Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 4008
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 10:13

irmaz schreef:
robert45 schreef:
’wordt bedreven door koffie te drinken, relaties te managen, en binnenskamers spelletjes te spelen met partijpolitieke emotie’.

Precies mevrouw Kaag, hoe ging de verkiezing van de nieuwe Kamervoorzitter ook alweer? Hoe ging het debat over Dhr omtzigt waar u Rutte aanviel maar vervolgens hem volop steunde…

Deze vrouw zit er puur voor haar eigenbelang en glorie en dan al dat geblaat over klimaat en zelf de hele wereld overvliegen. Het klootjesvolk moet zich behelpen met digitaal vergaderen maar voor haar gelden andere regels.

En dit venijn van jou is zo omdat ze een vrouw is?


Venijn omdat het een vrouw is??? hoe kom je op die vraag?

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 10:48

irmaz schreef:
robert45 schreef:
’wordt bedreven door koffie te drinken, relaties te managen, en binnenskamers spelletjes te spelen met partijpolitieke emotie’.

Precies mevrouw Kaag, hoe ging de verkiezing van de nieuwe Kamervoorzitter ook alweer? Hoe ging het debat over Dhr omtzigt waar u Rutte aanviel maar vervolgens hem volop steunde…

Deze vrouw zit er puur voor haar eigenbelang en glorie en dan al dat geblaat over klimaat en zelf de hele wereld overvliegen. Het klootjesvolk moet zich behelpen met digitaal vergaderen maar voor haar gelden andere regels.

En dit venijn van jou is zo omdat ze een vrouw is?


Nee, ik heb alleen totaal niets met haar manier van doen.

Of het poppetje nou een mannetje of een vrouwtje is dat boeit mij niets, er zijn zat vrouwen in de politiek te vinden die uitstekend werk leveren. Helaas is mevrouw Kaag daar niet een van in mijn ogen.

Gelukkig mag een ander een andere mening hebben.

Electra63

Berichten: 17885
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:14

De haat naar Kaag, op SM, is vooral omdat zij met een Palestijn is getrouwd.
Niet voor niets clasht zij altijd met Wilders

Ik vind het triest dat zij daar op wordt afgerekend en zegt mij veel over de tolerantie in Nederland.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:31

Electra63 schreef:
De haat naar Kaag, op SM, is vooral omdat zij met een Palestijn is getrouwd.
Niet voor niets clasht zij altijd met Wilders

Ik vind het triest dat zij daar op wordt afgerekend en zegt mij veel over de tolerantie in Nederland.


Een heel bijzonder fenomeen vind ik dat, net als de haat richting Halsema.

Dat kan ik niet echt snappen, ik heb ook een aantal politici waar ik het totaal mee oneens ben, maar het zou niet in me opkomen om zo verschrikkelijk lelijk over ze te doen. Ook meestal zonder enige argumenten of non argumenten.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:31

Electra63 schreef:
De haat naar Kaag, op SM, is vooral omdat zij met een Palestijn is getrouwd.
Niet voor niets clasht zij altijd met Wilders

Ik vind het triest dat zij daar op wordt afgerekend en zegt mij veel over de tolerantie in Nederland.


Een heel bijzonder fenomeen vind ik dat, net als de haat richting Halsema.

Dat kan ik niet echt snappen, ik heb ook een aantal politici waar ik het totaal mee oneens ben, maar het zou niet in me opkomen om zo verschrikkelijk lelijk over ze te doen. Ook meestal zonder enige argumenten of non argumenten.

irmaz

Berichten: 4844
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:33

Wat mij blijft verbazen is dat al meteen na de verkiezingen het duidelijk was dat niemand in de kamer met Rutte persoonlijk een coalitie wilde vormen. Wanneer de VVD toen een ander persoon naar voren had geschoven dan was er zeer waarschijnlijk al lang een kabinet geweest. Maar op 1 of andere manier heeft Rutte de hele VVD verder uitgehold en is er gaan andere persoon die het over kan/wil of durft te nemen. Vervolgens blijft hij gewoon op zijn troon zitten en regeert alsof hij niet demisionair is. Als iemand het hele democratische idee aan zijn laars lapt dan is het toch wel Rutte. En zo iemand willen we dan nog 4 jaar zijn gang laten gaan met Nederland?

nps
Berichten: 1988
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:53

Askja schreef:
Het lijkt me een verademing als Rutte en Hoekstra eens van het toneel verdwijnen.

