Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:34

Macht is de meest verslavende drug ter wereld.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:37

Hoe betrouwbaar is die bron? Het komt op mij over als een site zoals 9fornews maar kan er zelf niet veel over vinden? Weet iemand dat?

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:43

Ik vind het vooral speculaties en ik geloof eerder dat dit fakenews is, dat bijvoorbeeld door Rusland wordt verspreid om onrust te zaaien.
Ik geloof nog steeds dat wij in Nederland onafhankelijke journalisten hebben, die zich hier in zouden vastbijten, als er een kern van waarheid in zit.
Alleen al Peter R. de Vries had zich echt niet de mond laten snoeren.

Ik zie het als pizzagate.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:48

Ik vind Omzigt ook niet bepaald een type wat zich 'de mond laat snoeren'

En als het inderdaad speculatief en fake news is... dan vind ik het des te erger. Je zal maar van zoiets worden beschuldigd terwijl je onschuldig bent :n

Vind het best heftig om zoiets over iemand te zeggen zonder bewijs.

Edit: Want Pien, waar komt dat idee vandaan? Puur alleen omdat Rutte niet in de 'standaard gietvorm' van een man valt? Omdat hij geen vrouw/kinderen heeft, maar alleenstaand is/lijkt?

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:53

Bij de suggestie van pedofilie gaan bij mij ook alarmbellen rinkelen. Niet omdat er een kern van waarheid in zou zitten, maar omdat dit een van de meestgebruikte/misbruikte 'claims' is van complottheoristen. Kijk het filmpje van Lubach over de fabeltjesfuik maar, hoe vaak je daar wel niet het woord kinderverkrachter of pedofiel tegenkomt.

Voor mij dus een reden om dat soort berichten absoluut niet serieus te nemen :n

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:57

Over Demmink gaan die verhalen al lang, maar nooit een bewijs?

En dan nu zou Rutte ook van dit soort praktijken worden beschuldigd?
Geloven jullie echt, dat dit ongemerkt kan? In de huidige tijd met internet en overal camera's ?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:59

Electra63 schreef:
Over Demmink gaan die verhalen al lang, maar nooit een bewijs?

En dan nu zou Rutte ook van dit soort praktijken worden beschuldigd?
Geloven jullie echt, dat dit ongemerkt kan*? In de huidige tijd met internet en overal camera's ?


*als (zeer) bekend persoon in Nederland (dat speelt natuurlijk ook mee, een onbekende kan misschien sneller wegkomen omdat hij of zij niet snel herkend zal worden)..

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:02

IMANDRA schreef:
Electra63 schreef:
Over Demmink gaan die verhalen al lang, maar nooit een bewijs?

En dan nu zou Rutte ook van dit soort praktijken worden beschuldigd?
Geloven jullie echt, dat dit ongemerkt kan*? In de huidige tijd met internet en overal camera's ?


*als (zeer) bekend persoon in Nederland (dat speelt natuurlijk ook mee, een onbekende kan misschien sneller wegkomen omdat hij of zij niet snel herkend zal worden)..


Ja natuurlijk, voor een bekend persoon.
Natuurlijk worden er kinderen misbruikt, verschrikkelijk.
Maar dat Rutte daar ongemerkt aan meedoet?

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:11

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald.
Laatst bijgewerkt door Sica op 14-10-21 08:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Dit bericht is leeggehaald

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:15

Waar staat dan dat Rutte een pedo zou zijn? Dat zie ik niet in die link?

ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:15

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken en denk toch vrij snel aan fake news.

Maar zeggen: het is een bekend persoon denk je dat hij daar mee weg komt is natuurlijk de andere kant.

Dan noem ik alleen even
R kelly, Bill Cosby, Harvey Weinstein, een heleboel hooggeplaatste geestelijken en ik ben de naam kwijt van die bekende man die samen met zijn vrouw meisjes binnen trok en zichzelf vermoedelijk heeft opgehangen in de gevangenis.

Het is nou juist dat er de laatste jaren is gebleken dat mensen met veel macht en veel geld dingen jaren in de doofpot kunnen houden :o

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:20

Juist het feit dat die anderen wel berecht/aan de schandpaal zijn genageld zegt toch genoeg? Dit soort dingen kun je echt niet lang verborgen houden. Dat komt uit en wordt onderzocht. Ben benieuwd naar de uitkomst van dat onderzoek naar het Britse lid van het koninklijk huis. Zelfs die ontspringt de dans waarschijnlijk niet.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:22

Citaat:
Het is nou juist dat er de laatste jaren is gebleken dat mensen met veel macht en veel geld dingen jaren in de doofpot kunnen houden
tuurlijk die zitten vaak ad knoppen vd macht. Dat maakt het zo verdrietig want vaak duurt het enorm lang voordat hier iets aangedaan kan worden.

ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:24

mysa schreef:
Juist het feit dat die anderen wel berecht/aan de schandpaal zijn genageld zegt toch genoeg? Dit soort dingen kun je echt niet lang verborgen houden. Dat komt uit en wordt onderzocht. Ben benieuwd naar de uitkomst van dat onderzoek naar het Britse lid van het koninklijk huis. Zelfs die ontspringt de dans waarschijnlijk niet.



Niet lang? Heb jij gevolgd hoe lang dat in een doofpot is gebleven bij al die zaken/om hoeveel vrouwen dat gaat?

Ja het is uitgekomen maar ik ben mij de tandjes geschrokken van hoe lang het dat soort mensen lukt dat gedrag voort te zetten...

Waarbij ik dus NIET zeg dat dat nu zo is( die site komt mij fake news achtig over) maar dat ik de gedachte: ze zijn bekend dus dan komt dat vast uit in deze tijd nogal nouja, ik weet het goede woord niet?

Naief? Of te goed van vertrouwen misschien vind?

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:26

Okay, wel lang dan. Maar zeker niet eeuwig. En iemand op een hoge regeringspost nog minder, want paparazzi liggen altijd op de loer. Heb nog niets gehoord over privé-eiland van Rutte bijvoorbeeld.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:36

Het verhaal Demmink is heel simpel, de beste man is homofiel en heeft een jongere vriend (jongere en dat is echt iets anders dan te jong) Dat zijn echt alle feiten, maar een combinatie van homo-angst, ondernemers (de familie Poot), die ruzie hadden met de overheid en die daarom geld betaalden om Demmink als pedofiel af te schilderen, waarna er nog een Turkse drugscrimineel (Babasin) bij kwam, die zijn levenslange gevangenisstraf probeert aan te vechten en daarvoor graag de leugens van de gebroeders Poot gebruikte. Dat is in het kort het verhaal Demmink en ik vind het oprecht schandalig dat homohaat, want daar is dit hele verhaal op gebaseerd, gebruikt wordt om een man, waar geen enkele serieuze aanwijzing van pedofilie bij is gevonden, als pedofiel af te schilderen.

Dit is pizzagate, maar dan met een nog veel dunner sausje van waarschijnlijkheid eroverheen.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:41

Karl66 schreef:
Het verhaal Demmink is heel simpel, de beste man is homofiel en heeft een jongere vriend (jongere en dat is echt iets anders dan te jong) Dat zijn echt alle feiten, maar een combinatie van homo-angst, ondernemers (de familie Poot), die ruzie hadden met de overheid en die daarom geld betaalden om Demmink als pedofiel af te schilderen, waarna er nog een Turkse drugscrimineel (Babasin) bij kwam, die zijn levenslange gevangenisstraf probeert aan te vechten en daarvoor graag de leugens van de gebroeders Poot gebruikte. Dat is in het kort het verhaal Demmink en ik vind het oprecht schandalig dat homohaat, want daar is dit hele verhaal op gebaseerd, gebruikt wordt om een man, waar geen enkele serieuze aanwijzing van pedofilie bij is gevonden, als pedofiel af te schilderen.

Dit is pizzagate, maar dan met een nog veel dunner sausje van waarschijnlijkheid eroverheen.


Dank je Karl, blij mee!

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:01

Ik ben nog even flabbergasted van het zonder bewijs noemen van Rutte en dit soort zaken… je zal toch een bekend iemand zijn en dit soort dingen worden over je gesuggereerd…

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:16

Ik zie hem ook nergens genoemd worden in die link. Alleen in dit topic.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:05

ruitje schreef:
mysa schreef:
Juist het feit dat die anderen wel berecht/aan de schandpaal zijn genageld zegt toch genoeg? Dit soort dingen kun je echt niet lang verborgen houden. Dat komt uit en wordt onderzocht. Ben benieuwd naar de uitkomst van dat onderzoek naar het Britse lid van het koninklijk huis. Zelfs die ontspringt de dans waarschijnlijk niet.



