Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:36

CharleyT schreef:
IMANDRA schreef:
Nederland is klein en heeft dus mogelijk minder impact maar zal dr steentje moeten bijdragen. En overal ter wereld is dit een hot topic en overal wordt gelobby’d voor meer maatregelen.

Dan is het toch prima dat Nederland óók een deel doet, ook al lijkt het klein? Als je alles van alle landen bij elkaar optelt dan kom je wel ergens. Aka, de optelsom telt. Ga je allemaal maar alleen naar elkaar staan wijzen “ja maar hullie dan”, dan gebeurt er helemaal niks als puntje bij paaltje komt. En wordt het allemaal véél duurder dan die 28 miljard van nu.

Goed dat Nederland stappen zet imo.

Edit: en die investeringen van 28 miljard, is daar niks van terug te winnen? In de zin van meer banen (ook goed voor t volk), koploper van innovatie en dus een thought leader positie (aka andere landen huren Nederlanders in) etcetera?


Persoonlijk heb ik zo mijn vraagtekens bij jouw bewering over wereldwijde lobby's en aandacht voor de energie transitie. China, Afrika Rusland, om er een paar te noemen zijn er niet druk mee.


Ook China, landen in Afrika en zelfs Rusland hebben klimaatlobby's en dus ook -doelen. Ik zeg daarnaast ook heel bewust in mijn bericht lobby's en niet (behaalde of beoogde) doelen, wetten of regelgeving. Het speelt echt wel wereldwijd, maar inderdaad niet alle landen zijn er even goed mee bezig.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ons werk (en dat van de landen om ons heen) voor niks is.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:38


mce
Berichten: 655
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:51

"Wiersma stapt op"
prima toch, als je niet kunt veranderen de beste oplossing, de eer aan je zelf houden.

juval

Berichten: 13275
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:17


Janneke2

Berichten: 22883
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:44

Hiephoi.

Het is erg lang geleden dat een minister echt opstapte.

(... al vond ik het aftreden van Sigrid Kaag ook netjes.)

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 17:41


Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 17:43


prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 19:06

Zoals gewoonlijk bij de Telegraaf wijkt de inhoud af van de sensatiekop. Vervelende krant is dat toch.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:34

prompter schreef:
Zoals gewoonlijk bij de Telegraaf wijkt de inhoud af van de sensatiekop. Vervelende krant is dat toch.


Vertel :D

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:15

kop Telegraaf: "ministers met elkaar op de vuist!"

Wekelijkheid: men spreekt in de Belgische kranten van een minister die een ander bij de arm heeft vastgepakt, en de Telegraaf geeft zelf ook aan dat er niet zeker is wat er is gebeurd.

Ik weet niet wat jij verstaat onder met iemand op de vuist gaan, maar een arm vastpakken is IMO iets geheel anders.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:11

prompter schreef:
kop Telegraaf: "ministers met elkaar op de vuist!"

Wekelijkheid: men spreekt in de Belgische kranten van een minister die een ander bij de arm heeft vastgepakt, en de Telegraaf geeft zelf ook aan dat er niet zeker is wat er is gebeurd.

Ik weet niet wat jij verstaat onder met iemand op de vuist gaan, maar een arm vastpakken is IMO iets geheel anders.

Citaat:
Dagblad Het Nieuwsblad onthult dat er verschillende verhalen rondgaan over het incident: van ’hij legde zijn arm op Van Quickenborne’ tot ’Vandenbroucke hield Van Quickenborne in een houdgreep en duwde hem tegen de muur’.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:13

Wat een positief geluid dat GroenLinks en de BBB in Zuid Holland samen een coalitie hebben gevormd.
Hun instelling, zoals ik die kon beluisteren bij Nieuwsuur, vind ik echt een verademing.
Ik ben benieuwd of dit in andere delen van het land een vervolg zou kunnen krijgen.
(In Utrecht allerminst begreep ik -O- )

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:33

Wat was er in Utrecht? Zal zo even Nieuwsuur terug kijken. Moet ook nog Jinek terug kijken, fragment wat ik daar zag vond ik Jinek vrij intens :')

Ik vind het bizar dat het onderzoek naar het handelen tijdens de Corona pandemie uitgesteld word....

Dit is toch ook absurd trouwens, wie had ooit gedacht dat we dit überhaupt ooit zouden bespreken: een mogelijk partij verbod

https://nos.nl/artikel/2480635-veel-kri ... rtijverbod

Janneke2

Berichten: 22883
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:25

... dat Utrecht de enige provincie wordt zonder BBB in het provinciebestuur?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:37

Nou ik begreep dat ze in Utrecht dus juist de hakken in het zand hebben gezet en niet tot een compromis hebben kunnen komen.
Terwijl in ZH ze gekeken hebben naar waar zijn we het wèl over eens? En verplaats je in de ander en luister goed naar wat die persoon nu eigenlijk wil en waarom.
Een beetje geven en nemen. Met denk ik in het achterhoofd dat je beter íets kunt bereiken, dan het laten breken en eigenlijk niets hebben.