Wat Kaag betreft, alhoewel ik haar niet de beste D66-leider vind en op haar plek liever iemand had gezien die minder elitair overkomt, vind ik het puur op de persoon gerichte Kaag-bashen zo langzamerhand echt om te kotsen.
Dat het publiek verzuurd en gefrustreerd is over de politieke gang van zaken en het eindeloze getraineer bij de kabinetsvorming is logisch, maar dat Kaag daarbij constant de Kop van Jut is, slaat nergens op.
Ik vraag me daarbij ook af hoe het toch mogelijk is dat Rutte keer op keer onkwetsbaar lijkt voor kritiek en gewoon weer op winst staat in de peilingen. Hoe dan?


Dit inderdaad. Aan de ene kant mag de hand in eigen boezem worden gestoken - d66 heeft immers gewoon in het vorige kabinet gezeten en is dus medeverantwoordelijk. Met zo'n winst als partij mag d66 ook echt wat te zeggen hebben, niks kinderachtigs aan. En kennelijk zijn ze ook niet zo liberaal als men beweerde want willen ze liever met links dan met rechts. Een keiharde nee naar CU ben ik persoonlijk blij mee - kerk en staat dient wat mij betreft strikt gescheiden te zijn.

En echt, als Kaag meedoet met het spelletje zit iedereen te eikelen over dat dat toch geen nieuw leiderschap is, als ze haar poot stijf houdt en niet (meer) meedoet aan het gekonkelefoezel is ze een onsymphatieke vrouw die haar alleen voor haar eigenbelang zit. Ze doet het hoe dan ook nooit goed. Terwijl Rutte nog niet misschien af wordt gerekend op de toeslagen affaire. Raar.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:55

Precies irmaz. In principe heeft Kaag gewoon wel een punt.

Ik heb het ff niet scherp, maar kunnen ze zonder de VVD een kabinet formeren?

pien_2010

Berichten: 43692
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:02

Sakura789 schreef:
Electra63 schreef:
De haat naar Kaag, op SM, is vooral omdat zij met een Palestijn is getrouwd.
Niet voor niets clasht zij altijd met Wilders

Ik vind het triest dat zij daar op wordt afgerekend en zegt mij veel over de tolerantie in Nederland.


Een heel bijzonder fenomeen vind ik dat, net als de haat richting Halsema.

Dat kan ik niet echt snappen, ik heb ook een aantal politici waar ik het totaal mee oneens ben, maar het zou niet in me opkomen om zo verschrikkelijk lelijk over ze te doen. Ook meestal zonder enige argumenten of non argumenten.


Het is schokkend dat we in Nederland zover gezonken zijn.

Ik weet nog goed dat ik ooit als jong meisje danste met Andriesen van de KVP.
Hij vroeg mij of ik op hem ging stemmen waarop ik er verschrikt uitflapte :"ooooh nee zeker niet, ik stem op GL,maar vader stemt wel op U en ik vind U wel gewoon aardig hoor) . Ik kreeg een vriendelijk kneepje in mijn schouder en een brede lach en we dansten gewoon verder.
Ik mag dan mezelf nu een oude vrouw voelen, maar die nare haat was er in mijn ogen gewoon niet. Er waren felle debatten, grote acceptatie voor anders denkenden en dat was het dan ook. Het respect was daarvoor te groot. Dat lijkt helemaal verdwenen.

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:04

formeren zonder vvd lijkt me onwaarschijnlijk aangezien zij nog steeds de grootste partij is.

bij evt nieuwe verkiezingen zal het niet echt makkelijker worden vrees ik, maar het speelveld verandert wel. interessant.

