat eerst de andere opportunistische haantjes allemaal hun eigen toko zijn begonnen.
Kiezersbedrog.

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:26

Ik vind dit soort partijen, waar altijd gezeik is en mensen zich (blijven) afsplitsen echt geldverspilling.
Er kan altijd eens iemand vertrekken of de partij moeten verlaten, maar bij dit soort partijen is dat gewoon een terugkerend iets. Net als bij de LPF toen.

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:27

Ik denk dat het type partij ook gewoon een specifiek soort mensen aantrekt en daarmee dit soort dingen onvermijdelijk zijn. Noem de mensen die veelal voor de populistische partijen zitten wat je wil (haantjes/egoïsten/showmensen) maar die werken over het algemeen niet zo goed samen. Zet daar een autoritaire leider bij (waar Nederlanders in het algemeen al niet goed tegen kunnen) en je hebt een tikkende tijdbom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:30

julius_juut schreef:
Ik denk dat het type partij ook gewoon een specifiek soort mensen aantrekt en daarmee dit soort dingen onvermijdelijk zijn. Noem de mensen die veelal voor de populistische partijen zitten wat je wil (haantjes/egoïsten/showmensen) maar die werken over het algemeen niet zo goed samen. Zet daar een autoritaire leider bij (waar Nederlanders in het algemeen al niet goed tegen kunnen) en je hebt een tikkende tijdbom.



het is een leuke (lucratieve) manier om je op de kaart te zetten

meedoen aan show programma's zijn van korte duur, hier kun je minstens vier jaar van profiteren

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:14

Inderdaad , vier jaar lang cashen over de rug van de Nederlanders.

nps
Berichten: 1999
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:26

Duurde nog lang inderdaad... geen verrassing. Het jammere vind ik dan ook weer dat dit soort partijen met dit soort gezeik veel media aandacht krijgen en weer in the picture komen te staan. Goede, saaie politiek bedrijven maakt geen goede headlines :(

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:47

Wat ik erg vind is de opmerking van Baudet dat zijn doel is te shockeren en heisa te veroorzaken, ze worden betaald om hun werk te doen. Heisa veroorzaken, dat kan ook onbetaald.

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:03

bigone schreef:
Wat ik erg vind is de opmerking van Baudet dat zijn doel is te shockeren en heisa te veroorzaken, ze worden betaald om hun werk te doen. Heisa veroorzaken, dat kan ook onbetaald.


Ik vind het erg dat er kiezers zijn, die het shockeren enz. accepteren en op zo'n partij stemmen.
Ongeacht wat dit ons kost.

mysa

Berichten: 10547
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:15

Aan de andere kant, hoe extremer hij wordt, hoe meer mensen zullen afhaken. Ik vind juist degenen van wie we redelijkerwijs kunnen vermoeden dat ze er ook onfrisse ideeën op na houden, maar naar buiten toe de redelijkheid zelve zijn, een groter gevaar.

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:41

mysa schreef:
Aan de andere kant, hoe extremer hij wordt, hoe meer mensen zullen afhaken. Ik vind juist degenen van wie we redelijkerwijs kunnen vermoeden dat ze er ook onfrisse ideeën op na houden, maar naar buiten toe de redelijkheid zelve zijn, een groter gevaar.


De overgebleven Forum-leden zijn geen van allen van onbesproken gedrag.
We zullen zien, hoe het de komende jaren gaat lopen bij deze partij.

Janneke2

Berichten: 22910
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:46

Ik vind het jammer dat er nu nog meer fracties zijn die hun gif mogen spuien. (Zouden alle extreem rechtsen in 1 fractie zitten, is er soms minder aandacht, denk aan kabinetsformatie. Al komen ze niet in aanmerking.)

Of dit parlement de vier jaar vol gaat maken weten we niet. (We zijn de US of A niet ;) .)

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:01

Inmiddels heeft FvD voor de meeste fracties gezorgd. Go, Ja21, Haga, FvD en fractievoorzitter verdient een stuk beter dan lid.

mysa

Berichten: 10547
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:36

Electra63 schreef:
mysa schreef:
Aan de andere kant, hoe extremer hij wordt, hoe meer mensen zullen afhaken. Ik vind juist degenen van wie we redelijkerwijs kunnen vermoeden dat ze er ook onfrisse ideeën op na houden, maar naar buiten toe de redelijkheid zelve zijn, een groter gevaar.


De overgebleven Forum-leden zijn geen van allen van onbesproken gedrag.
We zullen zien, hoe het de komende jaren gaat lopen bij deze partij.


De meeste weglopers ook niet.

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:41

mysa schreef:
Aan de andere kant, hoe extremer hij wordt, hoe meer mensen zullen afhaken. Ik vind juist degenen van wie we redelijkerwijs kunnen vermoeden dat ze er ook onfrisse ideeën op na houden, maar naar buiten toe de redelijkheid zelve zijn, een groter gevaar.


Daar zeg je wat. Daar leek het met Baudet in het begin ook nog wel op. Leek minder extreem dan Wilders. Maar die heeft nu wel zn ware gezicht laten zien en schiet alle kanten op. Heel instabiel.
Wilders is al jaren hetzelfde.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:45

Alsof al die andere Kamerleden wel vrij zijn van onbesproken gedrag 8)7

En Nee ik ben niet pro fvd. Maar wel voor gelijkheid.

mysa

Berichten: 10547
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:46

@Babootje:
Klopt. Ik begon me ook pas echt zorgen te maken na zijn boreale speech.

(Het stabiele genie, noemt Tommy Wieringa hem consequent) _/-\o_