Niet lang? Heb jij gevolgd hoe lang dat in een doofpot is gebleven bij al die zaken/om hoeveel vrouwen dat gaat?

Ja het is uitgekomen maar ik ben mij de tandjes geschrokken van hoe lang het dat soort mensen lukt dat gedrag voort te zetten...

Waarbij ik dus NIET zeg dat dat nu zo is( die site komt mij fake news achtig over) maar dat ik de gedachte: ze zijn bekend dus dan komt dat vast uit in deze tijd nogal nouja, ik weet het goede woord niet?

Naief? Of te goed van vertrouwen misschien vind?


Maar het gaat ook om de huidige stand van zaken: in de huidige moderne tijd met smartphones en smart apparaten en overal camera’s. De mensen die jij noemt zijn eigenlijk allemaal van een decennia eerder toch? Toen de techniek etc niet zo vergevorderd en verbonden was?

Ben je ‘nu’ bezig met dat soort dingen komt het waarschijnlijk sneller aan het licht juist door die techniek lijkt me?

@karl: dankjewel voor de uitleg!

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:54


Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:18

Die feiten zijn de hersenspinsels van mensen vinden dat homo's ook wel pedo's zullen zijn, gevoed door lastercampagne van de familie Poot, die hem maar lastig vonden en Baybasin, die elke kans aangrijpt om onder zijn levenslange gevangenisstraf uit te komen.

Ga maar eens zoeken wat een journalist erover geschreven heeft, die zich niet gedraagt als een burgerspeurder met tunnelvisie;

https://chrisklomp.nl/joris-demmink/

https://chrisklomp.nl/de-zaak-demmink/

https://www.rtlnieuws.nl/tv/video/artik ... jft-mistig

Ga eens zoeken op Micha Kat, dat is de wappie (en ja in zijn geval is de term wappie meer dan terecht), die in opdracht van de familie Poot deze hetze tegen Demmink gestart is. Als je de mening van dit soort mensen als feiten wilt benoemen, dan ben je echt redelijk ver van het padje af.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:26

pien_2010 schreef:
Citaat:
Edit: Want Pien, waar komt dat idee vandaan? Puur alleen omdat Rutte niet in de 'standaard gietvorm' van een man valt? Omdat hij geen vrouw/kinderen heeft, maar alleenstaand is/lijkt?


Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald.
Ik vind het nogal wat, wat je hier schrijft.
Eerlijk gezegd, mijn mond valt ervan open. Waarom zou je op basis van een puur persoonlijk onderbuikgevoel dit soort speculaties op een openbaar forum plaatsen? Waarom hou je zoiets niet gewoon voor je?
Hoe maakt dit jou anders dan een 'echte' complotdenker?

Het artikel van Uitpers heb ik zojuist gelezen, en het komt op mij vrij warrig en vooral erg speculatief over.
Ik lees overigens nergens een directe link tussen Rutte en pedofilie. Of mis ik iets, lees ik eroverheen?
Het verhaal-Demmink was allang bekend, wat daar in het artikel verder omheen wordt geconstrueerd met o.a. Omtzigt, ik vind het weinig geloofwaardig.
Laatst bijgewerkt door Sica op 14-10-21 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote leeggehaald bericht aangepast

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:27

Karl66 schreef:
Die feiten zijn de hersenspinsels van mensen vinden dat homo's ook wel pedo's zullen zijn, gevoed door lastercampagne van de familie Poot, die hem maar lastig vonden en Baybasin, die elke kans aangrijpt om onder zijn levenslange gevangenisstraf uit te komen.

Ga maar eens zoeken wat een journalist erover geschreven heeft, die zich niet gedraagt als een burgerspeurder met tunnelvisie;

https://chrisklomp.nl/joris-demmink/

https://chrisklomp.nl/de-zaak-demmink/

https://www.rtlnieuws.nl/tv/video/artik ... jft-mistig

Ga eens zoeken op Micha Kat, dat is de wappie (en ja in zijn geval is de term wappie meer dan terecht), die in opdracht van de familie Poot deze hetze tegen Demmink gestart is. Als je de mening van dit soort mensen als feiten wilt benoemen, dan ben je echt redelijk ver van het padje af.
Dank voor deze links.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:03

Chris Klomp is sowieso de moeite van het lezen waard. Hij schrijft ook regelmatig over het FvD.