Afbeelding

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:10

Die haat is helemaal niet perse politiek gerelateerd, of tegen vrouwen.. die haat op alle vlakken te vinden... dat is het pareltje wat social media tegenwoordig is :j

Janneke2

Berichten: 22860
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:22

Chubby schreef:
Ik heb het ff niet scherp, maar kunnen ze zonder de VVD een kabinet formeren?


Ja hoor, dat kan.

Op zich neemt qua gebruik de grootste partij / de winnaar (whatever that may be) van de verkiezingen het voortouw.

Wat mij betreft is de afgelopen tijd gebleken dat 'het voor geen meter werkt'.
Tijd om creatief te zijn.

Er is geen enkele reden dat de grootste partij per se in het kabinet moet zitten.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:36

Rutte is al meer dan 10 jaar gewend dat wat hij wil, hij ook krijgt.
Wat mij betreft word het tijd voor een nieuw gezicht in de politiek voor de vvd.

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:42

purny schreef:
Rutte is al meer dan 10 jaar gewend dat wat hij wil, hij ook krijgt.
Wat mij betreft word het tijd voor een nieuw gezicht in de politiek voor de vvd.


wie dan?

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:46

juval schreef:
purny schreef:
Rutte is al meer dan 10 jaar gewend dat wat hij wil, hij ook krijgt.
Wat mij betreft word het tijd voor een nieuw gezicht in de politiek voor de vvd.


wie dan?

In ieder geval een vrouw :D
En wie dat is mogen ze onderling uitvechten

ruitje

Berichten: 12361
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:07

Ik vind de haat tegen Kaag niet groter of kleiner dan wat ik soms over Sylvana voorbij zie komen, of Rutte, Wilders, Klaver of Baudet. Het is gewoon bijna 'normaal' geworden om zaken heel erg persoonlijk te maken op social media. Vind ik erg zonde :o

@NPS, toch bijzonder dat het uitsluiten van de CU door D66 door jou als iets goeds word gezien. Dat is toch eigenlijk hetzelfde als wat Rutte doet? Wat maakt dat het uitsluiten van de CU 'minder erg' is dan het uitsluiten van een te groot links blok?

Vinden we dan de reden van uitsluiting uitmaken? Gaat het om wie het doet?

Heeft iemand een overzicht van wie wie uitsluit? Want volgens mij zijn er echt heel veel partijen die uitgesloten worden. Dat word dan nu op de VVD geschoven maar dat is blijkbaar nu gewoon compleet normaal geworden ofzo?

ruitje

Berichten: 12361
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:14

Citaat:
De fractievoorzitters van PVV, SP en BIJ1 sluiten deelname of steun aan een nieuw kabinet onder leiding van Mark Rutte uit. Dat meldt informateur Tjeenk Willink bij het uitbrengen van zijn eindrapport. PvdD, DENK en BBB achten samenwerking met de 'VVD van Mark Rutte' niet geloofwaardig.


https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1043 ... g-openbaar

Vond wel dit, andersom zijn er dus ook heel wat die de VVD uitsluiten. Ik ben echt benieuwd naar een uitsluitingsoverzicht. Daarmee zou je eigenlijk al voor verkiezingen kunnen zien wat onmogelijk en mogelijk is.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:21

ruitje schreef:
Ik vind de haat tegen Kaag niet groter of kleiner dan wat ik soms over Sylvana voorbij zie komen, of Rutte, Wilders, Klaver of Baudet. Het is gewoon bijna 'normaal' geworden om zaken heel erg persoonlijk te maken op social media. Vind ik erg zonde :o


Nou... dat hadden ze toch laatst onderzocht? Dat juist de haat tegen vrouwen online veel groter was dan tegen mannen.

Inderdaad die diepe haat tegen Sylvana Simons en Kauthar Bouchallikht vind ik ook echt vreselijk.

