a28 ongeluk met paarden trailer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:04

Urona447 schreef:
En toch ben ik wel van mening dat paardenmensen ook absoluut niet heilig zijn. Wij rijden gisteren met normale auto op een 80 km weg en krijgen groen licht, vervolgens moeten wij vol in de ankers omdat er van links iemand met trailer vol door rood knalt.

Ja dan toeter ik ook omdat je twee auto's en je eigen combinatie zwaar in gevaar brengt. Rustig rijden op de rotondes met trailer vind ik logisch maar als je vervolgens 60 gaat rijden waar het 100 is en mensen pas na 20 minuten rijden de mogelijkheid hebben om je in te halen zorgt dat wel voor veel ergernis.

Zorg er als trailer bestuurder gewoon voor dat je een fatsoenlijke combinatie rijd en ga niet met je Ford ka en 1 paardstrailer op pad, durf je zelf niet goed te rijden vraag dan iemand anders.

Aso gedrag keur ik zeer af maar ik denk ook dat sommige trailer rijders hun eigen rijstijl en combinatie eens kritisch moeten bekijken.

Helemaal mee eens.

Al maak ik wel mee dat sommige toeristen hier langzamer rijden dan mij mee en trailer, die haal ik wel even in.

En ook toen druk was met dicht op elkaar rijdende vrachtwagens was ik ook bij dat ik die zo zonder problemen even zo inhaal.

Is toch grote voordeel om een van de betere communicaties te hebben.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:27

Of je hebt van die mensen die eerst gaan drukken en je inhalen om vervolgens voor je te rijden en om de haverklap remmen omdat ze weer te dicht op hun voorganger zitten. Of zelf ineens het gas kwijt zijn ... I

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:56

Even tussendoor ;) weet iemand hoe het met de paarden en bestuurder is afgelopen ?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 01:33

Blussem schreef:
Urona447 schreef:
En toch ben ik wel van mening dat paardenmensen ook absoluut niet heilig zijn. Wij rijden gisteren met normale auto op een 80 km weg en krijgen groen licht, vervolgens moeten wij vol in de ankers omdat er van links iemand met trailer vol door rood knalt.

Ja dan toeter ik ook omdat je twee auto's en je eigen combinatie zwaar in gevaar brengt. Rustig rijden op de rotondes met trailer vind ik logisch maar als je vervolgens 60 gaat rijden waar het 100 is en mensen pas na 20 minuten rijden de mogelijkheid hebben om je in te halen zorgt dat wel voor veel ergernis.

Zorg er als trailer bestuurder gewoon voor dat je een fatsoenlijke combinatie rijd en ga niet met je Ford ka en 1 paardstrailer op pad, durf je zelf niet goed te rijden vraag dan iemand anders.

Aso gedrag keur ik zeer af maar ik denk ook dat sommige trailer rijders hun eigen rijstijl en combinatie eens kritisch moeten bekijken.

Helemaal mee eens.

Al maak ik wel mee dat sommige toeristen hier langzamer rijden dan mij mee en trailer, die haal ik wel even in.

En ook toen druk was met dicht op elkaar rijdende vrachtwagens was ik ook bij dat ik die zo zonder problemen even zo inhaal.

Is toch grote voordeel om een van de betere communicaties te hebben.


Ik ken genoeg mensen met hele knappe combinaties, die ook altijd netjes en rustig rijden als er een paard achterin staat. Zegt allemaal niks waarmee mensen rijden, hoe hun gedrag is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:08

Wat valt er niet te snappen aan 'inhalen was geen optie'? :?

Soms wordt er op een linkerbaan zo hard doorgeraasd dat je je daar niet even zo tussen kunt gooien, met de dikste combinatie nog niet. Mijn leven is mij iets te lief.

Maar ik ga ermee ophouden om mezelf te verantwoorden. Ik wens iedereen veilige autoritten toe, met en zonder trailer.