Dus niet zo defensief, maar meer open.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:19

In Noord holland zijn BBB, groenlinks, vvd en pvda bezig met formeren. Ben echt benieuwd hoe dat gaat lopen!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:00

https://twitter.com/suusonline/status/1 ... G5G19VnRVg

Dit ook weer… (mischien had iemand het al geplaatst of besproken) DeGroot die even zo zegt “want Omzigt is verdwenen” terwijl Omzigt er gewoon nog is..

Dat kleuterschool niveau..dat kan toch echt niet?? Is dat t voorbeeld …

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:07

Ik kan er niet zoveel aan doen.. ik vind hem gewoon een hele onvriendelijke vent. Zegt niks over zijn kunnen, maar Tjeerd is niet mijn ding :o

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:11

Ik weet dat altijd aan Geert en Thierry en Haga enzo.. een soort van “daar verwacht je t van”, ik lette verder niet zo op. Maar jeumig, er zitten echt meer kleuters tussen ..

Wel nog een paar interessante dingen van VDPlas gezien, oa over vluchtelingen (wat VanHaga niet tof vond) :)

Janneke2

Berichten: 22883
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:27

Cer schreef:
https://twitter.com/suusonline/status/1 ... G5G19VnRVg

Dit ook weer… (mischien had iemand het al geplaatst of besproken) DeGroot die even zo zegt “want Omzigt is verdwenen” terwijl Omzigt er gewoon nog is..

Dat kleuterschool niveau..dat kan toch echt niet?? Is dat t voorbeeld …


... voor dat we naar de kleuterschool gaan:
wat is de context van dit zinnetje?
Misschien had de man het wel over het cda.
Ooit was Omtzigt een loyaal lid - en op gegeven moment zag hij geen andere optie dan zijn lidmaatschap opzeggen.

Dus ja. "Omtzigt is uit het cda verdwenen" - klopt als een bus.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:32

Je kan t fragment gewoon kijken als je Twitter hebt.

Een stukje transcript “…maar meneer Omzigt is intussen verdwenen uit de zaal..” waarna Omzigt naar de microfoon loopt voor een punt van orde en aangeeft dat DeGroot nu al tien keer iemand heeft beledigt.

Janneke2

Berichten: 22883
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:45

1) Ik heb geen Twitter.
En dat hoeft ook niet.
Het is goed gebruik op bokt om een korte samenvatting t geven van een link.

2) 'Persoon 1 zegt dat persoon 2 is verdwenen' vind ik weinig context hebben.

3) Het stukje transcript gaat over
* de aanwezigheid van Omtzigt in de zaal en
* dat Kamerlid De Groot al 10x iemand beledigd heeft.
(Omtzigt, of één iemand anders, of 10 x iemand anders?)


Weet iemand iets over het debat zelf...?
Worden er ministers het vuur aan de schenen gelegd?
Zijn de Kamerleden solidair 'zo doe je niet met een volksvertegenwoordiger'...?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:54

Volgens mij kan je het hele debat gewoon terugzien.. voor mij was het kleine stukje genoeg. De man is in de zaal, zeggen dat ie er niet is, is niet waar.

Punt 1, de samenvatting stond er,
Alleen te kort naar jouw idee

Punt 2, het filmpje is langer, als je dat niet kan zien, dan is het verder voor jou ook niet van belang. Als ik 10 minuten van YouTube plaats ga ik ook het transcript niet plaatsen voor iemand die geen YouTube heeft. Ik geef dan een korte samenvatting van wat er te zien is :) de kijker kan de rest zelf zien eventueel

Punt 3, mijn punt gaat over dat DeGroot het zegt terwijl Omzigt wel in de zaal zit.

Daarnaast gaat het mij om hoe politici met elkaar omgaan, dat is mijn punt. Iedereen mag elkaar op een volwassen (maar wat is dat tegenwoordig eigenlijk) het vuur aan de schenen leggen wat mij betreft :j

De rest zijn jouw vragen, alle debatten staan als het goed is online

Janneke2

Berichten: 22883
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:55

Betekent dit dat dit topic naar de huiskamer gaat...?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:58

Janneke2 schreef:
Betekent dit dat dit topic naar de huiskamer gaat...?

Oh, is dat zo?