Zal even dat onderzoek opzoeken: https://www.groene.nl/artikel/misogynie ... tiek-wapen

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:25

Ik vind zelf dat het niet eens gaat om wie er 'wint' qua haatmail.. het zou voor niemand moeten mogen, vrouwen én mannen ...

pien_2010

Berichten: 43692
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:34

Citaat:
Inderdaad die diepe haat tegen Sylvana Simons en Kauthar Bouchallikht vind ik ook echt vreselijk

Die kunnen ook in het rijtje erbij. Belachelijk gewoon wat ook deze mensen over zich heen krijgen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:34

Cer schreef:
Ik vind zelf dat het niet eens gaat om wie er 'wint' qua haatmail.. het zou voor niemand moeten mogen, vrouwen én mannen ...


Zeker niet, maar het lijkt de laatste tijd wel extremer te worden.

Waar voorheen imo maar één iemand dreiging kreeg uit één bepaalde hoek (Geert Wilders), lijken er nu veel meer mensen (ook bijv. journalisten/wetenschappers) uit meer hoeken bedreigingen ontvangen.

Dat vind ik wel een hele zorgelijke ontwikkeling.

pien_2010

Berichten: 43692
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:37

Sakura789 schreef:
Cer schreef:
Ik vind zelf dat het niet eens gaat om wie er 'wint' qua haatmail.. het zou voor niemand moeten mogen, vrouwen én mannen ...


Zeker niet, maar het lijkt de laatste tijd wel extremer te worden.

Waar voorheen imo maar één iemand dreiging kreeg uit één bepaalde hoek (Geert Wilders), lijken er nu veel meer mensen (ook bijv. journalisten/wetenschappers) uit meer hoeken bedreigingen ontvangen.

Dat vind ik wel een hele zorgelijke ontwikkeling.


Het lijkt wel het nieuwe normaal.

Net als even neerschieten door criminele en onderling en advocaten, verslaggevers (zaak Tachi). Alles gaat met overtreffende trap als het gaat om veel zaken.

IMANDRA

Berichten: 9821
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:40

Janneke2 schreef:
Chubby schreef:
Ik heb het ff niet scherp, maar kunnen ze zonder de VVD een kabinet formeren?


Ja hoor, dat kan.

Op zich neemt qua gebruik de grootste partij / de winnaar (whatever that may be) van de verkiezingen het voortouw.

Wat mij betreft is de afgelopen tijd gebleken dat 'het voor geen meter werkt'.
Tijd om creatief te zijn.

Er is geen enkele reden dat de grootste partij per se in het kabinet moet zitten.


Aan de ene kant: ja, eens, gezien ze er niet uit lijken te komen.
Aan de andere kant: de grootste partij niet in de regering... weet niet wat ik daar van vind, democratisch gezien.

@Juval: wel interessante verschuivingen, maar in hoeverre kloppen die polls normaal gesproken? (oprechte vraag!) Is dit niet het ideaalbeeld wat mensen willen, maar is hun stemgedrag bij een daadwerkelijke stemming niet toch anders is omdat er gedachten bijkomen als 'als ik op die kleine partij stem lijkt mijn stem niet mee te tellen)?

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:17

geen idee in hoeverre peilingen kloppen met de werkelijkheid. Ik dacht eigenlijk dat ze er nooit echt heel veel naast zitten. maar ik kan me vergissen.

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:25

Die haat is er voor mijn gevoel altijd al geweest alleen nu breed uitgemeten door sociale media. En door sociale media durft iedereen ook van alles te roepen, lekker veilig vanaf je telefoon of computer.

Veel is ook juist beter geworden, toleranter. Al zou je dat bijna niet meer beseffen door het geroeptoeter heen. Een kleine maar wel heel luide groep.

Wat betreft de formatie. Het spelletje is nogal vermoeiend. Daar zou wel meer druk achter moeten. ( geen idee hoe) Soort dwingen om toch met elkaar te gaan kijken naar de inhoud en anders inderdaad maar een minderheidskabinet. Hoe lang kan dit eigenlijk duren?